Import danych > Import specjalny > Import z CSV

Drukuj

Import z CSV

Szablon importu z CSV umożliwia wczytanie danych dokumentów oraz związanych z nimi kontrahentów.

 

Operacja wczytuje dane z dwóch plików CSV: pliku zawierającego pełne dane dokumentów oraz pliku z danymi kontrahentów użytych na importowanych dokumentach.

 

Konfiguracja szablonu importu

Szablon Import z CSV (IMP2019.ams) stosowany jest z Maską plików danych: SETUP.INI (format FK 2.0)

 

Pod przyciskiem Definicje znajdują się dodatkowe parametry szablonu:

Autoinsert – włącza automatyczne dodawanie nowych kontrahentów (1-tak, 0-nie).

KatalogDanych – ścieżka do katalogu z danymi do wczytania. Ścieżka powinna zawierać podwójne znaki oddzielające katalogi np:. C:\\szablon\\importFK.

KatalogArch – ścieżka do katalogu archiwum, gdzie przeniesione zostaną zaimportowane pliki w przypadku, kiedy w oknie Import z pliku CSV zaznaczono parametr Archiwizuj plik wejściowy. Ścieżka powinna zawierać podwójne znaki oddzielające katalogi np:. C:\\szablon\\archwiumFK.

Automat – włącza automatyczne generowanie księgowań równoległych (1-tak, 0-nie). Parametr powinien się zgadzać z ustawieniem w parametrach stałych Księgowania.

PolaOpisowe – definiuje czy oprócz pierwszego wiersza z numerem wersji, plik z importowanymi danymi zawiera również wiersze z nazwami kolumn:

o3 dodatkowe wiersze dla pliku dokumentów,

o1 dodatkowy wiersz dla pliku kontrahentów.

 

Import z pliku CSV

Po uruchomieniu importu specjalnego Import z CSV otwierane jest okno, w którym należy wskazać plik z dokumentami oraz plik z kontrahentami. Opcja Archiwizuj plik wejściowy powoduje przeniesienie pliku CSV do wskazanego w definicji importu katalogu archiwum po zakończeniu operacji.

 

Struktura pliku CSV z dokumentami

Na dane dokumentu składają się wiersze rozpoczynające się od:

DOK – oznacza początek sekcji dokumentu i zawiera podstawowe dane dokumentu.

ZAP – oznacza początek sekcji zapisu pozycji dokumentu i zawiera jego dane.

ZAK – oznacza kolejne wiersze zapisu pozycji dokumentu i zawiera ich dane.

VAT – zawiera dane rejestru VAT dla zapisu pozycji dokumentu.

 

W pliku CSV poszczególne sekcje dokumentu, pozycji i rejestru VAT prezentowane są w następującym układzie:

img_imp_csv_01

 

Wszystkie niewypełnione pola danych dokumentu powinny zawierać wartość PUSTY.

 

Nagłówki kolumn

Pierwszy wiersz musi zawierać numer wersji szablonu w postaci: 1.0.

Kolejne 3 wiersze mogą zawierać nazwy kolumn. Użytkownik może wybrać czy pliki z dokumentami i kontrahentami zawierają nazwy kolumn ustawiając parametr PolaOpisowe w definicji szablonu.

 

Parametr jest wspólny dla plików dokumentów i kontrahentów stąd użytkownik musi stosować opisy lub nie w obydwu plikach. Przy ustawionym parametrze PolaOpisowe = 1 w pliku z dokumentami, podczas importu pomijane są 4 pierwsze linie a w pliku z kontrahentami pierwsze 2 linie.        

 

Wiersz DOK

Kolejne dane w wierszu rozpoczynającym sekcję dokumentu:

1.DOK – określa przeznaczenie wiersza jako wiersz nagłówka dokumentu.

2.Kod typu dokumentu w programie Finanse i Księgowość.

3.Numer dokumentu.

4.Treść dokumentu.

5.Data dokumentu. Daty powinny być w formacie DD.MM.RRRR.

6.Data okresu. Daty powinny być w formacie DD.MM.RRRR.

7.Data operacji. Daty powinny być w formacie DD.MM.RRRR.

8.Data wpływu. Daty powinny być w formacie DD.MM.RRRR.

9.Nazwa dokumentu korygowanego.

10.Data dokumentu korygowanego. Daty powinny być w formacie DD.MM.RRRR.

11.Skrót waluty.

12.Kurs waluty.

13.Kwota poza rejestrem.

14.Identyfikator kontrahenta w pliku CSV z danymi kontrahentów (pierwsza kolumna).

15.Atrybuty JPK_V7. W przypadku wielu atrybutów powinny być oddzielone przecinkiem.

 

Wiersze ZAP lub ZAK – rejestrujące pierwszy i kolejne wiersze sekcji pozycji dokumentu

1.ZAP lub ZAK – określa przeznaczenie wiersza jako:

ZAP – pierwszy zapis pozycji dokumentu,

ZAK – kolejne zapisy pozycji dokumentu.

2.Strona zapisu: MA, WN. W przypadku wiersza rozpoczynającego ZAP stroną zapisu zawsze jest WN.

3.Kwota zapisu w PLN (separator wartości dziesiętnych "," (przecinek)).

4.Konto zapisu.

5.Kwota zapisu w walucie obcej (separator wartości dziesiętnych "," (przecinek)).

6.Skrót waluty (jeżeli dokument tylko w zł to pole powinno przyjąć wartość PLN).

7.Kurs waluty (separator wartości dziesiętnych "," (przecinek)).

8.Opis zapisu.

9.Termin płatności w formacie DD.MM.RRRR (jeśli brak, wypełnij pole wartością 0).

10.Typ księgowania:

K – księgowanie zwykłe,

KR – księgowanie równoległe.

11.Identyfikator kontrahenta w pliku CSV z danymi kontrahentów (pierwsza kolumna). Identyfikator kontrahenta dla pozycji zapisu dokumentu wykorzystywany jest tylko, gdy w wierszu DOK jako identyfikator kontrahenta podana została wartość 0. Jeśli pole nie jest wykorzystywane, to powinno mieć wartość 0.

12.Wymiar 1.

13.Wymiar 2.

14.Wymiar 3.

15.Wymiar 4.

16.Wymiar 5.

17.Wymiar 6.

18.Wymiar 7.

19.Wymiar 8.

20.Wymiar 9.

21.Wymiar 10.

 

Sekcja VAT dla rejestru VAT

1.VAT – określa przeznaczenie wiersza jako informacje dla rejestru VAT.

2.Typ rejestru: Należny, Naliczony.

3.Kwota Netto w PLN.

4.Kwota VAT w PLN.

5.Kwota Brutto w PLN.

6.Stawka VAT (zgodnie ze wartościami stawek w programie np. 23, 8, np, zw).

7.Data okresu (w formacie DD.MM.RRRR).

8.Usługa:

0 – brak,

1 – tak.

9.UE:

0 – brak,

1 – tak.

10.Rodzaj zakupu A, B, C, D jako cyfra 0-3.

11.Grupy towarowe dla JPK_V7. W przypadku wielu grup powinny być oddzielone przecinkiem.

12.Stała wartość R (wartość w polu jest wymagana dla prawidłowego importu danych).

 

Na przykład:

DOK;FVS;FVS-001/01/2019;Sprzedaż towarów;06.06.2019;01.06.2019;06.06.2019;;;;EUR;4,3;0;1000;MPP, EE

ZAP;WN;123;201-1-1-K;28,6;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;01.07.2019;K;1000;BLA;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;100;401-1-1;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;PUSTY;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;23;221-1;5,35;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;BLA;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAP;WN;100;501;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;100;490;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

VAT;Należny;100;23;123;23;06.06.2019;0;0;0;GTU_13,GTU_01;R

DOK;FVZ;FVZ-001/01/2019;Sprzedaż towarów;06.06.2019;01.06.2019;06.06.2019;15.06.2019;;;EUR;4,3;0;1000;MPP

ZAP;WN;100;401-1-1;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;BLA;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;123;201-1-1-K;28,6;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;10.07.2019;K;1000;PUSTY;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;WN;23;221-1;5,35;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;BLA;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAP;WN;100;501;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;100;490;23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

VAT;Naliczony;100;23;123;23;06.06.2019;0;0;0;GTU_07;R

DOK;FVSK;FVSK-001/01/2019;Sprzedaż towarów;06.06.2019;01.06.2019;06.06.2019;15.06.2019;12.12.2019;FVS 2901;EUR;4,3;0;1000;

ZAP;WN;-123;201-1-1-K;-28,6;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;10.07.2019;K;1000;BLA;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;-100;401-1-1;-23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;PUSTY;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;-23;221-1;-5,35;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;K;0;BLA;Invoice;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAP;WN;-100;501;-23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

ZAK;MA;-100;490;-23,25;EUR;4,3;Opis_Sprzedaż_tow_poz1;0;KR;0;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY;PUSTY

VAT;Należny korekta;-100;-23;-123;23;06.06.2019;0;0;0;PUSTY;R

 

Struktura pliku CSV z danymi kontrahenta

Nagłówki kolumn

Pierwszy wiersz musi zawierać numer wersji szablonu w postaci: 1.0.

Drugi wiersz może zawierać nazwy kolumn. Użytkownik może wybrać czy pliki z dokumentami i kontrahentami zawierają nazwy kolumn ustawiając parametr PolaOpisowe w definicji szablonu.

 

Parametr jest wspólny dla plików dokumentów i kontrahentów stąd użytkownik musi stosować opisy lub nie w obydwu plikach. Przy ustawionym parametrze PolaOpisowe = 1 w pliku z dokumentami, podczas importu pomijane są 4 pierwsze linie a w pliku z kontrahentami pierwsze 2 linie.        

 

Wiersz danych kontrahenta

Wiersz danych kontrahenta dla importu dokumentów w formacie CSV składa się z rozdzielonych średnikami danych, w kolejności:

Identyfikator kontrahenta wykorzystywany w pliku CSV z danymi dokumentów,

Skrót,

Nazwa,

Kod kraju,

NIP,

Miejscowość,

Gmina,

Ulica,

Nr domu,

Nr mieszkania,

Kod pocztowy,

Poczta,

Symbol rachunku bankowego,

Numer rachunku bankowego,

Jednostka powiązana (1 - tak, 0 - nie). Oznacza powiązanie kapitałowe firmy z kontrahentem.

 

Wartości puste dla importu danych kontrahentów nie wymagają uzupełnienia.

 

Na przykład:

1000;Pszczol;Pszczelarski s. j.;PL;8889966777;Koszalin;Koszalin;Odrzańska;2;18;99-001;Koszalin;;;0

1001;Drozd;Drozdowski Polska Sp. z o.o.;PL;9298435316;Bydgoszcz;Bydgoszcz;Wiślana;2;99;88-220;Bydgoszcz;PKO;456456457657868768;1

2000;KOS;Kosmak PR;GB;9098735416;London;Mayfair;Cork Street;2;2;98-980;London;;;0