Jak to zrobić? > Tworzenie nowego wzorca rozksięgowania

Drukuj

Tworzenie nowego wzorca rozksięgowania

1.Wybierz typ dokumentu, który będzie podstawą dla wzorca

2.W oknie wprowadzania dokumentu wypełnij te części dokumentu, które mają się pojawić we wzorcu

3.Wybierz przycisk Rejestr i wypełnij go

4.Wybierz przycisk Dokument

5.Zostanie wyświetlony komunikat z pytaniem, czy chcesz przepisać kwoty z rejestru do dokumentu. Jeżeli odpowiesz twierdząco kwoty zostaną przepisane, jeżeli zaprzeczysz kwoty w dokumencie należy wypełnić ręcznie. Jeżeli zostanie otwarte okno z wyborem wzorca rozksięgowania wybierz przycisk Anuluj.

6.Po wypełnieniu kwot w dokumencie wpisz odpowiednie konta księgowe, na które zostaną rozksięgowane poszczególne kwoty

7.Wybierz przycisk Zapisz – Do Wzorców

8.W otwartym oknie Błędy i ostrzeżenia wypełnij jego górną część. Pole Nazwa operacji pozwala na wprowadzenie nazwy wzorca, która zostanie później wyświetlona w oknie wyboru wzorca. Zaznaczenie pola cxb1 w kolumnie Zapis Vat oznacza, że zapis jest zapisem wchodzącym w kwotę VAT z rejestru.

9.Wybierz przycisk OK.

 

Proponujemy tworzyć oddzielne wzorce rozksięgowania dla kontrahentów stałych i oddzielne dla kontrahentów incydentalnych.

 

Jak wykorzystać wzorzec rozksięgowania podczas wprowadzania dokumentów