Aplikacja mobilna – tryb pracy kody obce > Wydanie towaru z magazynu > Awizowane wydanie z magazynu

Drukuj

Awizowane wydanie z magazynu

Po wybraniu z menu głównego opcji Wydaj, na ekranie wyświetli się lista dokumentów do wydania. Użytkownik może dokonać zmiany w zakresie prezentacji dokumentów, wybierając z listy rozwijalnej pożądany typ dokumentu, zatem w zależności od wyboru magazyniera, na liście dokumentów do wydania prezentowane będą dokumenty o określonym typie:

Faktura (dokument sprzedaży) – na liście prezentowane są wystawione faktury (należy pamiętać o zachowaniu powiązań dokumentów obsługiwanych przez aplikację);

Zamówienie obce – na liście prezentowane są wystawione zamówienia obce (należy pamiętać o zachowaniu powiązań dokumentów obsługiwanych przez aplikację);

Dokument magazynowy – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe o charakterze Wydanie z magazynu w buforze  oraz dokumenty magazynowe o charakterze Rozchód wewnętrzny w buforze;

Dokument własny – na liście prezentowane są dokumenty magazynowe utworzone w aplikacji.

 

imgmm_23_08_809

 

Na liście obok nazwy dokumentu wyświetlane są znaczniki dokumentów, ustawione w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Jeśli ustawienie Pokazuj adres dostawy na liście dokumentów będzie włączone, to poniżej kodu dokumentu będzie prezentowany także adres dostawy. Po kliknięciu na dany dokument można podejrzeć jego opis – wyświetli się on w dolnej części ekranu, bądź w odrębnym oknie (w sytuacji, gdy użytkownik przytrzyma dłużej dotyk na dokumencie).

 

imgmm_23_08_810

 

Dokumenty na liście są ładowane przyrostowo, tzn. że kolejne dokumenty są ładowane podczas przesuwania listy. Istnieje również możliwość odświeżenia listy dokumentów poprzez przeciągnięcie jej w dół. Na liście dokumentów magazynowych obok nazwy dokumentu wyświetlane są znaczniki, jeśli zostały ustawione w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Domyślnie lista dokumentów jest filtrowana po typie sortowania określonym w ustawieniach ogólnych dodatku do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Ustawienia – Mobilny magazyn). Dodatkowo w ustawieniach dodatku do Symfonii ERP Handel/Symfonii Handel (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Użytkownicy mobilni) użytkownik ma możliwość ustawienia domyślnego magazynu dla użytkownika mobilnego. Wówczas w aplikacji mobilnej przy filtrze domyślnie ustawiony będzie magazyn przypisany do użytkownika mobilnego.

 

Po kliknięciu na przycisk Pokaż szczegóły filtra na ekranie wyświetli się informacja o szczegółach założonego filtra – magazyn z jakiego są wyświetlane dokumenty, kierunek i parametr sortowania dokumentów oraz opcjonalnie kontrahent i opis dokumentu. Aby ukryć podgląd należy kliknąć Ukryj szczegóły filtra.

 

imgmm_23_08_811

 

Po kliknięciu w przycisk widoczny w lewym górnym rogu na ekranie wyświetli się okno, w którym użytkownik ma możliwość zmiany parametrów filtrowania.

 

imgmm_23_08_812

 

W pierwszym polu należy wybrać magazyn, z którego mają zostać wyświetlone dokumenty. Na liście rozwijanej są widoczne aktywne magazyny określone w hierarchii użytkownika (Ustawienia> Rozwiązania dodatkowe> Hierarchia magazynów).

 

Jeśli w ustawieniach użytkowników mobilnych opcja Pokazuj dokumenty tylko z domyślnego magazynu użytkownika jest zaznaczona, wówczas w oknie filtra na liście będzie dostępny tylko domyślny magazyn użytkownika mobilnego.

 

W przypadku, gdy użytkownik nie ma przypisanej hierarchii lub ustawienie Używaj hierarchii globalnej jest włączone, wówczas na liście będą widoczne magazyny określone w domyślnej hierarchii magazynowej podanej w ustawieniach globalnych dodatku do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W drugim polu należy określić kierunek sortowania dokumentów (malejąco lub rosnąco). W polu Sortuj po należy wybrać parametr po jakim będą sortowane dokumenty. W tym celu należy rozwinąć listę, a następnie wybrać dany parametr.

 

imgmm_23_08_813

 

Opcjonalnie w polu poniżej użytkownik ma możliwość wybrania kontrahenta, którego dokumenty będą wyświetlane na liście. Po kliknięciu na ikonę kontrahenta lub w pole Kliknij aby dodać na ekranie wyświetli się lista kontrahentów, z której należy wybrać danego kontrahenta.

 

Poniżej magazynier może wybrać po jakim towarze mają być filtrowane dokumenty. Po kliknięciu w ikonę listy towarów lub pole Kliknij aby dodać na ekranie zostanie wyświetlone  okno z możliwymi do wybrania opcjami: Skaner lub Kartoteka.

 

Po wybraniu opcji Skaner na ekranie wyświetli się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN).

 

Wybranie opcji Kartoteka spowoduje wyświetlenie listy towarów. Po kliknięciu w pole wyszukiwarki zostanie uruchomiona klawiatura urządzenia umożliwiająca wpisanie kodu EAN i/lub nazwy/kodu towaru (w zależności od ustawienia Tryb ręcznego wyszukiwania towarów). Aby wyszukać towar należy kliknąć przycisk lupy na klawiaturze. Kod wybranego towaru zostanie wyświetlony obok filtra.

 

imgmm_23_08_814

 

Poniżej widoczne jest pole Opis dokumentu. Użytkownik ma możliwość przefiltrowania listy dokumentów po ich opisie. W celu usunięcia wprowadzonego opisu należy skorzystać z przycisku X.

 

Aby wyświetlić przefiltrowane na podstawie wybranych ustawień dokumenty należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla wybranego typu dokumentów używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia powrót do listy dokumentów bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.

 

Aby rozpocząć realizację wydania należy zaznaczyć na liście dany dokument, a następnie skorzystać z przycisku Wybierz. Przycisk Wstecz cofa do menu głównego aplikacji. Podczas otwierania dokumentów awizowanych wydań zakładane/zmieniane są rezerwacje na dostawy na podstawie ustawień ogólnych rozwiązania. Rezerwację są zakładane/zmieniane tylko podczas rozpoczęcia realizacji operacji awizowanego wydania. Po wstrzymaniu i kontynuowaniu operacji, rezerwacje nie są ponownie edytowane.

 

imgmm_23_08_815

 

W przypadku, gdy w tym samym czasie na dokumencie pracuje inna osoba zarówno w systemie Handel, jak i na innym urządzeniu – użytkownik otrzyma stosowny komunikat.

 

Jeśli w ustawieniach ogólnych dodatku została włączona automatyczna weryfikacja i aktualizacja daty operacji dokumentów (wybrana opcja Automatycznie zmieniaj datę operacji przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu) w momencie otwarcia dokumentu data operacji zostanie automatycznie zmieniona na aktualną. W przypadku gdy przy ustawieniu Zmiana daty operacji dokumentu została wybrana opcja Pytaj o zmianę daty operacji, na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o nieaktualnej dacie operacji. W zależności od wyboru data operacji może zostać zaktualizowana lub nie.

 

imgmm_23_08_816

 

Po wybraniu danego dokumentu zostanie wyświetlony ekran Lista towarów podzielony na dwie zakładki. W zakładce Pozycje wyświetlana jest lista towarów do wydania. Prezentowane towary są posortowane zgodnie z ustawieniami Mobilnego Magazynu w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

Magazynier ma możliwość przefiltrowania pozycji dokumentu na podstawie zeskanowanego kodu EAN towaru. W tym celu należy kliknąć przycisk nad listą pozycji po prawej stronie ekranu. Otworzy się okno skanowania, w którym należy zeskanować kod EAN i/lub kod/nazwę towaru (w zależności od ustawienia Tryb skanowania kodów EAN). Po zeskanowaniu kod/nazwa zostanie wyświetlona w polu nad listą pozycji. Lista towarów dodanych do dokumentu zostaje przefiltrowana na podstawie zeskanowanego towaru.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_817

 

Obok filtra widoczne jest pole wyboru umożliwiające włączanie/wyłączanie filtrowania. Po zeskanowaniu kodu/nazwy filtrowanie zostaje automatycznie włączone – pole wyboru zostaje zaznaczone.

 

imgmm_23_08_818

 

Po odznaczeniu pola wyboru filtrowanie listy pozycji zostaje wyłączone, ale zeskanowany kod nie zostaje usunięty. Aby ponownie podejrzeć przefiltrowaną listę pozycji należy zaznaczyć pole wyboru obok filtra – nie jest wymagane skanowanie kodu EAN/kodu/nazwy towaru.

 

imgmm_23_08_819

 

Na ekranie prezentowane są informacje o towarach takie jak: kod referencji, nazwa towaru (jeśli włączone jest ustawienie Wyświetlaj nazwę towaru), ilość do przyjęcia, ilość odebrana (przed zeskanowaniem towaru ilość jest równa 0) oraz jednostka miary. W przypadku włączonego ustawienia Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych wyświetlana jest również lokalizacja, z której należy pobrać towar, zapisana w dostawie pozycji wraz z ilością jaką należy zeskanować (prezentowaną w nawiasie). Dodatkowo przy włączonym ustawieniu Pokaż dostawy na wydaniu/rozchodzie będzie prezentowany kod dostawy oraz pola własne dostawy, z której pochodzi towar. Przycisk X umożliwia reset danej pozycji do stanu sprzed skanowania.

 

Status przyjęcia towarów określają poszczególne kolory:

Czerwony – towar nie został zeskanowany;

Żółty – towar został zeskanowany w ilości mniejszej od ilości na dokumencie;

Zielony – towar został zeskanowany zgodnie z ilości na dokumencie.

 

W zakładce Pola własne prezentowana jest list pól własnych dokumentu wydania. Magazynier może edytować pola własne dokumentu magazynowego wydania (Edycja pól własnych dokumentów).

 

imgmm_23_08_820

 

Powyżej listy towarów znajduje się przycisk Opis. Po jego rozwinięciu na ekranie wyświetli się opis otwartego dokumentu oraz opisy powiązanych z nim dokumentów. Aby ukryć podgląd należy kliknąć ponownie Opis.

 

imgmm_23_08_821

 

Poniżej listy towarów do wydania znajdują się przyciski umożliwiające wykonanie różnego rodzaju akcji. Za pomocą przycisku Wstrzymaj użytkownik ma możliwość wstrzymania operacji wydania. Przycisk Wstecz powoduje powrót do poprzedniego ekranu.

 

Aby wydać towary należy zeskanować kolejno ich kody EAN, kody lub nazwy. W tym celu należy skorzystać z przycisku Skanuj. Gdy skaner zostanie uruchomiony należy zeskanować kod paskowy towaru. Zaznaczenie pola wyboru Wprowadzanie ilości uruchomi okno do wpisywania ilości po zeskanowaniu towaru.

 

W oknie dialogowym może wyświetlać się nazwa lub kod zeskanowanego towaru (w zależności od wybranej opcji przy ustawieniu Wyświetlaj na dialogach dostępnego w ustawieniach ogólnych dodatku Symfonia Mobilny Magazyn).

 

imgmm_23_08_822

 

Jeżeli kilka towarów będzie miało przypisany taki sam kod EAN, na ekranie zostanie wyświetlona lista towarów z takim samym kodem paskowym. Należy pamiętać, że na liście towarów będą widoczne także towary, które w kodzie, nazwie lub kodzie paskowym towaru zawierają całość lub część zeskanowanego kodu EAN. Użytkownik ma możliwość wyboru towaru, który zostanie dodany do dokumentu magazynowego.

 

imgmm_23_08_823

 

Towar może mieć ustawione różne jednostki miary, a do każdej jednostki może zostać przypisany inny kod paskowy. Po zeskanowaniu kodu EAN przypisanego do jednostki dodatkowej zeskanowane ilości towaru zostaną automatycznie przeliczone na jednostkę ewidencyjną.

 

imgmm_23_08_822

 

W sytuacji, gdy data dokumentu jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości zeskanowania towaru. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_824

 

Podczas skanowania pozycji weryfikowane są rezerwacje – jeśli pozycja nie posiada rezerwacji, system automatycznie ją założy. W przypadku, gdy towar nie posiada wystarczającego stanu handlowego do założenia rezerwacji, użytkownik może usunąć rezerwacje z innych dokumentów, jeśli posiada uprawnienie do edycji rezerwacji. Po zeskanowaniu wszystkich pozycji nastąpi automatyczne wyjście ze skanera.

 

W przypadku włączonego ustawienia Uwzględniaj lokalizacje w trybie pracy na kodach obcych wymagane jest również zeskanowanie etykiety lokalizacji, z której towary zostaną wydane.

Jeśli ustawienie Wymagaj skanowania dostawy po zeskanowaniu kodu paskowego towaru zostało włączone, wówczas po zeskanowaniu kodu towaru należy zeskanować kod/identyfikator dostawy. W trybie pracy na KO z użyciem lokalizacji po zeskanowaniu kodu/identyfikatora dostawy nie jest wymagane skanowanie lokalizacji źródłowej towaru.

 

Aby wydać towary z lokalizacji towarowej wystarczy podczas realizacji wydania zeskanować kod lokalizacji towarowej. Do dokumentu zostanie automatycznie dodany towar znajdujący się w lokalizacji towarowej.

 

imgmm_23_08_825

 

imgmm_23_08_826

 

Po zakończeniu skanowania towarów należy potwierdzić wydanie towaru z magazynu korzystając z przycisku Potwierdź.

 

imgmm_23_08_827

 

Podczas zatwierdzania operacji ponownie weryfikowana jest data. W sytuacji, gdy data dokumentu jest wcześniejsza niż data dostawy przypisanej do etykiety nie będzie możliwości potwierdzenia wydania. Pojawi się stosowny komunikat.

 

imgmm_23_08_828

 

Zatwierdzenie wydania w Symfonia Mobilny Magazyn powoduje wystawienie dokumentu magazynowego o wybranym charakterze w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.

 

W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na formatce dokumentu w polu własnym mm Data wystawienia dokumentu zapisywana jest dokładna data i godzina wystawienia dokumentu.

 

Po zakończeniu wydania użytkownik ma możliwość utworzenia pakowania bez konieczności przeprowadzania kompletacji i badania jakości towaru. Pakowanie po zakończeniu wydania >>

 

Po zatwierdzeniu w aplikacji mobilnej operacji, w wyniku której jest wystawiany dokument magazynowy – login użytkownika mobilnego można podejrzeć na otwartym w Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel dokumencie, wybierając polecenie Informacje > Własne pola.

 

Wykonanie przez użytkownika określonej akcji powoduje, iż jest ona automatycznie buforowana (na wydaniu jest to zeskanowanie minimum jednego towaru). Oznacza to, że użytkownik, bez konieczności zakończenia aktualnie wykonywanej operacji, może rozpocząć kolejną, innego rodzaju operację.

 

Poza automatycznym buforowaniem operacji, użytkownik może także wstrzymać wykonywany proces ręcznie, wykorzystując w tym celu przycisk Wstrzymaj.

 

Zarówno automatycznie jak i ręcznie wstrzymaną operację można wznowić z poziomu zakładki Operacje oraz bezpośrednio z listy dokumentów do wydania.