Kartoteki > Kartoteka Kontrahenci > Kartoteka Kontrahenci stali | | Drukuj |
Kartoteka ta grupuje dane dotyczące kontrahentów.
Okno kartoteki kontrahentów podzielone jest na dwie główne części. Dzielącą je linię można przesuwać, zmieniając odpowiednio wielkość części okna. W lewej części okna prezentowane są kryteria wyboru wyszukiwania. W prawej części prezentowane są, w postaci listy, wszystkie lub wybrane pozycje listy kontrahentów.
Przycisk poleceń Kontrahenci otwiera okno Wybór kontrahentów, w którym mamy możliwość wyboru wyświetlanych pozycji oraz zapisania wyboru pod własną nazwą do wielokrotnego wykorzystania przez funkcję Zachowaj jako:. Zapamiętanie najczęściej używanych kryteriów wyszukiwania powoduje, że będą mogły być one wybierane na drzewku Wybory umieszczonym z lewej strony listy kontrahentów pod gałęzią predefiniowaną Kontrahenci – wszyscy. Ponad listą kryteriów znajdują się przyciski poleceń, umożliwiające uruchamianie procesu definiowania i usuwania kryteriów wyszukiwania oraz przycisk zmieniający wygląd okna: + (klawisz skrótu: Alt+X) – umożliwia stworzenie nowego kryterium wyszukiwania. Po wybraniu tego przycisku pojawi się okno Wybór kontrahentów, gdzie możesz określić warunki wyszukiwania i wpisać nazwę kryterium i pod jakim ma zostać zapisana. - (klawisz skrótu: Delete) – powoduje usunięcie wskazanego kryterium wyszukiwania z listy kryteriów. x powoduje zminimalizowanie pola Wybory do zakładki widocznej w dolnej części okna. Kliknięcie lewym klawiszem myszy na zakładkę powoduje przywrócenie jej pierwotnego wyglądu. |
Tu znajduje się lista prezentująca wszystkich kontrahentów, spełniających wskazane (w lewej części okna) kryteria wyszukiwania.
Szukaj – za pomocą rozwijanej listy można określić w jakich danych będzie szukany ciąg znaków. Do przeszukania kartoteki kontrahentów można wybrać pola takie jak: kod, nazwa, miejscowość, rejon, województwo, imię, nazwisko, NIP, REGON czy PESEL. Na liście wyświetleni zostaną ci kontrahenci, którzy w wybranych polach posiadają wyszukiwaną frazę. Nowy kontrahent (Ctrl+plus z klawiatury numerycznej) – otwiera okno Kontrahent umożliwiające wprowadzenie nowego kontrahenta.
Kod, Nazwa, NIP, Miejscowość – dane identyfikujące kontrahenta. Użyj – przenosi akcję wprowadzania z okna kartoteki do miejsca wywołania kartoteki, np. do okna wprowadzania dokumentu związanego z kontrahentem. Z przycisku tego możesz korzystać w sytuacji, gdy do okna kartoteki przełączasz się tylko chwilowo po to, by skorzystać z zapisanych w niej danych. Podczas wprowadzania pewnych typów dokumentów musisz podać kontrahenta, z którym przeprowadzasz transakcję. Jeśli nie pamiętasz danych kontrahenta, możesz wybrać z poziomu okna do wprowadzania przycisk Kartoteka. Po wskazaniu kontrahenta na liście i wybraniu przycisku Użyj, powrócisz ponownie do wprowadzania dokumentu, a wybrane dane przepiszą się automatycznie.
Zakładki widoczne w dole okna: Wydruki – otwiera okno Drukuj. Zestawienia – otwiera Zestawienia rozrachunkowe z poziomu kartotek. Operacje – wyświetla listę operacji dostępnych w kartotece. |
Lista operacji
Eksport danych – umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego.
Import danych – polecenie Import danych odczytuje z pliku tekstowego kolejne pozycje i wstawia je do kartoteki kontrahentów.
Zmiana wymiarów analitycznych – umożliwia nadanie atrybutów wymiarom analitycznym dla wybranych kontrahentów stałych.
Ustawianie znacznika – umożliwia ustawianie znacznika dla wybranych elementów kartoteki kontrahentów stałych.
Zmiana aktywności – na liście stanów aktywności należy wybrać aktywność dla wybranej grupy elementów kartoteki. Aby zatwierdzić wybór, należy wybrać przycisk OK.
Zmiana rodzaju – umożliwia zbiorcze ustawienie rodzaju wybranych kontrahentów.
Nadaj pozycję – umożliwia nadanie pozycji wybranym elementom kartoteki.
Kontrahenci z umową – umożliwia otwarcie listy kontrahentów z aktywną umową.
Usuwanie kontrahentów – aby usunąć grupę danych, należy zaznaczyć dane, które mają być usunięte, a następnie wybrać przycisk Operacje i polecenie Usuwanie kontrahentów. Pojawi się okno dialogowe, informujące o NIEODWRACALNOŚCI operacji usuwania danych oraz o danych, których usunięcie jest niemożliwe. Aby usunąć dane, należy wybrać przycisk OK.
Udostępnianie danych – opcja umożliwia zbiorcze wykonanie operacji rejestracji komu i jakie dane osobowe wybranych osób fizycznych zostały udostępnione.
Wskazówki
Aby uwidocznić kolumny, które mają pojawić się na liście, należy kliknąć prawym klawiszem myszy w polu tytułu w dowolnej kolumnie i zaznaczyć znakiem w wywołanym okienku – spisie nazw kolumn – pożądane nazwy. Okienko spisu kolumn można również wywołać używając skrótu klawiszy Alt+O.
Aby ukryć lewy (przełączyć) panel okna można skorzystać ze skrótu klawiszy Alt+W.
W oknie kartoteki działają również inne Klawisze skrótów.
Zobacz także:
Kartoteka Kontrahenci incydentalni
Dialog wyboru wyświetlanych pozycji kartoteki