Instrukcja użytkownika > Ewidencja pracowników > Dane podstawowe > Adresy > Import adresów

Drukuj

Import adresów

Import b10_adres adresów pozwala na szybkie uzupełnienie adresów wszystkich lub wybranych pracowników. Dane te należy wcześniej przygotować w pliku tekstowym lub w arkuszu Excel. Przykładowe pliki z danymi do importu znajdują się w podkatalogu EXPORT. Analogiczne pliki w zadanym formacie możemy przygotować ręcznie lub wygenerować automatycznie we wcześniej posiadanym systemie.

Funkcję importu danych wywołujemy z menu głównego Zbiory - Import danych - Import adresów.

Na zakładce Import podajemy Plik źródłowy z danymi do importu. Może to być plik tekstowy (txt), plik z arkusza Excel (xls) lub plik z arkusza Excel 2007 (xlsx).

Zaznaczając opcję Zeruj dane przed importem wcześniejsze dane określonych pracowników zostaną usunięte.

 

Na zakładce Ustawienia określamy:

w przypadku plików tekstowych - czy dany plik zawiera rekordy o stałej czy zmiennej długości (Długość rekordów), dla rekordów o zmiennej długości ustawiamy dodatkowo Znak rozdzielający pola w rekordzie oraz Znak ograniczający pola, dodatkowo możemy określić Standard polskich liter

w przypadku arkuszy Excel - nazwę arkusza, z którego pobieramy dane

 

Na zakładce Zaawansowane ustalamy:

w przypadku plików tekstowych - poszczególne pola rekordu i ich kolejność w pliku oraz długość składników w przypadku rekordów o stałej długości

w przypadku arkuszy Excel - zakres pól, których zawartość chcemy zaimportować oraz nazwy kolumn w arkuszu, które odpowiadają polom w programie

 

Wymagane jest, żeby plik importowy zawierał identyfikację pracownika. Z pól identyfikujących do wyboru mamy do wyboru:

Id pracownika - automatycznie nadawany przez program unikalny numer pracownika (kolumna Ide w oknie z pracownikami)

Identyfikator - własny identyfikator nadawany przez użytkownika w oknie z pacownikami

Nazwisko i Imię - wystarczające jeśli nie posiadamy pracowników o tym samym imieniu i nazwisku

Przy ustawionej zmiennej długości rekordu, średnikiem jako znakiem rozdzielającym pola i pustym znakiem ograniczającym pola (zakładka Ustawienia) oraz wybranymi domyślnymi polami Domyślne, jedna linia w przygotowanym pliku tekstowym może wyglądać następująco:

15;R2bilansowy;Artur;dolnośląskie;Wrocław;Wrocław-Psie Pole;264049;Wrocław;Rozliczeniowa;0;0;00-000;Wrocław-Psie Pole;(071) 000-00-00;;;;;dolnośląskie;Wrocław;Wrocław-Psie Pole;264049;Wrocław;Rozliczeniowa;0;0;00-000;Wrocław-Psie Pole;(071) 000-00-00;;;;;dolnośląskie;Wrocław;Wrocław-Psie Pole;264049;Wrocław;Rozliczeniowa;0;0;00-000;Wrocław-Psie Pole;(071) 000-00-00;;;;;dolnośląskie;Wrocław;Wrocław-Psie Pole;264049;Wrocław;Rozliczeniowa;0;0;00-000;Wrocław-Psie Pole;(071) 000-00-00;;;;;Ewa;Bilansowa;

 

Jeśli chcemy wykorzystać przygotowane w Excelu przykładowe dane zasilające, to należy:

1.wywołać polecenie importu odpowiednich danych - menu Zbiory - Import danych

2.określić odpowiedni Plik źródłowy - typu Pliki Excel 2007, wybrać odpowiedni plik XLSX z podkatalogu EXPORT

3.skojarzyć kolumny w arkuszu z odpowiednimi polami - na zakładce Zaawansowane zaznaczyć Domyślne