Jak to zrobić? > Tworzenie nowego wzorca rozksięgowania | | Drukuj |
1.Wybierz typ dokumentu, który będzie podstawą dla wzorca
2.W oknie wprowadzania dokumentu wypełnij te części dokumentu, które mają się pojawić we wzorcu
3.Wybierz przycisk Rejestr i wypełnij go
4.Wybierz przycisk Dokument
5.Zostanie wyświetlony komunikat z pytaniem, czy chcesz przepisać kwoty z rejestru do dokumentu. Jeżeli odpowiesz twierdząco kwoty zostaną przepisane, jeżeli zaprzeczysz kwoty w dokumencie należy wypełnić ręcznie. Jeżeli zostanie otwarte okno z wyborem wzorca rozksięgowania wybierz przycisk Anuluj.
6.Po wypełnieniu kwot w dokumencie wpisz odpowiednie konta księgowe, na które zostaną rozksięgowane poszczególne kwoty
7.Wybierz przycisk Zapisz – Do Wzorców
8.W otwartym oknie Błędy i ostrzeżenia wypełnij jego górną część. Pole Nazwa operacji pozwala na wprowadzenie nazwy wzorca, która zostanie później wyświetlona w oknie wyboru wzorca. Zaznaczenie pola w kolumnie Zapis Vat oznacza, że zapis jest zapisem wchodzącym w kwotę VAT z rejestru.
9.Wybierz przycisk OK.
Proponujemy tworzyć oddzielne wzorce rozksięgowania dla kontrahentów stałych i oddzielne dla kontrahentów incydentalnych.
Jak wykorzystać wzorzec rozksięgowania podczas wprowadzania dokumentów