Symfonia KSeF > Uprawnienia do KSeF (strona MF)

Drukuj

Uprawnienia do KSeF (strona MF)

Zarządzanie uprawnieniami użytkowników do operacji w Krajowym Systemie e-Faktur prowadzone jest w części administracyjnej Symfonia KSeF https://app.symfonia.pl/earchive/ (nie w części administracyjnej usług chmurowych Symfonii).

 

W widoku Uprawnienia strony zarządzania kontem użytkownika znajdują się ustawienia dostępu użytkowników do operacji w rządowym serwisie KSeF. Aby inni użytkownicy mogli pracować z rządowym serwisem KSeF należy dokonać ich zgłoszenia.

 

Pierwszy użytkownik zgłaszany jest przez złożenie do urzędu skarbowego formularza ZAW-FA (link: podatki.gov.pl). Po skonfigurowaniu uwierzytelniania pierwszego użytkownika w Krajowym systemie e-Faktur, kolejnych użytkowników można już zgłosić za pomocą serwisu Symfonia KSeF (korzystając z uprawnień pierwszego użytkownika).

 

Aby zarządzanie uprawnieniami użytkowników do czynności w Krajowym Systemie e-Faktur Ministerstwa Finansów było możliwe należy najpierw skonfigurować połączenie i uwierzytelnianie.

Uwierzytelnianie w KSeF (strona MF) >>

 

Uprawnienia w KSeF Ministerstwa Finansów:

Zarządzanie uprawnieniami – umożliwia nadawanie oraz odbieranie użytkownikom uprawnień w KSeF.

Odczyt uprawnień – umożliwia przeglądanie uprawnień użytkowników KSeF.

Wystawianie faktur – uprawnienie do wystawiania faktur (wysyłki) do KSeF.

Odbieranie faktur – uprawnienie do odbierania dokumentów z KSeF.

Samofakturowanie – czyli wystawianie faktur w imieniu i na rzecz sprzedawcy przez kupującego (na podstawie zawartej umowy).

 

Zgłoszenie nowego użytkownika do KSeF

 

Operacja wymaga posiadania w Krajowym Systemie e-Faktur dla danej firmy prawa do Zarządzania uprawnieniami.

 

Aby zgłosić nowego użytkownika w KSeF:

1.W Symfonia KSeF (https://app.symfonia.pl/earchive/) sprawdź czy jesteś w kontekście firmy, dla której chcesz wprowadzać zmiany.

 

img_hm_155

 

2.Kliknij Zarządzanie kontem.

 

img_hm_149

 

3.W widoku Uprawnienia kliknij Nadaj uprawnienia.

 

img_hm_158

 

Analogicznie przycisk Samofakturowanie otwiera dialog nadawania dla nabywcy prawa do wystawiania faktur w imieniu podatnika.

 

4.W widoku Nowe uprawnienia wybierz i podaj NIP lub PESEL osoby, którą chcesz dodać. Zaznacz również, które uprawnienia zostaną nadane.

 

img_hm_157

 

5.Potwierdź dodanie użytkownika KSeF przyciskiem Nadaj uprawnienia. Użytkownik zostanie zgłoszony do rządowego serwisu KSeF, gdy zgłoszenie zostanie tam przetworzone, uprawniona osoba będzie mogła wykonywać operacje w KSeF.

 

img_hm_159

 

Zmiana zgłoszonych praw użytkownika

 

Operacja wymaga posiadania w danej firmie praw do Odczytu uprawnień i Zarządzania uprawnieniami.

 

Aby otworzyć edycję praw użytkownika w KSeF, kliknij w widoku Uprawnienia w "trzy kropki" w kolumnie Akcje, przy użytkowniku którego uprawnienia chcesz zmodyfikować. Pojawi się dymek menu z poleceniem Edytuj, które należy kliknąć.

 

img_hm_154

 

Wyświetlony zostanie widok uprawnień danego użytkownika, gdzie można dokonać ich zmiany. Zaznacz te prawa, które chcesz aby dany użytkownik posiadał i kliknij przycisk Zapisz.

 

img_ksef_25

 

Użytkownik zostanie zgłoszony do rządowego serwisu KSeF, gdy zgłoszenie zostanie tam przetworzone, uprawniona osoba będzie mogła wykonywać operacje w KSeF.

 

Przycisk Usuń obiera użytkownikowi wszystkie prawa i dostęp do firmy w Krajowym Systemie e-Faktur.

 

Usuwanie uprawnień użytkowników z Krajowego systemu e-Faktur

 

Operacja wymaga posiadania w danej firmie praw do Odczytu uprawnień i Zarządzania uprawnieniami.

 

Aby całkowicie usunąć uprawnienia użytkownika do firmy w Krajowym Systemie e-Faktur otwórz edycję praw użytkownika w KSeF (kliknij w widoku Uprawnienia w "trzy kropki" w kolumnie Akcje, i z menu wybierz polecenie Usuń).

 

img_hm_154