Instrukcja użytkownika > Rozliczenia końcowe > Kartoteki

Drukuj

Kartoteki

120201

Program prowadzi dwa rodzaje kartotek pracownika:

kartoteki dochodowe

kartoteki wynagrodzeń

Kartoteki dochodowe tworzą się na podstawie daty wypłaty list płac i mają standardowy wygląd zgodny z wymaganym wzorem. Na podstawie kartotek dochodowych wypełniane są roczne deklaracje podatkowe PIT dla pracowników. Żeby wydrukować kartotekę dochodową danego pracownika, na liście pracowników b10_prac ustawiamy się na nim, wciskamy F2 (lub klikamy b10_print) i z dostępnych wydruków wybieramy Kartoteka dochodowa. Przed wydrukiem wypełniamy Dochody za rok.

Kartoteki wynagrodzeń tworzone są na podstawie okresu wynagrodzeń list płac. Zawartość składników kartoteki oraz formę jej wydruku możemy samodzielnie ustalić - patrz Definiowanie i nadzór - Kartoteki wynagrodzeń. Możemy utworzyć również kilka rodzajów kartotek wynagrodzeń z różnymi składnikami. Kartoteki wynagrodzeń drukujemy podobnie jak dochodowe, F2 b10_print na liście pracowników b10_prac, określamy:

Kartoteka - rodzaj określonej wcześniej kartoteki

Wynagrodzenia od, do - okres wynagrodzeń ujęty na wydruku

Kartoteki możemy również wydrukować seryjnie, dla określonej grupy pracowników. Wchodzimy w menu głównym w pozycję Raporty i wybieramy odpowiednio Kartoteki wynagrodzeń lub Kartoteki dochodowe. Przed wydrukiem musimy dodatkowo podać zakres pracowników objętych wydrukiem (Od działu, Do działu, Tylko osoby podświetlone). Seryjnie przygotowane kartoteki możemy rozesłać pracownikom mailem. W tym celu po ukazaniu się wydruku na ekranie wybieramy funkcję b10_emailall Wyślij wydruki do pracowników.