Instrukcja użytkownika > Rozliczanie umów cywilnoprawnych > Rejestry umów

Drukuj

Rejestry umów

Rejestry (Okna - Pozostałe biblioteki - Rejestry umów) służą do numerowania umów zlecenia, umów o dzieło, a także umów o pracę. Umowy numerowane są w ramach rejestru, więc jeśli chcemy zachować oddzielną numerację obu rodzajów umów to powinniśmy utworzyć dwa rejestry. Jeśli chcemy zachować ciągłość numeracji niezależnie od rodzaju umowy to tworzymy jeden rejestr.

90701

Parametry w rejestrze:

Nazwa - nazwa rejestru

Układ numeru - szablon numeracji należącej do danego rejestru, np. #/RR/Zlec, gdzie # oznacza numer umowy, RR - rok z daty zawarcia umowy, dodatkowo z daty zawarcia umowy możemy podstawić: RRRR - 4-cyfrowy rok, MM - miesiąc; oprócz podanych symboli w układzie numeru możemy używać dowolnych znaków, np. UZ_#/RRRR-MM

Pierwszy, W roku - numer kolejnej umowy z danego rejestru w danym roku

Numeracja miesięczna - standardowa numeracja w obrębie roku może zostać zmieniona na numerację w obrębie miesiąca

Rodzaj kosztów - rodzaj kosztów, jaki zostanie wygenerowany w ewidencji kosztów dla umowy zlecenia (lub umowy o dzieło), przypisanej do tego rejestru umów; czyli rodzaj ten określamy, jeśli chcemy, żeby utworzył się automatycznie wpis w ewidecji kosztów ze zleceniem określonym podczas wypisywania umowy zlecenia (lub o dzieło)