Przygotowanie do pracy > Pierwsze logowanie i uzupełnianie danych

Drukuj

Pierwsze logowanie i uzupełnianie danych

Do prowadzenia dowolnej działalności gospodarczej zawsze wykorzystujesz jakiś szyld, czyli musisz mieć zarejestrowaną firmę. Symfonia wymaga również określenia parametrów Twojej działalności.

 

Wszelkie dane związane z pracą programu są przechowywane w bazie danych SQL. Są tam przechowywane ustawienia programu oraz definicje, a także wszystkie informacje związane z firmą.

 

W danym momencie możesz być w programie zalogowany tylko do jednej firmy, ale możesz z jego pomocą prowadzić działalność dla różnych firm, które zostały założone lub dołączone.

 

Zgodnie z nadanymi uprawnieniami, użytkownik może wszystkie dane firmy wprowadzać, edytować, weryfikować i usuwać. Ma on również możliwość zmiany zakresu ich obowiązywania w poszczególnych przedziałach czasowych.

 

Zakładając firmę podajesz jej nazwę i NIP a w trakcie pierwszego logowania uzupełniasz pozostałe dane podstawowe firmy oraz parametry działalności firmy.

 

Działalność w firmie obsługiwanej przez program jest podzielona w Symfonii na lata obrachunkowe. Każdy rok działalności ma swoją nazwę, którą podajesz w momencie jego otwierania.

 

Informacje o działalności firmy

Po pierwszym zalogowaniu do firmy w Symfonii program prosi o wprowadzenie danych firmy, takich jak:

Rachunek kosztów,

Strukturę własności,

Status firmy - wybierz czy zakładana firma spełnia warunki sprawozdawcze dla jednostki małej lub mikro, w przeciwnym razie pozostaw ustawienie jednostka Inna (ustawienie dostępne jest również dla tworzonych lat działalności). Zmieniając ustawienie należy pamiętać o wybraniu układu bilansu oraz rachunku zysków i strat adekwatnego do statusu.

Typ prowadzonej działalności,

Rok obrachunkowy: identyfikator roku, początek roku i koniec roku.

 

Polecenie Zakończ otwiera okno Generowanie planu kont (okno dialogowe).

 

Generowanie planu kont

Na podstawie wprowadzonych przez użytkownika informacji o firmie, Symfonia może wygenerować początkowy plan kont. Można też zaimportować zapisany wcześniej model księgowy firmy wybierając przycisk Użyj modelu.

 

Zaproponowany przez program wzorcowy plan kont będzie można dostosować do indywidualnych potrzeb, natomiast jeśli nie zostanie wybrana automatyczna generacja początkowego planu kont lub nie zostanie zaimportowany wybrany model firmy, użytkownik będzie musiał później zdefiniować go od początku.

 

Pola w oknie dialogowym:

Firma – nazwa firmy, dla której zostanie wygenerowany plan kont

Rachunek kosztów, Forma własności i Rodzaj działalności – wybrane w poprzednim kroku pierwszego logowania do firmy

 

Polecenie Generuj powoduje wygenerowanie planu kont dla podanych danych.

Polecenie Pomiń powoduje przejście do następnego okna, bez wygenerowania planu kont. Plan kont będzie można wygenerować w trakcie późniejszej pracy z firmą.

Polecenie Użyj modelu służy do zaimportowania zapisanego wcześniej modelu księgowego firmy.