Import danych > Import specjalny > Import specjalny - Dokonane uzgodnienia pozycji (okno) | | Drukuj |
W trakcie wczytywania danych użytkownik łączy odpowiednie dane importowane z określonymi danymi już istniejącymi w Symfonii (np. kojarzy typy dokumentów importowanych z właściwymi definicjami dokumentów w programie, ustala właściwe rejestry VAT oraz dokonuje rozstrzygnięć w przypadku niejednoznaczności określenia np. kontrahentów w kartotekach).
Takie połączenie nazywane jest uzgodnieniem i jest zapamiętywane (dla każdego profilu oddzielnie) w celu użycia przy następnym imporcie danych. Każde uzgodnienie może być w dowolnym momencie sprawdzone i w razie potrzeby zmienione bądź usunięte. Usunięcie uzgodnienia oznacza, że podczas następnego importu program poprosi o ponowne uzgodnienie danej informacji.
Okno Dokonane uzgodnienie pozycji otwiera się:
•po wybraniu z menu Firma polecenia Import specjalny i kolejno polecenia Uzgodnienia
•po wybraniu przycisku Uzgodnienia w oknie Komunikaty importu.
Elementy okna
Nazwa profilu – rozwijana lista nazw profili importu. Wybieramy z niej ten profil, dla którego chcemy sprawdzić uzgodnienia.
Nazwa Uzgodnienia – rozwijana lista zawierająca wszystkie typy uzgodnień
Klucz nadawcy – wartość pola klucz (określona przez szablon), identyfikująca daną u nadawcy.
Uzgodniona pozycja – identyfikator (skrót, numer itp.) uzgodnionej pozycji w programie odbierającym dane. Dla niektórych typów uzgodnień może być tam prezentowana dodatkowa informacja, np. oprócz numeru w kartotece również nazwa kontrahenta lub nazwa rejestru VAT.
Przyciski poleceń:
Usuń – powoduje usunięcie zaznaczonych uzgodnień danych. Nie powoduje to usunięcia jakichkolwiek zaimportowanych danych, a tylko informacji o połączonych pozycjach (np. zastosowanych typach dokumentów lub rejestrów VAT). Usunięte połączenia będzie można utworzyć na nowo przy następnym imporcie danych
Usunięcie np. błędnie uzgodnionych pozycji w kartotece kontrahentów nie powoduje żadnych zmian w dokumentach zaimportowanych, w szczególności nie poprawia błędnego numeru kontrahenta w dokumentach w buforze (należy to poprawić ręcznie). Powoduje tylko to, że podczas następnego (lub ponownego) importu program ponownie poprosi o uzgodnienie tej pozycji kartoteki.
Sortuj – powoduje przełączenie kolejności kolumn na liście i zmianę sortowania listy (według klucza nadawcy lub według uzgodnionej pozycji), dzięki czemu wyszukiwanie uzgodnień jest łatwiejsze.
Zamknij – powoduje zamknięcie okna uzgodnień.
Zobacz także: