Kartoteka otwierana jest z paska nawigacji Zamówienia > Rezerwacje, lub z menu Kartoteki > Rezerwacje (Ctrl+Shift+W).
Pasek narzędziowy
Przycisk służy do wprowadzania nowych dokumentów. |
Rozwija menu dostępnych dla kartoteki operacji eksportu danych.
Eksport do excela Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel.
Eksport danych Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego. Więcej informacji >> |
Aktualizuje wyświetlaną zawartość kartoteki. Aktualizacja dotyczy zmian wprowadzanych przez innych użytkowników. |
Okno kartoteki
Z lewej strony okna znajduje się panel Filtry umożliwiający tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz filtr aby zastosować go dla kartoteki.
Filtry - więcej informacji>>
Aby zaznaczyć wszystkie widoczne elementy kartoteki można kliknąć w nagłówek pierwszej kolumny lub użyć skrótu Ctrl+A. W menu kontekstowym dostępne są również polecenia Zaznacz wszystkie oraz Odwróć selekcję.
Szybkie wyszukiwanie w kartotece
Pole szybkiego wyszukiwania w kartotece, prócz prostego wyszukiwania wpisanej frazy we wszystkich polach wyświetlanej tabeli, umożliwia tworzenie bardziej złożonych kryteriów wyszukiwania.
Przycisk otwiera okno wyboru kolumn, w których wykonywane jest szybkie wyszukiwanie. Dostosowanie przeszukiwanych kolumn do wyszukiwanych danych poprawia jakość wyników i szybkość wyszukiwania. W oknie wyboru kolumn można również określić Tryb wyszukiwania jako: •Mieszany (mixed) – wyszukiwane słowa są łączone operatorem Lub. W przypadku kryterium wyszukiwania ze wskazaniem kolumny (np. nazwakolumny:nowak) traktowane jest ono z operatorem I. •I (and) – wyszukiwane słowa są łączone operatorem I. •Lub (or) – wyszukiwane słowa są łączone operatorem Lub. Aby użyć operatora I poprzedź kryterium znakiem + (np. jan +nowak) •Dokładny (exact) – wyszukiwane jest dokładne wyrażenie (uwzględniając spacje).
Znaki "+", "-" oraz ":" służą do tworzenia złożonych kryteriów wyszukiwania.
Wpisywane kryteria wyszukiwania obsługiwane są w następujący sposób:
|
Widoczne kolumny oraz ich kolejność ustawiana jest w oknie Wybór kolumn otwieranym poleceniem menu kontekstowego Pokaż wybór kolumn dla nagłówka tabeli z danymi kartoteki.
W oknie Wybór kolumn można oznaczyć, które kolumny będą widoczne oraz metodą "przeciągnij i upuść" ustawić ich kolejność.
Metodą "przeciągnij i upuść" kolejność kolumn można zmienić również bezpośrednio na tabeli w kartotece. |
Jeśli w ustawieniach Parametry pracy > Widoczność kartotek i formatek wybrano dla kartoteki Klasyczny widok wtedy okno prezentowane będzie w układzie typowym dla programu Handel.
Klasyczny widok kartoteki, typowy dla programu Handel
W oknie tym prezentowane są informacje dotyczące rezerwacji wybranego towaru dla wszystkich kontrahentów, zarówno rezerwacji wprowadzanych przez dokumenty sprzedaży i wydania z magazynu (automatycznych) jak i wprowadzanych bezpośrednio przez użytkownika. Można tu wprowadzać, modyfikować i usuwać rezerwacje użytkownika; rezerwacje automatyczne można jedynie modyfikować i usuwać (są one tworzone automatycznie przy wystawianiu dokumentów rozchodowych).
W tabeli po prawej stronie widoczne są rezerwacje ręczne - wprowadzane bezpośrednio przez użytkownika (można tu wprowadzać nowe rezerwacje, usuwać je lub modyfikować już istniejące) oraz tworzone automatycznie przez system podczas wystawiania dokumentów rozchodowych. Rezerwacje automatyczne można tylko modyfikować lub usuwać.
Nowa Kliknięcie tego przycisku otwiera okno Nowy: rezerwacja towaru umożliwiając wprowadzenie nowej rezerwacji.
Usuń Usuwanie wybranych rezerwacji.
Nagłówek Dla każdej rezerwacji automatycznej podane są następujące informacje: Towar, Kontrahent, Termin, Ilość, Jm, Ilość jm.d., Jm domyślna, Cena ±, Cena jm. d., Wartość, Dokument, Magazyn. W zależności od ustalonego rozmiaru okna część tych informacji może być niewidoczna. Aby uwidocznić wszystkie kolumny, należy stanąć kursorem w dowolnym polu nagłówka i wybrać pozycje z menu kontekstowego.
Lista rezerwacji Podwójne kliknięcie wybranej (podświetlonej) pozycji (lub wciśnięcie klawisza Enter) otwiera okno Rezerwacja towaru. Podwójne kliknięcie nazwy towaru otwiera okno z danymi towaru. |
Zobacz także:
okno Rezerwacja towaru