Zmiany w wersji 2025.1h (25.10.1.8)
Usuniecie starego mechanizmu trasówek (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.8)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel usunięty został stary (klasyczny) mechanizm trasówek.
Użytkownicy nadal mogą korzystać z nowego mechanizmu trasówek dostępnego w oknie Trasówki (Mobilny Handel > Trasówki).
![]()
Handlowcy posiadający odpowiednie uprawnienia mają dostęp do swojej trasówki w aplikacji mobilnej z poziomu modułów Trasówka oraz Planer.
![]()
![]()
Przeniesienie szablonu z dokumentami do akceptacji na szablon REPX (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.8)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel zmieniony został mechanizm do generowania dokumentów PDF z zamówieniem do akceptacji na szablon REPX.
W ustawieniach szablonów wydruków dla zamówień obcych dodany został szablon ZMO_SMH_DoAkceptacji posiadający mechanizm umożliwiający akceptację lub odrzucenie zamówienia na podstawie wskazanych przez handlowca powodów podania ceny poniżej minimalnej (Ustawienia>Szablony wydruków>Zamówienia obce).
Szablon ten jest predefiniowany, oznacza to, że nie można go zmienić ani usunąć, ale dostępna jest jego edycja oraz zapis pod nową nazwą.
![]()
Należy również pamiętać, że dotychczasowe ustawienia konfiguracji wydruków nie działają na nowych wydrukach. Szablon z zamówieniem do akceptacji posiada dodatkowe parametry określające widoczność danych na wydruku. Użytkownik może w edytorze szablonów wydruków zmienić ich domyślne wartości widoczności, edytując dany parametr w oknie Lista pól, a następnie zapisać wprowadzone zmiany jako nowy szablon wydruku. Domyślnie prezentowana jest nazwa i kod towaru, ilość oraz ceny i wartości na pozycji.
![]()
![]()
W ustawieniach modułu dodane zostało ustawienie Wydruk zamówienia do akceptacji (Ustawienia > Rozwiązania mobilne>Ustawienia – Mobilny Handel > zakładka Wydruki). Jeśli zaznaczona jest opcja Wysyłaj PDF z zamówieniem do akceptacji gdy zostanie przekroczona cena minimalna na pozycji, po rozwinięciu nowego ustawienia możliwe jest wybranie, na podstawie którego szablonu ma być generowany wydruk zamówienia do akceptacji. Na liście widoczne będą wszystkie aktywne szablony wydruku dla zamówień obcych zdefiniowane w systemie.
![]()
Należy pamiętać, że aby wysyłka zamówienia do akceptacji działała poprawnie wymagane jest skonfigurowanie statusów zamówienia oraz uzupełnienie w słowniku mh Powody cen poniżej minimalnych adresów mailowych, na które ma zostać wysłany wydruk do akceptacji, jeśli dany powód zostanie wskazany przez handlowca.
![]()
![]()
Handlowiec podczas tworzenia zamówienia podaje dla towaru cenę niższą niż podana jest w cenniku cen minimalnych oraz wskazuje powód ze słownika.
![]()
Po wystawieniu zamówienia wskazany w ustawieniach wydruk PDF do akceptacji zostanie wysłany na adres mailowy podany przy powodzie. Na wydruku widoczne są powody ceny minimalnej oraz przyciski Akceptuję i Odrzucam.
![]()
W zależności od wybranej opcji zmieniany będzie status na dokumencie prezentowany w polu własnym mh Status 1.
![]()
Dodanie ustawienia dla eService tom, możliwość skonfigurowania pod aplikacje testową (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.8)
W ustawieniach modułu dodane zostało ustawienie Używaj testowej wersji aplikacji eService tom pozwalające na przełączanie trybu pracy na testową wersję aplikacji eService tom (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia – Mobilny Handel > zakładka Ustawienia ogólne).
![]()
Jeśli ustawienie to zostało włączone do poprawnego działania wymagane jest zainstalowanie na urządzeniu mobilnym aplikacji eService tom w wersji przeznaczonej do testów pozwalającej na bezpieczne sprawdzanie funkcjonalności. Użytkownik powinien też być w niej zalogowany.
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel, podczas wybrania opcji płatności terminalem nastąpi otworzenie testowej aplikacji eService tom i zasymulowanie przyjmowania płatności zbliżeniowej.
![]()
![]()
Należy również pamiętać, że aby płatność terminalem za pomocą aplikacji eService tom była możliwa, w ustawieniach użytkownika mobilnego lub w ustawieniach globalnych modułu, opcja Płatność terminalem powinna być ustawiona jako eService.
W pierwszej kolejności brane są pod uwagę ustawienia użytkowników mobilnych. Jeśli ustawienie to nie zostało zdefiniowane w kartotece użytkowników mobilnych, wówczas pobrane zostanie z ustawień modułu.
![]()
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.1g (25.10.1.7)
Dostosowanie do poprawki TempFix_HMF_2025.1_20250527 oraz TempFix_H50_2025.1_20250527 (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.7)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2025.1_20250527 z dnia 27-05-2025 dla Symfonii ERP Handel 2025.1 oraz TempFix_H50_2025.1_20250527 z dnia 27-05-2025 dla Symfonii Handel 2025.1.
Centrum pomocy - Poprawka z 27.05.2025 do Symfonii ERP Handel >> Centrum pomocy - Poprawka z 27.05.2025 do Symfonii Handel >>
Zmiana mechanizmu generowania dokumentu PDF, wykorzystanie szablonów wydruku z Symfonii (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.7)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel zmieniony został mechanizm do generowania dokumentów PDF wysyłanych mailem po wystawieniu dokumentu (z wyjątkiem zamówienia do akceptacji) oraz zamówień i faktur pobieranych w szczegółach dokumentów w aplikacji mobilnej.
Nowe wydruki generowane są na podstawie szablonów wydruków zdefiniowanych w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. Dla zamówień obcych dodane zostały dwa szablony wydruków odpowiadające wydrukom wcześniej dostępnym w rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel. Standardowy wydruk zamówienia ZMO_SMH oraz ZMO_SMH_Grupowany pozwalający na wydruk zamówienia z podziałem towarów według kategorii (Ustawienia > Szablony wydruków > Zamówienia obce).
![]()
Dla dokumentów sprzedaży dodany został szablon wydruków DOKSPRZ_SMH (Ustawienia>Szablony wydruków>Dokumenty sprzedaży).
![]()
Dodane przez rozwiązanie szablony wydruków są predefiniowane. Oznacza to, że nie można ich zmienić ani usunąć, ale dostępna jest ich edycja oraz zapis pod nową nazwą.
Szablony te posiadają dodatkowe parametry określające widoczność danych na wydruku, takie jak np. prezentacja ilości czy cen na pozycjach. Parametry, które na dowolnym szablonie wydruku są ustawione jako widoczne, będą możliwe do ustawienia przez handlowca podczas wystawiania dokumentu w aplikacji mobilnej. W edytorze szablonów wydruków parametry te dostępne są w oknie Lista pól.
![]()
![]()
Należy również pamiętać, że dotychczasowe ustawienia konfiguracji wydruków nie działają na nowych wydrukach, z wyjątkiem ustawień konfiguracji dla kategorii towarów na szablonie ZMO_SMH_Grupowany (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Konfigurator wydruków – Mobilny Handel > zakładka Kategorie).
![]()
Jeśli firma korzysta z opcji wysyłki PDF z zamówieniem do przełożonego lub głównego handlowca należy pamiętać, aby w polach Wydruk zamówienia przełożonego i Wydruk zamówienia głównego handlowca, uzupełnić szablony wydruku jakie mają być wysyłane (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Ustawienia – Mobilny Handel>zakładka Wydruki). Po przejściu w tryb edycji i rozwinięciu listy widoczne będą wszystkie aktywne szablony wydruku dla zamówień obcych zdefiniowane w systemie.
![]()
W ustawieniach użytkowników mobilnych dodana została zakładka Uprawnienia do szablonów wydruku, umożliwiająca określenie, do których szablonów dla zamówień obcych oraz dokumentów sprzedaży dany handlowiec ma mieć dostęp w aplikacji (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Użytkownicy mobilni). Po przejściu w tryb edycji na liście widoczne są wszystkie aktywne szablony wydruków zdefiniowane w systemie. Użytkownik odbiera lub nadaje uprawnienie do szablonu wydruku poprzez zaznaczenie lub odznaczenie pola w kolumnie Dostęp.
![]()
W aplikacji mobilnej podczas tworzenia zamówienia lub dokumentu sprzedaży handlowiec ma możliwość włączenia automatycznej wysyłki wystawionego dokumentu PDF do dostępnych adresatów. Po zaznaczeniu wysyłki maila do adresata, poniżej pojawi się pole Typ wydruku z listą rozwijaną zawierającą wszystkie szablony wydruków odpowiednich dla danego typu dokumentu, do których handlowiec ma nadane uprawnienia.
Po wybraniu typu wydruku, który zawiera dodatkowe parametry oznaczone w szablonie jako widoczne, wyświetlony zostanie przycisk z kołem zębatym. Po jego wybraniu w otworzonym oknie Konfiguracja wydruku raportu handlowiec ma możliwość uzupełnienia dostępnych parametrów.
![]() Dla szablonu wydruku zamówienia ZMO_SMH dostępne są parametry określające widoczność tabeli podsumowania rabatów, tabeli z wartościami dokumentu przed i po rabacie oraz widoczności przy pozycjach dokumentów takich danych jak: ilości towaru, cena i wartości towaru, kod kreskowy towaru, kod towaru oraz nazwa towaru.
![]()
Dla szablonu wydruku zamówienia ZMO_SMH_Grupowany dostępne są parametry określające widoczność tabeli podsumowania rabatów, tabeli z wartościami dokumentu przed i po rabacie oraz widoczności przy pozycjach dokumentów takich danych jak: ilości towaru, cena i wartości towaru.
![]()
Po dokonaniu zmian w konfiguracji wydruku należy zapisać je klikając przycisk Dalej i kontynuować tworzenie dokumentu. Maile z dokumentem PDF zostaną wysłane po wystawieniu dokumentów do adresatów wskazanych w ustawieniach.
![]()
![]()
W szczegółach wystawionego dokumentu zamówienia i faktury handlowiec również ma możliwość wygenerowania dokumentu PDF. Po wybraniu typu wydruki i kliknięciu przycisku Pobierz, użytkownik zostanie przeniesiony do okna Konfiguracja wydruku raportu, w którym będzie mógł skonfigurować parametry odpowiednie dla wybranego szablonu wydruku.
![]()
Dla szablonu wydruku dokumentu sprzedaży DOKSPRZ_SMH dostępne są parametry określające widoczność na pozycji ilości towaru, ceny i wartości towaru, kodu towaru, nazwy towaru, a także kodu kreskowego towaru.
![]()
Po dokonaniu zmian w konfiguracji wydruku należy zapisać je klikając przycisk Dalej. Wygenerowany zostanie dokument PDF do pobrania.
![]()
Dodanie ustawienia do tworzenia automatycznego wydania na podstawie dokumentu szybkiej sprzedaży (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.7)
W ustawieniach rozwiązania Symfonia Mobilny Handel dodana została opcja Twórz wydanie po wystawieniu dok. szybkiej sprzedaży (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia – Mobilny Handel > zakładka Dokumenty).
![]()
Jeśli opcja ta została zaznaczona po wystawieniu dokumentu w module Szybka sprzedaż utworzony zostanie powiązany dokument wydania magazynowego na dostępną ilość towaru z paragonu.
![]()
![]()
![]()
Możliwość ustawienia kodu PIN do zarządzania danymi połączenia (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.7)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel dodana została możliwość ustawienia kodu PIN do zarządzania danymi połączenia na danym urządzeniu mobilnym.
W celu ustawienia kodu PIN należy z poziomu ekranu logowania przejść do okna konfiguracji połączenia. Po wybraniu przycisku PIN, a następnie opcji Ustaw, otworzone zostanie okno do wprowadzenia PIN-u.
![]()
![]()
Użytkownik podaje kod w pierwszym polu, pamiętając, że musi on składać się z od 4 do 10 cyfr. Następnie powtarza ten sam PIN w drugim polu, aby potwierdzić jego poprawność. W celu zatwierdzenia należy skorzystać z przycisku Zapisz.
![]()
Od tego momentu dostęp do konfiguracji połączenia na tym urządzeniu będzie chroniony kodem PIN. Użytkownik chcący dodać nową pozycje danych logowania oraz skopiować, edytować lub usunąć istniejące dane musi podać kod PIN.
![]()
Jeśli kod PIN został ustawiony, wówczas po wybraniu przycisku PIN użytkownik ma możliwość zmiany lub usunięcia aktualnie ustawionego PIN-u.
![]()
Po wybraniu opcji Zmień otworzone zostanie okno, w którym należy podać stary i nowy kod PIN oraz zatwierdzić zmiany przyciskiem Zapisz.
![]()
Wybranie opcji Usuń spowoduje otworzenie okna, w którym należy podać aktualny kod PIN oraz zatwierdzić jego usunięcie przyciskiem Usuń.
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.1f (25.10.1.6)
Zmiana mechanizmu do generowania planu sprzedażowego na poprzedni okres (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.6)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel zmieniony został mechanizm do generowania raportu sprzedażowego.
Handlowiec wskazuje w ustawieniach aplikacji, dla których planów maja być generowane raporty sprzedaży. Po przejściu do modułu Raport i zsynchronizowaniu danych raportu widoczne są teraz wszystkie okresy skonfigurowane w wybranym planie, nie tylko te z bieżącego roku. Należy jednak pamiętać, że okresy starsze niż 10 lat nie będą synchronizowane.
Na dole ekranu znajduje się podsumowanie całego planu sprzedażowego w formie prezentacji wartości oraz paska postępu realizacji planu, a także podsumowanie wartości wykonania poprzedniego planu wybranego do porównania w oknie konfiguracji planów sprzedażowych (Mobilny Handel > Plany sprzedażowe).
![]()
Dodanie do planów sprzedażowych dodatkowych kolumn do porównywania z poprzednimi planami (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.6)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel na planach sprzedażowych została dodana możliwość porównywania sprzedaży z dwoma poprzednimi planami. W tym celu należy w oknie Plany sprzedażowe ustawić, z którymi planami dany plan ma zostać porównany (Mobilny Handel>Plany sprzedażowe). Porównywanie planów dostępne jest dla planów ogólnych, planów towarowych oraz planów kategorii towarowej.
Po przejściu w tryb edycji wybranego planu użytkownik w kolumnie Plan do porównania 1 wybiera z listy poprzedni plan, z którym wartości wykonania planu maja zostać porównane. Następnie w kolumnie Miesięcy wstecz 1 wskazuje, które okresy maja być ze sobą porównywane podając ilość miesięcy o jaką system ma się cofnąć, aby znaleźć odpowiednie okresy w planie do porównania.
Przykładowo edytując plan z datami obowiązywania od 2025-01 do 2025-12 użytkownik wskazuje do porównania plan z datami obowiązywania od 2024-01 do 2024-12, podając przy porównywanym planie 12 miesięcy wstecz. Wówczas okres 2025-01 będzie porównywany z okresem 2024-01, okres 2025-02 z okresem 2024-02, okres 2025-03 z okresem 2024-03 itd.
![]()
W kolumnach Plan do porównania 2 oraz Miesięcy wstecz 2 użytkownik w taki sam sposób ma możliwość wskazania drugiego planu do porównania.
Przykładowo użytkownik do tego samego planu z datami obowiązywania od 2025-01 do 2025-12 wskazuje do porównania drugi plan z datami obowiązywania od 2023-01 do 2023-12 oraz podaje przy porównywanym planie 24 miesiące wstecz. Wówczas okres 2025-01 będzie porównywany z okresem 2023-01, okres 2025-02 z okresem 2023-02, okres 2025-03 z okresem 2023-03 itd.
![]()
Po wprowadzeniu planów do porównania należy zapisać zmiany przyciskiem Zapisz.
W celu podglądu wartości porównanych planów użytkownik wskazuje handlowca, następnie z listy rozwijanej wybiera dla jakich dokumentów mają być obliczane wartości wykonania planu (Zamówienia lub Dokumenty sprzedaży) i klika przycisk Oblicz.
W kolumnach Porównanie do poprzedniego 1 oraz Porównanie do poprzedniego 2 widoczne będą wartości procentowe porównywania wartości wykonania planu z pierwszym oraz drugim z wybranych planów.
![]()
W przypadku planów towarowych oraz planów kategorii towarowej należy dodatkowo wskazać, dla którego towaru/kategorii towarowej ma zostać obliczone wykonanie planu.
Porównanie wykonania dla planów ogólnych, planów towarowych oraz planów kategorii towarowej widoczne jest również w aplikacji mobilnej w module Raport. Do tabeli raportu planu sprzedażowego dodane zostały kolumny %1 oraz %2 zawierające wartości porównania wykonania wskazanych w konfiguracji planów.
Na dole ekranu widoczne jest podsumowanie wartości planu oraz wykonania poprzedniego planu, który w konfiguracji planów sprzedażowych wybrany został do porównania jako pierwszy. Wartości obliczane są tylko z porównywanych okresów.
![]()
Należy pamiętać, że aby handlowiec miał dostęp do raportów planów sprzedażowych w aplikacji mobilnej powinien posiadać uprawnienie Tworzenie raportu planu sprzedażowego (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Uprawnienia użytkowników mobilnych).
Nowy widok pozycji listy zamówień obcych w aplikacji mobilnej (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.6)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel zmieniony został wygląd listy dokumentów w module Zamówienia.
Dokument na liście zawiera kod zamówienia/oferty (jeśli został wysłany do Symfonii) oraz status dokumentu. Poniżej znajduje się data utworzenia lub wysłania dokumentu, typ wizyty (fizyczna lub telefoniczna) oraz odbiorca i nabywca.
Następnie dla zsynchronizowanych zamówień mogą być widoczne wartości pól mh Status 1 oraz mh Status 2 jeśli zostały uzupełnione. Poniżej prezentowane są pola własne skonfigurowane w ustawieniach globalnych rozwiązania.
Pole Utworzył zawiera login użytkownika mobilnego, który wystawił dokument natomiast w polu Opiekun widoczny jest login użytkownika, który jest głównym handlowcem dla odbiorcy na dokumencie. Poniżej znajdują się informacje o ilości pozycji na dokumencie oraz sumie wartości netto, brutto i VAT.
Jeśli do zamówienia istnieją powiązane dokumenty będą one widoczne w tabeli Dokumenty powiązane.
![]()
Prezentacja pól własnych w szczegółach dokumentów oraz na liście dokumentów w aplikacji mobilnej (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.6)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel została dodana prezentacja do pięciu pól własnych skonfigurowanych w ustawieniach rozwiązania, które mają zaznaczoną opcje Aktywny (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia – Mobilny Handel > zakładka Pola własne).
![]()
W aplikacji mobilnej pola własne widoczne będą na liście zamówień, faktur oraz paragonów, a także w szczegółach dokumentów w zakładce Pola własne.
![]()
![]()
Na szczegółach zamówień w zakładce Pola własne dodatkowo widoczne będą pola Status 1 oraz Status 2 zawierające dane pobrane z pól własnych dokumentu mh Status 1 oraz mh Status 2.
Należy pamiętać, że w przypadku edycji konfiguracji pól własnych dokumentów w Handlu, aby zmiany były widoczne na wystawiony dokumentach w aplikacji mobilnej, wymagane jest synchronizacja dokumentów. |
Zmiany w wersji 2025.1e (25.10.1.5)
Dodanie konfiguracji do wyświetlania podsumowania wartości dokumentów przed rabatem na podstawie ceny cennikowej, bez uwzględniania rabatów ze schematu wyliczania ceny (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.5)
W ustawieniach modułu rozwiązania Symfonia Mobilny Handel zostało dodane ustawienie Typ prezentacji wartości dokumentu przed rabatem (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Ustawienia – Mobilny Handel> zakładka Dokumenty).
![]()
Ustawianie określa jakie wartości dokumentu przed rabatem prezentowane będą w aplikacji mobilnej. Z listy rozwijanej dostępne są dwie opcje: •Wartość przed rabatem ręcznie ustawionym w Mobilnym Handlu – w aplikacji mobilnej na dokumencie prezentowana będzie wartość przed rabatem dodanym przez handlowca za pomocą opcji Ustaw rabat; •Wartość przed rabatem na podstawie ceny bazowej z Handlu – w aplikacji mobilnej na dokumencie prezentowana będzie wartość przed rabatem na podstawie cen podstawowych towarów (przed dodaniem rabatów z cennika rabatowego, upustów indywidualnych oraz kartotekowych nabywcy, ustawionych w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, według schematu wyliczania cen).
Handlowiec w aplikacji tworzy zamówienie lub dokument sprzedaży i dodaje do niego towary. Jeśli ustawiona została opcja Wartość przed rabatem ręcznie ustawionym w Mobilnym Handlu po dodaniu rabatu w aplikacji za pomocą opcji Ustaw rabat na dole ekranu wyświetlane będą sumy wartości przed i po rabacie wprowadzonym przez handlowca.
![]()
![]()
W przypadku gdy ustawiona została opcja Wartość przed rabatem na podstawie ceny bazowej z Handlu sumy wartości przed i po rabacie na dole ekranu wyświetlone będą na podstawie wartości przed i po dodaniu łącznych rabatów z Handlu według schematu wyliczania cen oraz dodanych przez handlowca.
![]()
Przy tej opcji na podsumowaniu zamówienia dodatkowo widoczna będzie kolumna Rabat handlowy prezentująca procentową sumę rabatów nadanych w Handlu. Suma rabatów wyliczana jest według schematu wyliczania ceny. W kolumnie Wartość rabatu prezentowana jest wartość kwotowa udzielonych rabatów handlowych oraz handlowca na danej pozycji.
![]()
W zależności od wybranej opcji ustawienia po wystawieniu dokumentu sprzedaży lub zamówienia do pól własnych dokumentów zapisywane będą odpowiednie wartości netto oraz brutto przed rabatem.
![]()
Dodatkowo na polach własnych pozycji dokumentów sprzedaży oraz zamówień zapisywane są ceny przed rabatem (handlowym lub handlowca w zależności od ustawienia) oraz procentowe wartości rabatu z Handlu (mh rabat handlowy) i rabatu dodanego przez handlowca (mh rabat).
![]() |
Zmiany w wersji 2025.1d (25.10.1.4)
Dodanie konfiguracji pól własnych dla dokumentów sprzedaży (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.4)
W zakładce Pola własne ustawień globalnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość konfiguracji pól własnych dla faktur oraz paragonów (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Ustawienia – Mobilny Handel> zakładka Pola własne).
![]()
Po przejściu w tryb edycji użytkownik określa jakie pola własne dokumentów sprzedaży będą dostępne w aplikacji. W tym celu uzupełnia poniższe pola: •Aktywny – poprzez zaznaczanie/odznaczanie pola, użytkownik określa czy pole własne ma być widoczne w aplikacji mobilnej; •Pole własne – kolumna zawiera aktywne pola własne dokumentów sprzedaży zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia> Pola Własne> Dokumenty> Dokumenty sprzedaży); •Nazwa w aplikacji mobilnej – w kolumnie należy wpisać nazwę dla pola własnego jaka ma być prezentowana w aplikacji mobilnej. Domyślnie ustawiana jest nazwa wskazanego pola własnego; •Wymagane – poprzez zaznaczanie/odznaczanie pola, użytkownik określa czy pole własne musi zostać uzupełnione w aplikacji mobilnej przed wystawieniem dokumentu.
W aplikacji mobilnej handlowiec tworzy fakturę/paragon. Po dodaniu do dokumentu towarów handlowiec przechodzi do ekranu z komentarzem, który rozdzielony został na dwie zakładki. W zakładce Pola własne handlowiec ma możliwość uzupełnienia pól własnych dokumentów, które w konfiguracji ustawień rozwiązania oznaczone zostały jako aktywne.
Pola własne wyświetlane są w tabeli zawierającej kod oraz wartość pola własnego. W zależności od typu pola własnego, wartości należy wybrać z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie. Aby usunąć wartość w polu należy skorzystać z przycisku „X”. Jeśli po lewej stronie pola własnego widoczny jest czerwony znacznik oznacza to że pole jest wymagane – bez uzupełnienia wymaganych pól własnych nie będzie możliwa wysyłka dokumentu do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
Po uzupełnieniu pól własnych handlowiec wysyła fakturę/paragon. Uzupełnione pola własne widoczne są na dokumencie sprzedaży w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
Podczas realizacji w aplikacji mobilnej takich operacji jak: kopiowanie dokumentu, tworzenie faktury do zamówienia oraz tworzenie faktury do paragonu, pola własne, które pokrywają się z konfiguracją dla nowo tworzonego dokumentu, zostaną przepisane.
|
Zmiany w wersji 2025.1c (25.10.1.3)
Dostosowanie do poprawki TempFix_HMF_2025.1_20250407 oraz TempFix_H50_2025.1_20250407 (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.3)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2025.1_20250407 z dnia 07-04-2025 dla Symfonii ERP Handel 2025.1 oraz TempFix_H50_2025.1_20250407 z dnia 07-04-2025 dla Symfonii Handel 2025.1.
Centrum pomocy - Poprawka z 07.04.2025 do Symfonii ERP Handel >> Centrum pomocy - Poprawka z 07.04.2025 do Symfonii Handel >>
Integracja z aplikacją eServiceTOM do obsługi płatności (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.3)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało zintegrowane z aplikacją eService tom umożliwiającą przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą telefonu lub tabletu z NFC.
W ustawieniach globalnych modułu (Ustawienia>Rozwiązania mobilne> Ustawienia – Mobilny Handel> zakładka Dokumenty) oraz ustawieniach użytkownika mobilnego (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Użytkownicy mobilni) w polu Terminal płatniczy dodana została opcja eService.
Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności brane są pod uwagę ustawienia użytkowników mobilnych. Jeśli ustawienie to nie zostało zdefiniowane w kartotece użytkowników mobilnych, wówczas pobrane zostanie z ustawień modułu.
![]()
![]()
Handlowiec na urządzeniu mobilnym ma zainstalowaną aplikacje płatniczą eService tom oraz jest w niej zalogowany. Podczas fiskalizacji paragonu lub wystawiana faktury/dokumentu płatności w aplikacji Symfonia Mobilny Handel handlowiec wybiera opcje płatności terminalem.
![]()
Na ekranie wyświetlona zostanie aplikacja płatnicza z kwotą do zapłaty. Handlowiec przyjmuje płatność zbliżeniową od klienta.
![]()
W przypadku pomyślnej transakcji w aplikacji zostanie wyświetlony komunikat Transakcja zaakceptowana.
![]()
Po zakończeniu transakcji dokument płatności zostanie wysłany i wystawiony w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel. W przypadku realizacji dokumentu sprzedaży zostanie on wysłany do systemu i rozliczony wystawioną wcześniej płatnością.
![]()
Dodanie konfiguracji pól własnych dla dokumentów zamówień obcych oraz ofert (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.3)
W zakładce Pola własne ustawień globalnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość konfiguracji pól własnych dla zamówień obcych oraz ofert (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Ustawienia – Mobilny Handel> zakładka Pola własne).
![]()
Po przejściu w tryb edycji użytkownik określa jakie pola własne zamówień obcych i ofert będą dostępne w aplikacji. W tym celu uzupełnia poniższe pola: •Aktywny – poprzez zaznaczanie/odznaczanie pola, użytkownik określa czy pole własne ma być widoczne w aplikacji mobilnej; •Pole własne – kolumna zawiera aktywne pola własne zamówień obcych zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia>Pola Własne>Dokumenty>Zamówienia obce); •Nazwa w aplikacji mobilnej – w kolumnie należy wpisać nazwę dla pola własnego jaka ma być prezentowana w aplikacji mobilnej. Domyślnie ustawiana jest nazwa wskazanego pola własnego; •Wymagane – poprzez zaznaczanie/odznaczanie pola, użytkownik określa czy pole własne musi zostać uzupełnione w aplikacji mobilnej przed wystawieniem dokumentu.
W aplikacji mobilnej w zależności o tego czy podczas tworzenia zamówienia w polu Typ dok. wybrany został schemat typu dokumentu o charakterze Zamówienie czy Oferta możliwe będą do uzupełnienia pola własne skonfigurowane w ustawieniach dla zamówień obcych lub ofert.
![]()
Po dodaniu do dokumentu towarów handlowiec przechodzi do ekranu z komentarzem, który rozdzielony został na dwie zakładki. W zakładce Pola własne handlowiec ma możliwość uzupełnienia pól własnych dokumentów, które w konfiguracji ustawień rozwiązania oznaczone zostały jako aktywne.
Pola własne wyświetlane są w tabeli zawierającej kod oraz wartość pola własnego. W zależności od typu pola własnego, wartości należy wybrać z listy rozwijanej lub wpisać ręcznie. Aby usunąć wartość w polu należy skorzystać z przycisku „X”. Jeśli po lewej stronie pola własnego widoczny jest czerwony znacznik oznacza to że pole jest wymagane – bez uzupełnienia wymaganych pól własnych nie będzie możliwa wysyłka dokumentu do systemu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
Po uzupełnieniu pól własnych handlowiec wysyła zamówienie/ofertę. Uzupełnione pola własne widoczne są na zamówieniu w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
Podczas kopiowania zamówienia w aplikacji mobilnej za pomocą opcji Kopiuj do nowego zamówienia pola własne skonfigurowane w ustawianiach zostaną przepisane do nowego dokumentu.
![]()
W przypadku zmiany typu dokumentu pola własne, które nie pokrywają się w konfiguracjach pól własnych zamówień obcych oraz ofert zostaną utracone.
![]()
![]()
![]()
Rozdzielenie wartości na planach ogólnych per handlowiec dla jednego planu (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.3)
W oknie Plany sprzedażowe rozwiązania Symfonia Mobilny Handel dla planów ogólnych dodana została możliwość uzupełniania wartości planu indywidualnie dla każdego handlowca w obrębie jednego planu.
![]()
![]()
Prezentacja notatek kontrahentów podczas tworzenia dokumentu (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.3)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana prezentacja notatki kontrahenta podczas tworzenia dokumentów. Notatkę kontrahenta można uzupełnić zarówno podczas edycji/dodawania kontrahenta w aplikacji mobilnej jak i z poziomu formatki kontrahenta w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
![]()
Jeśli notatka kontrahenta jest uzupełniona wówczas podczas tworzenia zamówienia i dokumentu sprzedaży po wskazaniu tego kontrahenta będzie ona wyświetlana obok jego danych na ekranie wyboru odbiorcy na dokumencie oraz w zakładce Szczegóły na podsumowaniu dokumentu.
![]()
![]() |
Zmiany w wersji 2025.1b (25.10.1.2)
Synchronizacja loga aplikacji mobilnej (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.2)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość zmiany loga widocznego na oknie logowania.
W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w ustawieniach ogólnych rozwiązania zostało dodana sekcja ustawień Logo (Ustawienia> Rozwiązania mobilne> Ustawienia – Symfonia Mobilny Handel> Ustawienia ogólne).
Po przejściu do trybu edycji użytkownik klika Załaduj i w wyświetlonym oknie wskazuje obraz z komputera. Przycisk Wyczyść powoduje usunięcie wgranego obrazu. Wówczas w aplikacji mobilnej będzie wyświetlane standardowe logo aplikacji Symfonia Mobilny Handel.
![]()
Po zapisaniu ustawień dodatku w Handlu oraz po pierwszym zalogowaniu się do aplikacji mobilnej, na ekranie logowania pojawi się logo wgrane w ustawieniach.
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.1a (25.10.1.1)
Dostosowanie do Symfonii 2025.1 (25.10.1.0) oraz WebAPI 2025.1 (25.10.1.0) (dla Handlu 2025.1 od 25.10.1.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do Symfonii 2025.1 oraz WebAPI 2025.1. |
Zmiany w wersji 2025.e (25.0.1.5)
Prezentacja rabatów udzielanych przy wyliczaniu ceny dla pozycji (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.15; dla Handlu 2025 od 25.0.1.5)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel została dodana prezentacji sumy rabatów ustawionych dla kontrahenta i towaru w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, według których wyliczona została cena towaru dla pozycji.
Podczas tworzenia zamówienia lub dokumentu sprzedaży na liście towarów pod ceną widoczny jest sumaryczny rabat w formie procentowej uwzględniony w cenie.
![]()
![]()
Na sumę rabatów składają się rabaty ustawione na cenniku oraz upusty indywidualne i kartotekowe kontrahenta wliczane w cenę towaru według schematu dołączonego do dokumentacji rozwiązania Symfonia Mobilny Handel.
Schemat wyliczania ceny towaru (PDF) >>
Rozdzielenie uprawnień do nadawania rabatów na paragony, faktury i zamówienia (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.15; dla Handlu 2025 od 25.0.1.5)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel uprawnienie użytkowników mobilnych do ustawiania rabatów zostało rozdzielone. Użytkownik może nadać to uprawnienie oddzielnie na paragonach, fakturach i zamówieniach (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Uprawnienia użytkowników mobilnych).
![]()
Zapisywanie informacji o urządzeniu podczas logowania i wysyłki logów (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.15; dla Handlu 2025 od 25.0.1.5)
W logach aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel zostało dodane zapisywanie wersji aplikacji, wersji Androida oraz modelu urządzenia podczas logowania się do aplikacji oraz wysyłania logów.
![]()
Przeniesienie ustawienia „Dostępne są tylko towary znajdujące się na stanie magazynowym” do zakładki Towary (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.15; dla Handlu 2025 od 25.0.1.5)
W ustawieniach globalnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel ustawienie Dostępne są tylko towary znajdujące się na stanie magazynowym zostało przeniesione z zakładki Dokumenty do zakładki Towary (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia – Mobilny Handel).
![]() |
Zmiany w wersji 2025.d (25.0.1.4)
Dostosowanie do poprawki TempFix_HMF_2025.0_20250214 oraz TempFix_H50_2025_20250214 (dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2025.0_20240214 z dnia 18-02-2025 dla Symfonii ERP Handel 2025 oraz TempFix_H50_2025_20240214 z dnia 18-02-2025 dla Symfonii Handel 2025.
Centrum pomocy - Poprawka z 18.02.2025 do Symfonii ERP Handel >> Centrum pomocy - Poprawka z 18.02.2025 do Symfonii Handel >>
Obsługa domyślnych typów cen z parametrów pracy Handlu (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel uwzględnione zostały parametry pracy określające typ ceny sprzedaży wystawianego dokumentu (Ustawienia>Firma>Parametry pracy>Parametry polityki sprzedaży).
Podczas tworzenia w aplikacji mobilnej zamówienia lub faktury ustawiany będzie automatycznie typ cen pobrany z ustawienia Typ cen wystawianego dokumentu w parametrach pracy.
![]()
Podczas tworzenia w aplikacji mobilnej paragonu ustawiany będzie automatycznie typ cen pobrany z ustawienia Typ cen wystawianego paragonu w parametrach pracy.
![]()
Należy pamiętać, że w pierwszej kolejność pobierany jest typ cen ustawiony na nabywcy podanym na dokumencie. Jeśli nabywca nie ma ustawionego typu ceny sprzedaży wówczas jest on pobierany z ustawień parametrów pracy.
![]()
Generowanie raportu sprzedaży kontrahenta na podstawie odbiorców a nie nabywców (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel możliwe jest generowanie raportu sprzedaży kontrahenta. W tym celu należy w kartotece Odbiorcy na wybranym kontrahencie wywołać okno dostępnych akcji a następnie wybrać opcje Raport sprzedaży.
![]()
Otworzone zostanie okno z raportem sprzedaży wybranego kontrahenta. Do obliczenia wartości raportu sprzedaży pobierane będą dokumenty sprzedaży, na których wybrany kontrahent jest odbiorcą.
![]()
Dodanie parametru w ustawieniach globalnych do wyboru sposobu generowania raportów sprzedażowych (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W ustawieniach globalnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel dodane zostało ustawienie Sposób pobierania dokumentów określające, na podstawie których dokumentów mają być obliczane wartości planów sprzedażowych (Ustawienia > Rozwiązanie mobilne > Ustawienia – Mobilny Handel > zakładka Ustawienia ogólne).
![]()
Z listy rozwijanej ustawienia Sposób pobierania dokumentów dostępne są poniższe opcje: •Obliczaj wartości planu na podstawie wymiaru mh Wystawił dokument – do obliczenia wartości planu sprzedażowego handlowca pobierane będą tylko dokumenty, które maja uzupełniony pole własne mh Wystawił dokument. Pole te jest uzupełniane automatycznie loginem handlowca, który wystawił dokument w aplikacji mobilnej;
![]()
•Obliczaj wartości planu na podstawie odbiorców przypisanych do handlowców – do obliczenia wartości planu sprzedażowego handlowca pobierane będą tylko dokumenty, na których jako odbiorca podany jest kontrahent przypisany do handlowca (Mobilny Handel>Handlowcy).
![]()
![]()
Na podstawie wybranej opcji ustawienia obliczane będą wartości planów ogólnych, planów towarowych oraz planów kategorii towarowych (Mobilny Handel>Plany sprzedażowe).
![]()
Dodatkowe komunikaty podczas dodawania towarów i kategorii na planach sprzedażowych podczas gdy towar/kategoria nie kwalifikuje się do dodania (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W kartotece Plany sprzedażowe dostępnej w rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel (Mobilny Handel>Plany sprzedażowe) dodane zostały dodatkowe komunikaty podczas dodawania do planu towarowego oraz planu kategorii towarowych. W przypadku, gdy dany towar/kategoria nie kwalifikuje się do planu sprzedażowego podczas dodawania go wyświetlona zostanie odpowiednia informacja.
![]()
Dodanie typu oferty do schematów typów dokumentów (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W ustawieniach schematów typów dokumentów został dodany nowy charakter dokumentu Oferta (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Schematy typów dokumentów).
![]()
Użytkownik dodając nowy schemat typów dokumentów wybiera charakter dokumentu Oferta a następnie ustawia dla niego typ i serię dokumentu z listy zawierającej typy dokumentów zdefiniowane dla zamówienia obcego.
![]()
Następnie określa typ obsługi dokumentu oraz czy dane adresowe do wydruków maja być pobierane z działu firmy. Po uzupełnieniu pól zapisuje zmiany przyciskiem Zapisz.
![]()
W aplikacji mobilnej handlowiec tworzy ofertę z poziomu modułu Zamówienia wybierając typ dokumentu dla oferty zdefiniowany w schematach typów dokumentów.
![]()
Rozbudowa anulowania zamówienia o dodatkowe ustawienie (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W ustawieniach ogólnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel dodane zostało ustawienie Anulowanie oferty podczas kopiowania (Ustawienia>Rozwiązanie mobilne>Ustawienia – Mobilny Handel>zakładka Dokumenty). Na liście rozwijanej ustawienia dostępne są poniższe opcje wyboru: •Nie anuluj dokumentu bazowego – oferta, z której została skopiowana aktualnie edytowana oferta nie zostanie anulowana przy wysyłaniu nowej; •Pytaj czy anulować bazowy dokument – podczas potwierdzania nowej oferty zostanie wyświetlone pytanie czy anulować ofertę, z której aktualnie edytowana została skopiowana; •Anuluj bazowy dokument automatycznie – oferta, z której została skopiowana aktualnie edytowana oferta zostanie automatycznie anulowana po wysyłaniu nowej oferty.
![]()
Handlowiec w aplikacji mobilnej tworzy nową ofertę w module Zamówienia następnie kopiuje wystawioną ofertę do nowej oferty za pomocą opcji Kopiuj do nowego zamówienia.
![]()
Podczas potwierdzania skopiowanego dokumentu, dokument bazowy może zostać anulowany w zależności od opcji ustawienia.
![]()
![]()
Należy pamiętać że ustawienie Anulowanie oferty podczas kopiowania działa tylko jeśli bazowy i skopiowany dokument mają ustawiony typ dokumentu o charakterze Oferta (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Schematy typów dokumentów).
![]()
![]()
Logowanie wersji aplikacji mobilnej w logach mobilnych (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.14; dla Handlu 2025 od 25.0.1.4)
W logach aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel zostało dodane zapisywanie wersji aplikacji.
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.c (25.0.1.3)
Dostosowanie do poprawki TempFix_HMF_2025.0_20250124 oraz TempFix_H50_2025_20250124 (dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2025.0_20240124 z dnia 28-01-2025 dla Symfonii ERP Handel 2025 oraz TempFix_H50_2025_20240124 z dnia 28-01-2025 dla Symfonii Handel 2025.
Centrum pomocy - Poprawka z 28.01.2025 do Symfonii ERP Handel >> Centrum pomocy - Poprawka z 28.01.2025 do Symfonii Handel >>
Dodanie planów sprzedażowych po kategorii towaru (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3) W kartotece Plany sprzedażowe dostępnej w menu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Mobilny Handel>Plany sprzedażowe) została dodana zakładka Plany kategorii towarowych.
W zakładce widoczna jest lista zdefiniowanych planów sprzedażowych dla handlowców z uwzględnieniem konkretnych kategorii towarów. Po dodaniu nowego planu sprzedażowego wyświetlona zostanie lista handlowców. Użytkownik dla każdego handlowca definiuje, które kategorie towarowe mają być uwzględniane w planie sprzedażowym. W tym celu należy wybrać przycisk Dodaj kategorię otworzone zostanie okno z listą kategorii towarowych zdefiniowanych w systemie. Wskazane kategorie zostaną dodane do planu handlowca. Przycisk Usuń kategorie usuwa z planu handlowca aktualnie wskazaną kategorię.
![]()
![]()
Następnie użytkownik w szczegółach planu może ustalić okres jego obowiązywania, a także wartości sprzedaży netto trzech wariantów planu: optymistyczny, optymalny i pesymistyczny.
Po zapisaniu zmian, wskazaniu danego handlowca i kategorii towaru na wybranym planie sprzedażowym możliwe jest obliczenie postępu wykonania planu na podstawie wystawionych dokumentów sprzedaży lub zamówień. W tym celu należy wybrać typ dokumentu i kliknąć przycisk Oblicz. W kolumnie Progress obliczony zostanie postęp realizacji planu. Należy pamiętać, że procent wykonania planu jest obliczany na podstawie wartości optymalnej.
Dodatkowo użytkownik ma możliwość określenia jakie kategorie dokumentów sprzedaży/zamówień mają być brane pod uwagę, podczas obliczania postępu wykonania planu, przechodząc do konfiguracji planów sprzedażowych (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Konfiguracja planów sprzedażowych).
![]()
Raporty planów sprzedaży dostępne są również w aplikacji mobilnej. Aby handlowiec miał do nich dostęp należy w ustawieniach uprawnień użytkowników mobilnych zaznaczyć uprawnienie Tworzenie raportu planu sprzedaży (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Uprawnienia użytkowników mobilnych).
Handlowiec z dostępem do tworzenia raportu planu sprzedaży w ustawieniach aplikacji mobilnej ma możliwość ustawienia planu sprzedażowego, według którego tworzony będzie raport sprzedaż kategorii towarów. W tym celu w listy rozwijanej należy wybrać plan dla kategorii towarowych zdefiniowany w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel.
![]()
Po otwarciu modułu Raport wyświetlone zostanie okno podzielone na trzy zakładki – plan ogólny, plan towarowy oraz plan kategorii.
W górnej części ekranu za pomocą listy rozwijanej handlowiec wybiera czy raport obliczany ma być na podstawie wystawionych zamówień czy dokumentów sprzedaży. Poniżej widoczna jest informacja z datą i godziną ostatniej synchronizacji raportów planów sprzedażowych oraz przycisk odśwież wywołujący okno synchronizacji raportów.
W zakładce Plan kategorii widoczna jest tabela przedstawiająca listę kategorii towarów dodanych do planu sprzedażowego oraz postęp realizacji planu dla poszczególnych kategorii towarów.
![]()
Po kliknięciu przycisku w kolumnie Szczegóły na ekranie zostaną wyświetlone szczegóły planu sprzedażowego kategorii towarów. Raport przedstawia kolejno informacje o wartości netto w PLN w wariancie optymalnym planu, wartość netto w PLN wystawionych dokumentów o wybranym typie oraz procent realizacji planu. Tabela podzielona jest na miesiące bieżącego roku rozpoczynając od pierwszego miesiąca obowiązywania planu.
Na dole ekranu znajduje się podsumowanie bieżącego roku w formie prezentacji wartości oraz paska postępu realizacji planu, a także podsumowanie wartości wykonania planu w poprzednim roku jeśli okres ten został w nim uwzględniony.
![]()
Dodanie ustawienia dla użytkownika i ustawienia globalnego, które definiuje jaki typ rejestru ma być brany jako pierwszy w mobilnej aplikacji (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W ustawieniach użytkowników mobilnych (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Użytkownicy mobilni) oraz ustawieniach ogólnych modułu (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Ustawienia – Mobilny Handel) dodane zostało ustawienie Domyślna grupa rejestrów płatności z możliwością wyboru opcji Kasa, Bank, Inny lub Karta odnoszących się do ustawień zawierających domyślne rejestry kasa, bank, inny oraz karta. Ustawienie domyślnej grupy rejestrów płatności nie jest wymagane.
Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności brane są pod uwagę ustawienia użytkowników mobilnych. Jeśli ustawienie to nie zostało zdefiniowane w kartotece użytkowników mobilnych, wówczas pobrane zostanie z ustawień modułu.
![]()
![]()
W zależności od wybranej domyślnej grupy rejestrów podczas tworzenia dokumentów w aplikacji mobilnej ustawiony zostanie rejestr wskazany w grupie rejestrów podanej jako domyślna. W przypadku, gdy jako domyślna grupa rejestrów wybrana została opcja Kasa ustawiony zostanie rejestr, który na użytkowniku mobilnym wybrany został w ustawieniu Rejestr płatności kasa. Jeśli rejestr ten nie jest uzupełniony na użytkowniku pobrany zostanie z ustawień globalnych modułu (Domyślny rejestr kasa).
![]()
Należy pamiętać, że w przypadku gdy na formatce nabywcy podanego na dokumencie będzie ustawiony rejestr pieniężny zostanie on pobrany w pierwszej kolejności.
Dodanie konfiguracji dla planów sprzedażowych, doliczanie do raportu nierozliczonych płatności dla powiązanych z handlowcem kontrahentów (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W ustawieniach ogólnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel dodane zostały ustawienia pozwalające na doliczanie nierozliczonych płatności do planów sprzedażowych. Aby nierozliczane płatności były doliczane do planów należy zaznaczyć opcje Doliczaj nierozliczone płatności oraz ustawić Domyślną stawkę VAT, na podstawie której z płatności obliczana będzie wartość netto doliczana do planu. Na liście rozwijanej dostępne są wszystkie aktywne stawki VAT zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Użytkownicy mobilni).
![]()
Opcje doliczania nierozliczonych płatności można ustawić również indywidualnie dla poszczególnych handlowców (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Użytkownicy mobilni).
Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności brane są pod uwagę ustawienia użytkowników mobilnych. Jeśli ustawienie to nie zostało zdefiniowane w kartotece użytkowników mobilnych, wówczas pobrane zostanie z ustawień ogólnych modułu.
![]()
W zakładce Plany ogólne kartoteki planów sprzedażowych użytkownik ma możliwość obliczenia wartości oraz procentu wykonania planu przez handlowca. Jeśli ustawienie doliczania nierozliczonych płatności zostało włączone nierozliczone płatności kontrahentów, którzy maja ustawionego danego handlowca jako głównego będą doliczane do wartości wykonania planu.
![]()
Handlowiec w aplikacji mobilnej również może zobaczyć raport wykonania planu sprzedażowego w module Raporty. Aby handlowiec miał do nich dostęp należy w ustawieniach uprawnień użytkowników mobilnych zaznaczyć uprawnienie Tworzenie raportu planu sprzedaży (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Uprawnienia użytkowników mobilnych).
![]()
Anulowanie zamówienia obcego z poziomu mobilnej aplikacji (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W aplikacji mobilnej rozwiązania Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość anulowania zamówienia obcego. Aby operacja ta była możliwa handlowiec musi mieć włączone uprawnienie Anulowanie zamówienia (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Uprawnienia użytkowników mobilnych).
![]()
Aby anulować zamówienie handlowiec wywołuje okno dostępnych akcji na zamówieniu o statusie wysłano i wybiera opcję Anuluj zamówienie. Status zamówienia zostanie zmieniony na anulowany a rezerwacje do zamówienia zostaną usunięte.
![]()
![]()
Również w przypadku wyboru opcji Kopiuj do nowego zamówienia przy potwierdzaniu wysyłki nowego zamówienia wyświetlone zostanie pytanie czy anulować dokument, z którego powstało to zamówienie.
![]()
![]()
![]()
Należy pamiętać, że zamówień do który powiązana została faktura lub paragon oraz do których utworzone zostało wydanie nie można anulować.
Generowanie raportu sprzedaży dla kontrahentów (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel została dodana możliwość generowania raportu sprzedaży dla kontrahentów na podstawie wystawionych dokumentów sprzedaży. W tym celu należy w kartotece Odbiorcy na wybranym kontrahencie wywołać okno dostępnych akcji a następnie wybrać opcje Raport sprzedaży.
![]()
Otworzone zostanie okno z raportem sprzedaży wybranego kontrahenta. Na górze ekranu widoczna jest informacja z datą i godziną ostatniej synchronizacji raportu sprzedaży oraz przycisk odśwież do synchronizacji danych.
Poniżej znajduje się tabela podzielona na dwanaście miesięcy zawierająca kolejno kolumny: •miesiące, •wartości sprzedaż netto z bieżącego roku, •wartości sprzedaż netto z poprzedniego roku, •procent sprzedaży z bieżącego roku względem poprzedniego roku, •wartości sprzedaży z przed dwóch lat, •procent sprzedaży z bieżącego roku względem sprzedaży z przed dwóch lat.
![]()
Usunięcie wymagalności podawania loginu podczas wprowadzania danych firmy do logowania (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel podanie loginu użytkownika podczas dodawania danych firmy do logowania nie jest już wymagane.
![]()
Możliwość ręcznej edycji loginu na oknie logowania (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W aplikacji Symfonia Mobilny Handel podczas logowania użytkownik ma możliwość wprowadzenia loginu ręcznie bez edycji danych firmy do logowania.
![]()
Rozbudowa filtrów w kartotece dokumentów, możliwość zapamiętania ustawień dla zalogowanego użytkownika (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.13; dla Handlu 2025 od 25.0.1.3)
W aplikacji mobilnej Symfonia Mobilny Handel rozbudowane zostały filtry dokumentów, kontrahentów oraz towarów.
Po przejściu do okna filtra na kartotekach zamówień, faktur, płatności, paragonów oraz akcji merchandising’owych dostępne są poniższe opcje filtrowania listy synchronizowanych dokumentów według zakresu dat: •Filtruj wstecz do daty – po zaznaczeniu tej opcji handlowiec w polach Pokaż od … do … podaje zakres dat po jakich ma być filtrowana lista dokumentów. Możliwe jest podanie tylko daty początkowej wówczas wyświetlane będą dokument od podanej daty do dnia bieżącego;
![]()
•Filtruj dni wstecz – po zaznaczeniu tej opcji w polu Dni wstecz użytkownik podaje z ilu dni wstecz maja być wyświetlone dokumenty.
![]()
Aby wyświetlić przefiltrowaną na podstawie wybranych ustawień listę dokumentów należy kliknąć przycisk Potwierdź. Przycisk Resetuj powoduje zresetowanie filtra do ustawień globalnych. Użytkownik ma możliwość zapisania filtra jako domyślny dla danego modułu na zalogowanym użytkowniku używając przycisku Zapisz jako domyślny. Przycisk Wstecz umożliwia wyjście z okna bez wprowadzania zmian w parametrach filtra.
![]()
Możliwość zapisywania i resetowania ustawień filtra została rozbudowana również na filtrze listy kontrahentów oraz towarów.
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.b (25.0.1.2)
Automatyczne obracanie zdjęć zrobionych podczas akcji merchandisingowych (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.12; dla Handlu 2025 od 25.0.1.2)
W aplikacji mobilnej w ustawieniach aplikacji zostało dodane ustawienie Obracaj zdjęcia o … stopni.
![]()
Zdjęcia dodane do akcji merchandising’owej będą automatycznie obracane na podstawie ustawienia.
![]()
![]()
![]()
|
Zmiany w wersji 2025.a (25.0.1.1)
Dostosowanie do Symfonii 2025 (25.0.1.0) oraz WebAPI 2025 (25.01.0) Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel dostosowano do współpracy z Symfonią 2025 oraz WebAPI 2025.
Dostosowanie do poprawki TemFix_HMF_2025.0_20241218 oraz TempFix_H50_20245_20241218 (dla Handlu 2025 od 25.0.1.1)
Rozwiązanie Symfonia Mobilny Handel zostało dostosowane do fixów TempFix_HMF_2025.0_20241218 z dnia 20-12-2024 dla Symfonii ERP Handel 2025 oraz TempFix_H50_2025_20241218 z dnia 20-12-2024 dla Symfonii Handel 2025.
Centrum pomocy - Poprawka z 20.12.2024 do Symfonii ERP Handel >> Centrum pomocy - Poprawka z 20.12.2024 do Symfonii Handel >>
Możliwość wyczyszczenia ustawień z domyślnym rejestrem typu karta i typu inny (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.11; dla Handlu 2025 od 25.0.1.1)
W systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w ustawieniach ogólnych rozwiązania została dodana możliwość wyczyszczenia ustawień z domyślnym rejestrem typu karta i typu inny (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Ustawienia-Mobilny Handel>zakładka Ustawienia ogólne).
W celu usunięcia ustawień w polach Domyślny rejestr karta i Domyślny rejestr inny należy skorzystać z przycisku x widocznym w polu danego ustawienia.
![]()
Dodanie planów sprzedaży dla poszczególnych towarów dla konkretnego handlowca (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.11; dla Handlu 2025 od 25.0.1.1)
W kartotece Plany sprzedażowe dostępnej w menu Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel (Mobilny Handel>Plany sprzedażowe) została dodana zakładka Plany towarowe.
W zakładce widoczna jest lista zdefiniowanych planów sprzedażowych dla handlowców z uwzględnieniem konkretnych towarów. Po dodaniu nowego planu sprzedażowego wyświetlona zostanie lista handlowców. Użytkownik definiuje dla każdego handlowca inny plan sprzedaży dla konkretnych towarów. W tym celu dodaje towary do planu, a następnie w szczegółach planu może ustalić okres jego obowiązywania, a także wartości sprzedaży netto trzech wariantów planu: optymistyczny, optymalny i pesymistyczny.
![]()
Po zapisaniu zmian, wskazaniu danego handlowca i towaru na wybranym planie sprzedażowym możliwe jest obliczenie postępu wykonania planu na podstawie wystawionych dokumentów sprzedaży lub zamówień. W tym celu należy wybrać typ dokumentu i kliknąć przycisk Oblicz. W kolumnie Progress obliczony zostanie postęp realizacji planu. Należy pamiętać, że procent wykonania planu jest obliczany na podstawie wartości optymalnej.
Dodatkowo użytkownik ma możliwość określenia jakie kategorie dokumentów sprzedaży/zamówień mają być brane pod uwagę, podczas obliczania postępu wykonania planu, przechodząc do konfiguracji planów sprzedażowych (Ustawienia>Rozwiązania mobilne>Konfiguracja planów sprzedażowych).
![]()
Raporty planów sprzedaży dostępne są również w aplikacji mobilnej. Aby handlowiec miał do nich dostęp należy w ustawieniach uprawnień użytkowników mobilnych zaznaczyć uprawnienie Tworzenie raportu planu sprzedaży (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Uprawnienia użytkowników mobilnych).
Handlowiec z dostępem do tworzenia raportu planu sprzedaży w ustawieniach aplikacji mobilnej ma możliwość ustawienia poniższych parametrów: •Ogólny – użytkownik wybiera plan sprzedaży, według którego tworzony będzie raport. Z listy rozwijanej dostępna jest opcja Wyłączony oraz plany zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w oknie planów sprzedażowych w zakładce Plany ogólne; •Towarowy – użytkownik wybiera plan sprzedaży konkretnych towarów, według którego tworzony będzie raport. Z listy rozwijanej dostępna jest opcja Wyłączony oraz plany zdefiniowane w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel w oknie planów sprzedażowych w zakładce Plany towarowe; •Typ dokumentu – określa, na podstawie którego typu dokumentów obliczany będzie procent wykonania planu ogólnego na pasku postępu w menu głównym aplikacji. Z listy rozwijanej należy wybrać jedną z opcji: Zamówienia lub Dokumenty sprzedaży; •Okres – ustawienie określa zakres czasu, na podstawie którego wyświetlany będzie postęp realizacji planu ogólnego w menu głównym aplikacji (Aktualny miesiąc, Poprzedni miesiąc, Aktualny kwartał, Aktualny rok); •Wyświetlaj plan towarowy po – użytkownik wybiera z listy rozwijanej w jaki sposób będzie wyświetlany plan towarowy – po towarach czy kategoriach towarów.
![]()
Po otwarciu kartoteki Raport wyświetlone zostanie okno podzielone na dwie zakładki – plan ogólny i plan towarowy.
W górnej części ekranu za pomocą listy rozwijanej handlowiec wybiera czy raport obliczany ma być na podstawie wystawionych zamówień czy dokumentów sprzedaży. Poniżej widoczna jest informacja z datą i godziną ostatniej synchronizacji raportów planów sprzedażowych oraz przycisk odśwież wywołujący okno synchronizacji raportów.
W zakładce Plan towarowy widoczna jest tabela przedstawiająca listę towarów/kategorii towarów (w zależności od ustawień w aplikacji mobilnej) oraz postęp realizacji całego planu sprzedażowego dla poszczególnych towarów/kategorii towarów.
![]()
![]()
Po kliknięciu przycisku w kolumnie Szczegóły na ekranie zostaną wyświetlone szczegóły planu sprzedażowego towaru/kategorii towarów. Raport przedstawia kolejno informacje o wartości netto w PLN w wariancie optymalnym planu, wartość netto w PLN wystawionych dokumentów o wybranym typie oraz procent realizacji planu. Tabela podzielona jest na miesiące bieżącego roku rozpoczynając od pierwszego miesiąca obowiązywania planu.
Na dole ekranu znajduje się podsumowanie bieżącego roku w formie prezentacji wartości oraz paska postępu realizacji planu, a także podsumowanie wartości wykonania planu w poprzednim roku jeśli okres ten został w nim uwzględniony.
![]()
Dodanie ustawienia, które definiuje czy wymagać podania adresu email oraz numeru telefonu podczas dodawania kontrahenta w aplikacji mobilnej (dla Handlu 2024.2 od 24.20.1.11; dla Handlu 2025 od 25.0.1.1)
W ustawieniach ogólnych rozwiązania Symfonia Mobilny Handel zostały dodane ustawienia Wymagaj podania adresu e-mail oraz Wymagaj podania numeru telefonu (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia-Mobilny Handel > zakładka Kontrahenci).
![]()
Po włączeniu powyższych ustawień podczas dodawania nowego kontrahenta w aplikacji mobilnej nie będzie możliwe zapisanie zmian, jeśli pola adres e-mail i numer telefonu nie zostaną uzupełnione.
![]()
|