Instrukcja użytkownika > Ewidencja pracowników > Dane podstawowe > Adresy > Miejscowości

Drukuj

Miejscowości

Biblioteka zawiera wykaz wszystkich miejscowości z podziałem na kody GUS gmin. Korzystanie z biblioteki ułatwia i przyśpiesza wprowadzanie wszelkich adresów.

Po wybraniu miejscowości z biblioteki w adresie automatycznie podstawia się gmina (oraz kod gminy wg GUS, jeśli jest wymagany), powiat i województwo.

40600r_img1

Biblioteka miejscowości dostępna jest przy wprowadzaniu:

adresów pracownika (zameldowania, zamieszkania, korespondencji) oraz osoby zawiadamianej w razie wypadku

adresu siedziby firmy

adresów właściciela lub wspólników

Standardowo (jak w każdej bibliotece) rozpoczęcie pisania wywoła funkcję wyszukiwania b10_search zadanej pozycji.

Przycisk b10_param służy do aktualizacji bazy miejscowości z internetu (funkcja Pobierz, a następnie Aktualizuj). W przypadku problemów z połączeniem należy zwrócić uwagę na ustawienia środowiska programu (zakładka Internet, parametry HTTP) oraz na ustawienia zapór internetowych (firewall).