W oknie Amortyzacja planowana i miesięczne umorzenia (Ctrl+2) widoczny jest plan umarzania środków trwałych i jego realizacja.
Z lewej strony okna znajduje się panel z zakładkami:
Prezentuje drzewo katalogów grupujących środki. Po wybraniu katalogu, wyświetlane są środki do niego należące.
•tylko z wybranego katalogu, •z wybranego katalogu i jego podkatalogów.
Powyżej przycisków znajduje się rozwijane pole z dodatkowymi filtrami dla zawartości katalogu. Dostępne są następujące pozycje: •Wszystkie kartoteki, •Środki trwałe, •Wartości niematerialne i prawne, •Wyposażenie (niskocenowe). |
Prezentuje listę kategorii filtrujących środki w prawej części okna. Po wybraniu kategorii, wyświetlane są środki trwałe do niej należące. Niektóre kategorie mogą wymagać podania dodatkowych parametrów. |
Pasek narzędziowy okna:
Rok – rozwijana lista wyboru roku, dla którego wyświetlane będą dane.
– umożliwia wyznaczenie planu amortyzacji. Jego wybranie otwiera okno dialogu Wyznaczenie amortyzacji planowanej.
– umożliwia wyliczenie kwot umorzenia. Jego wybranie otwiera okno dialogu Wyznaczenie umorzenia.
– otwiera okno dialogu Korekta planu amortyzacji lub Korekta umorzenia, zależnie od rodzaju kwoty zaznaczonej w tabeli.
– przełącza wyświetlanie w tabeli środków, dla których nie została wyznaczona amortyzacja planowana.
– przełącza wyświetlenie w tabeli kwot nie zawierających przeprowadzonych korekt.
– przełącza wyświetlanie historii zmian kwot.
– otwiera okno Raporty umożliwiające wybranie i wykonanie raportu do MS Excel.
– otwiera okno Raporty umożliwiające wybranie i wykonanie raportu.
Zamiast kwot umorzeń mogą być wyświetlone napisy informujące o przyczynie nienaliczania amortyzacji planowanej, np. objęcie w danym roku środka trwałego ulgą inwestycyjną.
Liczba z prawej strony paska narzędziowego informuje o liczbie środków na prezentowanej liście.
W kolumnach tabeli pokazane są kwoty umorzeń środków w kolejnych miesiącach roku wybranego z opuszczanego pola listy w górnej części okna. Kwoty umorzeń planowanych są wyświetlone zwykłą czcionką, natomiast kwoty umorzeń przeprowadzonych są wyświetlone czcionką pogrubioną o zmienionym kolorze. Zatrzymanie kursora nad komórką zawierającą kwotę, powoduje wyświetlenie etykiety z listą zawierającą historię zmian tej kwoty. Nagłówki kolumn Nr, Nazwa i Nr ewid. są równocześnie przyciskami sortującymi. Kliknięcie nagłówka powoduje uporządkowanie wierszy tabeli według kolejności w kolumnie pod nagłówkiem.
Kopiowanie do Excel
Możliwe jest skopiowanie widocznej w oknie tabeli do schowka, a następnie wklejenie np. do arkusza Excel. W celu wykonania tej operacji należy wybrać z menu kontekstowego polecenie Skopiuj arkusz do schowka.