Administracja > Użytkownicy > Prawa efektywne | | Drukuj |
Na zakładce Prawa efektywne znajdują się prawa do operacji uporządkowane w zbiory. Standardowym rodzajem grupowania praw efektywnych, jest grupowanie wg Prawa modułu i Rodzaju. Okno do nadawania praw prezentowane jest w postaci struktury drzewiastej. Prawa do podobnych operacji są pogrupowane w gałęzie tego drzewa (Rodzaje).
Na zakładce Prawa efektywne nadaje się użytkownikom prawa do poszczególnych operacji. Po wybraniu użytkownika(1) i przejściu w tryb edycji(2), możliwe staje się nadanie użytkownikowi praw do poszczególnych operacji. W kolumnie Dostęp(3) poprzez zaznaczenie w pola, nadaje się uprawnienia. Wprowadzone zmiany należy potwierdzić przyciskiem Zapisz.
W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw. Prawa nadane za pośrednictwem zestawu będą oznaczone w kolumnie Dostęp szarym zaznaczonym polem wyboru . Prawo nadane wraz z zestawem nie podlega edycji. Można je edytować jedynie poprzez zmodyfikowanie zestawu (wyłączenie prawa z zestawu) lub poprzez odebranie użytkownikowi zestawu praw.
Opis kolumn zakładki: Prawa efektywne
Operacja – znajdują się tutaj operacje możliwe do wykonania na danych o określonym rodzaju, Dostęp – kolumna zawierająca pola wyboru dla operacji. Zaznaczenie pola wyboru oznacza automatyczne nadanie praw do wybranej operacji lub dokumentów. W przypadku praw nadanych poprzez Zestawy praw pole wyboru będzie oznaczone kolorem szarym |
Przyciski poleceń zakładki: Prawa efektywne
Edytuj – uruchamia proces nadania praw, Wszystko – wybranie przycisku powoduje nadanie praw do wszystkich dostępnych zestawów, Nic – wybranie przycisku powoduje odebranie praw do wszystkich nadanych zestawów praw, Odwróć – wybranie przycisku powoduje zmianę selekcji (z zaznaczonych na niezaznaczone lub odwrotnie) dostępu do zestawów praw, Zapisz – zapisuje wprowadzone zmiany, Anuluj – anuluje czynność wprowadzania zmian. Skopiuj do schowka – kopiuje zaznaczenie do schowka systemu Windows, |
Podczas pracy z tabelami praw można indywidualnie dostosować szerokość kolumn, można sortować pozycje listy według zawartości poszczególnych kolumn, a także wybrać kolumny, wg których będą grupowane dane.
Podwójne kliknięcie na pionową linię podziału kolumn powoduje automatyczne dostosowanie szerokości kolumn do zawartości wierszy.
Istnieje również możliwość zmiany sposobu sortowania prezentowanej listy. Nazwy (nagłówki) wszystkich kolumn są jednocześnie przyciskami do zmiany sposobu posortowania.
Po wskazaniu kursorem myszy na nazwę operacji pojawi się okienko informacyjne z rozszerzonym opisem operacji. W przypadku praw nadanych poprzez zestawy po wskazaniu na szare zaznaczone pole wyboru pojawi się okienko informujące, że prawo zostało nadane wraz z zestawem praw.
Prawa modułu: Środki Trwałe
Modyfikacja miejsc użytkowania – umożliwia modyfikację miejsc użytkowania. Przeglądanie miejsc użytkowania (również na formatce środka i liście środków) – umożliwia przeglądanie miejsc użytkowania. |
Dodanie kosztów do centrum – umożliwia dodawanie kosztów do centrów kosztów. Oddzielenie amortyzacji podatkowej – umożliwia wykonanie operacji Oddzielenie amortyzacji podatkowej. Przeglądanie danych operacji – umożliwia przeglądanie danych operacji na środku trwałym. Przeglądnie inwentaryzacji – umożliwia przeglądanie inwentaryzacji. Usunięcie ograniczeń podatkowych – umożliwia wykonanie operacji Usunięcie ograniczeń podatkowych. Wpisanie am. pod w/poza koszty – umożliwia wykonanie operacji Amortyzacja środka poza koszty. Wycofywanie operacji dla środka – umożliwia wycofanie operacji na środku trwałym. Wycofywanie operacji zbiorcze – umożliwia zbiorcze wycofywanie operacji. Wykonanie korekty amortyzacji planowanej – umożliwia wykonanie operacji Korekta amortyzacji planowanej. Wykonanie korekty amortyzacji wykonanej – umożliwia wykonanie operacji Korekta umorzenia środka. Wykonywanie amortyzacji – umożliwia wykonanie operacji Wyznaczenie planu amortyzacji. Wykonywanie i zmiana inwentaryzacji – umożliwia wykonanie operacji Inwentaryzacja środka trwałego. Wykonywanie likwidacji środków (też sprzedaż i przeniesienie) – umożliwia wykonanie operacji Likwidacja środka, Sprzedaż środka. Wykonywanie zapłacenia raty – umożliwia wykonanie operacji Zapłacenie raty. Wykonywanie zmian wartości środków (też skierowanie do am i aktualizacja) – umożliwia wykonanie operacji Zmiana wartości środka, Skierowanie środka do amortyzacji, Aktualizacja wartości środka. Wykonywanie zmiany miejsca użytkowania – umożliwia wykonanie operacji Zmiana miejsca użytkowania. Wykonywanie zmiany osoby odpowiedzialnej – umożliwia wykonanie operacji Zmiana osoby odpowiedzialnej. Wyznaczanie planu amortyzacji – umożliwia wykonanie operacji Wyznaczenie planu amortyzacji. Zatwierdzanie operacji – umożliwia zatwierdzanie Operacji. Zatwierdzanie środków – umożliwia wykonanie operacji Zatwierdzenie przyjęcia do użytkowania. Zmiana centrum kosztów – umożliwia przeniesienie środka do innego centrum kosztów. Zmiana kont w centrum kosztów – umożliwia zmianę kont w centrum kosztów. Zmiana kont w szablonie księgowania – umożliwia zmianę kont szablonu księgowania. Zmiana szablonu księgowania – umożliwia wykonanie operacji Zmiana szablonu księgowania. |
Przeglądanie danych amortyzacji planowanej i wykonanej – umożliwia dostęp do okna Amortyzacja planowana i miesięczne umorzenia. |
Eksport danych – umożliwia wykonywanie operacji eksportu danych kartotek. Import danych – umożliwia wykonywanie operacji importu danych kartotek. |
Modyfikowanie raportów – umożliwia modyfikowanie raportów. Wykonywanie raportów – umożliwia wykonywanie raportów. Wykonywanie raportów do Excel'a – umożliwia wykonywanie raportów zapisujących dane do MS Excel. |
Dodawanie nowych środków i wnip – umożliwia dodawanie nowych środków oraz wartości niematerialnych i prawnych. Dodawanie wyposażenia (flaga wyposażenie, am. jednorazowa i wartość nie więcej jak 3500zł) – umożliwia wprowadzanie środków typu Wyposażenie (środek niskocenowy). Przeglądanie środków i wnip – umożliwia przeglądanie wprowadzonych środków oraz wartości niematerialnych i prawnych. Przeglądanie wyposażenia – umożliwia przeglądanie wprowadzonych środków typu Wyposażenie (środek niskocenowy). Usuwanie środków – umożliwia usuwanie środków. Zmiana części składowych – umożliwia modyfikację części składowych na panelu Stawki. Zmiana grup środków – umożliwia dostęp do Katalogów środków. Zmiana kont, parametrów kont – umożliwia zmianę Kont i parametrów konta środka. Zmiana kryteriów wyboru – umożliwia dostęp do Kryteriów wyboru środków. Zmiana notatki – umożliwia edycję Notatki dotyczącej środka. Zmiana parametrów środków niezatwierdzonych (wnip i wyposażenia również) – umożliwia edycję środków niezatwierdzonych (wszystkich rodzajów). Zmiana parametrów zatwierdzonego wyposażenia – umożliwia edycję zatwierdzonych środków typu wyposażenie. Zmiana parametrów zatwierdzonych środków i wnip – umożliwia edycję zatwierdzonych środków oraz wartości niematerialnych i prawnych. Zmiana przyporządkowania środków do grup – umożliwia nadawanie i zmianę przypisania środka do Katalogów. Zmiana umorzeń części składowych – umożliwia wykonanie umorzenia części składowych na panelu Stawki. Zmiana znacznika – umożliwia zmianę znacznika środka trwałego w kartotece. |
Modyfikacja kwoty ulgi – umożliwia modyfikację kwoty ulgi inwestycyjnej. Modyfikacja środków przypisanych do ulgi – umożliwia edycję przypisania środków do ulgi inwestycyjnej. Przeglądanie danych ulg – umożliwia przeglądanie danych w oknie Ulga inwestycyjna. |
Dodawanie nowej umowy – umożliwia dodanie umów LWD. Modyfikacja danych umowy – umożliwia edycję umów LWD. Przeglądanie danych umów – umożliwia przeglądanie danych umów LWD. Przypisywanie środków do umowy – umożliwia przypisywanie środków trwałych do umów LWD. Usuwanie umowy – umożliwia usuwanie umów LWD. Zmiana szablonu księgowania umowy – umożliwia zmianę szablonu księgowania umowy LWD. |
Współpraca z FK – umożliwia konfigurację ustawień współpracy z modułem Finansowo Księgowym. Zmiana danych firmy – umożliwia modyfikację danych firmy. Zmiana daty operacji – umożliwia zmianę Daty operacji. Zmiana kartoteki cech – umożliwia edycję Listy cech. Zmiana kartoteki rodzajów – umożliwia edycję Rodzajów środków. Zmiana kartoteki znaczników – umożliwia edycję Znaczników. Zmiana klasyfikacji środków – umożliwia edycję Klasyfikacji środków. Zmiana kont i szablonów księgowań – umożliwia edycję kont oraz szablonów księgowań. Zmiana lat działalności – umożliwia dodawanie i edycję lat działalności firmy. Zmiana parametrów drukarek – umożliwia konfigurację drukarek. Zmiana prezentacji wartości środków sprzedanych i zlikwidowanych – umożliwia zmianę ustawienia sposobu traktowania kwot wartości środków. Zmiana proporcji VAT i środków objętych korektą VAT – umożliwia zmianę ustawień Proporcji VAT. Zmiana przyczyn likwidacji – umożliwia definiowanie Przyczyn likwidacji. Zmiana sposobu tworzenia numerów ewidencyjnych – umożliwia zmianę sposobu numeracji nowych środków. Zmiana tabel aktualizacji i ograniczeń podatkowych – umożliwia edycję Tabel aktualizacji oraz Ograniczeń podatkowych. Zmiana ustawień amortyzacji – umożliwia zmianę ustawień Amortyzacji. Zmiana wzorców numerów dokumentów operacji – umożliwia edycję Numerów dokumentów operacji. |
Prawa modułu: Wspólne
Konwersja danych – umożliwia wykonywanie konwersji danych firmy do nowej wersji programu. Pobieranie i instalacja aktualizacji – prawo do pobierania z internetowego serwisu Symfonii aktualizacji oraz ich instalacji. Aktualizacje >> Przywracanie kopii bezpieczeństwa – umożliwia wykonywanie operacji odtwarzania kopii bezpieczeństwa firmy. Usunięcie bazy danych przy odłączaniu firmy – umożliwia trwałe usunięcie bazy firmy. Wykonywanie kopii bezpieczeństwa – umożliwia wykonywanie kopii bezpieczeństwa firmy. |
Edycja i wprowadzanie danych firmy – umożliwia edycję danych firmy. |
Definiowanie wymiarów analitycznych – umożliwia definiowanie wymiarów analitycznych. |
Rodzaj: Prawa w kartotece Kontrahenci
Dostęp do kartoteki kontrahentów – umożliwia dostęp do kartoteki kontrahentów. Edycja danych identyfikacyjnych kontrahentów – umożliwia dostęp do kartoteki kontrahentów. Przeglądanie kontrahentów – umożliwia podgląd danych kontrahentów. Usuwanie kontrahentów – umożliwia usuwanie kontrahentów z kartoteki. Zmiana aktywności kontrahentów – umożliwia zmianę aktywności kontrahentów. Zmiana danych kontrahentów – umożliwia edycję danych kontrahentów. Zmiana wartości wymiarów kontrahentów – umożliwia edycję wartości wymiarów analitycznych dla kontrahentów.
Prawa nie dotyczą kontrahentów incydentalnych (nie wprowadzonych do kartoteki kontrahentów). |
Rodzaj: Prawa w kartotece Pracownicy i Osoby
Anonimizacja danych osobowych – umożliwia wykonanie operacji anonimizacji danych osobowych. Dostęp do kartoteki osób – umożliwia przeglądanie kartoteki Osoby. Dostęp do kartoteki pracowników – umożliwia przeglądanie kartoteki Pracownicy. Wgląd w dane osobowe – umożliwia podgląd danych Osób i Pracowników. Zmiana aktywności pracowników – umożliwia zmianę aktywności Pracowników w kartotece. |
Tworzenie słownika – umożliwia dodawanie nowych słowników do kartoteki. |
Modyfikowanie zapytań SQL – Przyznaje dostęp do edytora zapytań SQL w modułach Handel, Finanse i Księgowość, Środki Trwałe. Wykonywanie zapytań SQL – Przyznaje dostęp do uruchamiania zapytań SQL w modułach Handel, Finanse i Księgowość, Środki Trwałe.
Zapytania SQL umożliwiają bezpośredni i nieograniczony dostęp do bazy danych firmy. Prawa do danych definiowane w innych miejscach programów Symfonia ERP nie są egzekwowane przy wykonywaniu kwerend SQL.
Utworzone zapytania SQL przechowywane są lokalnie w formie plików *.sql w katalogu użytkownika: C:\Users\<nazwa.użytkownika>\Documents\Sage\SQLQueries
|