Instrukcja użytkownika > Rozliczanie umów cywilnoprawnych > Umowy zlecenia > Import umów zlecenia | | Drukuj |
Istnieje możliwość ewidencjonowania i kalkulacji umów zleceń w innych, zewnętrznych systemach i zaimportowania tych danych w celu prawidłowego naliczenia i rozliczenia umów. W tym celu zewnętrzny program musi przygotować plik tekstowy, który w standardowym formacie może mieć postać:
08;R2zleceniowiec;Aleksander;1234,56;konserwacja sieci komputerowej;Tak;Tak;Tak;Nie;Tak;Tak;
czyli w jednej linii znajduje się identyfikator, nazwisko i imię pracownika, kwota brutto umowy, treść oraz składki ZUS.
Można również przygotować arkusz w Excelu z analogicznymi danymi. Przykładowy plik XLSX znajduje się w podkatalogu EXPORT.
Wywołując funkcję Zbiory - Import danych - Import umów zlecenia utworzą się nowe umowy na podstawie danych z przygotowanego pliku. W najprostszym przypadku okres umów podajemy przed importem, ale możemy go również zawrzeć jako dodatkowe pola w pliku importowym. Wszystkie inne parametry umowy (nie zawarte w pliku importowym) pobierane są z poprzedniej (istniejącej już w ewidencji) umowy zlecenia danego pracownika. Przed importem, dla przykładowego pliku importowego, określamy:
•Import:
oData zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - utworzą się umowy z podanymi datami, jeśli nie będą ujęte w pliku importowym
oPlik źródłowy - plik z danymi do importu
•Ustawienia:
oDługość rekordów - dla podanego przykładu tekstowego zaznaczamy Zmienna oraz ustalamy pozostałe ustawienia
oZnak rozdzielający pola - ustalamy średnik, pozostawiając pusty Znak ograniczający pola
oStandard polskich liter, Format daty, Separator dziesiętny - dopasowujemy w zależności od formatu w pliku importowych, w przykładzie separatorem dziesiętnym ustalona została kropka
oNazwa arkusza - w przypadku Excela podajemy nazwę zakładki, z której pobierane będą dane
•Zaawansowane
oIdentyfikator, Nazwisko, Imię - dla podanego przykładu zaznaczamy te pola identyfikujące
oData zawarcia umowy, Data rozpoczęcia, Data zakończenia - zaznaczamy, jeśli w pliku przygotowane będą dodatkowe pola z okresem umowy
oKwota, Treść, składki ZUS - domyślnie zaznaczone
oDługość - istotna dla plików tekstowych do dopasowania przy stałej długości rekordów
oNazwa w arkuszu - dla plików z Excela skojarzenie kolumn arkusza z danymi w programie
Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:
1.wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych
2.określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu EXPORT
3.skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne