Instrukcja użytkownika > Ewidencja pracowników > Dane podstawowe > Rachunki bankowe | | Drukuj |
Pozycja rachunki bankowe umożliwia nam wprowadzenie jednego lub dwóch rachunków pracownika, na które przelewane będą jego wynagrodzenia.
Wprowadzamy:
•Lk - liczba kontrolna rachunku obliczana automatycznie, jeśli wprowadzany rachunek jest w nowym formacie (NRB) wyliczona tu liczba powinna się zgadzać z dwoma pierwszymi cyframi konta
•Konto - wprowadzamy pełny numer rachunku bankowego pracownika, rachunki zgodne ze standardem NRB mają na początku 2 cyfry kontrolne i łącznie 26 cyfr (z wyjątkiem rachunków z banku PKO BP) pisane bez odstępów lub w grupach po 4 lub 8 cyfr, nie zawierają żadnych liter ani myślników,
np. 87 1090 1522 0000 0000 1423 4892
lub 87 10901522 00000000 14234892
lub 87109015220000000014234892
•Bank - bank, w którym jest prowadzony określony wyżej rachunek, podstawia się automatycznie z biblioteki banków
•Dane do przelewu - w przypadku, gdy podane konto jest na inną osobę (np. współmałżonka lub rodzica), podajemy nazwę i adres właściciela rachunku
W większości przypadków pracownik posiada osobisty rachunek bankowy i pozycję tą pozostawiamy pustą. Przy generowaniu przelewów z wynagrodzeń program sam podstawi odpowiednie dane pracownika.
Przyciskiem OK zatwierdzamy wprowadzone dane.
Dyspozycję przekazywania wynagrodzeń w całości lub części na wprowadzone tu rachunki bankowe wydajemy w oknie Aktualne zatrudnienie pracownika na zakładce Przelewy.
Szybkie przechodzenie pomiędzy rachunkami poszczególnych pracowników umożliwiają klawisze Ctrl PgDn oraz Ctrl PgUp.
Rachunki bankowe możemy również zaimportować z zewnątrz, jeśli przygotujemy wcześniej plik tekstowy (TXT) lub arkusz w Excelu (XLSX) z danymi w odpowiednim formacie. Przykładowe pliki z danymi do importu znajdziemy w podkatalogu EXPORT.