Instrukcja administratora > Definiowanie i nadzór > Alerty pracownika

Drukuj

Alerty pracownika

Alerty pracownika służą do zawiadamiania poszczególnych użytkowników o pewnych wydarzeniach związanych z danymi pracownika lub jego aktualnymi zatrudnieniami. Zasadniczo będą to terminy pewnych zdarzeń; np. termin ważności dowodu osobistego lub upływajacy termin badania technicznego samochodu. Alert możemy wprowadzić do dowolnej tabeli związanej z pracownikiem lub jego aktualnym zatrudnieniem i dla dowolnego pola typu "Data" (także dla tabeli i pola użytkownika).

152701

Dla nowego alertu b_ins określamy:

Na zakładce PARAMETRY

Tabela - nazwa tabeli, dla której ma obowiązywać alert

Pole - nazwa alertowanego pola

Pole sortujące - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, sprawdzany będzie tylko ostatni rekord. Za to, jakie kryterium określa ostatni rekord, odpowiada pole sortujące. Jeśli jest puste, tabela zostanie posortowana po alertowanym polu (patrz wyżej)

Filtr - przy tabelach pozostających w relacji 1-n do pracownika lub aktualnego zatrudnienia, można wyfiltrować tylko pewną grupę pól, z których będzie sprawdzany ostatni rekord

Typ alertu - obecnie działa tylko typ Termin

Ilość dni wyprzedzenia - jeśli w dniu sprawdzania właśnie minie termin, otrzymamy alert, jednakże możemy zrobić to kilka dni wcześniej ustawiając tutaj ilość dni wyprzedzenia. Alert zostanie wtedy pokazany odpowiednio wcześniej, bez przekraczania faktycznego terminu.

Kiedy sprawdzać - określa moment pokazania alertu; obecnie działa tylko Przy uruchomieniu

Ważny przez - określa ilość dni pokazywania alertu od momentu jego wystąpienia; wartość zero - alert będzie pokazywany zawsze; wartość np.30 - alert będzie pokazywany przez 30 dni, potem zniknie

Jak często sprawdzać - przy ustawieniu opcji Kiedy sprawdzać na "Przy uruchomieniu", należy określić częstotliwość sprawdzania alertów. Mamy do wyboru:

oCodziennie

oRaz w tygodniu - w jaki dzień tygodnia

oRaz w miesiącu - w który dzień miesiąca

Komunikat - komunikat, jaki ma zostać pokazany jako rezultat alertu

Wyślij powiadomienie na e-mail - adres lub adresy e-mail, na które wysłać wiadomość przy alercie (obecnie nie działa)

Na zakładce FILTRY

Od działu, do działu - zakres działów pracowników, dla których ma obowiązywać alert (tak samo od oddziału, do oddziału i od zespołu, do zespołu przy włączonej opcji Użyj rozszerzonej struktury działów)

Grupa - dla jakiej grupy pracowników ma obowiązywać alert

Na zakładce UPRAWNIENIA

Podajemy listę grup użytkowników, dla których ma być pokazywany alert. Jeśli lista jest pusta, alert będzie obowiązywać dla wszystkich użytkowników.

Po zdefiniowaniu alertów, możemy je sprawdzić w każdej chwili, wywołując z prawego klawisza myszy w oknie Pracownicy funkcję Sprawdź alerty terminowe, bądź zostaną wywołane same przy uruchamianiu programu (jeśli tak zostały zdefiniowane). Wynik otrzymamy w nowym oknie, którego zwartość możemy wydrukować klawiszem F2.

152702