Nowy widok okna dokumentu sprzedaży Przygotowany został nowy wariant widoku okna dla dokumentu sprzedaży (dla dokumentów typu Faktura VAT, Paragon, Rachunek, Rachunek uproszczony oraz ich korekt).
Faktura (FVS) nowy widok okna od wersji 2022.2 >>
W ustawieniach Parametrów pracy > Widoczność kartotek i formatek dodano nowy przełącznik widoczności okna dokumentów sprzedaży włączający nowy widok okna (od wersji 2022.2) dla dokumentów typu Faktura VAT, Paragon, Rachunek, Rachunek uproszczony oraz ich korekt.
Inne zmiany •Rozwiązano problem niewidocznych w kartotece dokumentów płatności na US. •Skorygowano szablon wydruku faktury dla raportu Zaliczka sprzedaży nierozliczona. •Rozwiązano problem błędu przy dodawaniu powiązania dokumentu FVS ze ZMO. •Rozwiązano problem niepoprawnego odczytywania danych kontrahentów pobieranych z GUS. •Rozwiązano problem blokujący wprowadzenie dokumentu nowym wariantem okna sprzedaży. •Rozwiązano problem braku okienka z kursem po zmianie daty dokumentu FVS, gdy cena sprzedaży w kartotece towaru jest walutowa. •Poprawiono wypełnianie dat dla dokumentów WZ wystawianych do kontraktu sprzedaży. •Rozwiązano problem błędu blokującego możliwość wygenerowania deklaracji intrastat. |
Krajowy System e-Faktur W ramach przygotowań do wprowadzenia w Polsce scentralizowanej wymiany faktur w formacie ustrukturyzowanym, rozbudowujemy programy Symfonii o możliwość przygotowywania takich dokumentów oraz ich wysyłki i odbioru z Krajowego Systemu e-Faktur. Od wersji 2022.2 w programach Handel oraz Finanse i Księgowość dostępna jest pierwsza odsłona współpracy z Symfonia KSeF, serwisem pośredniczącym w wymianie dokumentów z Krajowym Systemem e-Faktur.
Obecnie ustawodawca nie wprowadził obowiązkowej wymiany dokumentów w tym formacie i przynajmniej do kwietnia 2023 wystawianie dokumentów ustrukturyzowanych KSeF jest dobrowolne.
Funkcjonalność KSeF jest w programie domyślnie wyłączona. Klientów zainteresowanych jej sprawdzeniem prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia na stronie https://symfonia.pl/oprogramowanie/ksef.
Cenimy sobie zdanie naszych użytkowników. Wasze rady i uwagi pomogą nam przygotować rozwiązanie dostosowane do oczekiwań i potrzeb.
Symfonia KSeF obecnie współpracuje z serwisem demonstracyjnym Krajowego Systemu e‑Faktur i nie ma skutków prawnych.
Krajowy System e-Faktur akceptuje dokumenty o charakterze: •Faktura VAT, •Faktura korygująca VAT, •Faktura marża •Zaliczka sprzedaży •Rachunek uproszczony, •Zaliczka sprzedaży korekta.
Program Handel umożliwia wysyłkę i odbiór współpracuje z KSeF w zakresie wysyłki i odbioru dokumentów w formacie ustrukturyzowanym, natomiast Program Finanse i Księgowość tylko umożliwia odbiór dokumentów z KSeF.
Symfonia KSeF Do komunikacji z serwisem KSeF Ministerstwa Finansów wykorzystywana jest aplikacja internetowa Symfonia KSeF pośrednicząca w przekazywaniu dokumentów w formacie ustrukturyzowanym między programem Handel a Krajowym Systemem e-Faktur.
Aplikacja Symfonia KSeF jest dostępna zarówno przez przeglądarkę internetową jak również w formie zintegrowanej z programami Handel oraz Finanse i Księgowość.
Rozpoczynając pracę z Symfonia KSeF konieczne jest utworzenie kont użytkowników oraz konfiguracja współpracy serwisu z programem Handel oraz Krajowym Systemem e-Faktur: •Tworzenie konto użytkownika w Symfonia KSeF •Konfiguracja połączenia z programem Handel •Konfiguracja sposobu uwierzytelnienia w Krajowym Systemie e-Faktur •Nadanie użytkownikom uprawnień do pracy z dokumentami w Krajowym Systemie e-Faktur
Panel administracyjny aplikacji KSeF dostępny jest wyłącznie przez przeglądarkę internetową pod adresem: https://app.symfonia.pl/admin/
Zmiany w programie Handel Menu programu i nowe okno Listy faktur w KSeF
Do menu programu dodano grupę KSeF z poleceniami: •Lista dokumentów w Symfonia KSeF – otwiera okno z widokiem dokumentów w Symfonia KSeF. Po wywołaniu otworzy się okno logowania użytkownika do Symfonia KSeF. Program pamięta sesję użytkownika i logowanie nie jest konieczne za każdym razem. •Wyloguj z Symfonia KSeF – wylogowuje aktualnego użytkownika z KSeF. Operacja przelogowania może być konieczna aby odświeżyć uprawnienia użytkownika do Symfonia KSeF w przypadku ich zmiany.
Dokumentów wystawionych w formacie ustrukturyzowanym nie będzie można przesłać do Repozytorium dokumentów do póki ich status nie zmieni się na (faktura przyjęta w KSeF).
Więcej informacji - Symfonia KSeF >>
Kartoteka Sprzedaż W oknie kartoteki Sprzedaż dodano Operacje: •Wyślij do Krajowego Systemu e-Faktur – uruchamia wysyłkę zaznaczonych dokumentów do Symfonia KSeF i Krajowego Systemu e-Faktur. Przed wykonaniem operacji wyświetlany jest dialog z wyborem czy dokument zostanie przesłany do Krajowego Systemu e-Faktur (i zapisany w Symfonia KSeF) czy tylko do Symfonia KSeF skąd później będzie można kontynuować wysyłkę.
•Aktualizuj status w KSeF – aktualizuje prezentowane w kolumnie Status w KSeF statusy wysyłki dokumentów do KSeF, jak również numer i datę wystawienia dla dokumentów przyjętych przez KSeF.
Dodano kolumny: •Status w KSeF – informuje o statusie wysyłki dokumentu do KSeF.
Oznaczenia statusów: oBrak oznaczenia w kolumnie wskazuje, że dokument nie został wystawiony w formacie KSeF. o – Oczekuje na wysyłkę do Symfonia KSeF. o – Błąd wysyłki do Symfonia KSeF. o – W kolejce do wysyłki z Symfonia KSeF do Krajowego Systemu e‑Faktur. o – Przesłano do Symfonia KSeF. o – Błąd wysyłki z Symfonia KSeF do Krajowego Systemu e‑Faktur. o – Wysłano do Krajowego Systemu e‑Faktur - trwa walidacja. o – Krajowy system e-Faktur - faktura zatwierdzona. o – Krajowy system e-Faktur - faktura odrzucona.
•Numer w KSeF – nadany przez KSeF numer dokumentu (widoczny dla dokumentów przyjętych przez KSeF). •Data wystawienia w KSeF – data wystawienia dokumenty zarejestrowana w KSeF.
Kolumny dostępne są tylko w nowym widoku kartoteki.
Ustawienia - Dane firmy W ustawieniach danych firmy dodano zakładkę Konfiguracje.
Zakładka umożliwia podanie klucza firmy wykorzystywanego do ustanowienia połączenia z Symfonia KSeF.
Analogiczne ustawienie dostępne jest z okna ustawień firmy w module Administracja.
Wystawianie dokumentu Do dialogu wystawiania dokumentu dodano możliwość wyboru rodzaju faktury: Faktura ustrukturyzowana. Wystawia dokument umożliwiający wysyłkę do Symfonia KSeF i daje przesłanie w formacie faktury ustrukturyzowanej do Krajowego Systememu e-Faktur (KSeF).
Sprzedaż - Kartoteka pozycji Dla kartotek dokumentów Sprzedaży, Zakupu, Magazynowych, Zamówień obcych, Zamówień własnych oraz Ofert możliwość wyświetlenia listy pozycji dla znajdujących się w danej kartotece dokumentów.
Nowe okno podglądu otwierane jest dodanym na pasku narzędziowym kartotek przyciskiem Pozycje.
Jeśli nie wybrane został z listy żadne dokumenty kartoteka pozycji otworzona zostanie z filtrem Bieżący miesiąc.
Pozycje - zamówienia własne >>
Zerowa stawka VAT Dokumenty W definicji typów dokumentów o charakterze: Faktura VAT w walucie, Kontrakt sprzedaży w walucie, Zamówienie obce w walucie dodano parametr Zerowa stawka VAT.
Zaznaczenie parametru będzie powodowało stosowanie stawki zerowej VAT dla danego typu dokumentu (zmiana stawki VAT nie będzie możliwa).
Oferty Dla wprowadzanych w programie ofert w walucie dostępne będzie nowe pole Zerowa stawka VAT, którego zaznaczenie wymusi stosowanie zerowej stawki VAT na dokumencie.
Zaawansowany import operacji bankowych Dodano rozbudowany mechanizm importu operacji bankowych wspierający użytkownika w uzgadnianiu operacji bankowych z kontrahentami/urzędami/pracownikami
Edytor formuł Za pomocą dołączonego edytora formuł użytkownik może tworzyć własne reguły rozbudowujące funkcjonalność automatycznych uzgodnień zapisów.
Ustawienia importu operacji bankowych Do ustawień programu dodano nową grupę Współpraca z modułami > Import operacji bankowych umożliwiającą konfigurację parametrów pracy dla zaawansowanego importu operacji bankowych.
Dane logistyczne Dodano obsługę rejestracji cech logistycznych towarów.
Na oknie szczegółów Towaru (nowy widok) dodano zakładkę Dane logistyczne umożliwiającą wprowadzenie cech opisujących towar: Szerokość, Wysokość, Długość, Objętość, Wagę netto i Wagę brutto dla ewidencyjnej jednostki miary oraz dwóch jednostek dodatkowych.
Własne typy jednostek dla danych logistycznych można zdefiniować w słowniku Dane logistyczne:
Kody paskowe Dodano obsługę rejestracji kodów paskowych towarów.
Na oknie szczegółów Towaru (nowy widok) dodano zakładkę Kody paskowe umożliwiającą wprowadzenie dowolnej liczby kodów paskowych dla typów jednostek: Ewidencyjna, Dodatkowa1, Dodatkowa2.
Drukarki fiskalne Kod paskowy dla numeru dokumentu Dla drukarek fiskalnych Posnet, Posnet (homologacja 2001), Posnet Thermal dodano możliwość włączenia wydruku numeru dokumentu jako kodu paskowego.
Nowy parametr Drukuj numer dokumentu w postaci kodu paskowego znajduje się w oknie Ustawienia drukarki fiskalne na zakładce Ustawienia.
Unikalny numer urządzenia fiskalnego Do Ustawień drukarek Posnet, Posnet (homologacja 2001), Posnet Thermal dodano parametr Pytaj drukarkę o unikalny numer urządzenia fiskalnego.
Opcja jest domyślnie wyłączona. Starsze drukarki mogą nie wspierać przesłania numeru identyfikacyjnego. W takiej sytuacji włączenie tej opcji wydłuży czas fiskalizacji paragonu.
Opcję należy samodzielnie włączyć jeśli wykorzystywana jest drukarka obsługująca przesłanie jej numeru identyfikacyjnego.
Podgląd dokumentów w kartotece Sprzedaż W kartotece sprzedaż dodano możliwość podglądu podstawowych danych dokumentów.
Gdy włączona jest opcja Podgląd (Ctrl+F12) z menu Okno w kartotece Sprzedaż wyświetlany będzie dodatkowy panel z podglądem aktualnie wybranego dokumentu.
Dla podglądu dostępne jest menu podręczne (prawy przycisk myszy) z dodatkowymi poleceniami wydruku, skalowania podglądu oraz poleceniem Parametry otwierającym okno ustawień parametrów wyświetlania:
Kartoteki (nowy widok) Nowe kolumny Dla kartotek Sprzedaż, Zakup, Zamówienia obce, Zamówienia własne dodano możliwość wyświetlenia kolumn: Wartość netto, NIP kontrahenta.
W kartotece Dostawy dodano możliwość wyświetlenia kolumn: Nazwa dostawy, Dokument przyjęcia.
Znaczniki Dodano możliwość ustawienia i zmiany znaczników bezpośrednio z okien kartotek.
Kliknięcie w znacznik rozwija listę wyboru znaczników.
Kopiowanie towarów Z menu podręcznym kartoteki Towary dodano polecenie Kopia towaru. Umożliwia ono utworzenie dokładnej kopii towaru wraz z ustawieniami wymiarów.
Wydruk faktury zaliczkowej nierozliczonej Dla faktury zaliczkowej dodano raport Zaliczka sprzedaży nierozliczona przygotowujący jej wydruk jako dokumentu nierozliczonego pieniężnie.
Okno dokumentu sprzedaży - pilotaż W ramach pilotażu dla wybranej grupy klientów dostępne jest okno dokumentu sprzedaży w nowym układzie 2022.2.
Pola własne dokumentu i pozycji dokumentu - kopiowanie Dodano automatycznie przenoszenie danych z pól własnych na wystawiany dokument powiązany (np. przy wystawianiu dokumentu magazynowego do dokumentu sprzedaży).
Przeniesienie danych wykonywane jest w przypadku pól własnych o tym samym Symbolu i Typie.
Przenoszenie danych z pól własnych nie dotyczy wystawianych dokumentów korygujących.
Procedura OSS Rozszerzono wsparcie procedury OSS o wykazywanie na JPK podatku VAT płaconego poza Polską.
Na oknie ustawień pól własnych dodano pole Procedura OSS. Pole wykorzystywane jest w dokumentach do oznaczenia, że obsługiwane są procedurą OSS.
Do oznaczenia w kartotece Sprzedaż dokumentów obsługiwanych procedurą OSS można wykorzystać operację zbiorczą Operacje > Własne pola dokumentów.
Powiadomienia o płatnościach Dodano możliwość automatyzacji przygotowywania i wysyłki do kontrahentów powiadomień o niezapłaconych fakturach.
W oparciu o definiowane profile program może wykonać wysyłkę powiadomień e-mail o niezapłaconych płatnościach.
Dodatkowo program przechowuje historię rozsyłanych powiadomień.
Wysyłka wiadomości e-mail z powiadomieniami wykonywana jest w oparciu o konfigurację wysyłki w Repozytorium dokumentów. Konfiguracja poczty - Repozytorium Dokumentów >>
Wysyłka powiadomień wykonywana jest tylko w oparciu o konfigurację poczty dla SMTP. Aby zmiany konfiguracji zostały zastosowane należy po ich zapisaniu ponownie uruchomić program Handel.
Ustawienia profili W grupie ustawień Współpraca z modułami dodano pozycję Powiadomienia o płatnościach. W oknie ustawień można: •dodawać szablony HTML powiadomień, •podejrzeć aktualny szablon, •określić parametry wysyłki (dołączania faktury w formie załącznika, wysyłki na adresy DW, UDW), •określić wyzwalacze wysyłki powiadomienia (ilość dni od terminu płatności, wystąpienie wcześniej wysyłki innego powiadomienia).
Powiadomienia o płatnościach >>
Blokowanie generowania powiadomień Na oknie kontrahenta oraz definicji typu dokumentu dodano pole Blokuj wysyłanie powiadomień o płatnościach. Zaznaczenie tego pola skutkuje wykluczeniem poszczególnych kontrahentów/dokumentów z obsługi w wysyłce powiadomień.
Kartoteka Płatności W kartotece Płatności dodano operacje: •Powiadomienia do wysłania – otwiera okno z listą powiadomień dostępnych do wysyłki. •Historia wysłanych powiadomień – otwiera okno archiwum wysłanych do kontrahentów powiadomień.
Powiadomienia do wysłania Nowe okno wywoływane z kartoteki Płatności (Operacje > Powiadomienia do wysłania), umożliwia podgląd dostępnych powiadomień (według stanu na aktualny dzień) oraz ich wysyłkę do kontrahentów.
Historia powiadomień
Rozliczanie zamówień Jeśli program pracuje z parametrem pracy Ilość towaru na dokumencie sprzedaży do zamówienia obcego ustawionym na Wydana część zamówienia obcego, wtedy przed wystawieniem faktury do zamówienia zawierającego usługi program wyświetli komunikat z pytaniem:
Jeśli wybrane zostanie: •Nie – fakturowana jest tylko część wydana z zamówienia (na podstawie dokumentów magazynowych). •Tak – na fakturze uwzględnione zostaną również pozostałe do rozliczenia usługi
Inne zmiany •Usunięto problem błędu "Nie można utworzyć obiektu Symfonia.COM.CIdentifier.20.0" występującego podczas wykonania raportu Zmiana kodu towaru. •Brak prawa do edycji wystawionych dokumentów płatności nie będzie blokował użytkownikowi możliwości wystawienia opłaconej faktury do paragonu. •Rozwiązano problem błędu bazy danych, dotyczący baz zmigrowanych z Symfonia 2.0 ale niepołączonych do bazy wspólnej Symfonia. •Kwota na raportach Lista dokumentów zakupu, Lista dokumentów pieniędzy, Lista dokumentów magazynowych, Lista dokumentów sprzedaży będzie prezentowana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. •Rozwiązano problem długiego czasu operacji Integracji z FK, gdy firma pracuje w osobnych bazach. •Rozwiązano problem przypadków zamykania aplikacji podczas wykonywania raportu Ustal połączenie po migracji. •Rozwiązano problem obsługi apostrofów w nazwach rodzajów, w nowym widoku kartotek. •Dokumenty powiązane TR+ (generowane dla TR-) tworzone będą z datą dokumentu źródłowego. •Naprawiono uwzględnianie grupowania dla danych eksportowanych do MS Excel. •Rozwiązano problem niepoprawnej numeracji dokumentów wystawianych zbiorczo. W niektórych przypadkach wystawiany był co drugi dokument, z informacją dla pozostałych, że dokument o takim numerze już istnieje. •Usunięto problem mogący powodować uszkodzenie bazy w bardzo specyficznej sytuacji podczas wprowadzania dokumentów magazynowych. •Poprawiono egzekwowanie praw do towarów w nowym widoku okna. Użytkownik z prawem tylko do podglądu towaru nie będzie mógł przejść do jego edycji. •Rozwiązano problem z przypadkami prezentacji różnych statusów dokumentów magazynowych zależnie od widoku kartoteki (klasyczny/nowy). •Usunięto problem numeracji (LP) pozycji dla kontraktów, na dokumencie korekty wystawionym do dokumentu zmigrowanego z Symfonia 2.0.. •Umożliwiono modyfikację nowych wydruków tak, aby zaprezentować adres dostawy wybrany na dokumencie. •Poprawiono obsługę długich nazw dostaw na zestawieniu Towary zalegające w magazynach. •Usunięto konflikt kodu towaru z rodzajem towaru blokujący możliwość utworzenia towaru z takim samym kodem jak nazwa jednego z rodzajów. •Rozwiązano problem nieaktualnej schemy dla pliku JPK_FA. •Rozwiązano problem dot. rozliczania pozycji w zaliczkach. Tworzone zaliczki będą zawierały cenę Brutto. •Naprawiono sortowanie dokumentów PZ przy wystawianiu dok. zakupu. •Naprawiono sortowanie listy zleceń według kontrahenta. •Naprawiono prezentację danych na widokach zestawień otwieranych z okna zestawienia magazynowego na dzień, gdy wywołane zostało z nowego widoku okna kartoteki. •Rozwiązano problem przypadków pustego panelu podglądu w kartotekach towarów i kontrahentów. •Naprawiono prezentację kwot z separatorem wartości tysięcznych na liście pozycji Oferty. •Rozwiązano problem przypadków braku przenoszenia kraju pochodzenia na dokumentach mimo wypełnienia kraju kontrahenta. •Naprawiono rejestrację daty modyfikacji danych kontrahenta prezentowanej w oknie Ochrona danych osobowych. •Poprawiono aktualizację dnia, gdy komputer wybudzany jest z hibernacji z uruchomionym programem Handel. •Naprawiono przepisywanie dat z FVS na automatycznie/półautomatycznie wystawiany do niego dokument WZ. •Rozwiązano występujący w widoku klasycznym problem powielania pozycji dokumentu. Problem dotyczył dokumentów przyjęcia magazynowego, do faktur odebranych z serwisu Między Firmami, gdy powiązanych było wiele towarów z kodem obcym do jednego towaru własnego. •Naprawiono uwzględnianie wszystkich dni miesiąca w filtrze Bieżący miesiąc. •Rozwiązano problemy blokujące eksport danych do MS Excel, gdy eksportowanych jest wiele kolumn lub w nazwach pól własnych występują spacje. •W nowym widoku okna towaru, możliwe będzie wprowadzanie elementów kompletów z precyzją do czterech miejsc po przecinku. •Naprawiono egzekwowanie ustawienia parametru Okres sterowany datą (w definicji typu dokumentu) dla faktur przenoszonych do modułu Finanse i Księgowość za pomocą mechanizmu integracji. •Rozwiązano problem podwajania masy i wartości na deklaracjach Intrastat. •Poprawiono obsługę pozycji OkresFaKorygowanej dla deklaracji JPK_FA. •Naprawiono uzupełnianie kraju pochodzenia dostawy na wystawianych dokumentach MM+, MM-. •Rozwiązano problem braku księgowań dla dokumentów korekty wartości magazynu, gdy w schemacie księgowania użyty został wymiar pozycji BI (np: #WP01). •Ustawienia wydruku raportu Faktura VAT w walucie - nabywca uzupełniono o grupę parametrów Wartości w walucie. •Naprawiono prezentację znacznika na wydruku raportu Lista pieniędzy. •Rozwiązano problem nadpisywania ceny w cenniku okresowym przy edycji ceny towaru (nowy widok okna). •Dla okien edycji towarów w nowym widoku, dodano możliwość wklejenia ze schowka systemowego windows, skopiowanych ustawień towaru. •Naprawiono egzekwowanie powiązania typów cen przy pracy z oknem Towaru (nowy widok). •Rozwiązano problem blokujący anonimizację danych kontrahenta. •Poprawiono mechanizm kwalifikowania dokumentów do kategorii Sprzedaż nierozliczona w oknie informacyjnym Po terminie. •Naprawiono uwzględnianie ceny z warunków sprzedaży na paragonie. •Do 40 znaków zwiększono maksymalną długość dla nazwy parametrów księgowych. •Rozwiązano problem dotyczący wystawiania dokumentów ze wsteczną datą (w poprzednim roku) w sytuacji, gdy mimo ustawienia parametru Wystawianie dokumentów ze wsteczną datą na Nie wystawienie dokumentu powinno być możliwe. •Rozwiązano problem usuwania ceny na zamówieniu po zmianie ilości towaru, gdy zamówienie wystawiane jest do Oferty. •Pola własne towarów o typie tekstowym będą umożliwiały wprowadzenie apostrofu. •Rozwiązano problem blokujący zapis zagranicznych rachunków bankowych kontrahenta. •Rozwiązano problem przenoszenia opisów z kilku WZ na wystawianą na ich podstawie fakturę. •Zabezpieczono wystawianie dokumentów przed użyciem nieaktywnego rejestru (na podstawie przypisania do kontrahenta). •Naprawiono obsługę aktualizacji kontrahenta na rezerwacji, po jego zmianie na zapisanym w buforze dokumencie wydania z magazynu. •Usunięto błąd blokujący wykonanie zestawienia Sprzedaż wybranym kontrahentom z opcją Pokazuj kontrahentów ze sprzedażą zerową. •Naprawiono przenoszenie numerów pozycji w tworzonej kopii definicji księgowania. •Umożliwiono zaznaczenie pola Jednostka uzupełniająca dla Intrastat w ustawieniach towaru (nowy widok okna). Wybór był zablokowany, gdy wartość jednostki nie został wcześniej wprowadzony. •Dla wydruku przelewu własnego, w tytule płatności podpowiadany będzie numer obcy dokumentu. •Rozwiązano problem nadpisywania ręcznie wprowadzonych cen w cennikach, gdy edytowany jest towar bez podanej ceny bazowej oraz bez wprowadzonych cen. •W raporcie Dokument WDT ang. poprawiono obsługę przygotowania z parametrem Zerowe kwoty VAT w stopce. •Rozwiązano problem blokowania programu, gdy podczas wystawiania dokumentu przyjęcia magazynowego, użyta została klawiatura, podczas wyboru kraju pochodzenia. •Naprawiono możliwość użycia apostrofów w polach tekstowych dla okiem w nowym widoku. |
Zestawienia sprzedaży kontrahentom za okres Na zestawieniu Sprzedaż kontrahentom za okres z zaznaczonym parametrem Zysk w sytuacji, gdy dla kontrahenta znajdują się dokumenty nierozliczone magazynowo wtedy przy przychodzie umieszczony zostanie znak tyldy (~).
Automatyczne rozliczanie wpłat wewnętrznych Do ustawień Parametry pracy do grupy Inne dodano parametr Automatyczne rozliczanie wpłat wewnętrznych. Parametr określa czy wpłata wewnętrzna generowana będzie na podstawie utworzonej wypłaty ręcznie czy automatycznie.
Przy dokumentach wystawianych automatycznie usunięcie lub anulowanie jednego spowoduje taką samą akcję dla dokumentu powiązanego.
Wybór rejestru w trybie automatycznym Gdy parametr Automatyczne rozliczanie wpłat wewnętrznych ustawiony jest na automatyczne generowanie wypłaty wtedy przy tworzeniu dokumentu płatności związanego z transferami, dostępny będzie wybór rejestru VAT.
Wydruk powiązanych dokumentów płatności Do wydruków dokumentów dodano możliwość dołączenia informacji o powiązanych dokumentach płatności i dokumentach wydań.
Wydruk dodatkowych informacji zależy od ustawienia nowych parametrów Dokumenty płatności oraz Dokumenty wydań np.:
Wydruki przelewów Dodano możliwość przygotowania wydruków przelewów na alternatywnym formularzu np.:
Dodane zostały wydruki: •Przelew dla klienta (dla dokumentów sprzedaży) •Przelew własny (dla dokumentów zakupu / wypłaty) •Przelew obcy (dla dokumentów wpłaty)
Pomoc techniczna Symfonii Na pasku narzędziowym programu dodano polecenie Wsparcie Online otwierające przeglądarkę internetową na stronie pomocy technicznej Symfonii.
Polecenie jest również dostępne z menu Pomoc.
Czat z konsultantem wsparcia technicznego Dla pilotażowej grupy użytkowników przycisk Wsparcie online będzie otwierał czat z konsultantem wsparcia technicznego.
Funkcjonalność nie jest dostępna bez zarejestrowanej licencji programu oraz poza godzinami pracy wsparcia technicznego.
Mechanizm integracji z modułem Finanse i Księgowość Poprawiono wydajność synchronizacji wielopozycyjnych dokumentów walutowych z modułem Finanse i Księgowość za pomocą Mechanizmu Integracji.
Dane firmy Zmieniono układ elementów w oknie Dane firmy. Część danych została wydzielona na zakładki Adres, Dane teleadresowe oraz Rachunki bankowe.
Inne zmiany •Rozwiązano problem blokujący możliwość zmiany hasła użytkownika z programu Handel. •Poprawiono egzekwowanie prawa Zmiana wartości własnych pól dokumentu w nowym widoku okien. •Naprawiono stosowanie "braku ceny" jako ceny domyślnej dla dokumentu. •Rozwiązano problem niepoprawnego komunikatu o braku stanu, występujący przy edycji dokumentu wydania z wykorzystaniem mechanizmu IOREC (AmBasic). •Naprawiono definicję filtra Poprzedni kwartał w kartotece dokumentów sprzedaży. •Umożliwiono modyfikację stawki VAT ofercie. Zmiana jest dostępna, gdy parametr Ochrona Danych > Edycja stawki VAT w pozycji dokumentu sprzedaży jest ustawiony na TAK. •Poprawiono operację pobierania z GUS danych kontrahenta, dla którego wystawiane były już dokumenty. •Rozwiązano problem podwajania wartości rejestru VAT przy wysyłce paragonów do modułu Finanse i Księgowość, gdy użyty został towar typu komplet. Omyłkowo poprawka nie znalazła się w wersji 2022. •Poprawiono wyliczanie wartości dla wydruku raportu Dokument WNT, gdy na dokumencie użyta jest jednostka dodatkowa. •Przywrócono brakującą kolumnę VAT RATE na wydruku raportu WNT ANG dla rachunku sprzedaży w walucie. •Naprawiono wykazywanie na potrzeby Instrastat wartości statystycznej z dokumentu zakupu.
Przypominamy - Zbiorcza zmiana stawek VAT W związku z obecnymi zmianami regulacji dotyczących stawek VAT na niektóre produkty, warto pamiętać, że dla wybranych z kartoteki towarów program umożliwia grupową ich zmianę. Jak to zrobić - zmiana marż/narzutów oraz stawek VAT towarów >>
Z zastrzeżeniem, że obecnie programem nie automatyzuje obsługi sytuacji, w której obniżka nie dotyczy importu towarów w przesyłkach o małej wartości (nieprzekraczającej równowartości 150 euro).
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Instalacja nadpisuje wersję 2022 programu.
Konwersję firmy można wykonać z wersji 2021.a, 2021.2, 2021.3, 2022, 2022.a.
|
Intrastat Zaktualizowano obsługę rejestracji informacji dla Intrastat o ewidencję i wykazywanie kraju pochodzenia towaru dla wywozu.
Ustawienia - Parametry Intrastat W ustawieniach Parametrów Intrastat dostępne będą oddzielne grupy ustawień dla parametrów domyślnych przywozu i wywozu.
Zaktualizowano również dostępną w ustawieniach listę rodzajów transakcji.
Okno - Dane deklaracji intrastat dla dokumentu wydania z magazynu Dla dokumentów wydania z magazyny na oknie danych deklaracji intrastat dodano kolumnę prezentująca kraj pochodzenia (wysyłki) towaru.
Kraj pochodzenia w tym widoku jest nieedycyjny. Modyfikacja kraju pochodzenia dostępna jest z okna dokumentu Dostawy.
Kartoteka Dostawy W kartotece Dostawy dodano kolumnę Kraj pochodzenia.
Na pasku narzędziowym dodano przycisk Operacje z poleceniem Zmiana kraju pochodzenia. Polecenie umożliwia zbiorcze ustawienie kraju pochodzenia dla wybranych dokumentów.
Okno dokumentu dostawy W oknie dokumentu dostawy dodano pole kraju pochodzenia. Przełączenie dokumentu w tryb edycji przyciskiem Zmień nazwę/kraj umożliwi modyfikację kraju pochodzenia.
Właściwości pozycji W oknie właściwości pozycji dodano kolumnę Kraj zawierającą kraj pochodzenia towaru.
W przypadku podzielonych dostaw, kraj pochodzenia (kolumna Kraj) można ustawić oddzielnie dla każdej z nich z okna dokumentu Dostawy.
W widoku Właściwości pozycji dla dokumentów WZ kraj pochodzenia (kolumna Kraj) jest nieedycyjny.
Raport - Dokument VAT w walucie e-commerce Dla dokumentów sprzedaży w walucie dodano wydruk Dokument VAT w walucie e-commerce. Przygotowuje on wydruk faktury z kwotą VAT w walucie Stopce VAT.
Inne zmiany •Usunięto problem niepoprawnego podpowiadania kontrahenta przy imporcie operacji bankowych w przypadku, gdy wykonywane były zmiany typu Kontrahent/Pracownik. •Dla zestawienia Lista towarów z wyborem kolumn naprawiono przeliczenie aktualnego stanu wagi według masy Intrastat. •Dla zestawienia Należności i zobowiązania kontrahentów rozwiązano problem braku informacji o dokumentach składających się na poszczególne kwoty, gdy zestawienie nie zostało wykonane dla wszystkich kontrahentów. •Komunikat informujący o błędnym ustawieniu jednostek Intrastat (wyświetlany przy tworzeniu deklaracji IST) będzie prezentował również informację, których towarów dotyczy. •Uzupełniono wydruk anulowanego paragonu (do którego wystawiona została faktura) o nadruk napisu Anulowano. •Rozwiązano problem braku przeliczania wartości dla pozycji modyfikowanej oferty. •Usunięto problem blokujący przygotowanie zestawienia Rejestry dokumentów sprzedaży komunikatem "Niejednoznaczna nazwa kolumny..." •Wartość statystyczna dla deklaracji Intrastat (prezentowana w kolumnie Wartość stat.) pobierana będzie z faktury, a nie dokumentów magazynowych. •Na wydruku oferty naprawiono prezentację pozycji w prawidłowej kolejności. Problem występował, gdy wykonywana była edycja zapisanej wcześniej oferty. •Rozwiązano problem braku synchronizacji danych kontrahentów zaimportowanych z operacji bankowych. •Dodano możliwość wystawiania korekt dokumentów magazynowych automatycznie z uwzględnieniem korekt dokumentów handlowych. •Usunięto błąd zapisu danych nowego kontrahenta, gdy podczas rejestracji wprowadzono również numer jego rachunku bankowego. Problem objawiał się brakiem możliwości wystawienia dokumentów z takim kontrahentem i duplikacją numerów pozycji kontrahentów w module Finanse i Księgowość. •Poprawiono egzekwowanie praw do dokumentów przy operacji wydruku dokumentów magazynowych. Program blokował możliwość grupowego wydruku dokumentów magazynowych, gdy użytkownikowi odebrano prawo do przeglądania dokumentów sprzedaży. •Naprawiono podpowiadanie zamówień własnych wystawionych na kontrahenta podczas wystawiania faktury. •(Nowy widok) Zamieniono zaokrąglanie masy towaru w Intrastat do czterech miejsc po przecinku, aby było spójne z zaokrąglaniem stosowanym w widoku klasycznym.
|
Listy przewozowe (pilotaż) Przygotowano pilotażową wersję funkcjonalności wspierającej użytkownika w przygotowywaniu listów przewozowych i wysyłce paczek do klientów.
Użytkowników zainteresowanych udziałem w pilotażu prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta Symfonia, telefon 22 455 56 00 wew. 0.
Obsługa list przewozowych i przesyłek prowadzona w oparciu o serwis bliskapaczka.pl.
Bliska paczka - Najczęściej zadawane pytania >>
Konfiguracja współpracy wymaga utworzenia konta w serwisie i wygenerowania w nim klucza dostępu do API. Konfiguracja współpracy z bliskapaczka.pl >>
Nowa kartoteka Dokumenty listów przewozowych zbierane będą w nowej kartotece Listy przewozowe (Ctrl+Shift+l).
Okno rejestracji listu przewozowego Okno rejestracji listu przewozowego umożliwia wprowadzenie danych nadawcy i odbiorcy jak również opisanie parametrów przesyłki i wybór sposobu dostawy.
W oparciu wprowadzone parametry przesyłki oraz serwis bliskapaczka.pl można dokonać jej wyceny a następnie zlecić jej nadanie.
Wprowadzanie Listu przewozowego>>
Informacje dodatkowe z serwisu bliskapaczaka.pl na oknie prezentują informacje o nadanej przesyłce.
List przewozowy do dokumentu sprzedaży/zamówienia obcego List przewozowy można wystawić bezpośrednio do dokumentu w kartotekach Sprzedaż oraz Zamówienia obce wybierając z menu podręcznego polecenie Generuj list przewozowy.
Nowy typ dokumentu Na potrzeby rejestracji listów przewozowych dodana została nowa grupa typów dokumentów Listy przewozowe.
Załączniki Dodano możliwość dodania plików załączników do rejestrowanych w programie Kontrahentów oraz Towarów.
W oknie kontrahenta i towaru dostępna jest nowa zakładka Załączniki.
Funkcjonalność załączników dostępna jest tylko w nowym widoku okien.
Zdjęcia towarów W kolumnie Użyj w podglądzie można oznaczyć załącznik pełniący rolę zdjęcia towaru. Zdjęcie towaru wyświetlane będzie w oknie szybkiego podglądu z kartoteki.
Przycisk otwiera podgląd załącznika dla rozpoznawanych formatów graficznych.
Niedozwolone formaty plików załączników Dodano słownik Niedozwolone formaty plików zawierający listę rozszerzeń, których nie będzie można dodać jako załączniki.
Domyślnie są to rozszerzenia plików wykonywalnych: bat, com, exe, jar, ps1.
W tej wersji dla załączników blokowanie rozszerzeń egzekwowane jest w Repozytorium Dokumentów oraz dla Contact Manager w module Handel.
Podgląd W oknach kartotek Kontrahenci i Towary dodano możliwość wyświetlenia szybkiego podglądu wybranego elementu. Panel szybkiego podglądu włączany jest z menu Okno > Pogląd lub skrótem klawiszowym Ctrl+F12.
Jako zdjęcie towaru wyświetlany jest jego załącznik (apng, gif, jpg, jpeg, png, svg, webp) oznaczony jako Użyj w podglądzie.
W menu podręcznym dla okna szybkiego podglądu znajdują się polecenia umożliwiające wydruk oraz zmianę skali wyświetlanego podglądu.
Filtry w kartotekach W nowym widoku kartotek Sprzedaż, Magazyn, Zakup, Zamówienia Własne, Zamówienia obce, Towary, Pieniądze, Rezerwacje, Oferty, Dostawy dodano kilka predefinowanych filtrów dla dat.
Nowy filtr Ostatnie wyświetla 20 ostatnio użytych elementów kartoteki z uwzględnieniem aktualnie ustawionego w kartotece sortowania.
Zaktualizowano mechanizm obsługujący filtrowanie w kartotekach. Nowy mechanizm powala w szybki i wygodny sposób dodawać własne filtry w oparciu o dostępne operatory czasu (m. in. dowolne n dni, miesięcy czy lat).
Zestawienia sprzedaży Do parametrów Zestawienie wybranych dokumentów oraz Sprzedaż za okres dodano parametr Prezentuj zaliczki zamiast kontraktów.
Na zestawieniu prezentującym zaliczki od strony towarów, ilość będzie prezentowana zawsze jako 0. Ilości prezentowane są tylko z poziomu kontraktu.
Ze względu na sposób wyliczania kwota VAT może się różnić, zależnie czy prezentowane są kontrakty czy zaliczki. Natomiast w przypadku dokumentów w walucie różnica może wynikać z faktu, że kurs zaliczki może być z innego dnia niż kontrakt.
Podgląd dekretacji Do menu kontekstowego dla dokumentów w kartotekach Sprzedaż, Zakup, Magazyn, Płatności dodano polecenie Dekretacje (Ctrl+e) otwierające okno podglądu dekretu wybranego dokumentu.
Import kursów walut Do ustawień importu kursów walut dodano parametr Czy nadpisać istniejące waluty? umożliwiający włączenie nadpisywania wartości w tabeli kursów danymi importowanymi z NBP.
Aktualizacje i Sage Update Zmieniono obsługę powiadomień o dostępnych aktualizacjach. Wykorzystywany do tej pory Sage Update zostanie zastąpiony umieszczonym w programach Symfonia mechanizmem sprawdzania i informowania o dostępnych aktualizacjach.
Jeśli w firmie wykorzystywane są rozwiązania indywidualne wskazane może być skontaktowanie się z wdrożeniowcem lub opiekunem handlowym przed instalacją aktualizacji.
Dostępne aktualizacje będą sprawdzane automatycznie po zalogowaniu użytkownika do firmy. Jeśli wykryte zostaną nowe aktualizacje program wyświetli informujący o tym komunikat.
Okno to można wywołać również poleceniem z menu Pomoc > Aktualizacje.
Ustawienia Przycisk ustawienia otwiera okno konfiguracji domyślnego katalogu zapisu pobieranych aktualizacji.
Prawa użytkowników Do efektywnych praw użytkowników w grupie: Prawa modułu: Wspólne > Rodzaj: Administracja dodano nowe prawo Pobieranie i Instalacja aktualizacji.
Tylko użytkownicy z nadanym prawem będą mogli pobrać i zainstalować aktualizacje (dla pozostałych użytkowników przycisk Pobierz / Zainstaluj będzie wyszarzony).
Nowe prawo dodano do zestawu praw Administrator systemu (predefiniowany).
Inne zmiany •Usunięto problem blokujący wystawienie korekty do paragonu. •Usunięto błąd obsługi bazy danych występujący przy wystawianiu paragonu. •Rozwiązano problem przeliczania ceny przy wprowadzaniu oferty w walucie obcej. •Naprawiono wyświetlanie znacznika VIES na oknie kontrahenta (nowy widok). •Naprawiono zapisywanie dokumentu RO przy wysyłce mechanizmem integracji. •Rozwiązano problem zamykania programu po wyborze opcji Dekretacje. •Rozwiązano problem przeliczenia indywidualnie wprowadzonej ceny na cenę domyślną po zmianie ilości towaru na zamówieniu obcym. •Poprawiono mechanizm tworzenia powiązania z innym dokumentem dla podłączania istniejących PZ do zamówień własnych. •Rozwiązano problem podwajania wartości rejestru VAT przy wysyłce paragonów do modułu Finanse i Księgowość, gdy użyty został towar typu komplet. •Rozwiązano problem błędu "zerowy argument" występującego przy fiskalizacji paragonu, gdy użyty został towar typu komplet. •Naprawiono możliwość usunięcia zawartość pola Email w nowym widoku okna kontrahenta. •Usunięto problem zamykania programu błędem, gdy przy logowaniu przekroczono limit użytkowników. •Zablokowano możliwość wystawienie dokumentu Raport kasowy dla korekt jeśli nie został wybrany sposób jego generowania (dzienny/miesięczny). •Rozwiązano problem ciągłości sortowania cenników według wartości w kolumnie. •Usunięto problem zamykania programu przy próbie wydruku faktury końcowej. •Rozwiązano problem pustego zestawienia Sprzedaż kontrahentom za okres, gdy zostało uruchomione z kartoteki w nowym widoku. •Usunięto wykazywanie polskiej nazwy kraju na wydrukach raportów w języku angielskim: Dokument WDT ang, Dokument WDT ang - korekta, Dokument eksport I ang.
Uwagi do konwersji Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Konwersję firmy można wykonać z wersji 2021.2, 2021.3. |