Instrukcja użytkownika > Planowanie zatrudnienia > Rekrutacja | | Drukuj |
Moduł rekrutacji pozwala na przygotowanie potencjalnej bazy pracowników i umożliwia sprawne przeprowadzenie procesu rekrutacji. Proces rekrutacji rozpoczynamy od wstępnego uzupełnienia bazy kandydatów. W tym celu w menu głównym wybieramy pozycję Okna - Rekrutacja. Nowego kandydata wprowadzamy klawiszem Ins i na podstawie otrzymanej aplikacji uzupełniamy: •Dane osobowe - podstawowe informacje oData zgłoszenia - data otrzymania oferty od kandydata oNa stanowisko - z przygotowanej wcześniej biblioteki wybieramy stanowisko, na jakie aplikuje oNazwisko, Imię, Identyfikator - dane identyfikacyjne kandydata oUwagi - własne notatki dotyczące kandydata oStatus - ustalamy, czy podlega etapom rekrutacji (Rekrutacja), czy został zaakceptowany (Przyjęty), czy też nie (Odrzucony) •Dane podstawowe - uzupełniamy interesujące nas dane •Adresy - szczególnie ważne są dane kontaktowe Do każdego wpisu możemy załączyć otrzymany życiorys i list motywacyjny, jeśli chcemy mieć szybki wgląd w oryginały tych pism (patrz Rozpoczęcie pracy - Okno główne - Funkcje dostępne w każdym oknie - Załączane dokumenty). Kolejne etapy rekrutacji wprowadzamy w ewidencji . Listę kandydatów możemy ograniczyć do interesującego nas stanowiska i etapu rekrutacji. Służy do tego funkcja (F4). Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu danego kandydata zmieniamy mu Status na Przyjęty, co umożliwi nam automatyczne wprowadzenie go na listę pracowników wraz z wypełnieniem wszystkich danych, wprowadzonych w procesie rekrutacji. Służy do tego przycisk Wprowadź na listę pracowników. Po zakończeniu procesu rekrutacji kandydatów ze statusem Odrzucony powinniśmy usunąć z bazy. |