Ustawienia > Współpraca z modułami > Import operacji bankowych

Drukuj

Współpraca z modułami > Import operacji bankowych

Grupa ustawień Import operacji bankowych związana jest z funkcjonalnością zaawansowanego importu wyciągów bankowych wspierających użytkownika w uzgadnianiu i tworzeniu dokumentów płatności w oparciu o dane wczytanego wyciągu.

 

Import operacji bankowych >>

Edytor formuł >>

 

img_hm_118

 

Ustawienia

Import niezaimportowanych operacji bankowych z:

Wyciągów zaimportowanych – importowane będą operacje oznaczone jako niezaimportowane z zaimportowanych do programu Finanse i Księgowość wyciągów bankowych. Opcja wyłączona (domyślna) oznacza importowanie wyłącznie operacji z wyciągów, które nie zostały zaimportowane w programie Finanse i Księgowość.

Operacji bieżących zaimportowane zostaną również operacje niepowiązane z żadnym wyciągiem, czyli bieżące.

 

Tworzenie dokumentów płatności dla Operacji:

Zaznaczonych – dokumenty płatności będą tworzone dla wybranych operacji bankowych. Opcja wyłączona oznacza tworzenie dokumentów dla wszystkich operacji w arkuszu.

Uzgodnionych – dokumenty będą tworzone dla operacji dla których udało się ustalić kontrahenta, pracownika lub urząd. Opcja wyłączona powoduje utworzenie domyślnych dokumentów płatności dla operacji, których nie udało się uzgodnić tzn. nie udało się ustalić  kontrahenta, pracownika lub urzędu.

 

Tworzenie dokumentów płatności

Numer raportu płatności jako numer wyciągu powiązanego z operacją – gdy zaznaczone, po utworzeniu dokumentu płatności zostanie zmieniony numer raportu płatności, do którego należy dokument.

 

Uzgadnianie płatności

Automatyczne uzgadnianie i rozliczanie płatności – włącza mechanizm automatycznego uzgadniania i rozliczania operacji bankowych przy imporcie operacji bankowych. Dla tej operacji można wybrać, które z predefiniowanych reguł uzgodnień będą stosowane:

e-Przelewu powiązanego z operacją bankową (włącznie z rozliczeniem) – dokument płatności zostanie utworzony na podstawie transakcji użytych do tworzenia e-Przelewu.

Podmiotu powiązanego z operacją bankową – dokument zostanie utworzony dla kontrahenta, pracownika lub urzędu wskazanego jako podmiot operacji bankowej.

Formuły wiążącej dokument płatności z operacją – nagłówek dokumentu i ewentualne wskazanie podmiotu zostaną dobrane na podstawie dopasowania warunku w zdefiniowanych formułach uzgodnieniowych.

Numeru rachunku bankowego – podmiot dokumentu płatności zostanie dobrany na podstawie numeru aktywnego rachunku bankowego.

 

Rozliczenie płatności

Automatyczne rozliczenie transakcji powiązanych z uzgodnionym dokumentem płatności wg numeru lub kwoty. Rozliczenie za pomocą numeru nastąpi, jeśli numer (rozrachunku, dokumentu) zawiera się w tytule operacji bankowej. Rozliczenie wg wartości jest możliwe jeśli w liście transakcji (dokumentów) występuje jeden o kwocie równej operacji bankowej oraz dacie mniejsze lub równej dacie księgowania operacji.

 

Numeru rozrachunku (zależności/ zobowiązania) – czyli numer transakcji zawiera się w tytule operacji bankowej.

Wartości rozrachunku – czyli kwota transakcji pozostała do zapłaty zgodna z kwotą operacji bankowej.

Numeru dokumentu handlowego – w tytule operacji znajduje się numer faktury powiązanej z transakcją.

Wartości dokumentu handlowego – jeśli kwota operacji jest równa wartości brutto faktury.

Numeru zamówienia – w tytule operacji wyszukiwane są numery zamówień powiązanych z fakturą .

Wartości zamówienia – kwota operacji musi być zgodna z wartością jednego z powiązanych zamówień.

Numeru dokumentu magazynowego – tytuł operacji zawiera numer powiązanego z transakcją dokumentu magazynowego.

 

Wiązanie rachunków bankowych z podmiotem

Umożliwia ręczne ustalenie podmiotu operacji na podstawie numeru rachunku bankowego. Dane uzgodnionego podmiotu zostaną uzupełnione o rachunek z operacji bankowej.

 

Nowy rachunek kontrahenta – oznacza możliwość dodania rachunku bankowego do danych kontrahenta.

Nowy kontrahent – pozwala dodać nowego kontrahenta wraz z rachunkiem bankowym na podstawie danych zawartych w operacji bankowej.

Nowy rachunek pracownika – dodaje rachunek bankowy do danych pracownika, jeśli pracownik nie posiada aktywnego rachunku.

Nowy rachunek urzędu – dopisze rachunek do danych urzędu, jeśli urząd nie posiada przypisanego rachunku.

 

Mechanizm nie sprawdza podobieństw w rachunkach bankowych. W przypadku jakichkolwiek różnic (np. wynikających z literówek) z zarejestrowanymi danymi w programie, rejestrowany będzie nowy rachunek bankowy.

 

Tworzenie formuł uzgadniających dokument płatności

Określa czy formuły dodawane przez użytkowników w edytorze będą zapamiętywane indywidualnie dla:

Wybranego rachunku bankowego,

Bieżącego użytkownika.

 

Domyślnie formuły mają charakter globalny, czyli są takie same dla wszystkich użytkowników i rachunków bankowych firmy.

 

Dokument płatności dla wybranej Operacji bankowej

Dokładniej możliwość i sposób utworzenia pojedynczego dokumentu. Operacja powiązana z dokumentem płatności w buforze nie będzie więcej uzgadniana automatycznie.

 

Tworzenie dokumentu płatności – umożliwia ręczne utworzenie dokumentu dla wybranej operacji bankowej.

 

 

Zobacz także

Import operacji bankowych