Dokumenty importowane Dla łatwiejszego dostępu wywołania operacji importu dokumentów zebrane zostały w jednym miejscu.
Na pasku bocznym programu dodano polecenie Dokumenty (import) otwierające nawigację po poszczególnych procesach importu. Okno można otworzyć również poleceniem z menu Funkcje > Dokumenty import (Ctrl+Shift+1).
W kolejnej wersji planowane jest usunięcie wywołań poleceń importów z miejsc, w których były wcześniej dostępne. Jeśli w firmie wykorzystywane są mechanizmy automatyzujące import, to należy je zaktualizować aby wywoływały operacje z nowego miejsca, przed aktualizacją do kolejnej wersji.
Okno Dokumenty Import zbiera operacje: oFaktury sprzedaży oFaktury zakupu oWyciągi bankowe oConnect
Długie numery dokumentów Zwiększono obsługiwaną długość numeru dokumentu do 256 znaków. Do prezentacji dłuższego numeru dostosowane zostały okna i raporty w programie. Zmiany obejmują również dokumenty wyciągów bankowych.
Inne zmiany związane ze zmianą długości numerów dokumentów: •W oknach kartotek odblokowano możliwość zmiany szerokości kolumny wyświetlającej numer dokumentu. •Do 256 zwiększono dopuszczalną ilość znaków dla pól Opis, Treść oraz Dokumenty korygowane.
•Będzie można podejrzeć pełną zawartość pola Treść na zaksięgowanym dokumencie. •W oknie Lista dokumentów korygowanych zmieniono kolejność kolumn Data i Numer dokumentu. •Mechanizmy eksportu/importu danych: Obiekt integracji, Format 3.0, WebApi dostosowano do zmian długości numerów dokumentów.
Data i numer KSeF Raporty Do ustawień wybranych raportów dodano parametr Pokaż datę i numer KSeF włączający prezentację numeru KSeF i daty KSeF dla dokumentów.
Korekty - pole Dokumenty korygowane W oknie otwieranym przy wypełnianiu pola Dokumenty korygowane dodano prezentację kolumny Numer KSeF.
Szerokość kolumn można dostosować do indywidualnych potrzeb.
Rozrachunki Na oknie rozrachunków dodano możliwość wyświetlenia kolumn z Datą KSeF i Numerem KSeF.
Edycja rozrachunków Na oknie Edycja rozrachunków dodano możliwość przełączenia wyświetlania kolumny z numerem dokumentu na prezentację Numeru KSeF.
Rejestry - Przeglądanie VAT Na oknie Przeglądanie VAT dodano prezentację kolumn Data KSeF i Numer KseF.
Eksport/imoport Mechanizmy eksportu/importu danych: Obiekt integracji, Format 3.0, WebApi dostosowano do uwzględniania Daty KSeF i Numeru KSeF.
Podgląd dokumentu z KSeF Dla dokumentu pobranego z Krajowego Systemu e-Faktur przycisk Podgląd otworzy wizualizację jego formy w KSeF.
Rozrachunki - numer konta bankowego Na oknie Rozrachunki dodano kolumnę prezentującą podpięty pod rozrachunek numer konta bankowego kontrahenta.
Domyślnie nowa kolumna nie jest widoczna.
Edytor zapytań SQL Dodano edytor zapytań SQL umożliwiający tworzenie i uruchamianie kwerend SQL na bazie danych firmy.
Funkcjonalność raportów SQL przeznaczona jest do tworzenia zindywidualizowanych zestawień przez doświadczonych wdrożeniowców i autoryzowanych dystrybutorów Symfonii.
Definiowanie nowych raportów oraz modyfikowanie istniejących może być wykonywane tylko przez osoby znające język SQL, czyli przez informatyków lub przez administratorów.
Edytor uruchamiany z paska menu programu Raporty (Ctrl+2) > Własne > Zapytania SQL.
Po uruchomieniu wyświetlana jest lista utworzonych wcześniej raportów SQL.
Na oknie znajdują się przyciski: •Nowy raport – otwiera okno tworzenia nowego raportu SQL, • – otwiera okno edycji raportu SQL, • – usuwa raport SQL, • – uruchamia raport SQL.
Tryb edycji Okno w trybie edycji zapytania SQL umożliwia przygotowanie kwerendy metodą "przeciągnij i upuść" oraz określenia jej podstawowych kryteriów.
Konstruktor kwerend ograniczony jest tylko do odczytu danych zapytaniami SELECT.
W razie potrzeby edytor można przełączyć w ręczny tryb edycji zapytania przyciskiem Edit SQL.
Edytor umożliwia też zdefiniowanie wykorzystywanych w filtrach parametrów (przycisk Edytuj parametry), których wartość jest określana przez użytkownika podczas wykonania raportu.
Prawa dostępu użytkownika Dostęp do tworzenia i wykonywania zapytań SQL jest zarządzany nowymi prawami modułu Wspólne, w grupie Rodzaj: Zapytania SQL: •Modyfikowanie zapytań SQL, •Wykonywanie zapytań SQL.
Zapytania SQL umożliwiają bezpośredni i nieograniczony dostęp do bazy danych firmy. Prawa do danych definiowane w innych miejscach programów Symfonia nie są egzekwowane przy wykonywaniu kwerend SQL.
Raport - Potwierdzenie sald Poprawiono wydajność wykonania raportu Potwierdzenie sald - graficzny. Zauważalna poprawa pracy jest szczególnie widoczna dla zestawień do 10.000 rozrachunków.
Operacje wielofirmowe - Blokowanie użytkowników Dodano kreator umożliwiający zablokowanie konta użytkownika w wybranych firmach. Więcej informacji - Zablokuj użytkownika >>
Inne zmiany •Poprawiono układ elementów na oknie Widoczność i wymagalność wymiarów w trybie edycji. •Rozwiązano problem przypadków innego numeru ewidencyjnego dokumentu na rozrachunkach do Rozliczenia zaliczki. •Dla e-deklaracji VIU-DO poprawiono obsługę sytuacji, w której nie wypełniany jest numer identyfikacyjny VAT ani numer identyfikacji podatkowej. •Usunięto zbędny pusty wydruk po operacji zlecenia przelewów. •Poprawiono dostępny w ramach Smart BI raport Raport Płatności - terminy zapłaty w transakcjach handlowych aby prawidłowo uwzględniał ujemne korekty rozliczonych dokumentów. •Rozwiązano problem zamykania programu następującym po usunięciu wyciągu i wejściu w import dokumentów z Repozytorium dokumentów. •Rozwiązano problem przypadków usuwania rejestrów ze wzorca użytego przy wprowadzaniu faktury. •Rozwiązano problem braku podpowiedzi terminu płatności podczas wprowadzania rozrachunków, bezpośrednio po zmianie ustawienia Podpowiadany termin płatności (okno Naliczanie odsetek (transakcje handlowe)). •Zapis do XML deklaracji VIU-DO wykonywany będzie w kodowaniu UTF-8. •W Obiekcie Integracji poprawiono obsługę sytuacji, w której wymiarowane kwoty nie sumują się do kwoty zapisu. Poprawiono również obsługę sytuacji, w której użytkownik nie ma prawa do słownika użytego w wymiarach. Wymienione sytuacje nie bee już skutkowały przerwaniem pracy aplikacji. •Poprawiono obsługę zaokrągleń w rejestrze VAT przy kasowej metodzie rozliczeń. •Wejście do rejestru i wyjście bez edycji nie będzie powodowało zmian na dokumencie. •Rozwiązano problem z walidacją dokumentu informującą o błędnym koncie mimo, że wskazane konto i podpięte pod nie słownik istnieją. •Usunięto problem blokujący wykonanie raportów z menu podręcznego. •Dla raportu Wydruk Rejestru VAT rozwiązano problem przypadków ucinania podsumowania podsumowania rejestru (gdy raport wykonywany jest z opcją Drukuj kwoty brutto i netto w walucie obcej). Raport powinien zachowywać się poprawnie, gdy wykazywanych jest do 6 różnych walut. •Rozwiązano problem braku informacji o zdefiniowanych we wzorcach rejestrach po zastosowaniu ich w kolejnym roku. •Poprawiono podpowiadanie daty z pozycji wyciągu bankowego walutowego dla kolejnych rozbić przy tworzeniu transakcji. •Rozwiązano problem przypadków braku zmiany kwot na Bilansie RZiS po zmianie parametrów wyliczania na ostatni rok. •Naprawiono egzekwowanie uprawnienia użytkowników do nadawania i zmiany znaczników dokumentom. •Naprawiono wyświetlanie komunikatu informującego w przypadku niepowodzenia zapisu dokumentu do bufora (podczas importu wyciągów bankowych). •Przeliczenie deklaracji (bez zapisania zmian) nie będzie powodowało aktualizacji informacji o użytkowniku który dokonał ostatniej modyfikacji. •Wyłączono weryfikację połączenia z Symfonia Connect po zapisie importowanego dokumentu. •Poprawiono działanie Magazynu walut, w przypadku gdy dla płatności scalonych z wielu transz powstaje zerowy kredyt. •Rozwiązano problem nieprawidłowego wykazania wartości wierzytelności zwiększających stratę (ulgi na złe długi) w polu 123 deklaracji CIT-8.
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Jeśli firma utworzona została w programie Symfonia Środki Trwałe to pierwsze logowanie w Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość wymaga konwersji komponentów modułu FBI (Symfonia Business Intelligence). Przy próbie zalogowania wyświetlony zostanie dialog uruchamiający konwersję. Zalecamy po utworzeniu firmy, przed rozpoczęciem pracy, zalogować się do Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość na konto użytkownika z prawami administracyjnymi, aby wykonać konwersję tego komponentu.
Konwersję firmy można wykonać od wersji 2023. |
Pobieranie dokumentów sprzedaży z KSeF Dodano możliwość odbioru dokumentów sprzedażowych z Symfonia KSeF.
Deklaracja CIT-8E Dodano obsługę nowej wersji formularza deklaracji CIT-8E(4).
Zmiany w deklaracji polegają na wyliczaniu ryczałtu do zapłaty lub nadpłaty na poziomie poszczególnych miesięcy, a nie sumarycznie dla całego roku, jak było poprzednio.
Deklaracja CIT-8, CIT-8ST Zaktualizowano obsługę deklaracji CIT o nowy wzór formularza CIT‑8(33) oraz załączników CIT/BR(10), CIT/IP(5), CIT/PD(2), CIT/D(8), CIT/KW(4), CIT/M(2), CIT-8/O(19). Zaktualizowana została również schema deklaracji CIT‑8ST(1).
Załącznik CIT/M(2) zgodnie z udostępnioną w dniu 8 luty 2024r. strukturą logiczną (schemą) obowiązuje za rok podatkowy rozpoczynający się od 2024-01-01. Deklaracja CIT-8(33) za rok 2023 z dołączonym załącznikiem CIT/M zostanie odrzucona przez bramkę Ministerstwa Finansów.
CIT-8 sekcja E.5 W związku z wyłączeniem załącznika CIT/WZ w nowej wersji deklaracji dodano funkcjonalność wspierającą użytkownika w weryfikacji wyliczeń dotyczących sekcji E.5 (wartość wierzytelności i zobowiązań wynikających z transakcji handlowych). Na oknie deklaracji CIT-8(33) dodano przycisk Szczegóły sekcji E.5 otwierający okno prezentujące wierzytelności i zobowiązania zwiększające i zmniejszające podstawę opodatkowania.
Wyliczone na tym oknie kwoty dla poszczególnych sekcji E.5 można podejrzeć również w polach ukrytych 121a, 124a, 126a, 128a.
Załącznik CIT/BR sekcja B.3 W załączniku CIT/BR w sekcji B.3 zmienił się układ. W nowej sekcji użytkownik wskazuje koszty kwalifikowane określając datę od i datę do. Datę można wpisać ręcznie, lub wybrać z kalendarza otwieranego podwójnym kliknięciem lub skrótem klawiszowym Alt+strzałka w dół.
Załącznik CIT/PD sekcja D Na oknie wprowadzania danych dla załącznika CIT/PD dodano przycisk Dane deklaracji umożliwiający wprowadzenie informacji o podmiotach powiązanych dla sekcji D.
Po przejściu w tryb edycji (przycisk Edytuj) można wprowadzić dane podmiotów powiązanych w poszczególnych kolumnach gdzie: •Nazwa pełna – nazwa podmiotu (kontrahenta) powiązanego. Po kliknięciu w przycisk otwierane jest okno wyboru podmiotu z kartoteki kontrahentów. •Podmiot powiązany jest – rozwija listę z wyborem rodzaju powiązania: opodmiotem, który spełnia warunki o których mowa w art. 24aa ust. 2 pkt 1 - 3 ustawy ospółką niebędącą osobą prawną mającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o której mowa w art. 23aa ust. 14 pkt 1 ustawy opodmiotem niemającym siedziby lub zarządu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 24aa ust. 14 pkt 2 ustawy opodmiotem, który spełnia warunki, o których mowa w art. 24aa ust 15 ustawy •NIP – numer NIP podatnika. •ZNI – zagraniczny numer identyfikacyjny. •Rodzaj ZNI – rodzaj zagranicznego numeru identyfikacyjnego: numer identyfikacyjny TIN, identyfikator ubezpieczeniowy, inny numer identyfikacyjny. •Kod kraju wydania zagranicznego numeru identyfikacyjnego – dwuliterowy kod państwa, które nadało identyfikator ZNI kontrahenta. •oraz dane adresowe podmiotu.
Obroty na kontach - usprawnienia Usprawniono niektóre aspekty pracy z oknem Obroty na kontach.
Przełączenie wyświetlania z wcięciem Na pasku ponad listą dodano przełącznik wyświetlania wcięć dla kolejnych poziomów analityk.
Układ kolumn - zapamiętywanie ustawień wyświetlania Zapisane układy kolumn będą zawierały również ustawienie wyświetlania wcięć oraz widoczności wiersza filtrowania.
Konta nieaktywne Poprawiono wyświetlanie widoku kont nieaktywnych, tak aby obecność zapisów na analitykach nie powodowała ukrycia całych gałęzi.
Konta aktywne (czyli te na których zarejestrowane zostały obroty) zamiast wartości będą miały oznaczenie ---.
Wyświetlanie kont aktywnych i nieaktywnych Do parametrów wyświetlania kont w ustawieniu Pokaż konta dodano możliwość wyboru wszystkich kont, tzn. aktywnych i nieaktywnych.
Zapisy na kontach Na oknie Zapisy na kontach dodano możliwość wyszukania dokumentu według zapisu z pozycji dokumentu o charakterze: raport kasowy, wyciąg bankowy, wyciąg bankowy walutowy, rozliczenie zaliczki.
Dla listy dostępna jest nowa kolumna Dok. z pozycji w której prezentowana jest dla zapisu wartość z kolumny Nr Dokum w dokumencie (np. raporcie kasowym).
Kolumna Dok. z pozycji jest domyślnie ukryta.
Inne zmiany •Zaktualizowano wersję formularza UPO do bieżącej 7 wersji. •Rozwiązano problem z generowaniem dziennika księgowań dla 3 miesięcy raportem Grupowy - Księgi. •Rozwiązano problem z wyliczeniem podstawy opodatkowania na deklaracji CIT-8, gdy w załączniku CIT-WZ zarejestrowane zobowiązania nieuregulowanie do dnia złożenia deklaracji. •Rozwiązano problem z nie uwzględnianiem faktur korygujących zakup w uldze na złe długi VAT. •Naprawiono stosowanie kryterium Oraz (znak +) w polach szybkiego wyszukiwania. •Rozwiązano problem usuwania numeru i daty KSeF po użyciu wzorca do dekretacji. •Naprawiono formatowanie danych w arkuszu MS Excel utworzonym raportem Bilans - graficzny. •Rozwiązano problem przypadków pomijania kont zespołu 5 (np. maska 5*) na raporcie Obroty na kontach. •Naprawiono stosowanie na wydrukach danych firmy zgodnie z zakresem dat ich obowiązywania (ustawienia danych firmy w informacjach podstawowych).
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Jeśli firma utworzona została w programie Symfonia Środki Trwałe to pierwsze logowanie w Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość wymaga konwersji komponentów modułu FBI (Symfonia Business Intelligence). Przy próbie zalogowania wyświetlony zostanie dialog uruchamiający konwersję. Zalecamy po utworzeniu firmy, przed rozpoczęciem pracy, zalogować się do Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość na konto użytkownika z prawami administracyjnymi, aby wykonać konwersję tego komponentu.
Konwersję firmy można wykonać od wersji 2023. |
Uwagi do instalacji: Aktualizacja może zostać zainstalowana wybiórczo np. na jednym wybranym stanowisku, na którym wykonywane są czynności administracyjne. W przypadku stanowisk z programem Symfonia Handel: jeśli instalowana była poprawka dla wersji 2024, to należy ją ponownie zainstalować w nowej, dedykowanej dla 2024.a wersji. Zaktualizowaną poprawkę dla Symfonia Handel 2024.a można pobrać z: https://wsparcie.symfonia.pl/hc/pl/articles/16579745105042
Okno listy firm Operacje zbiorcze - kopia bezpieczeństwa Na pasku narzędziowym dodano nowy przycisk Utwórz kopie baz uruchamiający kreator tworzenia backup-ów dla firm wybranych z listy.
Operacje zbiorcze - konwersja firm Na pasku narzędziowym dodano nowy przycisk Konwertuj firmy uruchamiający kreator zbiorczej konwersji firm po aktualizacji programu do nowej wersji.
Należy pamiętać że przed rozpoczęciem pracy w niektórych przypadkach po konwersji firmy, może być konieczne zalogowanie administratora w wybranych modułach (np. aby wykonane zostały niezbędne raporty uaktualniające).
Grupowa konwersja firm - kreator >>
Filtrowanie Nowy, pierwszy wiersz listy firm umożliwia zdefiniowanie szybkiego filtru.
Operacje wielofirmowe Dodano kreatory umożliwiające wykonanie operacji: •Zmiany hasła jednego użytkownika w wielu bazach •Skopiowania uprawnień wybranego użytkownika do innych firm •Skopiowanie wybranego użytkownika(wraz z uprawnieniami) do innych firm
Operacje dostępne są z paska narzędziowego dla listy Użytkowników z menu rozwijanego przyciskiem Operacje wielofirmowe.
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Jeśli firma utworzona została w programie Symfonia Środki Trwałe to pierwsze logowanie w Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość wymaga konwersji komponentów modułu FBI (Symfonia Business Intelligence). Przy próbie zalogowania wyświetlony zostanie dialog uruchamiający konwersję. Zalecamy po utworzeniu firmy, przed rozpoczęciem pracy, zalogować się do Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość na konto użytkownika z prawami administracyjnymi, aby wykonać konwersję tego komponentu.
Konwersję firmy można wykonać od wersji 2023. |
Zmiany związane z KSEF Na oknach dokumentów sprzedaży i zakupu dodano nowe pola Data KSeF oraz Numer KSeF.
Informacja o dacie i numerze KSeF prezentowana będzie również w nowych kolumnach listy dokumentów.
Program będzie pilnował unikalności rejestrowanych numerów dokumentów KSeF.
Import dokumentów Mechanizmy importu dokumentów (Obiekt integracji, import specjalny, integracja przez Repozytorium Dokumentów) dostosowano do obsługi wymiany informacji o numerze i dacie KSeF.
Kreator połączenia z AppSymfonia (Symonia KSeF) Uproszczono proces w kreatorze połączenia z AppSymfonia. Zmieniono nazwę przycisku (i okien kreatora) na Połącz z Symfonia KSeF.
Kreator - Połącz z Symfonia KSeF >>
Zapisy na kontach Notatka Dodano możliwość wprowadzenia notatki dla wybranego zapisu z listy. Dostępne w menu kontekstowym dla listy zapisów polecenie Notatka (Ctrl+n lub Alt+n) otwiera okno notatki.
Informacja o zarejestrowanych notatkach prezentowane są w kolumnie Notatka, gdzie ikona: • – zwykła notatka (nie oznaczona jako ważna), • – notatka oznaczona jako ważna.
Jeśli kolumna nie jest widoczna sprawdź ustawienia wyświetlania kolumn w menu podręcznym dla nagłówka listy Pokaż wybór kolumn.
Numer KSeF Do menu kontekstowego listy dodano polecenie Kopiuj Nr KSeF (Alt+k) umożliwiające szybkie skopiowanie numeru KseF do schowka windows.
Przejście do okna zapisów w kontekście wybranych kont z okna obrotów Jeśli w oknie Obroty na kontach wybrane zostały konta z listy, to kliknięcie przycisku Zapisy otworzy okno Zapisy na kontach z automatycznie ustawioną maską kont (filtrem).
Obroty na kontach Parametry - konta aktywne/nieaktywne/wszystkie Do parametrów raportu dodano możliwość wyboru czy nieaktywne konta będą uwzględniane.
Dostępne ustawienia to: Aktywne, Nieaktywne.
Prezentacja listy kont i analityk Konta analityczne na liście prezentowane będą w formie rozwijanego drzewka.
Do menu kontekstowego dla listy dodano polecenia ułatwiające sterowanie rozwinięciem drzewka kont: •Rozwiń do końca (bez kontrahentów) (Ctrl+strzałka w dół) – rozwija wszystkie poziomy drzewka. •Rozwiń do kartotek i słowników – rozwija analityki do poziomów kartotek i słowników. •Rozwiń analityki – rozwija wszystkie analityki do wybranego poziomu. •Zwiń wszystkie konta do syntetyk (Ctrl+strzałka w górę) – zwija wszystkie poziomy drzewka.
Operacja zwinięcia/rozwinięcia wykonywana jest zaznaczonych elementów listy. Jeśli żaden element nie został wybrany operacja zostanie wykonana dla wszystkich kont.
W związku z tym że prezentowana w kolumnie Skrót konta nazwa dla wszystkich poziomów może być długa, dostępna jest dodatkowa kolumna Ost. poziom (skrót konta) prezentująca tylko nazwę z ostatniego poziomu. Jeśli kolumna nie jest widoczna sprawdź ustawienie wyświetlanych kolumn listy.
Obroty miesięczne Z okna Obroty na kontach dodano możliwość otworzenia podglądu obrotów na koncie w ujęciu miesięcznym.
Podwójne kliknięcie na koncie lub wciśnięcie klawisza Enter otworzy okno Obroty miesięczne dla danego konta.
Okno Obroty miesięczne prezentuje zestawienie tylko dla jednego konta i nie można dla niego ustawić maski wybierającej wiele kont.
Generowanie raportów do formatu MS Excel Wprowadzono zmiany w mechanizmie generowania raportów (AmBasic) w formacie MS Excel. Raporty generowane będą do pliku XLSX i otwierane w domyślnej dla niego aplikacji.
Zmiany nie obejmują jeszcze wszystkich raportów generowanych z programu.
Nowe firmy - Odsetki ustawowe W nowo tworzonych firmach stawki odsetek ustawowych uzupełnione będą do stanu z dnia 2023-10-05.
Program poprawy jakości Rozpoczęto zbieranie danych statystycznych związanych wykorzystaniem raportów AMBASIC.
Menu programu - eSklep Do górnego menu programu dodano polecenie eSklep otwierające witrynę sklepu internetowego Symfonii.
Inne zmiany •Naprawiono egzekwowanie zmiany ustawienia kraju dla CIT-8. •Usunięto błąd blokujący wprowadzenie nowego konta bankowego kontrahenta. •Naprawiono wykazywanie okresu VAT na wydruku Dokumenty o innym okresie VAT w przypadku, gdy wybrano 2 różne okresy VAT. •Rozwiązano problem znikania kwot w PLN, gdy podczas wprowadzania dokumentu specjalnego zmieniona została waluta. •Naprawiono prezentowanie numerów ewidencyjnych dokumentów na wydruku raportu Wiekowanie rozrachunków. •Rozwiązano problem blokujący możliwość zbiorczego wprowadzenia kodów GTU dla rejestrów o typie eksport. •Dla Rozliczenia Międzyokresowego Kosztów poprawiono obsługę sytuacji, gdy w planie RMK wystąpiła kwota ujemna z rozbiciem procentowym. •Rozwiązano problem niepoprawnego wykazywania kodów GTU dla raportów kasowych w pliku JPK_V7. •Poprawiono zachowanie programu w przypadku wybrania Nie w komunikacie: Do wskazanej deklaracji został już wygenerowany JPK. Wygenerowanie kolejnego, spowoduje usunięcie poprzedniego JPK i zastąpienie go nowym. Czy chcesz kontynuować? •Rozwiązano problem brakującego wyboru waluty przy generowaniu polecenia przelewu dla deklaracji VIU-DO. •Poprawiono wliczenie zaliczek prezentowanych w części K, w deklaracji Zaliczka-CIT/K. •Rozwiązano problem zamykania okienka ustawień filtrowania dla kolumny w oknie Zapisy na kontach. •Rozwiązano problem błędu przy dodawaniu kontrahenta mechanizmem WebAPI. •Rozwiązano problem powielenia danych wspólnika w załączniku CIT/KW. •Wydruk do PDF raportu Zapisy na kontach nie będzie równocześnie otwierać arkusza MS Excel. •Naprawiono filtrowanie w oknie Przeglądanie rejestrów VAT. •Rozwiązano problem błędu generowania rozliczenia międzyokresowego kosztów: Nieprawidłowy format ciągu wejściowego. •Rozwiązano problem powodujący wyświetlenie komunikatu: Wykryto błąd w numeracji numerów dokumentów RKU. •Naprawiono wypełnianie prawidłowej daty wpływu na wystawianym dokumencie technicznym związanym z obsługą złych długów. •Rozwiązano problem błędu przy użyciu 6 znakowego numeru konta analitycznego jako konta/maski na oknach Zapisy na kontach, Obroty na kontach. •Rozwiązano problem podwajania wartości bilansu otwarcia na wydruku generowanym z nowego okna zapisów. •Rozwiązano problem błędu obsługi bazy SQL przy generowaniu wydruku z nowego okna zapisów. •Rozwiązano problem przypadków zatrzymania procesu uzgadniania wyciągu bankowego. •Rozwiązano problem z generowaniem plików JPK_V7M dla okresu krótszego niż miesiąc. •Na wydruku potwierdzenia sald zaktualizowano informację o podstawie prawnej. •Rozwiązano problem blokady utworzenia nowej transakcji na koncie w zaksięgowanym dokumencie przez nieprawidłowy w tej sytuacji komunikat Nie można założyć transakcji dla zapisu, który został przeszacowany.
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Jeśli firma utworzona została w programie Symfonia Środki Trwałe to pierwsze logowanie w Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość wymaga konwersji komponentów modułu FBI (Symfonia Business Intelligence). Przy próbie zalogowania wyświetlony zostanie dialog uruchamiający konwersję. Zalecamy po utworzeniu firmy, przed rozpoczęciem pracy, zalogować się do Symfonia Handel lub Symfonia Finanse i Księgowość na konto użytkownika z prawami administracyjnymi, aby wykonać konwersję tego komponentu.
Konwersję firmy można wykonać od wersji 2023. |