Instrukcja użytkownika > Zestawienia i dokumenty > Rozliczenie czasu pracy > Kontrola okresu rozliczeniowego

Drukuj

Kontrola okresu rozliczeniowego

Kontrola przekroczenia norm czasu pracy w okresie rozliczeniowym odbywa się dla każdego pracownika na bieżąco w miesięcznej karcie pracy - patrz Miesięczne rozliczenie pracy - Miesięczna karta pracy - Kontrola norm czasu pracy. Możliwe jest również wykonanie zbiorczego zestawienia, które dla zadanej grupy pracowników wykaże przekroczenia norm w zadanym okresie rozliczeniowym. Zbiorcze zestawienie kontrolne wykonujemy z pozycji menu głównego Raporty - Kontrola okresu rozliczeniowego.

112701

W zestawieniu określamy:

Selekcja - zakres pracowników objętych kontrolą

Miesiąc, Rok - miesiąc objęty kontrolą (w ramach okresu rozliczeniowego obejmującego ten miesiąc)

Zestawienie kontrolne należy wykonać na pewno na koniec okresu rozliczeniowego. Upewnimy się wtedy, że u żadnego pracownika nie zostały przekroczone normy czasu pracy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby zestawienie to wykonywać częściej i niekoniecznie przy wypełnionej do końca karcie pracy. W takim przypadku puste dni potraktowane zostaną jako przepracowane zgodnie z harmonogramem i możemy przed zakończeniem okresu rozliczeniowego wyszukać przypadki przekroczenia norm i odpowiednio zareagować (skorygować harmonogram lub wypłacić nadgodziny).

Prawidłowe zestawienie kontrolne możliwe jest do wykonania po określeniu właściwych parametrów okresu rozliczeniowego we wszystkich kalendarzach - patrz Miesięczne rozliczenie pracy - Kalendarze (sekcja Okres rozliczeniowy na zakładce Parametry).