Instrukcja administratora > Portal dla pracowników > Środowisko WWW

Drukuj

Środowisko WWW

W przypadku zalogowania się jako użytkownik z grupy użytkowników Administratorzy mamy dostęp do pozycji menu Ustawienia - Środowisko, służącej jako panel administracyjny modułu WWW.

Ustawienia środowiska WWW podzielone są na następujące zakładki:

KONFIGURACJA - parametry związane z uruchomieniem portalu, przed uruchomieniem parametry te możemy ustawić bezpośrednio w pliku RPlatnik.ini - patrz Uruchomienie modułu WWW, zmiana parametrów zadziała po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu aplikacji lub usługi serwera WWW, dodatkowe parametry nie edytowane w pliku INI:

oAdres URL - adres wywołania portalu (np. http://localhost), potrzebny do budowy bezpośrednich linków do akceptacji wniosków (patrz Obieg dokumentów / AKCJE)

Jeśli nie wpiszemy tego adresu to wnioski wysyłane do przełożonego nie będą zawierały bezpośrednich linków akceptacyjnych

Jeśli skonfigurowaliśmy bezpieczne połączenie SSL (np. Port bezpiecznego połączenia SSL: 443) to adres wywołania portalu powinien zawierać protokół https (np. https://localhost). Jeśli wyłączyliśmy połączenie nieszyfrowane (Port http usługi: 0) to adres wywołania musi zawierać protokół https.

181002

FUNKCJONALNOŚĆ - parametry związane z działaniem poszczególnych funkcji portalu

oOgraniczenia

Logowanie tylko zatrudnionych - ograniczenie logowania przez internet do pracowników zatrudnonych na dany dzień, co automatycznie uniemożliwi dostęp do portalu dla pracowników zwolnionych; oprócz tego opcja ta powoduje, że w oknie pracownicy widoczni są tylko pracownicy zatrudnieni i pojawia się opcja Zatr., gdzie przy włączonym widać tylko pracowników zatrudnionych na dzień dzisiejszy, a przy wyłączonym dodatkowo widać pracowników ostatnio zwolnionych (ostatnio, czyli w okresie dni z opcji Edycja dni wstecz)

Wszystkie okna pracownika - odblokowanie dostępu do nowych okien, które doszły po aktualizacji portalu, po włączeniu tej opcji ograniczenie dostępu możemy ustawić w grupie praw dostępu (menu Zbiory - Narzędzia - Grupy użytkowników) na zakładkach Dane podstawowe, Zatrudnienie i Rozliczenie pracy, prawa dostępu dla wszyskich pracowników ustawiamy w grupie Użytkownicy WWW, natomiast dla użytkowników - w odpowiedniej grupie przypisanej do danego użytkownika (kierownika)

Ograniczenie lat wstecz - automatyczne ograniczenie wszystkich danych historycznych (np. kart urlopowych, kart pracy itp.) do kilku lat wstecz, co uniemożliwi wgląd w bardzo stare dane

Maksymalna ilość wierszy w oknach - automatyczne ograniczenie pokazywanych rekordów w każdym oknie stanowi zabezpieczenie przed nadmiernym pobieraniem danych, ilość tę można zwiększyć np. do maksymalnej liczby zatrudnionych, jeśli dany użytkownik nie widzi wszystkich pracowników

Edycja dni wstecz - autozamykanie ewidencji dla pracowników, niezależnie od zamykania ewidencji dla użytkowników (kierowników) i pracowników, edycja dni wstecz stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed nadmierną modyfikacją danych historycznych przez pracowników

Ograniczenia użytkownika jako pracownika - włączenie tej opcji spowoduje, że użytkownik (kierownik) funkcjonalnie będzie miał tylko te możliwości, jakie ma pracownik (np. tylko wprowadzanie wniosków urlopowych bez możliwości ich zatwierdzania, brak korekty karty pracy itp.)

Ograniczony wgląd w badania lekarskie - w portalu (zarówno dla pracownika, jak i użytkownika) nie będą widoczne zalecenia oraz kto wydał orzeczenie w badaniach lekarskich, obecnie można zablokować widoczność lub edytowalność dowolnego pola w tabeli na poziomie bazy danych (patrz Zaawansowane prawa dostępu) oraz widoczność dowolnej kontrolki w oknie na poziomie interfejsu użytkownika (patrz Modyfikacja interfejsu)

Ograniczona edycja opisu dnia i wniosków - ograniczenie (dotyczy tylko pracowników) możliwości wprowadzania opisu dnia i wniosków w karcie pracy tylko do pracującego dnia poprzedniego, czyli starszych dni nie będzie można opisywać ani wnioskować

Kontrola limitów urlopów i delegacji - włączenie tej opcji uniemożliwi (pracownikom i użytkownikom) wypisywanie wniosków urlopowych przekraczających wprowadzony limit oraz wprowadzanie nadmiernych ilości ryczałtów w rozliczeniu delegacji

oDodatki

Udostępnianie ofert pracy - możliwość rekrutacji przez internet (patrz Rekrutacja) na stanowiska nieobsadzone, w tym celu w menu Ustawienia - Ustawienia kadrowe na zakładce Zaawansowane muszą być włączone opcje Użyj rozszerzonej struktury działów oraz Kontroluj obsadzanie stanowisko w działach oraz w menu Okna - Obsada stanowisk muszą być utworzone wakaty, czyli nieobsadzone stanowiska, do wyboru mamy następujące możliwości:

Nie udostępniaj - strona główna portalu umożliwi tylko logowanie dla pracowników i użytkowników

Udostępniaj w opcji - przy okazji logowania (na początkowej stronie portalu) przejście na zakładkę Oferty pracy umożliwi przegląd ofert pracy

Pokaż listę od razu - na początkowej stronie portalu od razu wyświetlą się oferty pracy, wyłączenie opcji Oferty pracy umożliwi zalogowanie się pracownikom u użytkownikom

Pokaż listę bez logowania - udostępnienie ofert pracy bez możliwości logowania dla pracowników i użytkowników

Adres dod.strony przed zalogowaniem - zawartość wpisanej tutaj strony (np. https://symfonia.pl/o-nas) pojawi się w dodatkowej ramce na początkowej stronie logowania do portalu dla pracowników, czyli będzie widoczna dla wszystkich przed zalogowaniem się do portalu

Adres dod.strony po zalogowaniu - zawartość wpisanej tutaj strony (np. http://localhost/wiadomosci.htm) pojawi się w dodatkowej ramce na stronie głównej pracownika, czyli będzie widoczna dla pracownika po zalogowaniu się do portalu (w podanym przykładzie trzeba najpierw umieścić plik wiadomości.htm w podkatalogu Files, w którym został zainstalowany moduł WWW, czyli najprawdopodobniej w C:\RESET2\Platnik.10x\WWW\Files)

oRCP

Możliwość rejestracji we-wy +/- minut - możliwość korekty (maksymalnie 60 minut) czasu rejestracji wejścia (na minus) lub czasu rejestracji wyjścia (na plus), stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznym czasem przyjścia/wyjścia pracownika do pracy a czasem rejestracji wejścia/wyjścia - patrz Karty pracy przez internet

Przesunięcie strefy czasowej - w przypadku, gdy czas na komputerze serwera jest w innej strefie niż oddział firmy to należy ustawić odpowiednią korektę godziny rejestracji we/wy

Ignoruj brak wyjścia dla rejestracji służbowych - po zaznaczeniu tej opcji dla zdarzenia wyjścia służbowego program automatycznie podstawi godzinę zakończenia pracy pobraną z harmonogramu, jeśli powrót slużbowy nastąpi przed zakończeniem pracy to automatycznie wpisana godzina zakończenia pracy zostanie anulowana

181004

WNIOSKI - parametry związane z wprowadzaniem wniosków w portalu dla pracowników

oKARTA URLOPOWA - parametry związane z wnioskami z karty urlopowej

Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik

Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik)

oKARTA PRACY - parametry związane z wnioskami z karty pracy

Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik

Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik)

DOSTĘP - umożliwia globalne dodatkowe ograniczenie dostępu do poszczególnych ewidencji, niezależnie od ustawień w grupach praw dostępu poszczególnych użytkowników

oOKNO GŁÓWNE - dostęp do podstawowych funkcji portalu dla pracowników

Logowanie pracownika - umożliwienie lub zabronienie logowania przez internet globalnie dla wszystkich pracowników

Logowanie użytkownika - globalne ograniczenie logowania dla użytkowników/kierowników

Logowanie kandydata - ewentualna możliwość poprawy danych i wglądu w etap rekrutacji dla kandydata, który aplikował na dane stanowisko

Komunikaty publiczne - wgląd w ewentualne komunikaty publiczne, widoczne przed zalogowaniem

Rejestracja czasu pracy - możliwość zdalnej rejestracji czasu pracy przez portal (np. home office) - patrz Karty pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika)

Planowane szkolenia - możliwość zdalnego zapisu przez pracownika na opublikowane szkolenie - patrz Zdalne zapisy na szkolenia (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika)

Zestawienia SQL - globalne zabronienie dostępu do zestawień SQL, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL

Okno startowe - globalne zabronienie dostępu do okna startowego, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL

Zmiana hasła - możliwość zdalnej zmiany hasła przez użytkowników oraz oddzielnie możliwość zdalnej zmiany hasła przez pracowników, ustawianego na liście pracowników

Komunikaty - wgląd w ewentualne komunikaty dla pracowników (dostępny tylko po zalogowaniu przez pracownika)

Tabele użytkownika - globalne zabronienie dostępu do tabel użytkownika, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w zdefiniowanych tabelach

Plany pracy - możliwość zdalnego planowania czasu pracy przez portal - patrz Plany pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika)

Zbiorcza karta pracy - możliwość zdalnego dostępu do zbiorczych kart pracy - patrz Zbiorcze karty pracy (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika)

Ustawienia środowiska - możliwość zdalnej zmiany ustawień środowiska WWW (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika o prawach administratora), po wyłączeniu tej opcji dostęp do tych ustawień będzie tylko z poziomu edycji pliki RPlatnik.ini

oDANE PODSTAWOWE - dostęp do podstawowych danych w portalu dla pracowników, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą:

Dane personalne, Adresy, Rachunki bankowe, Członkowie rodziny, Wykształcenie, Obowiązek obrony,Niepełnosprawność, Ubezpieczenia, Samochód prywatny, Historia zatrudnienia - możliwe do uzupełnienia przez nowo zatrudnianego pracownika - patrz Dane w portalu dla pracowników

Badania lekarskie

Szkolenia - patrz Zdalne zapisy na szkolenia

Oceny - patrz Zdalne oceny pracownika

Kursy BHP

oZATRUDNIENIE - dostęp do ewidencji związanych z aktualnym zatrudnieniem pracownika i miesięcznym rozliczeniem pracy, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą:

Składniki okresowe

Koszty

Miesięczna karta pracy - patrz Karty pracy przez internet

Karta urlopowa - patrz Wnioski urlopowe przez internet

Nieobecności

Delegacje - patrz Zdalne rozliczanie delegacji

Ekwiwalenty i ryczałty

ZFŚS - patrz Zdalne wnioski ZFŚS

181003

INFORMACJE - aktualne informacje konfiguracyjne oraz dodatkowo

oE-mail testowy - sprawdzenie poprawności wysyłania e-maili przez portal dla pracowników z komputera, na którym jest uruchomiony moduł WWW z ustawieniami SMTP dla użytkownika z grupy Użytkownicy WWW oraz zapory internetowej dla aplikacji wR2platnik.exe

Wszelkie zmiany parametrów na zakładce KONFIGURACJA wymagają restartu modułu WWW (programu lub usługi). Zmiany parametrów z innych zakładek wymagają tylko ponownego zalogowania się do portalu.