Jak to zrobić? > Wprowadzanie pozycji rejestru

Drukuj

Wprowadzanie pozycji rejestru

1.Wybierz z paska nawigacji polecenie Dokumenty [Ctrl+1] > Wprowadzanie i polecenie dla odpowiedniego dokumentu sprzedaży. Pojawi się dialog Wprowadzanie dokumentu odpowiedni dla wybranego typu dokumentu.

2.Wybierz przycisk Rejestr.

3.Z rozwijanej listy wybierz nazwę rejestru. Będą tu dostępne nazwy rejestrów zależnie od typu wprowadzanego dokumentu. Na pierwszym miejscu będzie rejestr domyślny o ile opcja ta została wybrana podczas definiowania danego typu dokumentu.

4.Z rozwijanej listy wybierz stawkę podatku VAT. Stawki podatku VAT można dodać w ustawieniach.

5.W przypadku rejestru zakupu lub importu należy wypełnić pole ABCD wpisując odpowiednią literę.

6.Wpisz kwotę netto lub brutto z faktury. Program automatycznie naliczy wartość VAT oraz wszystkie sumy.

7.Z rozwijanej listy wybierz okres rejestru. Dla dokumentów sprzedaży (FVS i RUS) będzie podpowiadany okres zgodny z definicją dokumentu.

8.Aby dodać kolejną pozycję rejestru wybierz przycisk Dodaj i powtórz kolejno punkty od 4 do 8.

9.Zakończ naliczanie podatku VAT i przejdź do dokumentu, wskazując przycisk Dokument.