Instrukcja administratora > Portal dla pracowników > Środowisko WWW | | Drukuj |
W przypadku zalogowania się jako użytkownik z grupy użytkowników Administratorzy mamy dostęp do pozycji menu Ustawienia - Środowisko, służącej jako panel administracyjny modułu WWW. Ustawienia środowiska WWW podzielone są na następujące zakładki: •KONFIGURACJA - parametry związane z uruchomieniem portalu, przed uruchomieniem parametry te możemy ustawić bezpośrednio w pliku RPlatnik.ini - patrz Uruchomienie modułu WWW, zmiana parametrów zadziała po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu aplikacji lub usługi serwera WWW, dodatkowe parametry nie edytowane w pliku INI: oAdres URL - adres wywołania portalu (np. http://localhost), potrzebny do budowy bezpośrednich linków do akceptacji wniosków (patrz Obieg dokumentów / AKCJE) Jeśli nie wpiszemy tego adresu to wnioski wysyłane do przełożonego nie będą zawierały bezpośrednich linków akceptacyjnych Jeśli skonfigurowaliśmy bezpieczne połączenie SSL (np. Port bezpiecznego połączenia SSL: 443) to adres wywołania portalu powinien zawierać protokół https (np. https://localhost). Jeśli wyłączyliśmy połączenie nieszyfrowane (Port http usługi: 0) to adres wywołania musi zawierać protokół https. ![]() •FUNKCJONALNOŚĆ - parametry związane z działaniem poszczególnych funkcji portalu oOgraniczenia ▪Logowanie tylko zatrudnionych - ograniczenie logowania przez internet do pracowników zatrudnonych na dany dzień, co automatycznie uniemożliwi dostęp do portalu dla pracowników zwolnionych; oprócz tego opcja ta powoduje, że w oknie pracownicy widoczni są tylko pracownicy zatrudnieni i pojawia się opcja Zatr., gdzie przy włączonym widać tylko pracowników zatrudnionych na dzień dzisiejszy, a przy wyłączonym dodatkowo widać pracowników ostatnio zwolnionych (ostatnio, czyli w okresie dni z opcji Edycja dni wstecz) ▪Wszystkie okna pracownika - odblokowanie dostępu do nowych okien, które doszły po aktualizacji portalu, po włączeniu tej opcji ograniczenie dostępu możemy ustawić w grupie praw dostępu (menu Zbiory - Narzędzia - Grupy użytkowników) na zakładkach Dane podstawowe, Zatrudnienie i Rozliczenie pracy, prawa dostępu dla wszyskich pracowników ustawiamy w grupie Użytkownicy WWW, natomiast dla użytkowników - w odpowiedniej grupie przypisanej do danego użytkownika (kierownika) ▪Ograniczenie lat wstecz - automatyczne ograniczenie wszystkich danych historycznych (np. kart urlopowych, kart pracy itp.) do kilku lat wstecz, co uniemożliwi wgląd w bardzo stare dane ▪Maksymalna ilość wierszy w oknach - automatyczne ograniczenie pokazywanych rekordów w każdym oknie stanowi zabezpieczenie przed nadmiernym pobieraniem danych, ilość tę można zwiększyć np. do maksymalnej liczby zatrudnionych, jeśli dany użytkownik nie widzi wszystkich pracowników ▪Edycja dni wstecz - autozamykanie ewidencji dla pracowników, niezależnie od zamykania ewidencji dla użytkowników (kierowników) i pracowników, edycja dni wstecz stanowi dodatkowe zabezpieczenie przed nadmierną modyfikacją danych historycznych przez pracowników ▪Ograniczenia użytkownika jako pracownika - włączenie tej opcji spowoduje, że użytkownik (kierownik) funkcjonalnie będzie miał tylko te możliwości, jakie ma pracownik (np. tylko wprowadzanie wniosków urlopowych bez możliwości ich zatwierdzania, brak korekty karty pracy itp.) ▪Ograniczony wgląd w badania lekarskie - w portalu (zarówno dla pracownika, jak i użytkownika) nie będą widoczne zalecenia oraz kto wydał orzeczenie w badaniach lekarskich, obecnie można zablokować widoczność lub edytowalność dowolnego pola w tabeli na poziomie bazy danych (patrz Zaawansowane prawa dostępu) oraz widoczność dowolnej kontrolki w oknie na poziomie interfejsu użytkownika (patrz Modyfikacja interfejsu) ▪Ograniczona edycja opisu dnia i wniosków - ograniczenie (dotyczy tylko pracowników) możliwości wprowadzania opisu dnia i wniosków w karcie pracy tylko do pracującego dnia poprzedniego, czyli starszych dni nie będzie można opisywać ani wnioskować ▪Kontrola limitów urlopów i delegacji - włączenie tej opcji uniemożliwi (pracownikom i użytkownikom) wypisywanie wniosków urlopowych przekraczających wprowadzony limit oraz wprowadzanie nadmiernych ilości ryczałtów w rozliczeniu delegacji oDodatki ▪Udostępnianie ofert pracy - możliwość rekrutacji przez internet (patrz Rekrutacja) na stanowiska nieobsadzone, w tym celu w menu Ustawienia - Ustawienia kadrowe na zakładce Zaawansowane muszą być włączone opcje Użyj rozszerzonej struktury działów oraz Kontroluj obsadzanie stanowisko w działach oraz w menu Okna - Obsada stanowisk muszą być utworzone wakaty, czyli nieobsadzone stanowiska, do wyboru mamy następujące możliwości: •Nie udostępniaj - strona główna portalu umożliwi tylko logowanie dla pracowników i użytkowników •Udostępniaj w opcji - przy okazji logowania (na początkowej stronie portalu) przejście na zakładkę Oferty pracy umożliwi przegląd ofert pracy •Pokaż listę od razu - na początkowej stronie portalu od razu wyświetlą się oferty pracy, wyłączenie opcji Oferty pracy umożliwi zalogowanie się pracownikom u użytkownikom •Pokaż listę bez logowania - udostępnienie ofert pracy bez możliwości logowania dla pracowników i użytkowników ▪Adres dod.strony przed zalogowaniem - zawartość wpisanej tutaj strony (np. https://symfonia.pl/o-nas) pojawi się w dodatkowej ramce na początkowej stronie logowania do portalu dla pracowników, czyli będzie widoczna dla wszystkich przed zalogowaniem się do portalu ▪Adres dod.strony po zalogowaniu - zawartość wpisanej tutaj strony (np. http://localhost/wiadomosci.htm) pojawi się w dodatkowej ramce na stronie głównej pracownika, czyli będzie widoczna dla pracownika po zalogowaniu się do portalu (w podanym przykładzie trzeba najpierw umieścić plik wiadomości.htm w podkatalogu Files, w którym został zainstalowany moduł WWW, czyli najprawdopodobniej w C:\RESET2\Platnik.10x\WWW\Files) oRCP ▪Możliwość rejestracji we-wy +/- minut - możliwość korekty (maksymalnie 60 minut) czasu rejestracji wejścia (na minus) lub czasu rejestracji wyjścia (na plus), stanowiącej różnicę pomiędzy faktycznym czasem przyjścia/wyjścia pracownika do pracy a czasem rejestracji wejścia/wyjścia - patrz Karty pracy przez internet ▪Przesunięcie strefy czasowej - w przypadku, gdy czas na komputerze serwera jest w innej strefie niż oddział firmy to należy ustawić odpowiednią korektę godziny rejestracji we/wy ▪Ignoruj brak wyjścia dla rejestracji służbowych - po zaznaczeniu tej opcji dla zdarzenia wyjścia służbowego program automatycznie podstawi godzinę zakończenia pracy pobraną z harmonogramu, jeśli powrót slużbowy nastąpi przed zakończeniem pracy to automatycznie wpisana godzina zakończenia pracy zostanie anulowana ![]() •WNIOSKI - parametry związane z wprowadzaniem wniosków w portalu dla pracowników oKARTA URLOPOWA - parametry związane z wnioskami z karty urlopowej ▪Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik ▪Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik) oKARTA PRACY - parametry związane z wnioskami z karty pracy ▪Wnioski pracownika - dostępne rodzaje wniosków wystawianych po zalogowaniu się jako pracownik ▪Wnioski użytkownika - dostępne rodzaje wniosków (poleceń) wprowadzanych po zalogowaniu się jako użytkownik (kierownik) •DOSTĘP - umożliwia globalne dodatkowe ograniczenie dostępu do poszczególnych ewidencji, niezależnie od ustawień w grupach praw dostępu poszczególnych użytkowników oOKNO GŁÓWNE - dostęp do podstawowych funkcji portalu dla pracowników ▪Logowanie pracownika - umożliwienie lub zabronienie logowania przez internet globalnie dla wszystkich pracowników ▪Logowanie użytkownika - globalne ograniczenie logowania dla użytkowników/kierowników ▪Logowanie kandydata - ewentualna możliwość poprawy danych i wglądu w etap rekrutacji dla kandydata, który aplikował na dane stanowisko ▪Komunikaty publiczne - wgląd w ewentualne komunikaty publiczne, widoczne przed zalogowaniem ▪Rejestracja czasu pracy - możliwość zdalnej rejestracji czasu pracy przez portal (np. home office) - patrz Karty pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika) ▪Planowane szkolenia - możliwość zdalnego zapisu przez pracownika na opublikowane szkolenie - patrz Zdalne zapisy na szkolenia (dostępna tylko po zalogowaniu przez pracownika) ▪Zestawienia SQL - globalne zabronienie dostępu do zestawień SQL, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL ▪Okno startowe - globalne zabronienie dostępu do okna startowego, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w module raportów SQL ▪Zmiana hasła - możliwość zdalnej zmiany hasła przez użytkowników oraz oddzielnie możliwość zdalnej zmiany hasła przez pracowników, ustawianego na liście pracowników ▪Komunikaty - wgląd w ewentualne komunikaty dla pracowników (dostępny tylko po zalogowaniu przez pracownika) ▪Tabele użytkownika - globalne zabronienie dostępu do tabel użytkownika, oddzielne dla pracowników i użytkowników, niezależnie od uzupełnienia grupy użytkowników w zdefiniowanych tabelach ▪Plany pracy - możliwość zdalnego planowania czasu pracy przez portal - patrz Plany pracy przez internet (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika) ▪Zbiorcza karta pracy - możliwość zdalnego dostępu do zbiorczych kart pracy - patrz Zbiorcze karty pracy (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika/kierownika) ▪Ustawienia środowiska - możliwość zdalnej zmiany ustawień środowiska WWW (dostępna tylko po zalogowaniu przez użytkownika o prawach administratora), po wyłączeniu tej opcji dostęp do tych ustawień będzie tylko z poziomu edycji pliki RPlatnik.ini oDANE PODSTAWOWE - dostęp do podstawowych danych w portalu dla pracowników, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą: ▪Dane personalne, Adresy, Rachunki bankowe, Członkowie rodziny, Wykształcenie, Obowiązek obrony,Niepełnosprawność, Ubezpieczenia, Samochód prywatny, Historia zatrudnienia - możliwe do uzupełnienia przez nowo zatrudnianego pracownika - patrz Dane w portalu dla pracowników ▪Badania lekarskie ▪Szkolenia - patrz Zdalne zapisy na szkolenia ▪Oceny ▪Kursy BHP oZATRUDNIENIE - dostęp do ewidencji związanych z aktualnym zatrudnieniem pracownika i miesięcznym rozliczeniem pracy, dostęp jest ograniczony globalnie dla wszystkich użytkowników i oddzielnie dla wszystkich pracowników, do edytowalnych ewidencji należą: ▪Składniki okresowe ▪Koszty ▪Miesięczna karta pracy - patrz Karty pracy przez internet ▪Karta urlopowa - patrz Wnioski urlopowe przez internet ▪Nieobecności ▪Delegacje - patrz Zdalne rozliczanie delegacji ▪Ekwiwalenty i ryczałty ▪ZFŚS - patrz Zdalne wnioski ZFŚS ![]() •INFORMACJE - aktualne informacje konfiguracyjne oraz dodatkowo oE-mail testowy - sprawdzenie poprawności wysyłania e-maili przez portal dla pracowników z komputera, na którym jest uruchomiony moduł WWW z ustawieniami SMTP dla użytkownika z grupy Użytkownicy WWW oraz zapory internetowej dla aplikacji wR2platnik.exe Wszelkie zmiany parametrów na zakładce KONFIGURACJA wymagają restartu modułu WWW (programu lub usługi). Zmiany parametrów z innych zakładek wymagają tylko ponownego zalogowania się do portalu. |