Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Wydanie towaru z magazynu > Opcja wydaj

Drukuj

Opcja wydaj

Po wybraniu z menu głównego opcji Wydaj, na ekranie wyświetli się lista dokumentów do wydania. Dokumenty są prezentowane na liście w zależności od wybranego w ustawieniach aplikacji domyślnego typu dokumentu wydania.

 

Użytkownik może jednak dokonać zmiany w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu, zatem w zależności od wyboru magazyniera, na liście dokumentów do wydania prezentowane będą dokumenty o określonym typie:

Faktura (dokument sprzedaży) – na liście prezentowane są wystawione faktury (należy pamiętać o zachowaniu powiązań dokumentów obsługiwanych przez aplikację);

Zamówienie obce – na liście prezentowane są wystawione zamówienia obce (należy pamiętać o zachowaniu powiązań dokumentów obsługiwanych przez aplikację);

Dokument magazynowy – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Wydanie z magazynu w buforze, dokumenty magazynowe o charakterze Rozchód wewnętrzny oraz dokumenty magazynowe o charakterze Wydanie do produkcji w buforze;

Produkcja – na liście prezentowane są wystawione dokumenty magazynowe o charakterze Rozchód wewnętrzny oraz Wydanie do produkcji .

 

imgmm_23_08_385

 

Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy.

 

Po kliknięciu na dany dokument można podejrzeć jego opis – wyświetli się on w dolnej części ekranu, bądź w odrębnym oknie (w sytuacji, gdy użytkownik przytrzyma dłużej dotyk na dokumencie). Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół.

 

Domyślnie lista dokumentów wydania jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny Magazyn).

 

Na liście dokumentów obok nazwy dokumentu wyświetlane są znaczniki dokumentów, ustawione w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel lub w aplikacji mobilnej (w przypadku dokumentów własnych).

Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty oraz kierunek i parametr sortowania dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_386

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_387

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas w oknie filtra na liście będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty magazynowe wydania. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_388

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania odbiorcy, dla którego  dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę kontrahenta lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista kontrahentów, z której należy wybrać danego odbiorcę.

 

imgmm_23_08_389

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

imgmm_23_08_390

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Po wprowadzeniu kodu/nazwy należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Wybrany towar zostanie wyświetlony obok danego filtra.

 

Poniżej widoczne jest pole Opis dokumentu. Użytkownik ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po ich opisie. W celu usunięcia wprowadzonego opisu należy skorzystać z przycisku X.

 

Aby wyświetlić przefiltrowane na podstawie wybranych ustawień dokumenty należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów wydania bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Aby rozpocząć realizację wydania należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_391

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Podczas otwierania dokumentów awizowanych wydań zakładane/zmieniane są rezerwacje na dostawy na podstawie ustawień ogólnych rozwiązania. Rezerwację są zakładane/zmieniane tylko podczas rozpoczęcia realizacji operacji awizowanego wydania. Po wstrzymaniu i kontynuowaniu operacji, rezerwacje nie są ponownie edytowane.

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_392

 

Po wybraniu danego dokumentu na ekranie wyświetli się ekran podzielony na dwie zakładki Pozycje i Pola własne. W zakładce Pozycje znajduje się lista towarów do wydania. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_393

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane ponowne skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_394

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość do wydania, ilość odebrana, czyli zeskanowana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0), jednostka miary oraz lokalizacja, z której należy pobrać towar, zapisana w dostawie pozycji wraz z ilością jaką należy zeskanować (prezentowaną w nawiasie). Dodatkowo jeśli w ustawieniach Mobilnego Magazynu zaznaczono ustawienie Pokaż dostawy na wydaniu/rozchodzie, wówczas poniżej pola z lokalizacją będzie prezentowany również kod dostawy, z której pochodzi dany towar. Jeżeli na dostawie zostały uzupełnione pola własne to także będą prezentowane na liście towarów po włączeniu ustawienia wyświetlania dostaw na wydaniu/rozchodzie.

 

Aplikacja wskazuje konkretną dostawę oraz lokalizację, z której należy pobrać partię towaru do wydania. W zależności od ustawienia Podmiana rezerwacji podczas skanowania użytkownik może również wydać dany towar z innej lokalizacji. Sugerowana lokalizacja jest pobierana z magazynu, do którego jest przypisany dokument. Jeśli towar nie występuje na danej lokalizacji, to jest ona pobierana ze wszystkich magazynów. W tym przypadku, lokalizacje te zostaną wyświetlone po kliknięciu na ikonę znaku zapytania. Po zeskanowaniu towaru, kod lokalizacji i dostawy nie będzie już wyświetlany.

 

Użytkownik handlowy może dokonać zmian w zakresie wyświetlanej w aplikacji mobilnej informacji na temat lokalizacji i dostawy, z której pochodzi dany towar, wskazując w systemie Handel inną dostawę, z której towar ma zostać wydany, dokonując tym samym zmian w rezerwacjach.

 

W przypadku, gdy do zeskanowanych etykiet są przypisane numery seryjne, to informacja o nich będzie widoczna na pozycji towarowej poniżej kodu towaru. Przycisk X umożliwia reset danej pozycji.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu wydania oraz dokumentów powiązanych z danym wydaniem – zamówienia obce, dokumenty zakupu. Magazynier może edytować pola własne dokumentów (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_395

 

Status wydania towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany,

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie,

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu oraz opisy powiązanych z nim dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_396

 

Poniżej listy towarów do wydania znajdują się przyciski pozwalające na podjęcie rożnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji, za pomocą którego użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji wydania oraz edycji pól własnych dokumentu wydania (Edycja pól własnych dokumentów). Przycisk Anuluj zamyka okno akcji.

 

imgmm_23_08_397

 

Aby wykonać wydanie towarów należy zeskanować kolejno ich etykiety – w tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj, który uruchomi skaner. Aby powrócić do listy towarów do wydania należy wyjść z opcji skanowania klikając przycisk Wróć.

 

Aby wydać inny towar niż ten, który został już zeskanowany należy wykonać reset zeskanowanej pozycji, po czym ponownie uruchomić skaner i zeskanować właściwy towar.

 

Jeżeli towar nie ma zaznaczonego wymiaru mm Podział ilości, wówczas po zeskanowaniu etykiety tego towaru trzeba wydać całą ilość z etykiety.

 

W przypadku, gdy zeskanowana zostanie etykieta towaru, na który została założona rezerwacja na innym dokumencie, użytkownik otrzyma stosowny komunikat oraz pytanie czy mimo to dodać towar.

 

imgmm_23_08_398

 

Jeśli użytkownik postanowi kontynuować wykonywaną akcję to wyświetli się lista dokumentów, z której należy wskazać dokument do podmiany rezerwacji.

 

imgmm_23_08_399

 

Następnie wyświetli się lista dostaw z pozycji wydawanego dokumentu, gdzie użytkownik powinien wybrać, z której dostawy ma zostać zdjęta rezerwacja (na jej miejsce zostanie założona rezerwacja na dostawę, z której pochodzi aktualnie zeskanowana etykieta). Nie wyświetlą się te dostawy, do których zostały już zeskanowane wszystkie etykiety. Przy nazwach dostaw wypisana jest także ilość jaka pozostała niezeskanowana do tej pory dla danej dostawy.

 

imgmm_23_08_400

 

Aby wydać towary z lokalizacji towarowej wystarczy podczas realizacji wydania zeskanować kod lokalizacji towarowej. Do dokumentu zostanie automatycznie dodany towar znajdujący się w lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_401

 

Aby podejrzeć lokalizacje zeskanowane oraz niezeskanowane dla wybranego towaru należy przytrzymać dłużej dotyk na danym towarze do momentu pojawienia się okienka lokalizacji (przycisk OK ukrywa okienko).

 

imgmm_23_08_402

 

W przypadku skanowania etykiet zbiorczych – pojawi się okno, w którym należy wprowadzić ilość towaru do wydania. W zależności od ustawienia sposobu prezentowania ilości podczas skanowania (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny Magazyn) na oknie będzie wyświetlana dostępna ilość towaru na zeskanowanej etykiecie/lokalizacji towarowej lub dostępna ilość towaru, jaka została zarezerwowana podczas tworzenia dokumentu. Jeśli dla wydań włączone zostało ustawienie Automatycznie ustawiaj ilość z podpowiedzi podczas skanowania wyświetlana ilość zostanie uzupełniona automatycznie.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_403

 

Jeśli w ustawieniach Mobilnego Magazynu zaznaczona jest opcja Cała ilość z etykiety zbiorczej to na wydaniu ilość z etykiety zostanie pobrana automatycznie. Cała ilość z etykiety musi zostać także wydana, gdy na formatce towaru nie jest zaznaczony wymiar „mm Podział ilości”. Jeśli magazynier nie ma przyznanego uprawnienia Zmiana ilości na pozycji, wówczas po zeskanowaniu etykiety zbiorczej, do której przypisana jest ilość większa niż wskazano na dokumencie wyświetli się poniższy komunikat (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Uprawnienia użytkowników mobilnych).

 

imgmm_23_08_404

 

W przypadku skanowania etykiet półzbiorczych – jeśli użytkownik zeskanuje jedną etykietę półzbiorczą, również wyświetli się okienko, w którym należy wprowadzić ilość towaru do wydania (podana ilość może być mniejsza od ilości podanej na dokumencie, natomiast nie może jej przekroczyć). Jeśli dla wydań włączone zostało ustawienie Automatycznie ustawiaj ilość z podpowiedzi podczas skanowania wyświetlana ilość zostanie uzupełniona automatycznie.

 

Jeśli w ustawieniach Mobilnego Magazynu zaznaczona jest opcja Cała ilość z etykiety półzbiorczej to na wydaniu ilość z etykiety zostanie pobrana automatycznie. Cała ilość z etykiety musi zostać także wydana, gdy na formatce towaru nie jest zaznaczony wymiar „mm Podział ilości”. Gdy magazynier nie ma przyznanego uprawnienia Zmiana ilości na pozycji, wówczas po zeskanowaniu etykiety półzbiorczej, do której przypisana jest ilość większa niż wskazano na dokumencie wyświetli się komunikat Ilość na etykiecie jest za duża (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Uprawnienia użytkowników mobilnych).

 

Użytkownik może również dokonać wydania skanując kolejno pojedyncze etykiety alternatywne danego towaru o ilości towaru na każdej etykiecie równej 1 szt.

 

Podczas próby skanowania etykiety, która została wcześniej zeskanowana podczas realizacji innej operacji, na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat – magazynier nie będzie mógł użyć tej etykiety podczas operacji wydania.

 

imgmm_23_08_405

 

W sytuacji, gdy data dokumentu wydania jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości zeskanowania towaru. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_406

 

W przypadku towarów, które do etykiet mają przypisane numery seryjne, podczas skanowania numeru seryjnego na wydaniu, użytkownik od razu wie, która to będzie etykieta. Skanowanie towarów rozpoczyna się z poziomu przycisku Skanuj (nie z pozycji, jak w przypadku przyjęcia magazynowego).

 

Magazynier może realizować wydanie na dwa sposoby:                                                      

poprzez skanowanie kodów QR,

lub skanowanie numerów seryjnych.

 

Po nakierowaniu skanera na numer seryjny, na dole ekranu wyświetla się kod towaru – oznacza to, że dla danego numeru seryjnego został odnaleziony towar.

 

Po zakończeniu skanowania pracownik potwierdza zgodność wydania z przekazanym zleceniem, wybierając przycisk Potwierdź.

 

Podczas potwierdzania dokumentu ponownie weryfikowana jest data dokumentu – po zeskanowaniu etykiety towaru, data dokumentu wydania może zostać edytowana. Jeśli data dokumentu jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości potwierdzenia wydania. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_407

 

Jeśli w module Pakuj równolegle do wydania nie została utworzone Pakowanie to wyświetli się okno z pytaniem o jego utworzenie. Pakowanie po zakończeniu wydania >>

 

imgmm_23_08_408

 

imgmm_23_08_409

 

Jeżeli w ustawieniach ogólnych została wskazana firma kurierska DPD lub FedEx, a pola własne dokumentu wydania określające integracje z firmami kurierskimi nie zostały uzupełnione – na ekranie zostanie wyświetlony poniższy komunikat. Przycisk Anuluj powoduje przerwanie operacji. Kliknięcie OK powoduje utworzenie dokumentu Pakowania do wydania i przeniesienie magazyniera do okna Pakowania.

 

imgmm_23_08_410

 

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy wydania – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje> Własne pola.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na wydaniu jest to zeskanowanie minimum jednej etykiety towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy zamówień/faktur/dokumentów magazynowych w zakładce Wydaj – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie. Po wybraniu przycisku Tak, operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie, użytkownik powróci do listy zamówień/faktur/dokumentów magazynowych.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany  proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy zamówień/faktur/dokumentów magazynowych.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.

 

Tworzenie i potwierdzanie nieawizowanego dokumentu magazynowego wydania

Użytkownik ma możliwość utworzenia nieawizowanego dokumentu wydania w aplikacji mobilnej z poziomu kartoteki Wydaj. Aby dodać nowy dokument wydania należy klikając przycisk „+” .

 

imgmm_23_08_411

 

Wyświetli się ekran podzielony na trzy zakładki: Nagłówek, Pozycje i Pola własne.

 

W zakładce Nagłówek znajdują się szczegóły dokumentu nieawizowanego wydania. Użytkownik może wybrać z listy rozwijanej kontrahenta klikając na pole widoczne obok ikony kontrahenta lub w ikonkę kontrahenta. Po kliknięciu na pole aplikacja zaprezentuje ekran z listą kontrahentów. Każda z pozycji będących na liście zawiera kod oraz nazwę. Przeglądanie kontrahentów odbywa się poprzez przesuwanie ekranu góra/dół. W górnej części ekranu znajduje się wyszukiwarka kontrahentów.

 

imgmm_23_08_412

 

imgmm_23_08_413

 

Na liście mogą znajdować się nieaktywni kontrahenci (w zależności od włączonego ustawienia Uwzględniaj nieaktywnych kontrahentów). Przy próbie dodania nieaktywnego kontrahenta pojawi się odpowiedni komunikat. Po zatwierdzeniu komunikatu kontrahent zostanie dodany do dokumentu. Po kliknięciu Nie komunikat zostanie zamknięty, a kontrahent nie zostanie dodany do operacji.

 

imgmm_23_08_297

 

W polu poniżej magazynier ma możliwość zmiany magazynu źródłowego, z którego towary będą wydawane. Domyślnie wyświetlany jest magazyn przypisany do użytkownika mobilnego. Jeśli użytkownik nie ma ustawionego domyślnego magazynu, wówczas wyświetlany jest pierwszy magazyn z hierarchii użytkownika lub hierarchii globalnej (jeśli użytkownik nie ma przypisanej hierarchii). Zmiana magazynu spowoduje zresetowanie skanowania towarów – magazynier będzie zobowiązany do ponownego zeskanowania etykiet towarów.

 

imgmm_23_08_414

 

W polach poniżej wybierane są z listy rozwijanej: typ i seria dokumentu oraz znacznik (na liście wyświetlają się wszystkie aktywne znaczniki zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel).

 

imgmm_23_08_415

 

imgmm_23_08_416

 

Użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia ma możliwość zmiany daty operacji/wystawienia dokumentu. Po kliknięciu w datę na ekranie wyświetli się kalendarz.

 

imgmm_23_08_417

 

Opcjonalnie w polach Opis dokumentu i Notatka dokumentu można uzupełnić opis oraz notatkę dokumentu. Aby dodać do dokumentu pozycje towarów należy kliknąć przycisk Skanuj widoczny na dole ekranu.

 

imgmm_23_08_418

 

Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować kody EAN towarów.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn). W zależności od ustawienia sposobu prezentowania ilości podczas skanowania (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny Magazyn) w oknie będzie wyświetlana dostępna ilość towaru na zeskanowanej etykiecie/ lokalizacji towarowej lub dostępna ilość towaru, jaka została zarezerwowana podczas tworzenia dokumentu. Jeśli dla wydań włączone zostało ustawienie Automatycznie ustawiaj ilość z podpowiedzi podczas skanowania wyświetlana ilość zostanie uzupełniona automatycznie.

 

imgmm_23_08_419

 

W zależności od ustawienia Uwzględniaj nieaktywne towary po zeskanowaniu nieaktywnego towaru na ekranie wyświetli się komunikat „Brak towarów o podanym kodzie” (jeśli ustawienie jest wyłączone) lub „Wybrany towar jest nieaktywny czy chcesz kontynuować?” (jeśli ustawienie jest włączone). Po kliknięciu Tak nieaktywny towar zostanie dodany do dokumentu. Kliknięcie Nie powoduje zamknięcie komunikatu bez dodawania towaru.

 

imgmm_23_08_311

 

Lista zeskanowanych towarów jest widoczna w zakładce Pozycje.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_420

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy towaru filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_421

 

Aby wydać inny towar niż ten, który został już zeskanowany należy wykonać reset zeskanowanej pozycji, po czym ponownie uruchomić skaner i zeskanować właściwy towar.

 

W sytuacji, gdy data dokumentu wydania jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości zeskanowania towaru. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_406

 

W przypadku, gdy zeskanowana zostanie towar, na który została założona rezerwacja na innym dokumencie, na ekranie wyświetli się lista dokumentów, gdzie należy wskazać dokument do podmiany rezerwacji.

 

imgmm_23_08_422

 

Aby wydać towary z lokalizacji towarowej wystarczy podczas realizacji wydania zeskanować kod lokalizacji towarowej. Do dokumentu zostanie automatycznie dodany towar znajdujący się w lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_401

 

Zeskanowanie towaru powoduje utworzenie dokumentu wydania i pozostawienie go w buforze w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu wydania. Magazynier może edytować pola własne dokumentu magazynowego wydania (Edycja pól własnych dokumentów).

 

Należy pamiętać, że w przypadku pracy na dokumentach nieawizowanych (nieistniejących jeszcze w Symfonii ERP Handel/Symfonii Handel) edycja pól własnych dokumentów jest możliwa dopiero po dodaniu pozycji lub wstrzymaniu operacji.

 

imgmm_23_08_423

 

Aby wysłać dokument magazynowy wydania do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel należy skorzystać z przycisku Potwierdź. Wówczas na ekranie wyświetli się komunikat z informacja o statusie wystawienia dokumentu.

W sytuacji, gdy data dokumentu wydania jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości potwierdzenia wydania. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_407

 

Po zakończeniu operacji wydania wyświetli się okno z pytaniem o utworzenie Pakowania. Pakowanie po zakończeniu wydania >>

 

imgmm_23_08_424

 

imgmm_23_08_425

 

Jeżeli w ustawieniach ogólnych została wskazana firma kurierska DPD lub FedEx, a pola własne dokumentu wydania określające integracje z firmami kurierskimi nie zostały uzupełnione – na ekranie zostanie wyświetlony poniższy komunikat. Przycisk Anuluj powoduje przerwanie operacji. Kliknięcie OK powoduje utworzenie dokumentu Pakowania do wydania i przeniesienie magazyniera do okna Pakowania.

 

imgmm_23_08_410

 

imgmm_23_08_426

 

Zatwierdzenie wydania w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego o wybranym charakterze w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje> Własne pola.

 

Zeskanowanie przez użytkownika minimum jednego towaru powoduje, iż akcja jest automatycznie buforowana. Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Opcje> Wstrzymaj.

 

Zarówno automatycznie jak i ręcznie wstrzymaną operację można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów do wydania.