Zmiany w wersjach > Zmiany w wersjach 2022 | | Drukuj |
Zmiany w wersji 2022.2n (22.20.2.14)
•Dodanie procentowego buforu do wartości limitu w każdym z zakresów. •Dodatkowe opcje wyliczania limitu na podstawie wymiaru mh_Status1 z zamówienia. •Umożliwienie dodania zakresu limitu rozpoczynającego się od dnia większego od 0. •Umożliwienie skonfigurowania limitów grupowych niezależnie od indywidualnych. •Umożliwienie skonfigurowania indywidualnych zakresów limitów dla kontrahenta/grupy kontrahentów niezależnie od globalnych zakresów. •Dodanie do ustawień globalnych ustawienia Wysyłaj PDF z zamówieniem do przełożonego. •Poprawa pobierania magazynów i rejestrów płatności na formatce ustawień mobilnego użytkownika. •Zmiana sposobu wyboru i weryfikacji ustawienia Wyświetl ostrzeżenie automatycznego dodawania towarów. Najpierw jest weryfikowane ustawienie użytkownika, później globalne. •Dodanie słownika z powodami cen poniżej minimalnych. •Dodanie mechanizmu do wysyłania zamówień do akceptacji z powodami cen poniżej minimalnych. •Przebudowa mechanizmu synchronizacji. Utrata połączenia pomiędzy WebAPI a Handlem nie blokuje już możliwości synchronizacji w aplikacji mobilnej. •Poprawa synchronizacji kontrahentów przy konfiguracji wszystkich pięciu wymiarów. •Rozbudowa mechanizmu weryfikacji stanów towaru przy wystawianiu dokumentu. •Dodanie trzech wymiarów na towarze Rodzaj weryfikacji stanów na zamówieniach, Rodzaj weryfikacji stanów na fakturach, Rodzaj weryfikacji stanów na paragonach. •Dodanie trzech atrybutów na kategorii towarowej Rodzaj weryfikacji stanów na zamówieniach, Rodzaj weryfikacji stanów na fakturach, Rodzaj weryfikacji stanów na paragonach. •Dodanie konfigurowalnego tekstu (do 2000 znaków) z dodatkowym opisem zamówienia dla wydruków PDF. •Poprawa wyświetlania pozycji na podsumowaniu dokumentu. •Poprawa wyświetlania wymiarów na filtrach towarów i kontrahentów. •Poprawa weryfikacji czy trzeba podać stan licznik podczas wysyłania zamówienia, faktury lub paragonu. •Poprawa otwierania dnia z poziomu podsumowania paragonu i podczas fiskalizacji z poziomu listy dokumentów. •Poprawa wyświetlania ilości i jednostki miary na pozycjach dokumentów. |
Zmiany w wersji 2022.2m (22.20.2.13)
•Dodanie do ustawień globalnych ustawienia Zawsze wysyłaj PDF z zamówieniem do głównego handlowca. •Dodanie wymiaru mh Zgoda na kontakt marketingowy na wymiarach kontrahenta. •Rozbudowa zakładania rezerwacji ze wskazaniem dostaw na dokumentach. •Umożliwienie założenia rezerwacji na niepełne ilości z pozycji. •Dodanie uprawnień dla użytkownika mobilnego do cenników. •Optymalizacja synchronizacji dokumentów. •Podczas instalacji rozwiązania dodana została w procedurach dokumentów sprzedaży blokada na wystawianie faktur z niezweryfikowanym kontrahentem. •Poprawa wysyłania maili w przypadku wystawiania gratisów na oddzielnym dokumencie oraz podziału zamówienia na grupy asortymentowe. •Optymalizacja ładowania okna szczegółów zamówienia. •Poprawa fiskalizacji przy użyciu protokołu POSNET. •Filtrowanie zamówień po mhStatus1 i mhStatus2. |
Zmiany w wersji 2022.2l (22.20.2.12)
•Dodanie możliwości dodawania kontrahentów z poziomu aplikacji mobilnej. •Androidowy przycisk wstecz na oknie logowania i menu głównym powoduje zamknięcie aplikacji. |
Zmiany w wersji 2022.2k (22.20.2.11)
•Dostosowanie do Androida 13. •Dodanie grupowego usuwania rabatów na pozycji poprzez wpisanie 0. •Dodanie do ustawień globalnych ustawienia Pokaż nieaktywnych odbiorców. •Dodanie do ustawień globalnych ustawienia Pokaż nieaktywne towary. •Dodanie uprawnienia dla użytkowników mobilnych do wyświetlania kodu dostawy. •Dodanie uprawnienia dla użytkowników mobilnych do wyświetlania dostawcy. •Dodanie uprawnienia dla użytkowników mobilnych do wyświetlania daty dostawy. •Poprawa pobierania wartości wymiarów kontrahentów i towarów. •Poprawa wydruku z aplikacji mobilnej dokumentów bez kontrahenta. |
Zmiany w wersji 2022.2j (22.20.2.10)
UWAGA!!! dodana została możliwości definiowania dla użytkowników mobilnych wielu schematów z typami dokumentów. Wymagana jest weryfikacja schematów dla użytkowników, którzy posiadali indywidualnie skonfigurowane typy i serie dokumentów zamówień/paragonów/faktur.
•Dodatkowa weryfikacja ustawień typu i serii dokumentu oraz rejestru płatności podczas dodawania płatności z aplikacji mobilnej. •Rozbudowa mechanizmu wyświetlania cen sprzedaży w aplikacji mobilnej o możliwość zdefiniowania listy cen a nie tylko jednej ceny sprzedaży. •Dodanie możliwości wyboru rodzaju wydruku podczas wysyłki do dystrybutora, odbiorcy, customer service oraz handlowca. Maile do dystrybutorów wysyłane są z dokumentami w formacie PDF, a nie w treści wiadomości jak było w poprzednich wersjach rozwiązania. •Dostosowanie aplikacji mobilnej do komunikacji typu Posnet z drukarkami fiskalnymi. •Poprawa dodawania wizyt na planerze w aplikacji mobilnej. •Poprawa wyświetlania powiadomień na wersji Androida niższej niż 8.0. |
Zmiany w wersji 2022.2i (22.20.2.9)
•Dostosowanie do nowej wersji aplikacji mobilnej w wersji 2023. •Poprawa weryfikacji dostępu do kategorii towarów przez użytkownika mobilnego. |
Zmiany w wersji 2022.2h (22.20.2.8)
Dodanie możliwości wydruku dokumentów wydania magazynowego powiązanych z zamówieniem, fakturą lub paragonem (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.19; dla Handlu 2022.2.a 22.20.2.8)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wydruku dokumentów wydania magazynowego powiązanych z zamówieniem, fakturą lub paragonem. Funkcjonalność ta dostępna jest tylko, gdy aplikacja pracuje w trybie online.
Handlowiec po kliknięciu na wystawiony dokument zamówienia, faktury lub paragonu ma możliwość wybrania opcji Drukuj wydanie.
Następnie na ekranie wyświetlone zostaną opcje wydruku dokumentu wydania. Spośród dostępnych akcji handlowiec ma do wyboru możliwość wydruku poszczególnych lub wszystkich dokumentów wydań magazynowych powiązanych z wybranym zamówieniem, fakturą lub paragonem. Przycisk Anuluj powoduje powrót do listy dokumentów.
|
Zmiany w wersji 2022.2g (22.20.2.7)
Możliwość prezentacji w aplikacji mobilnej z poziomu kartoteki oraz szczegółów towaru, ceny bazowej i wybranej ceny sprzedaży towaru (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.18; dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.7)
W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel zostały dodane ustawienia: Cena sprzedaży do prezentacji na kartotece oraz Wyświetlaj cenę bazową towaru (Ustawienia > Rozwiązania dodatkowe > Ustawienia – Mobilny Handel). Po włączeniu ustawienia Wyświetlaj cenę bazową towaru w aplikacji mobilnej będą wyświetlane ceny bazowe towarów. Ustawienie Cena sprzedaży do prezentacji na kartotece dotyczy wyświetlania typów cen w aplikacji mobilnej. Użytkownik określa jakie typy cen mają wyświetlać się w aplikacji wybierając z listy dany typ ceny (na liście wyświetlają się wszystkie aktywne typy cen określone w ustawieniach typów cen Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel – Ustawienia>Typy cen). Po wybraniu opcji Nie wyświetlaj, ceny sprzedaży nie będą wyświetlane w aplikacji mobilnej.
Wartości ceny bazowej i ceny sprzedaży pobierane są z formatki towaru.
Informacja o cenie bazowej i cenie sprzedaży jest wyświetlana w aplikacji mobilnej na liście w kartotece towarów oraz w szczegółach wybranego towaru.
|
Zmiany w wersji 2022.2f (22.20.2.6)
•Zmiana mechanizmu do otwierania stron internetowych w aplikacji mobilnej. •Weryfikacja odbiorcy podczas kopiowania zamówienia w aplikacji mobilnej. •Przebudowa szczegółów paragonu w aplikacji mobilnej. •Poprawa wyświetlania kwoty netto na mapie wizyt w dodatku do Handlu. •Zmiana sposobu importu obrazków towarów w dodatku do Handlu. |
Zmiany w wersji 2022.2d (22.20.2.4)
Dostosowanie do WebAPI 2022.2.a (dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.5)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do WebAPI 2022.2.a.
Inne zmiany •Poprawa otwierania kartoteki towarów w aplikacji mobilnej. •Poprawa powrotu przy wybieraniu urządzenia bluetooth w ustawieniach aplikacji mobilnej. |
Zmiany w wersji 2022.2c (22.20.2.3)
Dodanie kolorów na znacznikach dokumentów podczas wybierania znacznika dla dokumentu (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.14; dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.3)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel zostały dodane kolory na znacznikach dokumentów sprzedaży i zamówień.
Dodanie weryfikacji czy dokument nie przekracza wartości, która nie jest obsługiwana przez WebAPI (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.14; dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.3)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana weryfikacja czy dokument nie przekracza wartości obsługiwanej przez WebAPI. Jeżeli podczas tworzenia zamówienia, faktury lub paragonu wartość pozycji na dokumencie jest zbyt duża to na liście dodanych towarów po kliknięciu przycisku DALEJ zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Blokada wprowadzania zmian na zamówieniu w kolejce, gdy przechodzimy do listy zamówień z poziomu odbiorcy (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.14; dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.3)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel na liście zamówień wyświetlanej z poziomu odbiorcy została dodana blokada wprowadzenia zmian przy próbie wybrania zamówienia, które ma status „w kolejce”.
Inne zmiany •Poprawa wyświetlania list towarów na widoku podsumowania dokumentu. •Poprawa wyświetlania wykrzyknika w polu z ilością, gdy wpisana ilość przekracza stan na liście dodawania towarów. •Poprawa zapisywania statusu dokumentu dla dokumentów opłacanych od razu przy wysyłce. |
Zmiany w wersji 2022.2b (22.20.2.2)
Dostosowanie do Symfonia 2022.2.a (dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.2)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022.2.a.
Dodanie do ustawień globalnych oraz ustawień użytkownika możliwości wyboru, czy handlowiec ma podać stan licznika przy otwarciu/zamknięciu dnia/wizyty (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.13; dla Handlu 2022.2.a od 22.20.2.2)
W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel zostały dodane dwa ustawienia Pytaj o stan licznika przy otwarciu/zamknięciu dnia oraz Pytaj o stan licznika przy otwarciu/zamknięciu wizyty określające czy handlowiec ma mieć możliwość podania stanu licznika przy otwarciu/zamknięciu dnia oraz wizyty.
Ustawienie Pytaj o stan licznika przy otwarciu/zamknięciu dnia jest aktywne tylko, gdy włączone jest ustawienie Otwarcie/zamkniecie dnia. Natomiast ustawienie Pytaj o stan licznika przy otwarciu/zamknięciu wizyty aktywne jest tylko przy włączonym ustawieniu Otwarcie/zamknięcie wizyty (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Możliwość wyboru czy stan licznika ma być podawany przy otwarciu/zamknięciu dnia oraz wizyty można ustawić również z poziomu ustawień użytkowników mobilnych (Ustawienia > Rozwiązania dodatkowe > Użytkownicy mobilni). Wówczas te ustawienia będą brane pod uwagę w pierwszej kolejności.
W przypadku włączonego ustawienia (Tak), w aplikacji mobilnej podczas otwierania/zamykania dnia/wizyty pojawi się okno, w którym należy podać stan licznika. W przypadku wyłączonego ustawienia (Nie), w aplikacji mobilnej podczas otwierania/zamykania dnia/wizyty handlowiec nie ma możliwości podania stanu licznika.
W kartotece Wizyty modułu Symfonia Mobilny Handel w przypadku włączonego ustawienia podawania stanu licznika podczas otwarcia/zamknięcia dnia/wizyty informacja o jego wartości jest widoczna w tabeli Akcje Handlowca w kolumnie Licznik. Natomiast w przypadku wyłączonego ustawienia zamiast wartości widoczna jest informacja „brak danych”.
Inne zmiany •Poprawa zapisywania akcji dokumentów. •Poprawa wyświetlania wymiarów w szczegółach towaru. •Poprawa filtrowania towarów. •Poprawa ikon w menu głównym. |
Zmiany w wersji 2022.2 (22.20.2.1)
Dostosowanie do Symfonia 2022.2 (dla Handlu 2022.2 od 22.20.2.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022.2.
Dostosowanie do WebAPI 2022.2 (dla Handlu 2022.2 od 22.20.2.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel 2022.2 zostało dostosowane do WebAPI 2022.2.
|
Zmiany w wersji 2022.1l (22.10.2.12)
Dodanie możliwości wysyłki dokumentu na adres mailowy handlowca (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.12)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wysyłania dokumentu w formacie pdf na adres email handlowca.
Handlowiec podczas tworzenia dokumentu zamówienia, faktury lub paragonu ma możliwość zaznaczenia opcji „Czy wysłać kopie do handlowca:”. Jeżeli opcja ta jest zaznaczona dokument, po wystawieniu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, zostanie wysłany na adres email podany w ustawieniach użytkowników mobilnych dla aktualnie zalogowanego handlowca (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni).
Pobieranie pełnej nazwy towaru do aplikacji mobilnej (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.12)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel zostało dodane pobieranie pełnej nazwy towaru wyświetlanej w aplikacji mobilnej w kartotece Towary oraz podczas składania zamówienia i wystawiania dokumentów sprzedaży.
Synchronizacja dokumentów płatności bez powiązanych dokumentów sprzedaży (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.12)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została dodana synchronizacja płatności, które nie są powiązane z dokumentami sprzedaży. Po synchronizacji dokumenty płatności bez powiązanych do nich dokumentów sprzedaży, które zostały wystawione z Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel jak i bezpośrednio w aplikacji mobilnej, wyświetlane są na liście w module Płatności.
Umożliwienie drukowania dokumentów płatności o typie inne (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.12)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość drukowania dokumentów płatności o typie inne. Handlowiec po kliknięciu w wybraną płatność o typie inne ma możliwość wydrukowania jej poprzez wybranie opcji Drukuj płatność.
Dodanie nagłówków w zależności od typu rejestru na wydruku dokumentu płatności (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.12)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel na wydrukach dokumentów płatności zostały dodane trzy różne nagłówki, drukowane w zależności od typu rejestru. Na wydrukach płatności dla typu rejestru gotówkowy nagłówek „Wpłata gotówkowa”, dla typu rejestru bankowy nagłówek „Wpłata bankowa” oraz dla typu rejestru inny nagłówek „Wpłata inna”.
|
Zmiany w wersji 2022.1k (22.10.2.11)
Dostosowanie do WebAPI 2022.1.c (22.13.1.0)(dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel 2022.1 zostało dostosowane do WebAPI 2022.1.c.
Dodanie możliwości przewijania okna ustawień globalnych w momencie, gdy okno zostanie zmniejszone do rozmiaru, który nie obejmuje wszystkich ustawień (dla Handlu 2022a od 22.0.2.16; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel dodana została możliwość przewijania okna ustawień globalnych (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel). Użytkownik po zmniejszeniu okna do rozmiaru nie obejmującego wszystkich ustawień ma możliwość przewijania go za pomocą suwaków.
Rozdzielenie ustawienia do zakładania rezerwacji na trzy oddzielne ustawienia (zamówienia, faktury, paragony) (dla Handlu 2022a od 22.0.2.16; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel rozdzielone zostały ustawienia do zakładania rezerwacji. Użytkownik ma możliwość ustawienia sposobu zakładania rezerwacji oddzielnie dla zamówień, faktur i paragonów (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Dodanie możliwości wysyłki dokumentu na adres mailowy Customer Service wprowadzony w ustawieniach globalnych (dla Handlu 2022a od 22.0.2.16; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wysyłania dokumentu w formacie pdf na adres email Customer Service.
Handlowiec podczas tworzenia dokumentu zamówienia, faktury lub paragonu ma możliwość zaznaczenia opcji „Czy wysłać do Customer Service:”. Jeżeli opcja ta jest zaznaczona dokument, po wystawieniu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, zostanie wysłany na adres email Customer Service podany w ustawieniach globalnych (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Dodanie na liście paragonów w aplikacji mobilnej informacji, z jakiego zakresu dat wyświetlane są dokumenty (dla Handlu 2022a od 22.0.2.16; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel w górnej części okna z listą paragonów dodana została informacja o zakresie dat z jakiego wyświetlane są dokumenty.
Dodanie na liście paragonów w aplikacji mobilnej informacji, że lista jest pusta w momencie, gdy nie ma żadnych dokumentów do wyświetlenia (dla Handlu 2022a od 22.0.2.16; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.11)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel na liście paragonów została dodana informacja „Brak dokumentów sprzedaży”, gdy nie ma żadnych dokumentów do wyświetlenia.
Inne zmiany •Poprawa numeracji kolejności magazynów podczas automatycznego dodawania hierarchii podstawowej gdy w bazie znajdują się nieaktywne magazyny. |
Zmiany w wersji 2022.1j (22.10.2.10)
Dostosowanie do WebAPI 2022.1.b (22.12.1.0) (dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.10)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel 2022.1 zostało dostosowane do WebAPI 2022.1.b.
Zmiana prezentacji cen oraz wartości na format uwzględniający spacje w liczbach powyżej tysiąca w celu poprawy czytelności (dla Handlu 2022a od 22.0.2.15; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.10)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel został zmieniony sposób prezentacji cen oraz wartość na wydrukach zamówień, faktur i płatności. Dla liczb powyżej tysiąca ceny i wartości prezentowane są w formacie uwzgledniającym spacje w celu poprawy ich czytelności.
Dodanie pytania o zamknięcie aplikacji na oknie logowania po kliknięciu w „ZAMKNIJ” (dla Handlu 2022a od 22.0.2.15; dla Handlu 2022.1.a od 22.10.2.10)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel w oknie logowania po kliknięciu przycisku ZAMKNIJ zostało dodane pytanie o potwierdzenie zamknięcia aplikacji.
|
Zmiany w wersji 2022.1i (22.10.2.9)
Dostosowanie do Symfonii 2022.1.a (dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.9)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022.1.a.
Dodanie do wydruku faktury pól: POZOSTAŁO DO ZAPŁATY i ZAPŁACONO (dla Handlu 2022a od 22.0.2.14; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.9)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel do wydruku faktur zostały dodane pola POZOSTAŁO DO ZAPŁATY oraz ZAPŁACONO.
Pole ZAPŁACONO widoczne jest, gdy faktura została opłacona częściowo lub w całości. Natomiast pole POZOSTAŁO DO ZAPŁATY widoczne jest, gdy faktura nie została jeszcze w całości opłacona.
|
Zmiany w wersji 2022.1h (22.10.2.8)
Dostosowanie do WebAPI 2022.1.a (22.11.1.0) (dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.8)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel 2022.1 zostało dostosowane do WebAPI 2022.1.a.
Dodanie nowych uprawnień dla użytkowników mobilnych (dostęp do modułów, zmiana cennika) (dla Handlu 2022a od 22.0.2.13; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.8)
W ustawieniach uprawnień użytkowników mobilnych modułu Symfonia Mobilny Handel zostały dodane uprawnienia dostępu do modułów zamówień, faktur, płatności, paragonów oraz akcji merchandising’owych. Dodane zostały również uprawnienia do zmiany cennika na fakturach i paragonach (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Uprawnienia użytkowników mobilnych).
Dodanie przycisków „Zaznacz wszystko” i „Odznacz wszystko” w zakładce uprawnień do kategorii towarów użytkownika mobilnego (dla Handlu 2022a od 22.0.2.13; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.8)
W ustawieniach użytkowników mobilnych modułu Symfonia Mobilny Handel do zakładki Uprawnienia do kategorii towarów zostały dodane przyciski Zaznacz wszystko i Odznacz wszystko. (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni). Przycisk Zaznacz wszystko umożliwia zaznaczenie wszystkich uprawnień do kategorii towarów jednym kliknięciem, zaś Odznacz wszystko odznacza wszystkie nadane wcześniej uprawnienia.
|
Zmiany w wersji 2022.1g (22.10.2.7)
Rozszerzenie funkcjonalności generowania dokumentów wydań magazynowych do zamówień – umożliwienie założenia przez użytkownika mobilnego rezerwacji na brakujące ilości na domyślnym magazynie użytkownika (dla Handlu 2022a od 22.0.2.12; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.7)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została rozszerzona funkcjonalność generowania dokumentów magazynowych wydań do zamówień. Teraz użytkownik mobilny ma możliwość założenia rezerwacji na brakujące ilości na domyślnym magazynie użytkownika.
Magazynier z poziomu aplikacji mobilnej tworzy wydanie do zamówienia, na którym nie zostały założone rezerwacje, wybierając opcje Wydaj towary.
Jeżeli na domyślnym magazynie użytkownika znajdują się stany magazynowe towarów, wówczas użytkownik ma możliwość założenia na nie rezerwacji podczas generowania wydania – na ekranie zostanie wyświetlone pytanie o założenie rezerwacji na brakujące ilości towarów.
Po zatwierdzeniu komunikatu, handlowiec może przejść do tworzenia wydania.
W przypadku braku towarów na magazynie przypisanym do użytkownika, wydanie nie będzie mogło zostać utworzone.
Inne zmiany •poprawa synchronizacji typu zamówienia (faktura, paragon) i rodzaju wizyty (fizyczna, telefoniczna).
|
Zmiany w wersji 2022.1f (22.10.2.6)
Dostosowanie rozwiązania do fixów "TempFix_HMF_2022.1_20220321_0940" i "TempFix_H50_2022.1_20220321_0940" (dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.6)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2022.1_20220321_0940 i TempFix_H50_2022.1_20220321_0940 z dnia 21-03-2022 dla Symfonia ERP Handel 2022.1 i Symfonia Handel 2022.1.
Dodanie możliwości wysyłania dokumentu na adres email odbiorcy (dla Handlu 2022a od 22.0.2.11; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.6)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wysyłania dokumentu w formacie pdf na adres email odbiorcy.
Handlowiec podczas tworzenia dokumentu zamówienia, faktury lub paragonu ma możliwość zaznaczenia opcji Czy wysłać do odbiorcy:. Jeżeli opcja ta jest zaznaczona dokument, po wystawieniu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, zostanie wysłany na adres email odbiorcy podany na formatce danego kontrahenta w kartotece Kontrahenci.
Dodanie uprawnień do rejestrów dla użytkowników mobilnych (dla Handlu 2022a od 22.0.2.11; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.6) W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel została dodana zakładka Uprawnienia do rejestrów pieniężnych, w której użytkownik ma możliwość nadawana oraz odbierania uprawnień do rejestrów pieniężnych (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni).
Uprawnienia te dają użytkownikowi mobilnemu dostęp do rejestrów pieniężnych przy tworzeniu zamówień, faktur i paragonów niezależnie od rejestrów, które ustawione są na kontrahencie, ustawieniach użytkownika mobilnego (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni) oraz w ustawieniach globalnych (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Po przejściu do trybu edycji użytkownik może nadawać oraz odbierać uprawnienia do rejestrów pieniężnych wybranemu użytkownikowi mobilnemu poprzez zaznaczenie lub odznaczenie pola wyboru w kolumnie Dostęp.
Dodanie NIP’u oraz nazwy kontrahenta przy wysyłaniu email’a z zamówieniem do dystrybutora (dla Handlu 2022a od 22.0.2.11; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.6) W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel do treści email’a z zamówieniem wysyłanym do dystrybutora dodane zostały informacje o nazwach oraz numerach NIP odbiorcy i nabywcy. Email do dystrybutora wysyłany jest w przypadku, gdy podczas tworzenia zamówienia w aplikacji Symfonia Mobilny Handel zaznaczona jest opcja „Czy wysłać do dystrybutora:”. Dodanie w temacie email’a kodu dokumentu przy wysyłce do dystrybutora (dla Handlu 2022a od 22.0.2.11; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.6) W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel został dodany kod dokumentu w temacie email’a z zamówieniem wysyłanym do dystrybutora. Email do dystrybutora wysyłany jest w przypadku, gdy podczas tworzenia zamówienia w aplikacji Symfonia Mobilny Handel zaznaczona jest opcja Czy wysłać do dystrybutora:.
|
Zmiany w wersji 2022.1e (22.10.2.5)
Dostosowanie do WebAPI 2022.1 (22.10.1.0) (dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.5) Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel 2022.1 zostało dostosowane do WebAPI 2022.1.
Usunięcie przycisku „Wystaw KP” na oknie dialogowym faktury, gdy faktura jest już w całości opłacona (dla Handlu 2022a od 22.0.2.10; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.5) W aplikacji Symfonia Mobilny Handel usunięty został przycisk Wystaw KP na oknie dialogowym w całości opłaconej faktury. Po kliknięciu na fakturę o statusie opłacone z poziomu listy faktur pojawi się okno, w którym nie widoczna jest już opcja Wystaw KP.
Dodanie komunikatu o braku możliwości wprowadzenia zmian przy próbie kliknięcia na fakturę, która ma status „w kolejce” (dla Handlu 2022a od 22.0.2.10; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.5) W aplikacji Symfonia Mobilny Handel został dodany komunikat o braku możliwości wprowadzenia zmian przy próbie kliknięcia na fakturę, która ma status w kolejce.
Weryfikacja w ustawieniach czy limity kupieckie są wykorzystywane oraz blokowanie opcji dotyczących limitów kupieckich jeśli nie są one wykorzystywane (dla Handlu 2022a od 22.0.2.10; dla Handlu 2022.1 od 22.10.2.5) W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel została dodana weryfikacja czy limity kupieckie są wykorzystywane. W przypadku zmiany ustawienia Limity kupieckie obliczane na podstawie na Limity kupieckie nie są wykorzystywane na ekranie wyświetli się komunikat. Po zatwierdzeniu komunikatu następuje dezaktywacja opcji ostrzegania i blokowania po przekroczeniu limitu kupieckiego (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
|
Zmiany w wersji 2022.1d (2022.10.2.4)
Dostosowanie rozwiązania do fixów "TempFix_HMF_2022.1_20220224_0926" i "TempFix_H50_2022.1_20220224_0926" z dnia 25-02-2022 r. Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów "TempFix_HMF_2022.1_20220224_0926" i "TempFix_H50_2022.1_20220224_0926" z dnia 25-02-2022 dla Symfonia ERP Handel 2022.1 i Symfonia Handel 2022.1.
Dodanie mechanizmu import/export ustawień do pliku XML W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel został dodany mechanizm importu oraz eksportu ustawień do pliku XML (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Użytkownik ma możliwość wyeksportowania ustawień do pliku XML. W tym celu należy skorzystać z przycisku Export, po czym podać nazwę oraz miejsce zapisu pliku. Dostępna jest również możliwość importu ustawień z pliku XML. W tym celu należy przejść w tryb edycji ustawień, a następnie skorzystać z przycisku Import, po czym wskazać plik, który ma zostać zaimportowany.
|
Zmiany w wersji 2022.1a (2022.10.2.3)
Uwzględnienie ustawienia globalnego dotyczącego wyświetlania danych kontrahenta (kod, nazwa, kod i nazwa) W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel zostało dodane ustawienie Prezentacja danych kontrahenta dotyczące wyświetlania danych kontrahenta w aplikacji mobilnej. Z listy rozwijalnej należy wybrać jedną z trzech dostępnych opcji: Kod, Nazwa, Kod i nazwa (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
Ustawienie to pozwala na ujednolicenie sposobu wyświetlania kodu i nazwy kontrahenta na ekranach listy kontrahentów oraz listy zamówień, faktur, płatności, paragonów i akcji merchandising’owych w aplikacji mobilnej.
Weryfikacja modułu Bluetooth podczas próby wydruku dokumentu w aplikacji mobilnej W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana weryfikacja modułu Bluetooth. W przypadku, gdy moduł Bluetooth będzie wyłączony podczas próby wydrukowania dokumentu na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Weryfikacja dostępności do kontrahenta podczas edycji zamówienia w buforze W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana weryfikacja dostępności kontrahenta. Przy próbie edycji zamówienia w buforze utworzonego dla kontrahenta, który nie jest przypisany do aktualnie zalogowanego użytkownika na ekranie zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.
Uspójnienie sposobu ustawiania rejestrów na zamówieniach, fakturach i paragonach na podstawie nabywcy, ustawień użytkownika i ustawień globalnych W aplikacji Symfonia Mobilny Handel uspójniony został sposób ustawiania rejestrów na zamówieniach, fakturach i paragonach. Podczas wyświetlania opcji rejestrów pieniężnych przy tworzeniu zamówień, faktur i paragonów w pierwszej kolejności brany jest pod uwagę rejestr ustawiony na kontrahencie, następnie rejestry w ustawieniach użytkownika mobilnego (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni), a na końcu w ustawieniach globalnych (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
|
Zmiany w wersji 2022.1b (2022.10.2.2)
Wystawianie dokumentu magazynowego wydania z poziomu zamówienia W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wystawiania dokumentu magazynowego wydania z poziomu zamówienia. Handlowiec ma możliwość wydania towaru z poziomu listy zamówień. Aby utworzyć wydanie zamówienie musi mieć status „wysłano”. Po kliknięciu na wybrane zamówienie pojawi się okno, w którym widoczna jest opcja Wydaj towary.
Następnie wyświetlona zostanie lista pozycji z zamówienia, które posiadają stan handlowy. Na liście pozycji należy podać ilość dla każdego towaru jaki ma się znaleźć na dokumencie wydania z magazynu. Aby zatwierdzić i wysłać dokument należy kliknąć przycisk Wyślij. Po wysłaniu dokument magazynowy wydania zostanie wystawiony w systemie Symfonia ERP Handel/ Symfonia Handel do wybranego wcześniej zamówienia obcego.
Możliwość wydruku faktur i zamówień bez polskich znaków W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wydruku faktur i zamówień bez polskich znaków. Handlowiec po przejściu do zakładki Ustawienia i kliknięciu przycisku Wybierz kodowanie ma możliwość wybrania opcji Bez polskich znaków. Aby zapisać zmiany należy kliknąć przycisk Zapisz.
Po wybraniu opcji Bez polskich znaków faktury i zamówienia będą drukowane bez polskich znaków.
Automatyczna dezaktywacja ustawienia ”Twórz wydanie po wystawieniu faktury” i „Twórz wydanie po wystawieniu paragonu” przy zmianie sposobu zakładania rezerwacji na „Nie zakładaj rezerwacji” W ustawieniach modułu Symfonia Mobilny Handel została dodana automatyczna dezaktywacja ustawienia „Twórz wydanie po wystawieniu faktury” i „Twórz wydanie po wystawieniu paragonu” przy zmianie sposobu zakładania rezerwacji na „Nie zakładaj rezerwacji” (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Ustawienia – Mobilny Handel).
|
Zmiany w wersji 2022.1a (2022.10.2.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022.1.
|
Zmiany w wersji 2022.f (2022.0.2.6)
Wydruki zamówień i faktur w zależności od rodzaju ceny na dokumencie (netto/brutto) W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wydruku zamówień i faktur w zależności od rodzaju ceny na dokumencie (netto/brutto). Aby wydrukować zamówienie/fakturę zawierającą towary w wybranym rodzaju ceny należy podczas składania zamówienia/faktury określić czy pokazywane ceny mają być cenami netto, czy też brutto.
|
Zmiany w wersji 2022.e (2022.0.2.5)
Obsługa płatności kartą z podpisem na terminalach PAX W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel została obsłużona płatność kartą z podpisem na terminalu PAX. Handlowiec przyjmuje płatność od klienta za pomocą terminala PAX. Po zatwierdzeniu płatności, z terminala zostanie wydrukowane potwierdzenie, na którym widoczne jest miejsce na podpis posiadacza karty płatniczej.
Klient podpisuje się na potwierdzeniu, a handlowiec zatwierdza w aplikacji zgodność podpisu z tym na karcie płatniczej. Płatność zostanie wystawiona poprawnie, a kopia potwierdzenia dla klienta będzie mogła zostać wydrukowana.
Jeżeli podpis nie zostanie potwierdzony, płatność zostanie odrzucona – z terminala zostanie wydrukowane unieważnienie transakcji oraz kopia unieważnienia dla klienta. W aplikacji Symfonia Mobilny Handel zostanie wyświetlony komunikat Transakcja odrzucona.
Weryfikacja maksymalnej kwoty przy płatnościach terminalem PAX W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana weryfikacja maksymalnej kwoty przy płatnościach przyjętych za pomocą terminala PAX. Kwota płatności nie może przekraczać 99 999 zł brutto. W przeciwnym wypadku na ekranie zostanie wyświetlony komunikat informujący o przekroczeniu kwoty maksymalnej płatności.
|
Zmiany w wersji 2022.d (2022.0.2.4)
Dostosowanie do Symfonia Handel 2022a (pakiet uniwersalny i profesjonalny) Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022a.
Dokładniejsza weryfikacja podczas próby wykonania połączenia telefonicznego oraz wysłania wiadomości tekstowej lub email W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana dokładniejsza weryfikacja podczas próby wykonywania połączeń telefonicznych oraz wysyłania wiadomości tekstowych i email.
Użytkownik podczas próby wykonania połączenia telefonicznego otrzymuje komunikat Urządzenie nie obsługuje połączeń telefonicznych. Podczas próby wysłania wiadomości tekstowej, użytkownik otrzymuje komunikat Urządzenie nie obsługuje wysyłania wiadomości tekstowych lub podczas próby wysłania wiadomości email otrzymuje komunikat Urządzenie nie obsługuje wysyłania wiadomości mailowych. |
Zmiany w wersji 2022.c (2022.0.2.3)
Umożliwienie wydruku zamówienia z poziomu listy zamówień kontrahenta W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wydruku zamówienia z poziomu listy zamówień kontrahenta. Handlowiec po przejściu do kartoteki odbiorców, wybiera z listy danego kontrahenta i uruchamia okno akcji.
Po wybraniu akcji zamówienia na ekranie zostanie wyświetlona lista zamówień wybranego kontrahenta. Aby wydrukować wybrane zamówienie należy uruchomić kliknięciem okno opcji i wybrać Drukuj zamówienie – dokument zostanie wydrukowany na drukarce mobilnej wskazanej w ustawieniach aplikacji.
Umożliwienie wydruku powiązanych wpłat z poziomu faktury W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wydruku powiązanych wpłat z poziomu kartoteki faktur. Handlowiec tworzy fakturę – określa odbiorcę i nabywcę (lub wpisuje NIP nabywcy), wybiera formę płatności, dodaje towary do dokumentu i komentarz (opcjonalnie). Po wysłaniu faktury do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel na ekranie wyświetli się pytanie o wystawienie płatności. Należy pamiętać, że pytanie o wystawienie płatności pojawi się tylko w przypadku wybrania formy płatności Gotówka lub Terminal.
Po kliknięciu Tak na ekranie zostanie wyświetlone pytanie o wydruk faktury i płatności. Po wybraniu opcji Płatność, powiązana do wystawionej faktury płatność zostanie wydrukowana na drukarce wskazanej w ustawieniach aplikacji.
Handlowiec ma możliwość wydruku płatności także z poziomu listy faktur. Po kliknięciu na opłaconą fakturę pojawi się okno, w którym widoczna jest opcja Drukuj płatność.
|
Zmiany w wersji 2022.b (2022.0.2.2)
Dodanie w instalatorze trybów instalacji (serwer/stacja robocza) W instalatorze rozwiązania Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość wyboru trybu
Po wybraniu opcji stacja robocza/serwer terminali następuje instalacja samego modułu Symfonia Mobilny Handel. Po wybraniu opcji serwer następuje instalacja oraz konfiguracja rozwiązania (od instalacji WebAPI po podstawową konfigurację modułu) – ścieżka instalacji jest taka sama jak dotychczas.
Dodanie ustawień użytkownika mobilnego określających typ prezentacji stanów oraz czy dostępne są tylko towary znajdujące się na stanie magazynowym W ustawieniach użytkowników mobilnych w module Symfonia Mobilny Handel zostały dodane dwa ustawienia określające czy dostępne są tylko towary znajdujące się na stanie magazynowym oraz określające typ prezentacji stanu (Ustawienia>Rozwiązania dodatkowe>Użytkownicy mobilni).
W zakładce Mobilny Handel użytkownik może określić czy w aplikacji mobilnej mają być dostępne tylko towary znajdujące się na stanie magazynowym.
W przypadku włączonego ustawienia (Tak), w aplikacji mobilnej prezentowane są towary, które znajdują się na stanie magazynowym. W przypadku wyłączonego ustawienia (Nie), w aplikacji mobilnej prezentowane są wszystkie towary dostępne w Mobilnym Handlu.
W zakładce Mobilny Handel użytkownik ma możliwość wyboru typu prezentacji stanu towarowego na magazynie. Przy włączonym ustawieniu Stany handlowe w aplikacji mobilnej prezentowane są dostępne stany handlowe, natomiast gdy użytkownik wybierze ustawienie Stany Magazynowe, w aplikacji mobilnej prezentowane są stany magazynowe.
Należy pamiętać, że w rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel w pierwszej kolejności są pobierane ustawienia użytkownika, jeśli użytkownik nie posiada skonfigurowanych ustawień – wtedy są one pobierane z ustawień modułu.
Dodanie przycisku „WSTECZ” na widokach z dodawaniem towaru do dokumentu W aplikacji mobilnej został dodany przycisk WSTECZ, na widoku z dodawaniem towaru. Przycisk ten umożliwia powrót do poprzedniego widoku ekranu.
Umożliwienie usuwania akcji merchandising’owej z poziomu akcji wybranego kontrahenta W aplikacji mobilnej została dodana możliwość usuwania akcji merchandising’owej z poziomu modułu Odbiorcy. Aby usunąć akcję merchandising’ową należy przejść do modułu odbiorców, wybrać kontrahenta, a następnie wybrać akcję Merchandising.
Następnie należy wybrać jedną z wcześniej utworzonych akcji merchandising’owych i usunąć za pomocą przycisku Usuń.
Możliwość dodawania pozycji merchandising’owej bez zdjęcia oraz ustawienia opisu akcji merchandising’owej W aplikacji mobilnej została dodana możliwość dodawania pozycji merchandising’owej bez zdjęcia. Aby utworzyć akcję merchandising’ową bez zdjęcia należy podczas dodawania nowej pozycji wybrać opcję Bez zdjęcia.
Użytkownik ma możliwość dodania akcji merchandising’owej z opisem/notatką z wizyty, bez konieczności dodawania zdjęcia. Użytkownik może również dodać opis akcji merchandising’owej, poprzez wprowadzenie krótkiego opisu.
Po przejściu do modułu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Mobilny Handel>Wizyty) wyświetlana jest lista różnych akcji, gdzie znajdują się między innymi akcje merchandising’owe. Po kliknięciu w daną akcję, z prawej strony wyświetlają się szczegóły: data utworzenia, nazwa opisu, opis, lista pozycji oraz uwagi handlowca (gdy akcja merchandising’ową została utworzona wraz ze zdjęciem, pojawi się ono w polu poniżej listy z pozycjami).
Dodanie w Handlu wydruku faktury z kodami kreskowymi towarów W dodatku do Handlu została dodana możliwość drukowania faktur z kodami kreskowymi towarów. Aby wydrukować dokument wraz z kodami paskowymi towarów należy odszukać w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel wystawioną fakturę. Następnie należy otworzyć wybrany dokument i wybrać opcję Drukuj dostępną w oknie dokumentu. W oknie wyboru wydruku dokumentu, w polu Nazwa raportu należy wskazać Mobilny handel – kody kreskowe po czym zatwierdzić wybór korzystając z przycisku OK.
Na ekranie wyświetli się podgląd wydruku raportu. Po prawej stronie okna widoczne są parametry wydruku.
W celu wydruku faktury z kodami kreskowymi towarów należy obok parametru Kod kreskowy wybrać TAK z listy rozwijalnej, a następnie zatwierdzić swój wybór.
Wyświetli się gotowy do wydruku podgląd faktury wraz z kodami kreskowym towarów. |
Zmiany w wersji 2022.a (2022.0.2.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w wersji 2022. |