Instrukcja administratora > Portal dla pracowników > Logowanie przez internet

Drukuj

Logowanie przez internet

Dostęp przez internet możliwy jest pod adresem wskazanym przez administratora systemu. W przypadku korzystania z firmowego intranetu dostęp możliwy jest bezpośrednio z wewnętrznych stron firmowych.

52002

Logowanie przez internet polega na właściwym wprowadzeniu parametrów dostępowych :

Login lub e-mail - identyfikator pracownika (Login) określony wraz z hasłem (i opcją Udostępnij pracownika na WWW) na liście pracowników, albo identyfikator użytkownika (Nazwa) określona wraz z hasłem (i opcją Może logować się zdalnie) na liście użytkowników

Zamiast loginu można podać adres e-mail pracownika (służbowy lub prywatny) lub adres e-mail użytkownika.

Hasło - przy wprowadzaniu należy zwrócić uwagę na wielkość liter i polskie znaki

Nie pamiętam hasła - możliwość wygenerowania i otrzymania e-maila z tymczasowym hasłem

Żeby wysyłka z przypomnieniem hasła była możliwa, należy dla użytkownika ADMIN ustawić odpowiednie parametry serwera poczty wychodzącej (SMTP) w menu Ustawienia - Środowisko na zakładce Internet lub przy b10_users użytkownikach na zakładce E-MAIL.

Przypomnienie hasła wysyłane jest do pracownika na służbowy adres e-mail (określony w b10_azatr aktualnym zatrudnieniu) lub na b10_adres adres e-mail do korespondencji.

Przypomnienie hasła dla użytkownika wysyłane jest na e-mail użytkownika, określony dla tego użytkownika na zakładce E-MAIL w oknie b10_users użytkownicy.

W przypadku, jeśli pracownik i użytkownik mają przypisany ten sam adres e-mail i hasło, należy dodatkowo określić, jako kto chcemy się zalogować. Analogicznie w wersji wielofirmowej, jesli pracownik zatrudniony jest w kilku firmach i w każdej ma ten sam e-mail i hasło, to również pojawi się dodatkowa lista Zaloguj jako. Jeśli mimo tego samego adresu e-mail przypiszemy różne hasła, to portal automatycznie wykryje, jako kto się zalogować.

52003

Logowanie domenowe

W przypadku włączonego uwierzytelniania domenowego (patrz Parametryzacja systemu - Środowisko, na zakładce INNE parametr Włącz uwierzytelnianie LDAP) pole Login lub e-mail zmienia nazwę na Użytkownik Windows, gdzie podajemy pełną nazwę użytkownika Windows, jako NazwaDomeny\NazwaUżytkownika i hasło do sieci Windows. W przypadku jednej domeny w sieci można pominąć nazwę domeny i wpisać NazwaUżytkownika.

Skojarzenie pracownika z użytkownikiem Windows odbywa się na poziomie loginu pracownika, dlatego po włączeniu poświadczeń domenowych należy na b10_prac liście pracowników na zakładce UDOSTĘPNIANIE w polu Login uzupełnić nazwy sieciowe użytkowników jako NazwaDomeny\NazwaUżytkownika lub w przypadku domeny domyślnej samą nazwę użytkownika Windows.

Dodatkowe informacje

W oknie logowania możemy uwidocznić dodatkowe treści:

podstrony - dodatkowe informacje zapisane jako plik HTML lub odnośnik do podstrony w internecie, nazwę przygotowanego pliku lub adres strony wpisujemy w środowisku WWW na zakładce FUNKCJONALNOŚĆ/Dodatki w pozycji Adres dod.strony przed zalogowaniem

komunikaty - lista komunikatów publicznych opublikowanych w programie

oferty pracy - lista wolnych stanowisk pracy

Wersja mobilna

52004

Można również wykorzystać mobilną wersję portalu dla pracowników. W tym celu należy w środowisku WWW na zakładce Konfiguracja włączyć opcję Wersja mobilna na telefonie. Wtedy wywołanie portalu z telefonu lub innego urządzenia mobilnego przybierze formę bardziej przyjazną do obsługi dotykowej.