Instrukcja użytkownika > Planowanie zatrudnienia > Rekrutacja

Drukuj

Rekrutacja

Moduł rekrutacji pozwala na przygotowanie potencjalnej bazy pracowników i umożliwia sprawne przeprowadzenie procesu rekrutacji.

Proces rekrutacji rozpoczynamy od wstępnego uzupełnienia bazy kandydatów. W tym celu w menu głównym wybieramy pozycję Okna - Rekrutacja. Nowego kandydata b10_ins wprowadzamy klawiszem Ins i na podstawie otrzymanej aplikacji uzupełniamy:

220300r_img1

Dane osobowe - podstawowe informacje

oData zgłoszenia - data otrzymania oferty od kandydata

oNa stanowisko - z przygotowanej wcześniej biblioteki wybieramy stanowisko, na jakie aplikuje

oNazwisko, Imię, Identyfikator - dane identyfikacyjne kandydata

oUwagi - własne notatki dotyczące kandydata

oStatus - ustalamy, czy podlega etapom rekrutacji (Rekrutacja), czy został zaakceptowany (Przyjęty), czy też nie (Odrzucony)

Dane podstawowe - uzupełniamy interesujące nas dane

Adresy - szczególnie ważne są dane kontaktowe

Do każdego wpisu możemy załączyć b10_importmak otrzymany życiorys i list motywacyjny, jeśli chcemy mieć szybki wgląd b10_show w oryginały tych pism (patrz Rozpoczęcie pracy - Okno główne - Funkcje dostępne w każdym oknie - Załączane dokumenty).

Kolejne etapy rekrutacji wprowadzamy w ewidencji b10_rekr.

220300r_img3

Listę kandydatów możemy ograniczyć do interesującego nas stanowiska i etapu rekrutacji. Służy do tego funkcja b10_tryb (F4).

Po podjęciu decyzji o zatrudnieniu danego kandydata zmieniamy mu Status na Przyjęty, co umożliwi nam automatyczne wprowadzenie go na listę pracowników wraz z wypełnieniem wszystkich danych, wprowadzonych w procesie rekrutacji. Służy do tego przycisk b10_rekrut Wprowadź na listę pracowników. Po zakończeniu procesu rekrutacji kandydatów ze statusem Odrzucony powinniśmy usunąć z bazy.

220300r_img2