Rozrachunki > Uzupełnianie i korekta rozrachunków | | Drukuj |
Do jednej transakcji można wprowadzić dowolną ilość uzupełnień i korekt.
Dla dokumentów złotówkowych nie należy stosować korekty rozrachunków.
Dla rozrachunków złotówkowych można uzupełniać i poprawiać rozrachunki w dokumentach zaksięgowanych (zarówno tworzyć nowe transakcje, jak i rozliczać istniejące). Dla zaksięgowanych dokumentów złotówkowych można wejść do dokumentu i wprowadzić lub rozliczyć rozrachunki. Poprawki modyfikują tylko stan transakcji, nie zmieniają natomiast stanu konta (nie generują dokumentów księgowych i zapisów na konta).
W rozrachunkach walutowych możesz wprowadzić tylko korektę istniejącego rozrachunku, niemożliwe jest utworzenie nowej transakcji (ze względu na generowanie różnic kursowych). Korekty dla rozrachunków walutowych generują dokument z naliczonymi różnicami kursowymi i zmieniają zapisy na koncie.
Aby wykonać korektę rozrachunków:
1.W oknie Składniki transakcji kliknij przycisk polecenia Korekta. Dolna część okna przełączy się w tryb korekty.
2.Wprowadź parametry korekty rozrachunków:
•kwotę korekty odpowiednio w złotówkach lub w walucie,
•stronę korekty,
•datę korekty,
•treść korekty.
3.W przypadku transakcji walutowej wprowadź kurs waluty (możesz przyciskiem Kurs przejść do Tabeli kursów i wskazać właściwy).
To czy w dokumencie zostanie wykorzystany kurs Zakupu, Sprzedaży czy Średni zależy od tego, w której kolumnie znajduje się kursor w momencie zatwierdzenia wyboru kursu poprzez dwuklik na pozycji listy lub kliknięcie przycisku Użyj.
4.Zatwierdź operację przyciskiem Wprowadź. Zatwierdzonej korekty nie można zmodyfikować ani usunąć.
Na liście składników transakcji korekty są wyróżnione napisem Korekta umieszczonym w polu Symbol dokumentu.
Przyciski poleceń:
Wprowadź – wprowadza zdefiniowaną korektę rozrachunku
Dokument – umożliwia otwarcie okna Przeglądanie dokumentu.
Anuluj – powraca do okna Stan rozliczeń transakcji bez wprowadzania korekty
Zobacz także:
Bilans otwarcia - Wprowadzanie transakcji nierozliczonych