Aplikacja mobilna – tryb pracy kody własne > Przyjęcie towaru do magazynu > Opcja przyjmij

Drukuj

Opcja przyjmij

Po wybraniu z menu głównego opcji Przyjmij, na ekranie wyświetli się lista dokumentów do przyjęcia. Dokumenty są prezentowane na liście w zależności od wybranego w ustawieniach aplikacji domyślnego typu dokumentu przyjęcia.

 

Użytkownik może jednak dokonać zmiany w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu, zatem w zależności od wyboru magazyniera, na liście dokumentów do przyjęcia prezentowane będą dokumenty o określonym typie:

Zamówienie własne – na liście prezentowane są wystawione zamówienia własne (należy pamiętać o zachowaniu powiązań dokumentów obsługiwanych przez aplikację);

Dokument magazynowy – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Przyjęcie do magazynu w buforze i Przyjęcie z produkcji w buforze;

Produkcja – na liście prezentowane są wystawione dokumenty magazynowe o charakterze Przychód wewnętrzny oraz Przyjęcie z produkcji;

Dokument własny – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe przyjęcia utworzone w aplikacji.

 

Na liście dokumentów magazynowych obok nazwy dokumentu wyświetlane są znaczniki dokumentów, ustawione w systemie Handel lub w aplikacji mobilnej (w przypadku dokumentów własnych). Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy.

 

imgmm_23_08_275

 

Po kliknięciu na dany dokument można podejrzeć jego opis – wyświetli się on w dolnej części ekranu, bądź w odrębnym oknie (w sytuacji, gdy użytkownik przytrzyma dłużej dotyk na dokumencie).

 

imgmm_23_08_276

 

Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół.

 

Domyślnie lista dokumentów przyjęcia jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn). Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonii Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni), użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty oraz kierunek i parametr sortowania dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_277

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_278

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego będą wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas w oknie filtra na liście będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty magazynowe przyjęcia. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_279

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania dostawcy, którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę kontrahenta lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista kontrahentów, z której należy wybrać danego dostawcę.

 

imgmm_23_08_280

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Aby wyszukać dany towar należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Po wybraniu kod towaru zostanie wyświetlony obok danego filtra.

 

imgmm_23_08_281

 

Poniżej widoczne jest pole Opis dokumentu. Użytkownik ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po ich opisie. W celu usunięcia wprowadzonego opisu należy skorzystać z przycisku X.

 

imgmm_23_08_282

 

Aby wyświetlić przefiltrowane na podstawie wybranych ustawień dokumenty należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów przyjęcia bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Aby rozpocząć realizację przyjęcia należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji.

 

imgmm_23_08_283

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została  wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_284
     

 

Po wybraniu danego dokumentu na ekranie w zakładce Pozycje wyświetli się lista towarów do przyjęcia. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_285

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_286

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencyjny, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość do przyjęcia, ilość odebrana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0), jednostka miary oraz lokalizacja docelowa towaru. Przez zeskanowaniem towaru kolumna Lokalizacja jest pusta, bądź wyświetlana jest domyślna lokalizacja towaru (jeśli w kartotece danego towaru zostały uzupełnione odpowiednie wymiary dotyczące domyślnej lokalizacji). Na ekranie mogą być również wyświetlane kody obce towarów – jeśli zaznaczono taką opcję w ustawieniach Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Widoczna może być także dostawa oraz pola własne dostawy (jeżeli włączone jest ustawienie Pokaż dostawy na przyjęciu/przychodzie).

 

Fioletowy znacznik widoczny na pozycji dokumentu informuje o braku ustawienia wymaganych pól własnych dostaw lub elementów kodu dostawy. Wysyłka dokumentów nie będzie możliwa bez ustawienia wymaganych pól i/lub elementów. Operacje wykonywane na przyjęciu >>

 

Przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania i przypisania lokalizacji.

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest lista pól własnych dokumentu przyjęcia oraz powiązanych z przyjęciem dokumentów zakupu i zamówień własnych. Magazynier może edytować pola własne dokumentów (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_287

 

Powyżej zakładek znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu oraz opisy powiązanych z nim dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_288

 

Poniżej listy towarów do przyjęcia znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji, za pomocą którego użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji przyjęcia, wydruku etykiet towarów (Wydruk etykiet towarów do przyjęcia, Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_289

 

Aby przyjąć towary należy zeskanować kolejno ich etykiety, a następnie rozłożyć je na półki w odpowiednie lokalizacje – potwierdzając tym samym umieszczenie konkretnego towaru w danej lokalizacji poprzez zeskanowanie jej etykiety. W tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj.

 

Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować etykietę towaru, a następnie przejść do skanowania etykiety lokalizacji. W przypadku przyjęcia kilku towarów do tej samej lokalizacji należy kolejno zeskanować etykiety wybranych towarów, po czym zeskanować etykietę lokalizacji, do której mają zostać zaczytane. Po zeskanowaniu kodu QR lokalizacji wyświetli się pytanie wymagające potwierdzenia przyjęcia zeskanowanych towarów do wybranej lokalizacji. Aby przyjąć kolejne towary należy powtórzyć opisane kroki.

 

imgmm_23_08_290

 

Aby zmienić lokalizację dla danego towaru należy wykonać reset zeskanowanej pozycji, po czym ponownie zeskanować dany towar i przyjąć go do nowej lokalizacji.

 

W przypadku próby zeskanowania lokalizacji towarowej na ekranie wyświetli się poniższy komunikat. Należy pamiętać, że użytkownik ma możliwość przyjęcia towaru bezpośrednio na lokalizację towarową tylko z poziomu skanera uruchomionego po kliknięciu na pozycję towarową i wybraniu opcji Skanuj lok. towarową. Operacje wykonywane na przyjęciu >>

 

imgmm_23_08_291

 

Po zeskanowaniu towarów i ich lokalizacji docelowych, w kolumnie Lokalizacja pojawi się zeskanowana lokalizacja, bądź lokalizacje – w przypadku, gdy ilość przyjmowanego towaru jest większa niż 1 i towar jest przyjmowany do różnych lokalizacji.

 

imgmm_23_08_292

 

Po zakończeniu rozkładania towaru należy potwierdzić przyjęcie dostarczonego towaru do magazynu oraz umieszczenie go we wskazanych lokalizacjach korzystając z przycisku Potwierdź.

 

imgmm_23_08_293

 

Zatwierdzenie przyjęcia w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego przyjęcia w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel oraz przypisanie odpowiednich lokalizacji na dostawach, do których dostęp możliwy jest z poziomu systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w kartotece Dostawy.

 

Każda dostawa na dokumencie zostanie rozbita na tyle części, ile było skanowań różnych lokalizacji do danej dostawy. Jeśli w ustawieniach Mobilnego Magazynu przy ustawieniu Zmieniaj nazwy dostaw była zaznaczona opcja Kod lokalizacji to nazwa każdej dostawy zostanie zmieniona na kod lokalizacji, do której trafiła. W przypadku wybranego ustawienia Zmieniaj nazwy dostaw według schematu wówczas kod dostawy zostanie zmieniony według schematu określonego w ustawieniach.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy przyjęcia – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przyjęciu jest to zeskanowanie dla towaru jego docelowej lokalizacji). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych w zakładce Przyjmij – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie. Po wybraniu przycisku Tak operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie użytkownik powróci do listy dokumentów magazynowych.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.

 

Tworzenie i potwierdzanie nowego dokumentu magazynowego przyjęcia

Użytkownik ma możliwość utworzenia nowego dokumentu magazynowego przyjęcia w aplikacji mobilnej. Aby dodać nowy dokument przyjęcia należy z menu głównego wybrać opcję Przyjmij, a następnie kliknąć przycisk „+”. Należy pamiętać, że tylko użytkownik posiadający uprawnienie do dodawania/wystawiania nowego dokumentu może rozpocząć tworzenie dokumentu magazynowego przyjęcia w aplikacji mobilnej.

 

imgmm_23_08_294

 

Wyświetli się ekran podzielony na trzy zakładki: Nagłówek, Pozycje, Pola własne.

 

W zakładce Nagłówek użytkownik może dodać do dokumentu kontrahenta klikając pole Kliknij aby dodać lub ikonę kontrahenta. Po kliknięciu na pole aplikacja zaprezentuje ekran z listą kontrahentów. Każda z pozycji będąca na liście zawiera kod oraz nazwę. Przeglądanie kontrahentów odbywa się poprzez przesuwanie ekranu góra/dół. W górnej części ekranu znajduje się wyszukiwarka kontrahentów.

 

imgmm_23_08_295

 

imgmm_23_08_296

 

Na liście mogą znajdować się nieaktywni kontrahenci (w zależności od włączonego ustawienia Uwzględniaj nieaktywnych kontrahentów). Przy próbie dodania nieaktywnego kontrahenta pojawi się odpowiedni komunikat. Po zatwierdzeniu komunikatu kontrahent zostanie dodany do dokumentu. Po kliknięciu Nie komunikat zostanie zamknięty, a kontrahent nie zostanie dodany do operacji.

 

imgmm_23_08_297

 

Dodawanie kontrahenta do tworzonego dokumentu magazynowego przyjęcia nie jest wymagane. Aby usunąć wybranego kontrahenta należy kliknąć przycisk X.

 

imgmm_23_08_298

 

Użytkownik ma możliwość zmiany magazynu docelowego. Domyślnie wyświetlany jest magazyn przypisany do użytkownika mobilnego. Jeśli użytkownik nie ma ustawionego domyślnego magazynu, wówczas wyświetlany jest pierwszy magazyn z hierarchii użytkownika lub hierarchii globalnej (jeśli użytkownik nie ma przypisanej hierarchii). Zmiana magazynu spowoduje zresetowanie skanowania towarów, a magazynier będzie zobowiązany do wygenerowania i wydrukowania nowych etykiet towarów.

 

imgmm_23_08_299

 

imgmm_23_08_300

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanego magazynu oraz hierarchii magazynowej, a w ustawieniach ogólnych nie został wskazany domyślny magazyn ani domyślna hierarchia magazynowa, przyjęcie nie będzie mogło zostać utworzone – na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

 

imgmm_23_08_301

 

W kolejnym kroku użytkownik wybiera z listy rozwijanej typ i serię dokumentu oraz znacznik (na liście znajdują się aktywne znaczniki zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel). W polach poniżej Opis dokumentu i Notatka dokumentu można dodać opis/notatkę do dokumentu, ale nie jest to wymagane.

 

imgmm_23_08_302

 

imgmm_23_08_303

 

Jeżeli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienie to może także zmienić datę wystawienia i operacji na dokumencie. Po kliknięciu na datę, ukaże się kalendarz umożliwiający wskazanie daty wystawienia/operacji.

 

imgmm_23_08_304

 

W kolejnym kroku należy dodać do dokumentu towary. Można zrobić to na dwa sposoby skanując kody EAN towarów oraz wyszukując towary z listy. Aby dodać do dokumentu pozycje towarowe należy kliknąć przycisk „+”.

 

imgmm_23_08_305

 

Na ekranie zostanie wyświetlone okno opcji. Przycisk Anuluj powoduje anulowanie dodawania towarów do dokumentu. Aby wybrać towary z listy należy kliknąć opcję Kartoteka.

 

imgmm_23_08_306

 

Na ekranie zostanie wyświetlona lista towarów o typie artykuł. Przeglądanie pozycji odbywa się poprzez przesuwanie ekranu góra/dół. W górnej części ekranu znajduje się wyszukiwarka towarów. Aby wyszukać towar należy wpisać nazwę/kod lub początkowe znaki nazwy/kodu towaru w wyszukiwarkę. Po wybraniu towaru z listy na ekranie wyświetli się okno, w którym należy podać ilość jaka zostaje przyjęta do magazynu (ilość towaru nie może być mniejsza lub równa 0).

 

imgmm_23_08_307

 

Na liście mogą znajdować się nieaktywne towary (w zależności od włączonego ustawienia Uwzględniaj nieaktywne towary). Przy próbie dodania nieaktywnego towaru pojawi się odpowiedni komunikat. Po zatwierdzeniu komunikatu towar zostanie dodany do dokumentu. Po kliknięciu Anuluj komunikat zostanie zamknięty, a towar nie zostanie dodany do dokumentu.

 

imgmm_23_08_308

 

Aby dodać towary do przyjęcia za pomocą skanowania kodów EAN towarów należy wybrać opcje Skaner.

 

imgmm_23_08_309

 

Wówczas na ekranie zostanie wyświetlone okno skanowania. Po zeskanowaniu kodu paskowego/kodu lub nazwy towaru na ekranie zostanie wyświetlone okno do wpisywania ilości towaru.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_310

 

W zależności od ustawienia Uwzględniaj nieaktywne towary po zeskanowaniu nieaktywnego towaru na ekranie wyświetli się komunikat „Brak towarów o podanym kodzie” (jeśli ustawienie jest wyłączone) lub „Wybrany towar jest nieaktywny czy chcesz kontynuować?” (jeśli ustawienie jest włączone). Po kliknięciu Tak nieaktywny towar zostanie dodany do dokumentu. Kliknięcie Nie powoduje zamknięcie komunikatu bez dodawania towaru.

 

imgmm_23_08_311

 

Jeżeli kilka towarów będzie miało przypisany taki sam kod EAN, na ekranie zostanie wyświetlona lista towarów z takim samym kodem paskowym. Należy pamiętać, że na liście będą widoczne także towary, które w kodzie/nazwie/kodzie paskowym zawierają całość lub część zeskanowanego kodu paskowego. Użytkownik ma możliwość wyboru towaru, który zostanie dodany do dokumentu magazynowego.

 

imgmm_23_08_312

 

Towar może mieć ustawione różne jednostki miary, a do każdej jednostki może zostać przypisany inny kod paskowy. Po zeskanowaniu kodu EAN przypisanego do jednostki dodatkowej zeskanowane ilości towaru zostaną automatycznie przeliczone na jednostkę ewidencyjną.

 

imgmm_23_08_313

 

imgmm_23_08_314

 

Po wybraniu towaru z listy i wpisaniu ilości, jaka ma zostać dodana do przyjęcia należy zatwierdzić swój wybór.

 

Po zatwierdzeniu, pozycje towarów widoczne są w zakładce Pozycje. Dla towarów dodanych do dokumentu należy wygenerować oraz wydrukować etykiety towarów.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

imgmm_23_08_315

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone. Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_316

 

Fioletowy znacznik widoczny na pozycji dokumentu informuje o braku ustawienia wymaganych pól własnych dostaw i/lub elementów kodu dostawy. Wysyłka dokumentów nie będzie możliwa bez ustawienia wymaganych pól i/lub elementów. Operacje wykonywane na przyjęciu >>

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentów. Magazynier może edytować pola własne dokumentów (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_317

 

Poniżej listy towarów znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji. Po kliknięciu przycisku Opcje na ekranie wyświetli się okno opcji.

 

Przycisk Wstrzymaj powoduje wstrzymanie operacji dodawania nowego dokumentu magazynowego przyjęcia. Kliknięcie przycisku Anuluj powoduje zamknięcie okna opcji. Aby wydrukować etykiety należy kliknąć przycisk Drukuj (Wydruk etykiet towarów do przyjęcia). Kliknięcie na opcję Pola własne dokumentów umożliwia edycję pól własnych wszystkich dokumentów w operacji (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_318

 

Aby przyjąć towary należy zeskanować kolejno ich etykiety, a następnie rozłożyć je na półki w odpowiednie lokalizacje – potwierdzając tym samym umieszczenie konkretnego towaru w danej lokalizacji poprzez zeskanowanie jej etykiety. W tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj.

 

imgmm_23_08_319

 

Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować etykietę towaru, a następnie przejść do skanowania etykiety lokalizacji. W przypadku przyjęcia kilku towarów do tej samej lokalizacji należy kolejno zeskanować etykiety wybranych towarów, po czym zeskanować etykietę lokalizacji, do której mają zostać zaczytane. Po zeskanowaniu kodu QR lokalizacji wyświetli się pytanie wymagające potwierdzenia przyjęcia zeskanowanych towarów do wybranej lokalizacji. Aby przyjąć kolejne towary należy powtórzyć opisane kroki.

 

imgmm_23_08_320

 

W przypadku próby zeskanowania lokalizacji towarowej na ekranie wyświetli się poniższy komunikat. Należy pamiętać, że użytkownik ma możliwość przyjęcia towaru bezpośrednio na lokalizację towarową tylko z poziomu skanera uruchomionego po kliknięciu na pozycję towarową i wybraniu opcji Skanuj lok. towarową. Operacje wykonywane na przyjęciu >>

 

imgmm_23_08_291

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilością na dokumencie.

 

Po zeskanowaniu towarów i ich lokalizacji docelowych, w zakładce Pozycje w kolumnie Lokalizacja pojawi się zeskanowana lokalizacja, bądź lokalizacje – w przypadku, gdy towar jest przyjmowany do różnych lokalizacji.

 

imgmm_23_08_321

 

Po zakończeniu rozkładania towaru należy potwierdzić przyjęcie dostarczonego towaru do magazynu oraz umieszczenie go we wskazanych lokalizacjach korzystając z przycisku Potwierdź.

 

imgmm_23_08_322

 

Zatwierdzenie przyjęcia w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego przyjęcia w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel oraz przypisanie odpowiednich lokalizacji na dostawach, do  których dostęp możliwy jest z poziomu systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w kartotece Dostawy.

 

Każda dostawa na dokumencie zostanie rozbita na tyle części, ile było skanowań różnych lokalizacji do danej dostawy.

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy przyjęcia – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym dokumencie w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, wybierając polecenie Informacje> Własne pola.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na przyjęciu jest to dodanie towaru do dokumentu). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

W każdej chwili użytkownik może jednak powrócić do rozpoczętej wcześniej operacji – w tym celu może:

przejść do zakładki Operacje, odnaleźć dany dokument, zaznaczyć go i wznowić korzystając z przycisku Dalej;

kontynuować rozpoczętą operację bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych w zakładce Przyjmij – po zaznaczeniu danego dokumentu i skorzystaniu z przycisku Wybierz, na ekranie pojawi się komunikat „Dokument znajduje się w module operacji. Czy kontynuować rozpoczętą operację?” z dostępnymi przyciskami Tak/Nie. Po wybraniu przycisku Tak, operacja zostanie wznowiona prezentując etap przyjęcia towarów, na jakim został wstrzymana. Po wybraniu przycisku Nie, użytkownik powróci do listy dokumentów magazynowych.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj. Ręcznie wstrzymane operacje również można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów magazynowych.

 

Przycisk Wstecz umożliwia powrót do poprzedniego ekranu.