Jak to zrobić? > Faktury zerowe (rozliczające zaliczki) | | Drukuj |
Funkcjonalność służy do obsługi sytuacji, gdy w pozycjach dekretu potrzebujemy ująć konta ze wszystkimi wartościami zerowymi.
To rozwiązanie pozwoli ująć np. faktury końcowe rozliczające zaliczkę, gdy takie dokumenty wystawione są z kwotami zerowymi.
Definicja typu dokumentu
Aby móc w programie zarejestrować faktury z zerowymi kwotami nie trzeba tworzyć odrębnej definicję dokumentu przeznaczonej do obsługi tego typu operacji.
W ustawieniach dokumentu, w którym planujemy zaksięgować fakturę z zerowymi kwotami należy zaznaczyć pola Pokaż parametr Zerowe Kwoty oraz/lub Zerowe wartości w rejestrze np.:
Rejestracja dokumentu
Wprowadzając ręcznie dokument z zerowymi wartościami wybierz typ dokumentu w definicji którego zaznaczone zostały odpowiednie parametry pozwalające na rejestrację faktur z zerowymi kwotami i zaznacz pole Zerowe kwoty.
Uzupełnij niezbędne dane (daty, kontrahenta, dekretację) i zapisz dokument.
Import dokumentów z modułu Handel
Dla prawidłowego importu faktur zerowych z modułu Handel niezbędne jest zdefiniowanie i przypisanie prawidłowych schematów księgowania. Więcej informacji znajduje się w pomocy modułu Handel:
Pomoc modułu Handel – Zerowe faktury końcowe do kontraktów >>
Proces importu przebiega tak samo jak dla innych dokumentów.
Import dokumentów z serwisu Symfonia KSeF
W serwisie Symfonia KSeF faktury zaliczkowe są wyodrębnione na innym typie dokumentu. Podczas importu końcowych faktur zerowych rozliczających zaliczkę z modułu KSeF system poprawnie rozpoznaje ich typ i automatycznie zaznacza pole Zerowe kwoty jeżeli wcześniej w definicji dokumentu zaznaczono wymagane parametry: Pokaż parametr "Zerowe Kwoty" oraz Zerowe wartości w rejestrze.