Instrukcja użytkownika > Rodzaje wynagrodzeń

Drukuj

Rodzaje wynagrodzeń

W zależności od systemu wynagrodzeń w danym przedsiębiorstwie, pracownik w danym miesiącu może zostać ujęty na jednej lub kilku listach płac. Zależeć to będzie od rodzaju wynagrodzeń, które mu przysługują oraz od sposobu zdefiniowania list płac.

Standardowo zdefiniowana siatka płac dzieli wypłaty dla pracowników na poszczególne listy:

listy wynagrodzeń podstawowych

listy opodatkowanych zasiłków ZUS

listy premii i nagród

ekwiwalenty za urlop

świadczenia urlopowe

inne dochody

nieopodatkowane zasiłki ZUS

wypłaty ryczałtu samochodowego

dodatki nieopodatkowane

Należy podkreślić, że różne rodzaje wynagrodzeń zostały rozdzielone na poszczególne listy dla przejrzystości naliczeń. W niczym nie koliduje fakt, że pracownik danego dnia umieszczony został na kilku listach. I tak wygenerowany zostanie jeden przelew z łączną kwotą naliczonych w danym dniu wynagrodzeń pracownika.

Jeśli jednak z pewnych przyczyn nie chcemy rozdzielać poszczególnych wynagrodzeń na oddzielne listy, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby w obrębie naliczania jednej listy ujęte zostały wszystkie wynagrodzenia. Możemy umieścić wynagrodzenia podstawowe razem z zasiłkami ZUS i ekwiwalentem za urlop na jednej liście. Wystarczy odpowiednie składniki wynagrodzeń z jednego rodzaju listy dopisać do definicji listy drugiego rodzaju - patrz: Definicje list płac.

Jeśli w firmie występują jeszcze inne rodzaje wynagrodzeń, musimy dodatkowo utworzyć odpowiednie składniki wynagrodzeń i dopisać je do odpowiedniej definicji listy płac - patrz: Definiowanie i nadzór.

Wskazówki dotyczące definiowania list płac ujmujących różne rodzaje wynagrodzeń znajdują się w rozdziale Definiowanie i nadzór - Rodzaje dochodów na listach.