Dodanie pracownika w programie Symfonia ERP Kadry i Płace oraz rzetelne uzupełnienie jego danych kadrowych umożliwia naliczenie wynagrodzeń w okresach płacowych.
Pracowników można pogrupować w katalogach odwzorowując np. strukturę zatrudnienia. Katalogi umożliwiają również określenie praw dostępu użytkowników.
Parametry wyświetlania w oknie Pracownik umożliwiają dostosowanie wyświetlania listy pracowników do indywidualnych preferencji. Widoczne na liście dane kadrowe zależą od wybranego zestawu z menu pod przyciskiem .
Okno listy pracowników
Okno to prezentuje katalog pracowników i pozwala zarządzać pracownikami i grupami pracowników. W lewej części znajduje się drzewko prezentujące strukturę katalogów pracowników oraz lista kryteriów wyszukiwania pracowników. W prawej części okna znajduje się lista prezentująca wszystkich pracowników, znajdujących się w wybranym katalogu oraz spełniających wskazane kryterium wyszukiwania.
Każdy pracownik na liście opisany jest polami np. Nazwisko, Imię, Data urodzenia oraz dodatkowymi znacznikami, pojawiającymi się w kolumnach listy.
Lista pracowników zawiera tekstowe lub graficzne opisy kolumn (pól). Umożliwiają one posortowanie listy według wskazanej kolumny.
Oznaczenia kolumn podstawowych:
Oznaczenia stanu naliczeń:
Dokładniejsze informacje o przebiegu naliczenia wyświetlane są na oknie Informacja o wykonanych operacjach. |
Wybór okresu
Powyżej listy pracowników znajduje się pole wyboru okresu płacowego, w kontekście którego prezentowane są dane pracowników na liście. Jeśli na liście nie jest wybrany żaden okres to wykonanie niektórych czynności może nie być możliwe.
Przyciski przełączają na widok poprzedniego/kolejnego okresu.
Dostosowanie wyświetlania
Dane wyświetlane na liście pracowników dzielą się na dwie grupy:
•Dane podstawowe definiowane za pomocą polecenia Parametry wyświetlania z menu podręcznego dla listy pracowników.
•Dodatkowy zestaw elementów wybierany z menu dostępnego pod przyciskiem . Edycja wyświetlanych zestawów dostępna jest z okna Zestawy elementów w grupie Pracownik – definicje \ Dane pracownika.
Liczba wyświetlanych kolumn zależy od szerokości okna.
Przyciski szybkiego dostępu
Na dole okna znajdują się przyciski szybkiego dostępu do zdarzeń i raportów:
Zatrudnij pracownika > Nowy pracownik – Otwiera okno kreatora dodawania i zatrudniania nowego pracownika. Zatrudnianie pracownika >>
Zatrudnij pracownika > Kontynuuj zatrudnianie – otwiera okno kreatora zatrudniania pracownika. Polecenie jest dostępne tylko dla pracowników dla których proces kreatora zatrudniania został przerwany (pracownicy oznaczeni ikoną lub ).
Nieobecności – umożliwia wstawienie zdarzenia nieobecności (urlop, choroba, delegacja i inne).
Wynagrodzenia – umożliwia wstawienie zdarzeń wpływających na zmianę wynagrodzenia takich jak aneks do umowy o pracę, premia czy nadgodziny.
Stosunek pracy – umożliwia wstawienie zdarzeń związanych ze zmianą stosunku pracy, są to m.in. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę lub zawarcie umowy cywilnoprawnej oraz rozwiązanie stosunku pracy.
Programy emerytalne – umożliwia wstawienie zdarzeń związanych ze rejestracją uczestnictwa w pracowniczym programie emerytalnym oraz pracowniczym programie kapitałowym.
Operacje – umożliwia wygenerowanie raportów takich jak wydruk listy płac, podsumowania wynagrodzeń, tworzenie przelewów, księgowań, deklaracji ZUS i PIT.
Za pomocą raportów dostarczonych z programem można przygotować wydruki zestawień, wniosków, deklaracji. Wiele raportów wykonywanych jest w ramach realizowanych w kalendarzu pracownika Zdarzeń.
Zdarzenia automatyzują pracę dzięki realizacji akcji wymaganych do rejestracji istotnych dla danego zdarzenia danych kadrowych i płacowych oraz przygotowania niezbędnych wydruków.
Pulpit nieobecności
Grupa poleceń Pulpit nieobecności (Lista nieobecności, Kalendarz, Stan urlopów), znajdująca się z menu podręcznym dla listy pracowników otwiera okno pulpitu nieobecności w kontekście aktualnego wyboru okno pracowników tzn. dla wybranych pracowników, w wybranym okresie. Po otworzeniu w ten sposób pulpitu nieobecności, dane pracowników wczytane zostaną automatycznie (nie trzeba używać przycisku Wczytaj bezpośrednio po otwarciu okna).
Organizacja pracowników w katalogach
Organizacja pracowników w poszczególnych katalogach (np. odwzorowujących strukturę firmy) ułatwia:
•odszukanie pracowników,
•grupową i indywidualną zmianę ich systemów wynagrodzeń,
•modyfikację wartości wynagrodzeń,
•grupową edycję zdarzeń,
•wykonywanie raportów i przesyłanie danych płacowych do zaksięgowania,
•zarządzanie dostępem użytkowników programu do danych pracowników.
Główny katalog pracowników znajdujący się w korzeniu drzewka wyświetla wszystkich pracowników, natomiast poszczególne podkatalogi prezentują wyłącznie przypisanych do nich pracowników. Jeden pracownik może być dodany do wielu katalogów.
Czynności związane organizacją pracowników w katalogach >>
Użytkownicy - Prawa do katalogów >>
Wyszukiwanie
Oprócz pola szybkiego wyszukiwania na oknie Pracownicy znajduje się panel Wyszukiwanie zawierający funkcje zaawansowanego filtrowania listy pracowników pod kątem ich danych kadrowo-płacowych.
Dodawanie pracowników i wprowadzanie danych kadrowych
Uzupełnianie informacji o pracowniku
Edycja danych kadrowych pracownika
Edycja danych kadrowych w zamkniętych okresach
Podstawowe czynności związane z pracownikami:
Rejestrowanie udostępnienia danych osobowych
Przygotowanie zestawienia zdarzeń
Zobacz również: