Lista raportów > Definiowanie rap. grupowych | | Drukuj |
Sposób uruchomienia raportu
Pasek nawigacji: Raporty [Ctrl+2] > Własne > Definiowanie rap. grupowych.
Funkcja
Definiowanie raportów grupowych pozwala wskazać wiele pojedynczych raportów do okresowego grupowego uruchomienia z wstępnie wybranymi parametrami. Raz stworzone grupy mogą być później uruchamiane jako oddzielne raporty.
Wraz z programem dostarczone są dwie grupy raportów:
Nowe grupy można dodać za pomocą przycisku Dodaj.
Po wybraniu przycisków Dodaj lub Zmień w oknie Zestawy raportów otwiera się okno Zestaw raportów grupowych.
Okno umożliwia dodanie grupy raportów i przypisanie do tej grupy wybranych raportów.
Aby dodać nową grupę należy uprzednio przypisać do niej wybrane raporty. Raporty przypisuje się wskazując raport w lewej części okna i wybierając przycisk . Wybrany raport pojawi się w prawej części okna. Zawsze można usunąć przypisany wcześniej raport do grupy raportów wskazując go w prawej części okna i wybierając przycisk . Po przypisaniu wybranych raportów w polu Nazwa grupy należy wpisać nazwę, która będzie identyfikowała daną grupę raportów. Po wybraniu przycisku Zapisz dodana grupa pojawi się w oknie Zestawy raportów oraz będzie dostępna z zakładki wskazanej w polu Nazwa zakładki.
Ukrycie parametrów i ustawienie wartości domyślnych
W każdym przypisanym do grupy raporcie można ustalić, czy dodatkowe parametry raportów będą wyświetlane przed przygotowanie raportu zbiorczego, czy też stosowana będzie dla nich wartość domyślna.
Okno ustawień parametrów domyślnych otwierane jest po wskazaniu raportu i kliknięciu przycisku Parametry.
Otwarte okno zawiera listę wszystkich parametrów wybranego raportu, gdzie pole wyboru z lewej strony określa czy parametr jest ukryty (gdy zaznaczone) oraz z prawej strony wybór domyślnej wartości (gdy ukryty).
Elementy okna
Nazwa grupy
Wpisz nazwę grupy raportów, która będzie identyfikowała daną grupę. Pole jest dostępne tylko po wybraniu przycisku Dodaj w oknie Zestawy raportów.
Nazwa zakładki
Z rozwijanej listy wybierz zakładkę, w której ma się znajdować dana grupa raportów. Domyślnie ustawiona jest zakładka Zestawienia.
Wszystkie raporty
Lista zawiera wybrane raporty. W ramach rozwiązań indywidualnych listę tą można uzupełnić o inne raporty użytkownika.
Raporty w grupie
Lista zawiera wybrane raporty z lewej części okna. W każdej chwili listę można powiększyć o kolejny raport wskazując go w lewej części okna i wybierając przycisk . Listę można również pomniejszyć o wybrany raport, wskazując go w prawej części okna i wybierając przycisk
Przyciski poleceń:
Zapisz – zapisuje wprowadzone w oknie zmiany.
Anuluj – zamyka okno.
Parametry – pozwala ustalić parametry każdego raportu w grupie.