Instrukcja użytkownika > Naliczanie wynagrodzeń > Nanoszenie pracowników na listę

Drukuj

Nanoszenie pracowników na listę

Po utworzeniu nowej listy wprowadzamy pracowników na tę listę. Enter na wybranej (wprowadzonej) liście lub kliknięcie w b10_pozlisty spowoduje przejście do pozycji list płac. Początkowo nie będzie żadnych pozycji.

Pracowników na listę płac nanosimy klikając w b10_ins  lub naciskając Ins. Pojawi się dodatkowe okno z listą pracowników.

81001

Lista wyświetlonych pracowników zależy od wybranych ustawień:

Od działu, Do działu - ukażą się tylko pracownicy z wybranego (wybranych) działów; jeśli pozycje pozostawimy puste, pokażą się wszyscy pracownicy

Jeśli do rodzaju listy płac przypisaliśmy właściwe działy to podpowiedzą się one przy wprowadzaniu pracowników na listę.

Segregacja - pracownicy ułożeni będą według zadanego kryterium

Obejmuje tylko umowy o pracę w okresie wynagrodzeń - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko pracownicy, których umowa o pracę obejmuje zadany okres wynagrodzeń listy płac

Obejmuje tylko umowy cywilnoprawne w okresie wynagrodzeń - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko osoby, które w zadanym okresie wynagrodzeń listy mają wypisaną umowę zlecenia lub umowę o dzieło (Tylko niezerowe kwoty - z możliwością pominięcia umów otwartych, ale bez przygotowanej kwoty)

Tylko podświetleni pracownicy z listy pracowników - do wyboru pozostaną tylko pracownicy wcześniej podświetleni w ewidencji pracowników; umożliwia to wcześniejsze przygotowanie osób, których będziemy chcieli nanieść na listę; podświetlić pracowników w ewidencji można na kilka sposobów:

oręcznie - w liście pracowników Shift áâ na wybranych osobach

oz inne listy płac - klikając na liście płac z poprzedniego miesiąca w przycisk b10_podswprac Podświetl pracowników i wybierając pozycję Podświetl tylko pracowników z listy

oz zestawienia wg klucza - wywołując z menu Raporty - Zestawienia wg klucza i po zadaniu odpowiednich kryteriów przycisk Podświetl pracowników

Tylko zatrudnienie domyślne (podstawowe) - w przypadku pracowników zatrudnionych w firmie na dwóch etatach (patrz Rozliczenia końcowe - Kolejne zatrudnienie) przy wprowadzaniu na listę płac wystąpią w dwóch pozycjach, po zaznaczeniu tej opcji ukaże się tylko pozycja z zatrudnieniem głównym

Tylko pracownicy z niewypłaconymi zwolnieniami chorobowymi - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisy w karcie zasiłkowej nieuwzględnione na żadnej liście

Tylko pracownicy z niewypłaconymi świadczeniami socjalnymi - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisy w ewidencji ZFŚS nieuwzględnione na żadnej liście

Tylko pracownicy z ryczałtem samochodowym w okresie listy - obejmie tylko pracowników, którzy mają wpisany ryczałt samochodowy w ewidencji Ekwiwalenty i ryczałty w okresie listy

Sprawdź pozostałe listy - wprowadzając pracowników na listę przy zaznaczonej opcji program dodatkowo będzie kontrolował, czy dany pracownik nie został już wprowadzony na inną listę tego samego typu (z tą samą definicją) i z takim samym okresem wynagrodzeń, co może uchronić przed kilkukrotnym naliczeniem wynagrodzeń tej samej osobie

Tylko wybrana grupa - po zaznaczeniu tej opcji ukażą się tylko pracownicy przypisani do tej samej grupy co utworzona lista płac

Nanieść pracowników na listę możemy jednym z trzech przycisków:

b10_rarrow oddzielnie każdego pracownika - ustawiamy się na konkretnej osobie (klawiszami áâ lub wpisując fragment nazwiska i klikając Szukaj) i nanosimy na listę (Enter) - pracownik pojawia się na liście; możemy również przeciągnąć myszką danego pracownika; czynność tę powtarzamy dla wszystkich pracowników, których chcemy nanieść na listę (i następnie naliczyć)

b10_rarrow2 wybranych (podświetlonych) pracowników razem - Ins - ukazuje się lista pracowników, następnie podświetlamy pracowników (Shift â), których chcemy nanieść i nanosimy (Enter) lub przeciągamy ich na listę

b10_rarrow3  wszystkich wyświetlonych pracowników

Jeśli opcja Zamknij po wprowadzeniu pracownika jest włączona, po wprowadzeniu pracownika okno z wyborem pracowników zniknie. Jeśli chcemy wybrać indywidualnie kilka osób, wyłączamy tą opcję - po wyborze okno zostanie i nie trzeba będzie go ponownie wywoływać.

Na listy podstawowe powinniśmy nanieść wszystkich aktualnie zatrudnionych pracowników. Na listy zasiłków ZUS wprowadzamy osoby, którym w karcie zasiłkowej naliczyliśmy zasiłki (płatne przez ZUS). Na listę umów zlecenia (o dzieło) wprowadzamy osoby, którym wypisaliśmy odpowiednią umowę cywilnoprawną.