Środki trwałe > Inwentaryzacja środków > Okno Inwentaryzacja środków trwałych > Dialog Czytaj dane z pliku | | Drukuj |
W tym oknie dialogu możliwe jest ustalenie parametrów wczytania na listę w oknie Inwentaryzacja środków trwałych, pliku tekstowego powstałego w wyniku prowadzenia inwentaryzacji z wykorzystaniem czytników kodów kreskowych.
Opis okna
Nazwa pliku
Ścieżka i nazwa pliku, z którego wczytywane będą dane spisu.
Kliknij przycisk aby otworzyć okno systemowe wyboru pliku do wczytania.
Separator pól
Definicja znaku oddzielającego kolumny w importowanym pliku tekstowym. W przypadku wątpliwości sprawdź dokumentację czytnika kodów kreskowych.
Ustawienie separatora nie ma znaczenia jeśli importowany plik ma tylko jedną kolumnę.
Pierwszy wiersz zawiera nazwy pól
Zaznacz to pole jeśli pierwszy wiersz w importowanym pliku zawiera nazwy dla kolumn z danymi. Nazwy importowanych kolumn widoczne będą w polu Pola w pliku.
Jeśli importowany plik nie zawiera nazw kolumn (i pole zostanie odznaczone), to w polu Pola w pliku prezentowana będą nawy kolejnych kolumn w formie Pole1, Pole2 itd.
Przyporządkowanie pól
W tej ramce należy wykorzystując przyciski poleceń i
przyporządkować kolumny pliku źródłowego, kolumnom listy widocznym w oknie Inwentaryzacja środków trwałych.
Przypisane kolumny przenoszone są z pola Pola w pliku i prezentowane przy polu z listy np.:
Czytaj
Uruchamia wczytanie zawartości pliku źródłowego (zgodnie z ustawieniami na oknie) i wprowadzenie zawartych w nim danych do bazy firmy.
Opis pól
Znajdujące się w polu Pole na liście nazwy kolumn odpowiadają docelowym danym, do których wykonywany jest import.
Pola identyfikacji środka, podane w kolejności rozpatrywania:
Nr ewidencyjny |
Numer etykiety inwentarzowej (zalecany) |
Nr porządkowy |
Numer kolejny środka |
Nr fabryczny |
Numer seryjny środka, istotna jest wielkość znaków |
Pola pozostałe
Stan |
Ilość wystąpień środka w inwentaryzacji. Podczas wczytywania: jeśli środek miał stan 0 to ta ilość zostanie dodana. Jeśli środek był już zinwentaryzowany – system zapyta się czy zwiększyć jego ilość o 1, niezależnie od wartości podanej w kolumnie Stan. Brak wskazania tej kolumny oznacza, że każdy wpis traktowany jest jako 1 pozycja. |
Nazwa |
Pole używane w przypadku dodawania nowych środków |
Nazwa miejsca |
Pole pomijane |
Symbol miejsca |
Służy do aktualizacji zmiany miejsca użytkowania środka. Jeśli środek występuje w pliku więcej niż 1 raz to zostanie zapisane pierwsze wskazanie miejsca użytkowania. |
Notatki |
Treść dowolna, zostaje przepisana do danego środka. Jeśli środek jest inwentaryzowany więcej niż 1 raz to notatki są łączone |