Instrukcja użytkownika > Księgowanie i rozliczenie kosztów > Struktura kosztów

Drukuj

Struktura kosztów

130401

Struktura kosztów tworzy się automatycznie podczas naliczania wynagrodzeń na podstawie uzupełnionej ewidencji kosztów pracownika oraz ewidencji kosztów stałych.

Wgląd w utworzoną strukturę kosztów możliwy jest podczas naliczania wynagrodzeń, po wciśnięciu przycisku Struktura kosztów lub kliknięciu w b10_koszty.

Struktura kosztów tworzy się po zatwierdzeniu naliczania wynagrodzeń, po naliczeniu bez zatwierdzenia (przyciskiem OK) struktura nie jest jeszcze uaktualniona.

Utworzona struktura podzielona jest na rodzaje kosztów, a w ramach rodzaju kosztów na działy i zlecenia. W kolumnie kwota zsumowana została wartość wszystkich składników kosztowych, przypisanych do danego rodzaju kosztów, rozbita na podstawie ewidencji kosztów na poszczególne działy i zlecenia. Czyli jeśli zsumujemy kwoty dla danego rodzaju kosztów, powinniśmy otrzymać kwotę składników kosztowych przypisanych do tego rodzaju kosztów.

Na podstawie utworzonej struktury kosztów tworzone są zestawienia kosztowe.