Instrukcja administratora > Portal dla pracowników > Dane w portalu dla pracowników

Drukuj

Dane w portalu dla pracowników

Okno główne pracownika

Po zalogowaniu się jako pracownik przechodzimy do okna głównego pracownika. Funkcjonalność okna głównego podzielona jest na następujące grupy:

52702

DANE PODSTAWOWE - pracownik ma zawsze wgląd w swoje dane, ale tylko te, do których ma zaznaczony dostęp w środowisku WWW na zakładce Dostęp/Dane podstawowe, dodatkowo przed zatrudnieniem (jak już jest wprowadzony na listę pracowników, ale nie jest jeszcze wypisana umowa o pracę lub inna umowa cywilnoprawna) może samodzielnie uzupełnić swoje dane, natomiast po zatrudnieniu (wprowadzeniu umowy) dodatkowo może:

ob10_prac Pracownik - wprowadzać wnioski o zmianę danych przy zmianie nazwiska lub identyfikatora

ob10_danepers Dane personalne - wprowadzać wnioski o zmianę danych typu płeć, dowód osobisty, paszport, obywatelstwo i stan cywilny

ob10_adres Adresy - wystawiać wnioski o zmianę danych dla adresu zameldowania, zamieszkania, do PIT, korespondencyjnego oraz zmianę danych osoby zawiadamianej o wypadku podczas pracy

ob10_rach Rachunki bankowe - we wnioskach o zmianę danych uaktualnić numer rachunku bankowego, na który przelewane są wynagrodzenia

ob10_rodzina Członkowie rodziny - przeglądać dane członków rodziny, zgłoszonych do ubezpieczenia (ZUS ZCNA)

ob10_wykszt Wykształcenie

ob10_wojsko Obowiązek obrony

ob10_bada Badania lekarskie - wgląd w terminy badań i wydruk przygotowanego skierowania na badania lekarskie

ob10_bhp Kursy BHP - wgląd w terminy kurów BHP, których pracownik był uczestnikiem

ob10_szkol Szkolenia - samodzielnie zapisać się na planowane szkolenie i wyzwolić obieg dokumentów (informacja do przełożonego i akceptacja przełożonego)

ob10_ocena Ocena rozwoju - podczas przeprowadzania ocen pracowników przez przełożonych pracownik może dokonać zdalnej samooceny

ob10_niepelnosprawn Niepełnosprawność

ob10_ubezp Ubezpieczenia

ob10_sam Samochód prywatny

ob10_histzatr Historia zatrudnienia

ob10_showdoc Teczka pracownika - wgląd w dokumenty załączane pracownika

ob10_log Dziennik wydruków - dostęp do dziennika wydruków pracownika, ale tylko tych, które zostały dodatkowo opublikowane do wglądu przez pracownika

ob10_zrodo Zgody RODO - wyrażać zgody na przetwarzanie danych osobowych w konkretnym celu (np. wykorzystanie niektórych danych do rejestracji w prywatnej opiece zdrowotnej) wraz z obiegiem dokumentów (automatyczna informacja o wprowadzonej zgodzie)

ob10_prodo Dokumenty RODO - przeglądać zarejestrowane zdarzenia, związane z przetwarzaniem danych pracownika w konkretnym celu (przekazanych danych do innych zewnętrznych podmiotów)

ZATRUDNIENIE - dane związane z zatrudnieniem pracownika, które zostały udostępnione w środowisku WWW na zakładce Dostęp/Zatrudnienie:

ob10_azatr Aktualne zatrudnienie - wprowadzać wnioski o zmianę danych przy zmianie działu, kalendarza, przełożonego lub numeru karty RCP, jeśli wnioski danego rodzaju zostały udostępnione w środowisku WWW na zakładce Wnioski/Zmiana danych

ob10_pit Urząd skarbowy - pracownik może złożyć wniosek o zmianę danych urzędu skarbowego, do którego wysyłane będą roczne rozliczenia PIT-11

ob10_zus Rejestracja do ZUS - wgląd w zgłoszenia (ZUA, ZZA) i wyrejestrowania z ZUS (ZWUA)

ob10_komor Potrącenia komornicze - wgląd w spłaty i saldo potrąceń komorniczych

ob10_kary Kary i nagrody - przyznane kary i nagrody

ob10_zdarz Zdarzenia - wgląd w dodatkowe zdarzenia i terminy ich realizacji lub terminy ich wygaśnięcia

ob10_ezla e-ZLA - ewidencja elektronicznych zwolnień lekarskich oraz okresów izolacji i kwarantanny, związanych z pandemią

ob10_ppk Pracownicze Plany Kapitałowe - możliwość samodzielnego zgłoszenia, zmiany lub rezygnacji z PPK wraz z obiegiem dokumentów (akceptacją przez przełożonego lub dział HR)

ob10_umpraca Umowy o pracę - wgląd w zatwierdzone i podpisane umowy o pracę i zmiany warunków, pracownik nie widzi wpisów planowanych wniosków o zmianę angaży, dopóki nie są zatwierdzone oraz nie są oznaczone jako podpisane

ob10_umzlec Umowy zlecenia

ob10_umdzielo Umowy o dzieło

ob10_umorg Umowy organów stanowiących

ob10_umpabs Umowy o praktykę absolwencką

ob10_umowa2 Umowy współpracy - wgląd w umowy osób współpracujących, nie będące umowami o pracę i umowami cywilnoprawnymi

ob10_dane Dane do naliczeń

ob10_sklokr Składniki okresowe

ob10_wyposaz Wyposażenie - wgląd w wydane wyposażenie oraz terminy użytkowania

ob10_koszty Koszty - możliwość samodzielnego uzupełniania struktury kosztów

ob10_kprok Karta pracy roczna - wgląd w roczną kartę pracy

ob10_kpmies Karta pracy miesięczna - wgląd w miesięczną kartę pracy, dzienną ewidencję czasu pracy i harmonogram pracy oraz możliwość uzupełniania opisów dnia, a także wprowadzanie wniosków z karty pracy (np. wniosek o wykorzystanie czasu wolnego, wniosek o wyjście prywatne) wraz z obiegiem dokumentów (informacją do przełożonego i możliwością zdalnej akceptacji wniosku), rodzaje wniosków możliwych do wprowadzenia przez pracownika można ustalić w środowisku WWW na zakładce Wnioski/Karta pracy

ob10_url Karta urlopowa - informacja o limicie urlopu do wykorzystania oraz wprowadzanie wniosków urlopowych przez internet

ob10_chor Karta zasiłkowa

ob10_nieob Nieobecności - wprowadzanie wniosków o urlop bezpłatny wraz z obiegiem dokumentów

ob10_deleg Delegacje - wprowadzanie i zdalne rozliczanie delegacji

ob10_wklad Ewidencja wkładów

ob10_potr Ewidencja potrąceń

ob10_ekwiw Ekwiwalenty i ryczałty

ob10_zfss Ewidencja ZFŚS - wprowadzanie wniosków o przyznanie świadczeń socjalnych wraz z obiegiem dokumentów

Okno główne użytkownika

Po zalogowaniu się jako użytkownik (lub kierownik) przechodzimy do okna głównego użytkownika. W stosunku do okna pracownika funkcjonalność okna głównego użytkownika jest dużo bogatsza, gdyż użytkownik ma dużo większe możliwości.

52701

Przede wszystkim, wchodząc do okna b10_prac Pracownicy, użytkownik widzi pełną (lub ograniczoną filtrem) listę pracowników, a kierownik widzi listę wszystkich swoich podwładnych, w zależności od ustawień w Grupie praw dostępu (zakładka Główne okna opcja Tylko pracownicy przełożonego lub przycisk Zaawansowene i filtr na tabeli PRACOWNICY). Ustawiając się na konkretnym pracowniku, kierownik lub użytkownik ma dostęp do jego grup danych:

DANE PODSTAWOWE - w środowisku WWW na zakładce Dostęp/Dane podstawowe) oddzielnie określamy zakres danych widocznych przez wszystkich użytkowników, dodatkowo dla konkretnego użytkownika możemy ograniczyć jego prawa dostępu przy grupie praw dostępu, do której należy dany użytkownik. Użytkownik, jesli nie ma ograniczonych praw, to może poprawiać wszystkie dane kadrowe, akceptować wszystkie wnioski o zmianę danych oraz:

ob10_rodzina Członkowie rodziny - wprowadzać członków rodziny, którzy mają być zgłoszeni do ubezpieczenia (ZUS ZCNA)

ob10_bada Badania lekarskie - przygotowywać skierowanie na badania lekarskie oraz wprowadzać zaświadczenia o zdolności

ob10_bhp Kursy BHP - uzupełniać przebyte przez pracownika kursy BHP

ob10_szkol Szkolenia - akceptować zdalne zapisy na szkolenia wykonane przez pracowników

ob10_ocena Ocena rozwoju - dokonać zdalnej oceny pracownika przez przełożonego podczas przeprowadzania ocen pracowników

ZATRUDNIENIE - dane związane z zatrudnieniem pracownika, które zostały (niezależnie od pracownika) udostępnione w środowisku WWW na zakładce Dostęp/Zatrudnienie:

ob10_ppk Pracownicze Plany Kapitałowe - wprowadzać i akceptować zgłoszenia, zmiany lub rezygnacji z PPK

ob10_umpraca Umowy o pracę - wprowadzać wnioski o zmianę angaży, czyli proponować zmiany warunków umowy, które następnie są zatwierdzane przez przełożonego przełożonego lub przez dział HR

ob10_sklokr Składniki okresowe - uzupełniać składniki okresowe, czyli dane, mające wpływ na naliczanie wynagrodzeń (np. premie lub składniki premii)

ob10_koszty Koszty - uzupełniać strukturę kosztów

ob10_kpmies Karta pracy miesięczna - edytować harmonogram czasu pracy, uzupełniać ewidencję czasu pracy, edytować opis dnia, a także wprowadzać i akceptować wnioski z karty pracy (np. polecenie wykonania pracy w godzinach nadliczbowych, polecenie wykorzystania czasu wolnego za pracę w godzinach nadliczbowych) wraz z obiegiem dokumentów , rodzaje wniosków możliwych do wprowadzenia przez użytkownika można ustalić w środowisku WWW na zakładce Wnioski/Karta pracy

ob10_url Karta urlopowa - akceptacja wniosków urlopowych wprowadzonych przez pracownika

ob10_nieob Nieobecności - wprowadzanie lub akceptacja wniosków o urlop bezpłatny, wprowadzonych wcześniej przez pracownika

ob10_deleg Delegacje - wprowadzanie polecenia wyjadu służbowego i akceptacja zdalnego rozliczania delegacji przez pracownika wraz z obiegiem dokumentów

ob10_zfss Ewidencja ZFŚS - wprowadzanie i akceptacja wniosków o przyznanie świadczeń socjalnych