e-Commerce Od 1 lipca 2021 w Polsce obowiązują przepisy Unii Europejskiej regulujące rozliczanie podatku VAT przy sprzedaży wysyłkowej, sprzedaży B2C towarów o małej wartości oraz sprzedaży niektórych usług, w skrócie tzw. pakiet e‑commerce.
Program Handel dostosowano do wspierania użytkownika w obsłudze tej zmiany prawnej.
Wybór kraju odbiorcy Na dokumentach sprzedaży dodano możliwość uzupełnienia kraju odbiorcy.
Widok klasyczny okna Na zakładce Odbiorca dodane zostało pole kraju:
Nowy widok okna Na zakładce Dane dodatkowe w grupie ustawień Odbiorca dodane zostało pole kraju:
Wydruki Dodano prezentację kraju odbiorcy na wydrukach: •Dokument VAT 1 •Dokument VAT 1 org +kopia na stronie •Dokument uproszczony •faktura turystyczna •dokument eksportowy 1 •dokument eksportowy 1 ang •dokument eksportowy uproszczony •dokument eksportowy uproszczony ang •Dokument WDT ang •Dokument VAT w walucie •Dokument VAT w walucie uproszczony (oraz wydrukach ich korekt)
Wymiana danych Eksport dokumentów (import specjalny i przez obiekt integracji): Faktura VAT w walucie, Faktura VAT (oraz ich korekt) uzupełniono o obsługę kraju odbiorcy dokumentu. Informacja o kraju odbiorcy w programie finansowo-księgowym widoczna jest na dokumencie w oknie rejestru.
Mechanizm Podzielonej Płatności (MPP) na dokumentach i JPK_V7 Parametr MPP i atrybut JPK_V7 na dokumentach Włączenie parametru MPP dla obsługi przelewu mechanizmem podzielonej płatności nie będzie powodować zaznaczenia również atrybutu MPP dla JPK_V7. I na odwrót, wybór atrybutu MPP dla JPK_V7 nie spowoduje zaznaczenia parametru MPP dokumentu.
Oznaczenie obsługi mechanizmem podzielonej płatności (MPP)
Atrybut MPP dla JPK_V7
Eksport danych Eksport dokumentów (import specjalny i przez obiekt integracji) dostosowano do zmian w rozdzieleniu stosowania parametru MPP dokumentu i atrybutu dla JPK_V7.
Weryfikacja VAT Na oknie kontrahenta dodano prezentację daty i statusu ostatnio wykonanej weryfikacji czy podatnik jest czynnym płatnikiem VAT.
Opisy kodów GTU Zaktualizowano opis kodów towarowych GTU zgodnie z rozporządzeniem obowiązującym od 1 lipca 2021.
Inne zmiany •Dla Oferty skrót klawiszowy Alt+B umożliwi zmianę rabatu. •Na nowych oknach dokumentów naprawiono egzekwowanie parametru polityki sprzedaży Wystawianie dokumentów sprzedaży bez pokrycia. •Usunięto problem braku identyfikatora FK kontrahenta przy automatyczne synchronizacji w modelu osobnych baz. •Usunięto problem przypadków niezapisywania wartości pól własnych dokumentu. •Usunięto problem zamykania aplikacji błędem po wyświetleniu komunikatu o wyczerpanym limicie zalogowanych użytkowników. •Usunięto błąd powodujący brak uwzględniania na dekretacji faktury zaliczkowej końcowej pozycji zrealizowanych na wcześniejszych zaliczkach (schemat księgowania z kwotą suma zaliczek netto). •Poprawiono obsługę rachunku bankowego kontrahenta przy imporcie operacji bankowych. •Naprawiono wykonywanie zestawień w kontekście wybranego kontrahenta lub towaru. •Usunięto problem błędu przy wykonywaniu zestawienia wybranych dokumentów sprzedaży, gdy na filtrze kolumny wykluczony został przynajmniej jeden kontrahent. •Księgowanie raportu okresowego będzie sortowało zapisy aby po zapisie równoległym paragonu znajdował się zapis równoległy magazynu. •Poprawiono obsługę korekty paragonów wystawionych przed wprowadzeniem raportów okresowych. Korekty takich dokumentów nie będą automatycznie dołączane do generowanego raportu okresowego. •Poprawiono usuwanie pustych dokumentów raportów okresowych wynikających ze zmiany generowania dziennie/miesięcznie. •Naprawiono sumowanie dekretów, gdy zaznaczona jest opcja Twórz dekrety zbiorcze dla księgowań magazynowch w RO. •Program skoryguje podwójne spacje przy wprowadzaniu kodu towaru (przy pracy w nowym widoku okna). •Naprawiono wykazywanie przy eksporcie symbolu typu dokumentu RKO. •Poprawiono obsługę generowania faktury do zamówienia przez użytkownika bez prawa do negocjacji cen, gdy parametr pracy Inne > aktualizacja danych dokumentu w buforze ustawiony jest na Nie. •Usunięto problem przypadków braku odpowiedzi programu po kliknięciu przycisku Informacje w oknie kontrahenta. •Rozwiązano problem znikania adresów dostaw na dokumencie przy zmianie adresu kontrahenta. •Naprawiono stosowanie właściwych szablonów numeracji dla typu dokumentu, gdy raport okresowy i jego korekta korzystają z tej samej serii. •Naprawiono wykonywanie zestawień z okna kontrahenta i towaru w widoku klasycznym. •Usunięto problem błędów występujących przy imporcie operacji bankowych dla pracownika lub urzędu. •Usunięto problem z wyszukiwaniem towarów przy współpracy z czytnikiem kodów paskowych. •Poprawiono obsługę paragonów 450 zł. wystawianych dla kontrahenta bez numeru NIP ale z numerem PESEL. •Poprawiono numerację raportów okresowych z wykorzystaniem makra działu (#w, #W) w schemacie numeracji. •Usunięto problem spowolnienia pracy przy wprowadzaniu kompletów. •Poprawiono wykazywaniem kodu CN na wydruku dokumentu WDT. •Poprawiono obsługę dokumentów, na których znajduje się towar z upustem lub ceną bazową/zakupu w walucie, w sytuacji gdy nie wprowadzony został na dany dzień kurs waluty. •Usunięto problem blokowania wystawiania dokumentu sprzedaży z dokumentem magazynowym, gdy użytkownik ma odebrane prawo Tworzenie i usuwanie powiązań między dokumentami. |
związku z odłączeniem marki Symfonia od grupy Sage, zmieniona została nazwa programu na Symfonia Handel oraz usunięte zostały elementy brandu Sage. Zmieniona została również ikona aplikacji:
Raport okresowy W kartotece Sprzedaż dodano operację otwierającą nowa kartotekę Raportów okresowych.
Kartoteka zawiera utworzone w programie dokumenty raportów okresowych oraz umożliwia podgląd paragonów wchodzących w ich skład.
Dokumenty raportów okresowych tworzone są automatycznie w momencie wystawienia pierwszego paragonu w danym dniu (lub miesiącu).
Dwuklik na raporcie okresowym otwiera listę paragonów w nim ujętych.
W menu kontekstowym dla listy Raportów okresowych dostępne są polecenia: •Dekretacje – otwiera okno podglądu dekretacji dokumentu. •Rejestr VAT – otwiera okno podglądu rejestru VAT dla dokumentu. •Odśwież – wczytuje ponownie listę dokumentów RO.
Dostępne w kartotece Operacje to: •Integracja z FK-a – uruchamia proces integracji dokumentów z programem Finanse i Księgowość. •Zmiana numeru raportu – otwiera okno zmiany numeracji wybranego raportu okresowego. •Zmiana schematu księgowania – otwiera okno zmiany schematu księgowania wybranego raportu okresowego.
Eksport do: Eksport do excela, Eksport danych (format 3.0), Eksport do Connect.
Ustawienia - działy firmy W oknie ustawień działu firmy dodano pola wyboru stosowanego w dziale typu dokumentu i serii numerowania stosowanej przy generowaniu zbiorczego dokumentu dla paragonów.
Raporty okresowe generowane są automatycznie przez co nie ma możliwości zmiany serii numeracji przy ich tworzeniu. Do numeracji raportów okresowych stosowana będzie seria numeracji z ustawień w typie dokumentu.
Aktualizacja firmy przypisze działom firmy domyślny typ dokumentu dla raportów okresowych.
Ustawienia - typy dokumentów Do ustawień typów dokumentów sprzedaży dodano nowy charakter dokumentu: Raport okresowy (oraz Raport okresowy dla korekt). Dokumenty o tym charakterze mają dostępne dodatkowe pole konfiguracyjne generowanie definiujące częstotliwość automatycznego przygotowywania raportów okresowych: Dziennie lub Miesięcznie.
Dodana została również definicja domyślna dla dokumentu Raport okresowy ze skrótem RO.
Ustawienia - szablony księgowania Na potrzeby obsługi dekretacji dokumentów Raportów okresowych przygotowano domyślne szablony księgowania: •Raport okresowy: 200 – oznacza konto dla rozrachunków bieżących #ISN – oznacza konto dla sprzedaży #IVS – konto dla VAT należnego
•Dekret dla raportu kasowego:
Wydruk numeru kasy Dla dokumentów typu paragon korygujący dodano dodatkowe pola umożliwiające wprowadzenie unikalnego Numeru paragonu fiskalnego oraz unikalnego Numeru kasy fiskalnej.
Do ustawień wydruku Faktura VAT korygująca oraz Faktura VAT korygująca uproszczona dodano parametry włączające prezentację numeru paragonu i kasy fiskalnej na wydruku.
Kartoteka Sprzedaż W kartotece dodana została kolumna Numer raportu okresowego. Dla paragonów w tej kolumnie prezentowany będzie numer dokumentu RO, w którym zostały wykazane.
Podczas wysyłki innych dokumentów sprzedaży do FK (poprzez pliki lub integrację) paragony wchodzące w skład raportu okresowego, będą automatycznie pomijane. Wysyłka paragonów będących częścią RO wykonywana jest z kartoteki Raportów okresowych.
W modelu pracy we wspólnej bazie wysyłka raportów okresowych do modułu Finanse i Księgowość wykonywana jest z pominięciem Repozytorium Dokumentów.
Parametry pracy - Obsługa paragonów Do parametrów pracy dodano katalog Obsługa paragonów grupujący parametry związane z rejestracją paragonów i wysyłką Raportu okresowego.
Raport okresowy a paragony do kwoty 450 zł. Dodano parametr Maksymalna kwota faktury uproszczonej raportowanej okresowo określający maksymalną kwotę faktury uproszczonej raportowanej okresowo.
Do wysokości tej kwoty paragony wystawiane dla kontrahentów będących Firmą lub Osobą fizyczną (Firma) z wprowadzonym numerem NIP, będą obsługiwane jak faktura uproszczona i nie będą uwzględniane w raporcie okresowym. Korekta faktury uproszczonej będzie umożliwiać podanie numeru identyfikacyjnego kasy rejestrującej.
Powyżej tej kwoty paragony będą sumowane w raporcie okresowym, bez uwzględniania kodów GTU. Korekta takiego paragonu uwzględniana będzie w raporcie okresowym, natomiast korekta faktury wystawionej do paragonu będzie rejestrowana bez atrybutu FP.
Import paragonów z kas fiskalnych Do ustawień parametrów pracy do grupy Obsługa paragonów przeniesiono parametr Import paragonów z kas fiskalnych. Parametr wcześniej znajdował się w grupie Parametry druku i zestawień.
Wystawianie paragonu i faktury do paragonu bez NIP Do ustawień parametrów pracy do grupy Obsługa paragonów przeniesiono parametr Wystawianie paragonu i faktury do paragonu bez NIP. Parametr wcześniej znajdował się w grupie Kontrola danych.
Ustawienie parametru będzie również definiowało zachowanie w przypadku, gdy kwota paragonu jest niższa niż ustawienie w parametrze Maksymalna kwota faktury uproszczonej raportowanej okresowo (domyślnie 450 zł.) a paragon jest obsługiwany jako faktura uproszczona.
Wystawianie faktury do paragonu (z NIP) Do ustawień parametrów pracy do grupy Obsługa paragonów dodano parametr Wystawianie faktury do paragonu.
Parametr definiuje zachowanie programu w przypadku próby wystawienia faktury do paragonu z numerem NIP zakwalifikowanego jako faktura uproszczona (według parametru Maksymalna kwota faktury uproszczonej raportowanej okresowo).
Dostępne ustawienia: •Blokuj wystawianie faktury do paragonu z NIP, •Ostrzegaj przy wystawianiu faktury do paragonu z NIP, •Pozwalaj na wystawienie faktury do paragonu z NIP.
Kontrahent detaliczny Do ustawień parametrów pracy do grupy Obsługa paragonów dodano parametr Kontrahent detaliczny.
W ustawieniach parametru należy podać nazwę zastępczego kontrahenta bez NIP. W przypadku wystawiania faktury do paragonu możliwa będzie zmiana takiego zastępczego kontrahenta na innego kontrahenta bez NIP.
Obsługa raportu okresowego a współpraca z innymi programami Zaktualizowano współpracę z programem finansowo-księgowym (za pośrednictwem plików tekstowych, integracji, Connect) o obsługę dokumentów raportów okresowych oraz paragonów w nich uwzględnionych.
Paragony wchodzące w skład raportów okresowych będą pomijane przy wysyłce pozostałych dokumentów do programu finansowo-księgowego.
Parametry druku i zestawień > Pozycje NP VAT wysyłane do drukarki fiskalnej Do ustawień Parametry druku i zestawień > Pozycje NP VAT wysyłane do drukarki fiskalnej dodano ustawienia: •Podczas drukowania paragonu można wybrać jedną z w/w opcji (Tak/Nie). •Pozycje dokumentu sprzedaży nie podlegające VAT są wysyłane do drukarki fiskalnej tak jak zwykłe pozycje sprzedaży. Drukarka drukuje je w części fiskalnej paragonu ze stawką zdefiniowaną w jej ustawieniach.
Ustawienia drukarek fiskalnych Dla drukarek fiskalnych dodano nowe ustawienie Stawka do fiskalizacji NP. Parametr umożliwia wybór znaku stawki VAT wysyłanego na drukarkę fiskalną dla towarów nie podlegających VAT.
Ustawienia drukarki fiskalnej >>
Sprawdzenie składników kompletów/zestawów W oknie towaru do menu przycisku Informacje dodano polecenie Element innych towarów otwierające okno podglądu kartoteki z wyfiltrowanymi zestawami/kompletami, w których skład wchodzi dany towar.
Polecenie jest wyszarzone jeśli dany towar nie jest składnikiem żadnego zestawu/kompletu.
Nowe okno - Towar Zmodernizowano okno Towaru.
W menu kontekstowym dla okna znajduje się polecenie Lista skrótów klawiaturowych (F2) umożliwiające podejrzenie wszystkich skrótów dostępnych na oknie.
W ustawieniach parametrów pracy dodano możliwość wyboru czy praca z oknem prowadzona jest z wykorzystaniem nowego czy klasycznego widoku.
Nowe okno - Kontrahent Zmodernizowano okno Kontrahenta.
W menu kontekstowym dla okna znajduje się polecenie Lista skrótów klawiaturowych (F2) umożliwiające podejrzenie wszystkich skrótów dostępnych na oknie.
W ustawieniach parametrów pracy dodano możliwość wyboru czy praca z oknem prowadzona jest z wykorzystaniem nowego czy klasycznego widoku.
Kartoteka dokumentów wymagających uwagi po migracji Dodano dodatkową kartotekę prezentującą zmigrowane z Symfonii 2.0 dokumenty, w których wykryto nieprawidłowości wymagające uwagi użytkownika.
Po migracji okno kartoteki wyświetlane jest automatycznie przy pierwszym logowaniu użytkownika z prawami administratora.
W trakcie pracy z programem okno można otworzyć z menu Kartoteki > Dokumenty zmigrowane błędnie. Informacja o wykrytych w dokumencie problemach znajduje się w kolumnie Opis.
Schematy księgowań - zmiana stawek ryczałtu Dodano dwa predefiniowane schematy księgowań dla nowych stawek ryczałtu: •Sprzedaż - ewidencyjna ryczałtowa 10%, •Sprzedaż - ewidencyjna ryczałtowa 15%.
Schematy te wykorzystywane są przy współpracy z programem Symfonia 2.0 Mała Księgowość.
Smart BI - Sprzedaż w okresie - zaliczki Dodano rozszerzoną wersję dostępnego wcześniej zestawienia Sprzedaż w czasie (12 miesięcy) - zaliczki.
Nowy wykres Sprzedaż w okresie - zaliczki umożliwia wybór dodatkowych parametrów jego wykonania:
Okno ustawień parametrów wyświetlane jest po wybraniu wykresu.
Jeśli wcześniejszy raport Sprzedaż w czasie (12 miesięcy) - zaliczki nie będzie wykorzystywany, można go ukryć w oknie Lista wykresów.
Inne zmiany •Na dokumentach magazynowych dla pola Numer dostawy zwiększono maksymalną liczbę znaków do 100. •Poprawiono kolejność kopiowania dokumentów do bufora, aby odpowiadała kolejności zaznaczenia. •Drzewko katalogów w nowym widoku kartotek będzie zwinięte przy ponownym wejściu do kartoteki. •Na zestawieniu Kontrola faktur zakupu naprawiono wykazywanie kwot brutto dla dokumentów WNT. •W nowym widoku kartotek naprawiono pamiętanie zawartości katalogów przy zmianie ich nazw. •W nowym widoku kartotek umożliwiono przygotowanie i zapisanie dokumentów do bufora, gdy użytkownik nie ma przydzielonego prawa Wystawianie dokumentów. •Usunięto problem prezentacji niepoprawnej daty ostatniej weryfikacji rachunku bankowego kontrahenta. •Usunięto problem blokujący możliwość uzgodnienia dokumentu z FK z komunikatem Nie istnieje dokument w FK... •Poprawiono obsługę synchronizacji z FK przy pracy w trybie bez interfejsu (OLE Automation). Usunięto komunikat mogący blokować pracę programu w tym trybie. •Usunięto problem powodujący zamykanie się aplikacji przy przesyłaniu mechanizmem integracji dużej liczby dokumentów. •Poprawiono komunikat wyświetlany w przypadku wystąpienia błędów fiskalizacji: faktur VAT marża, dokumentów eksportowych, dokumentów WDT. •Dodano prezentację dekretacji na wydruku dokumentu w przypadku wydruku bez napisu KOPIA. •Poprawiono makro @SWW aby bez względu na rodzaj dokumentu wykazywało kod PKWiU. •Usunięto problem zapisywania zastosowanego wyszukiwania razem z układem kolumn w nowym widoku kartotek. •Naprawiono prezentację na wydrukach dodanych przez użytkownika kolumn pozycji dokumentów typu zmiennoprzecinkowy. •Naprawiono możliwość zmiany cen (operacja Zmień > Ceny), gdy dla cen wybrana została waluta. •Poprawiono obsługę i prezentację wartości wymiaru typu zmiennoprzecinkowego. •W nowym oknie dokumentu zamówienia usunięto problem mogący powodować tworzenie niepoprawnych powiązań z dokumentami magazynowymi, podczas jego edycji. •Na raporcie Kontrola faktur sprzedaży naprawiono prezentację informacji o kodzie GTU dla dokumentów korygujących. •Poprawiono przesyłanie dokumentów WNT i faktury wewnętrznej do modułu Finanse i Księgowość, aby na JPK_V7 wykazywana była poprawnie data nabycia: oData dokumentu obcego WNT (faktury nabycia) będzie przekazywana do FK jako Data dokumentu. oData zakupu z WNT (faktury nabycia) będzie przekazywana do FK jako Data operacji gospodarczej. •Naprawiono możliwość przejścia do kartoteki towaru na zestawieniu Niezrealizowane zestawienia obce. •Usunięto problem przypadków zamykania programu przy wystawianiu faktury do zamówienia. •Na wydruku faktury (raport Dokument VAT I) usunięto problem przenoszenia do kolejnej linii części liter nazwy nabywcy oraz nazwy miejscowości. •Usunięto problem używania licencji modułu CMF przez użytkowników systemowych programu. •Usunięto problem błędnych wartości na zestawieniu Stany i obroty magazynowe w przypadku, gdy dokument MM automatycznie utworzył dostawę magazynową. •Usunięto problem blokujący zapisanie dokumentu WZ wprowadzanego w oknie w nowym widoku. •Poprawiono obsługę przeliczania cen dostaw dla przypadków złożonej historii dostaw. •Usunięto problem blokujący wystawienie dokumentu WZ z komunikatem Zbyt mała wartość towaru w dostawie. •Naprawiono czyszczenie rezerwacji koszykowych po anulowaniu utworzenia dokumentu, z którego rezerwacja wynika. •Usunięto problem przypadków nadpisywania rabatów z oferty, rabatem indywidualnym kontrahenta na tworzonym zamówieniu. •W klasycznym widoku poprawiono wydajność wyszukiwania, gdy wykonywane jest w jednym magazynie. •Usunięto przeliczanie ceny pozycji dokumentu przy zmianie trybu rezerwacji. |
Kody GTU na wydruku faktury Dodano możliwość prezentacji kodów GTU na wydruku faktury.
Do ustawień wydruku dokumentu dodano wybór prezentacji dodatkowych informacji na wydruku:
W pierwszym polu wybierany jest rodzaj dodatkowych danych: •GTU – drukowana jest tylko grupa towarowa. •CN – drukowany jest tylko kod CN. •PKWiU – drukowana jest tylko PKWiU. •CN/PKWiU, GTU – dla towarów drukowana jest informacja o kodzie CN oraz grupa towarowa, dla usług drukowany jest kod PKWiU oraz grupa towarowa. •CN, PKWiU, GTU – jeżeli w artykule bądź usłudze wypełnione są wszystkie klasyfikacje (CN, PKWiU oraz grupa towarowa) wszystkie te dane znajdą się na wydruku faktury.
W drugim polu określany jest sposób ich prezentacji: •W osobnej kolumnie – dodatkowe informacje będą prezentowane w oddzielnej kolumnie. •Obok nazwy towaru – dodatkowe informacje będą prezentowane razem z nazwą towaru w oddzielnej kolumnie. •Nie pokazuj – dodatkowe informacje nie będą prezentowane na wydruku.
Kody GTU na wydrukach REPX Do listy pól dostępnych dla raportów REPX dodano pole Kod GTU. Pole prezentuje nadane dla pozycji dokumentu kody grupy towarowej.
Domyślne szablony wydruku nie zawierają pola Kod GTU. Aby prezentować kod GTU na wydrukach należy samodzielnie zmodyfikować szablon.
Przykład - Dodanie kolumny z kodem GTU
Parametry pracy - Obsługa paragonów Do parametrów pracy dodano katalog Obsługa paragonów grupujący parametry związane z rejestracją paragonów i wysyłką paragonów zbiorczych.
Do ustawień parametrów pracy do grupy Obsługa paragonów przeniesiono parametry: •Import paragonów z kas fiskalnych (wcześniej znajdował się w grupie Parametry druku i zestawień). •Wystawianie paragonu i faktury do paragonu (wcześniej znajdował się w grupie Kontrola danych).
Grupowa zmiana schematu księgowania W kartotekach: Sprzedaż, Zakup, Pieniądze, Magazyn umożliwiono grupową zmianę schematu księgowania dla zaznaczonych dokumentów.
W kartotekach zmiana schematu księgowania dostępna jest pod przyciskiem Operacje > Zmiana schematu księgowania.
Operacja dostępna jest również dla dokumentów w buforze.
Kartoteka dokumentów zakupu >> Kartoteka dokumentów sprzedaży >> Kartoteka dokumentów magazynowych >>
Wydruk dokumentów zafiskalizowanych W kartotece sprzedaży dodano możliwość przygotowania wydruku zestawienia dokumentów zafiskalizowanych.
Pod przyciskiem Wydruki dostępny jest do wyboru nowy raport Wydruk dokumentów zafiskalizowanych.
W ustawieniach raportu można wybrać: •zakres dat z którego zostaną uwzględnione dokumenty według daty sprzedaży. •które typy dokumentów zostaną uwzględnione, •prezentowane dane kontrahenta (nazwa, NIP, kod, adres)
Na podstawie wybranych parametrów raportu, wydruk prezentuje przefiltrowane dokumenty, które zostały zafiskalizowane na urządzeniu fiskalnym (w kartotece oznaczone są literą F). Na dole strony znajduje się podsumowanie dla wszystkich dokumentów z podziałem na stawki VAT.
Inne zmiany •W związku z Brexit, dodano nowy kraj Irlandia Północna z symbolem XI i zaznaczonym parametrem UE. •Usunięto błąd umożliwiający rozliczenie rozrachunku anulowana płatnością. •Usunięto problem braku na wydruku dokumentu kolejnych linii stopki. •Przy pracy w nowym widoku kartotek, użytkownik bez prawa do wystawiania dokumentów będzie mógł utworzyć i zapisać dokument do bufora. •W nowym widoku kartotek naprawiono suwak skalujący rozmiar interfejsu. •Przy wydruku faktury z dokumentami wydań, nie będą uwzględniane dokumenty magazynowe w buforze. •Naprawiono działanie parametru Kopiowanie pola opis w dokumentach pochodnych dla dokumentów zamówień obcych. •Naprawiono egzekwowanie parametru Wystawianie dokumentów sprzedaży bez pokrycia przy pracy z oknami w nowym widoku. •Skorygowano nieczytelny rozmiar czcionki dla wydruku kalendarza w widoku dziennym. •Znacznik MPP nie będzie ustawiany automatycznie dla kontrahentów typu osoba fizyczna. •Poprawiono kod literowy Serbii dla prezentowany na raporcie Intrastat oraz deklaracji VAT. •Poprawiono opisy komunikatów błędów drukarek fiskalnych. •Poprawiono obsługę wydruku numeru NIP nabywcy na paragonie dla drukarek: Posnet Thermal oraz Innova Profit EJ. •Naprawiono prezentację dokumentów do zestawienia Sprzedaż kontrahentom za okres, uruchamianego z okna kartoteki w nowym widoku. •Poprawiono raport CN: diagnostyka bazy cen. Dodano wykrywanie czy towar ma aktywne ceny z typem od 6 do 10. Poprawiono obsługę sytuacji, w której kod towaru i jego rodzaj mają takie same nazwy. •Naprawiono możliwość ręcznej zmiany cen towarów w ofercie. •Naprawiono wykazywanie numerów NIP kontrahentów incydentalnych na deklaracji JPK_FA. •Naprawiono stosowanie dla nowych wydruków dokumentów, danych firmy obowiązujących na dzień wystawienia dokumentu. •Usunięto problem powodujący prezentowanie nieaktualnego statusu dokumentu w nowych oknach kartotek. •Usunięto problem powodujący zniknięcie informacji o rabacie do pozycji, po wystawieniu dokumentu. •Usunięto błąd blokujący wykonanie raportu PW: diagnostyka rozliczeń walutowych. •Naprawiono wykonywanie skryptów naprawczych raportu PO: diagnostyka powiązań. •Rozwiązano problem błędu bazy danych, występującego przy wystawianiu faktury na podstawie dokumentu magazynowego. •Usunięto problem blokujący wystawienie lub edycję dokumentów z towarem dla którego zdefiniowany został upust ilościowy w procentach. •Naprawiono możliwość wydruku oferty zawierającej towar nie wprowadzony do kartoteki. •Naprawiono import kodu pocztowego kontrahentów dla zamówień obcych, przy wykorzystaniu schematu hmfin.ams. •Poprawiono obsługę zmiany kodu towaru jeśli jest on obecnie wykorzystywany w ofercie. •Naprawiono możliwość ponownego uzgodnienia dokumentów między programami Handel oraz Finanse i Księgowość jeśli uzgodnienie zostało wcześniej usunięte. •Zablokowano możliwość edycji wymiarów jeśli dokument nie jest w trybie edycji. •Poprawiono wyliczenia dla deklaracji JPK_FA: oPole <WartoscWierszyFaktur> nie będzie uwzględniała kwot z <P11_A>. oPole <LiczbaZamowien> będzie wykazywało liczbę wierszy z <P_2AZ>. oPole <WartoscZamowien> będzie zawierało sumę pól <WartoscZamowienia>. oPole <P_11Netto> będzie wykazywało kwotę netto. •Stan dostawy będzie prezentowany z dokładnością do 4 miejsc po przecinku. •Rozwiązano problem braku podglądu i możliwości wydruku dokumentów płatności dla użytkowników innych niż Admin. Problem występował przy pracy w nowym oknie kartoteki.
|
Kartoteka Płatności - płatności elektroniczne W kartotece Płatności (nowy widok) dodano oznaczenie dla dokumentów płatności elektronicznych. Dokumenty takie oznaczone będą w kolumnie e‑płatność ikoną: – zwykły e-przelew. – e-przelew z mechanizmem podzielonej płatności (MPP). – operacja bankowa zaimportowana z RDF. – operacja bankowa z mechanizmem podzielonej płatności (MPP) zaimportowana z RDF.
Contact Manager - import kontaktów Rozbudowano możliwości importu i eksportu danych z kartoteki kontaktów Contact Manager. Dodano eksport w formacie xls oraz możliwość importu danych z formatów xls i csv.
Import kontaktów nie przenosi powiązania kontaktu z kontrahentem.
Dane adresowe eksportowane i importowane są jako jedna wartość.
Connect Rozbudowano współpracę z modułem finansowo-księgowym o wymianę dokumentów za pomocą Connect, serwisu internetowego wspierającego wymianę danych miedzy aplikacjami Symfonia pracującymi w oddzielnych sieciach. Wymiana danych SConnect odbywa się za pomocą serwisu Między Firmami.
Funkcjonalność Connect jest dodatkowo płatna. Użytkownicy, którzy chcieliby z niej skorzystać proszeni są o kontakt z działem sprzedaży.
W ustawieniach programu Współpraca z modułami dodano grupę Connect umożliwiającą konfigurację połączenia z serwisem miedzyfirmami.pl pośredniczącym w wymianie danych.
Użytkownicy prowadzący wymianę dokumentów za pośrednictwem Connect powinni mieć nadane nowe prawo Eksport dokumentów do Connect.
Polecenie eksportu dokumentów dla Connect dostępne jest z kartotek dokumentów Sprzedaż, Magazyn, Zakup pod przyciskiem Operacje > Eksport danych do Connect. Eksport dla dokumentów płatności dostępny jest z okna zestawienia Raport płatności (kartoteka Pieniądze > Zestawienia > Raporty płatności) pod przyciskiem Operacje > Eksport danych do SConnect. Eksport dokumentów do Connect >>
Eksport do FK dokumentów handlowych przez Connect >> Eksport do FK dokumentów magazynowych przez Connect >> Eksport do FK dokumentów płatności przez Connect >>
Status wysłanych dokumentów w kartotekach będzie oznaczony w kolumnie Status FK ikonami:
Paragony zbiorcze Dodano możliwość wykonania eksportu paragonów dla programu finansowo księgowego w formie dokumentu zbiorczego.
W oknach ustawień dla eksportu dokumentów sprzedaży (polecenie Eksport > Eksport danych) oraz integracji dokumentów sprzedaży (polecenie Operacje > Integracja z FK) dodano parametry: •Eksportuj paragon jako dokument zbiorczy – powoduje, że dla paragonów tworzony będzie dokument zbiorczy oznaczony atrybutem RO dla JPK_V7. •Twórz dekrety zbiorcze – tworzone dla paragonów dokumenty zbiorcze będą sumowały zapisy w jeden dekret.
Operacja eksportu paragonów jako dokument zbiorczy pomija paragony, wystawione na kontrahenta kartotekowego.
Operacja możliwa jest tylko, gdy współpraca z programem finansowo-księgowym prowadzona jest z wykorzystaniem Obiektu integracji lub za pośrednictwem plików (format 3.0). Obecnie w przypadku pracy w trybie wspólnej bazy, przygotowanie i przekazanie dokumentu zbiorczego za pośrednictwem Repozytorium Dokumentów nie jest możliwe. W takiej sytuacji, aby utworzyć i przesłać do FK dokument zbiorczy, można wykorzystać eksport do pliku (format 3.0).
Anulowane paragony Anulowane paragony wystawione po dacie 01.10.2020, do których wystawiono fakturę będzie można przesłać do programów finansowo księgowych.
Dla anulowanych paragonów możliwa będzie zmiana schematu księgowania oraz podgląd dekretacji.
Wymiana danych - wspólna baza Repozytorium dokumentów w tej wersji nie obsługuje przekazywania dokumentów zbiorczych. Jeśli współpraca z programem finansowo-księgowym prowadzona jest w ramach wspólnej bazy i dokumenty przekazywane są za pośrednictwem Repozytorium Dokumentów wtedy, aby wprowadzić paragony do systemu księgowego należy to zrobić ręcznie, lub skorzystać z eksportu/importu danych do pliku w formacie 3.0.
Dokumenty zakupu - atrybuty GTU Dokumenty zakupowe nie będą rejestrowały informacji o grupie towarowej (GTU) dla JPK_V7.
Deklaracja JPK_V7 nie wymaga rejestracji tych informacji.
Wydruki - Atrybuty JPK_V7 Dodano możliwość wykazania atrybutów JPK_V7 dokumentów na wydrukach: •Kontrola faktur sprzedaży, •Kontrola faktur zakupu.
Do ustawień wydruku dodano parametr Atrybuty JPK_V7 (nie dotyczy atrybutów grup towarowych).
Lista wykresów – Sprzedaż Do grupy wykresów sprzedaży dodano wykres Sprzedaż w czasie (12 miesięcy) - zaliczki.
eBOK Na pasku menu programu dodano grupę eBOK zawierającą polecenie Zaloguj się do eBOK.
Polecenie otwiera internetowy serwis Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, gdzie po zalogowaniu można: •sprawdzić informacje o zakupionej usłudze, •sprawdzić numery seryjne zakupionego programu, •pobrać fakturę elektroniczną, •sprawdzić indywidualny numer do identyfikacji telefonicznej, który należy podać dzwoniąc do Wsparcia Technicznego Symfonii, •tworzyć nowe i edytować istniejące zgłoszenia dla Wsparcia Technicznego Symfonii, jak również śledzić postęp prac nad zgłoszeniem i przeglądać historię zgłoszeń.
Aby założyć konto na platformie Sage eBOK, należy pobrać, wypełnić i zeskanować formularz rejestracyjny i odesłać go na adres [email protected].
Instrukcja założenia konta na platformie eBOK >>
Inne zmiany •Naprawiono czyszczenie przypisania dokumentu do aktualnego Rodzaju przy zmianie przypisania. •Jeśli kontrahent nie ma numeru NIP/działalności, w deklaracji intrastat wywóz w polu IdKontrahenta wypełniana będzie wartość NATURAL PERSON. •Umożliwiono wykonanie zestawienia Sprzedaż kontrahentom za okres z uwzględnieniem kontrahentów ze sprzedażą zerową. •Zmieniono stosowaną w zgłoszeniach INTRASTAT regułę DAT na DPU (zgodnie z Incoterms 2020). •W nowym widoku kartoteki towarów naprawiono wyszukiwanie po kodzie towawru jeśli jest dłuższy niż 97 znaków. •Adres e-mail oraz Telefon1 kontrahenta będą aktualizowane przy synchronizacji z GUS tylko jeśli nie zostały wypełnione. •Na wydruku dokumentu korekty WDT w stopce VAT naprawiono wykazywanie kwoty netto i brutto. •Naprawiono uruchamianie programu z wiersza poleceń z wykonaniem raportu. •Naprawiono wykazywanie wartości przed i po korekcie na wydruku Przychód wewnętrzny - korekta. •Naprawiono wykazywanie w kartotece faktycznego statusu rozliczenia dokumentu po jego edycji. •Naprawiono raport diagnostyczny ZZ: diagnostyka bazy związków. •Naprawiono uwzględnianie atrybutów JPK_V7 przy kopiowaniu dokumentu sprzedaży do schowka i do bufora. •Rozwiązano problem aktualizacji nazwy i opisu zlecenia produkcyjnego na wartości domyślne podczas ich edycji. •Naprawiono pobieranie wartości dla pola CN na wydrukach ofert. •Naprawiono przenoszenie parametrów MPP dobrowolny przy współpracy z programem Finanse i Księgowość za pomocą Obiektu Integracji. •Rozwiązano problem błędu wykonania raportu CN: diagnostyka bazy cen. •Naprawiono filtr statusu realizacji zamówień obcych w nowym widoku kartoteki. •Naprawiono generowanie raportu Historia towaru - dokumenty. •Rozwiązano problem przypadków błędnego przeliczana ilości przy korekcie dokumentu przychodowego ze wskazaniem dostawy. •Rozwiązano problem naliczania VAT na fakturze do zamówienia występujący, gdy domyślny sposób generowania dokumentów ustawiono na "pozycje nie zostaną przeliczone automatycznie". •Naprawiono wizualne wykazywanie w kartotece rozliczenia faktury zakupu w przypadku towarów nie kartotekowych. •Naprawiono wypełnianie pola P_12 w pliku JPK_FA, dla faktury sprzedaży w walucie. •Naprawiono usuwanie rezerwacji tworzonej na potrzeby wprowadzanego dokumentu (nowy widok) w przypadku, gdy dokument został zamknięty bez zapisywania. •Naprawiono możliwość zbiorczego usunięcia wartości słownikowych z pól własnych dodanych do dokumentów. •Naprawiono egzekwowanie ustawienia daty wejścia do rejestru jako daty sprzedaży dla typu dokumentu. •Rozwiązano problem z braku aktualizacji cennika przy zapisie zmienionego zamówienia obcego. •Naprawiono uzupełnianie (określonego w typie dokumentu) rejestru należnego na wystawianym do PZ dokumencie DIM. •Naprawiono zapisywanie zmian w rezerwacji ze wskazaniem dostaw w edytowanym dokumencie ZMO. •Usunięto błąd występujący przy wykonywaniu diagnostyki TW: diagnostyka bazy towarów. •Usunięto błąd występujący przy operacji Rozpisz koszt na dokumenty przyjęcia. •Rozwiązano problem błędu występującego przy wystawianiu faktury do paragonu. •Naprawiono aktualizację statusu rozliczenia dokumentów wystawianych przez program Zarządzanie Produkcją. •Wprowadzono poprawki eliminujące występowanie błędu HRESULT, podczas pracy na nowych kartotekach. |