Instrukcja użytkownika > Rozliczanie umów cywilnoprawnych > Rejestry umów | | Drukuj |
Rejestry (Okna - Pozostałe biblioteki - Rejestry umów) służą do numerowania umów zlecenia, umów o dzieło, a także umów o pracę. Umowy numerowane są w ramach rejestru, więc jeśli chcemy zachować oddzielną numerację obu rodzajów umów to powinniśmy utworzyć dwa rejestry. Jeśli chcemy zachować ciągłość numeracji niezależnie od rodzaju umowy to tworzymy jeden rejestr.
Parametry w rejestrze:
•Nazwa - nazwa rejestru
•Układ numeru - szablon numeracji należącej do danego rejestru, np. #/RR/Zlec, gdzie # oznacza numer umowy, RR - rok z daty zawarcia umowy, dodatkowo z daty zawarcia umowy możemy podstawić: RRRR - 4-cyfrowy rok, MM - miesiąc; oprócz podanych symboli w układzie numeru możemy używać dowolnych znaków, np. UZ_#/RRRR-MM
•Pierwszy, W roku - numer kolejnej umowy z danego rejestru w danym roku
•Numeracja miesięczna - standardowa numeracja w obrębie roku może zostać zmieniona na numerację w obrębie miesiąca
•Rodzaj kosztów - rodzaj kosztów, jaki zostanie wygenerowany w ewidencji kosztów dla umowy zlecenia (lub umowy o dzieło), przypisanej do tego rejestru umów; czyli rodzaj ten określamy, jeśli chcemy, żeby utworzył się automatycznie wpis w ewidecji kosztów ze zleceniem określonym podczas wypisywania umowy zlecenia (lub o dzieło)