Dodatek do Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel > Ustawianie dodatkowych statusów zamówienia | | Drukuj |
Po wysłaniu zamówienia obcego z aplikacji Symfonia Mobilny Handel, użytkownik handlowy ma możliwość ustawienia na nim dodatkowych pól własnych, które zostaną wyświetlone w aplikacji mobilnej w szczegółach danego zamówienia (po wcześniejszym wykonaniu synchronizacji danych). Uzupełnione pola własne stanowią dodatkową informację dla handlowca – może to być informacja o wewnętrznym statusie np. czy zamówienie zostało opłacone. Użytkownicy definiują statusy według własnych potrzeb.
W celu ustawienia dodatkowych statusów na zamówieniu należy przejść do kartoteki Zamówienia obce w systemie Symfonia ERP Handel/Symfonia Handel, zaznaczyć dane zamówienie na liście, po czym wybrać Operacje > Własne pola dokumentów.
Wyświetli się okno, w którym znajduje się tabela prezentująca pola własne zamówienia obcego. Kolumny tabeli przedstawiają kolejno pole wyboru pole wyboru Użyj określające czy pole własne ma zostać zmienione, nazwa pola własnego oraz wartość pola własnego.
W rozwiązaniu Symfonia Mobilny Handel dostępne są poniższe pola własne zamówienia obcego. Użytkownik może ustawić dodatkowe statusy na polach mh Status 1 oraz mh Status 2 pozostałe pola własne uzupełniane są automatycznie po wystawieniu dokumentu w aplikacji mobilnej:
•mh Główny handlowiec – zawiera elementy słownika mc Mobilny użytkownik, pole uzupełniane automatycznie po wystawieniu dokumentu na podstawie głównego handlowca przypisanego do odbiorcy podanego na dokumencie;
•mh Wystawił dokument – zawiera elementy słownika mc Mobilny użytkownik, pole uzupełniane automatycznie loginem użytkownika mobilnego, który wystawił dokument;
•mh Brutto przed rabatem – wartość brutto zamówienia przed rabatem, pole uzupełniane automatycznie po wystawieniu zamówienia z aplikacji mobilnej;
•mh Netto przed rabatem – wartość netto zamówienia przed rabatem, pole uzupełniane automatycznie po wystawieniu zamówienia z aplikacji mobilnej;
•mh Rabat – pole uzupełniane automatycznie po wystawieniu zamówienia wartością podaną przez handlowca w polu z rabatem dla dokumentu;
•mh Termin dostawy – pole uzupełniane automatyczne po wystawieniu zamówienia z aplikacji mobilnej wartością wskazaną przez handlowca jako termin dostawy;
•mh Rodzaj dostawy – zawiera elementy słownika mh Rodzaje dostawy, pole uzupełniane automatycznie po wystawieniu zamówienia wartością podaną przez handlowca w polu z rodzajem dostawy;
•mh Status 1 – zawiera elementy słownika mh Status 1;
•mh Status 2 – zawiera elementy słownika mh Status 2.
Użytkownik handlowy ma możliwość ustawienia statusów również z poziomu formatki wybranego zamówienia obcego edytując jego pola własne.
Status na polu własnym mh Status 1 może być również aktualizowany automatycznie z zależności od ustawień modułu Mobilny Handel w poniższych przypadkach:
•Zmiana statusu akceptacji zamówienia z powodami cen poniżej minimalnej (więcej informacji: Wysyłka zamówienia do akceptacji z powodami cen poniżej minimalnych);
•Zmiana statusu realizacji zamówienia podczas utworzenie powiązanej do niego faktury w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo, jeśli element słownika użytkownika mh Status 1 ma zaznaczony atrybut Licz do limitów, wówczas zamówienie z polem własnym mh Status 1 zawierającym taki element słownika będzie liczone do limitów kupieckich. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy w ustawieniach globalnych modułu zaznaczona jest jedna z opcji obliczania limitów na podstawie zamówień obcych ze statusem mh Status 1 (Ustawienia > Rozwiązania mobilne > Ustawienia - Mobilny Handel > zakładka Kontrahenci).
Ustawione statusy są prezentowane w kartotece Zamówień obcych.
W aplikacji mobilnej po wykonaniu synchronizacji danych, statusy mh Status 1 oraz mh Status 2 widoczne są na liście zamówień oraz po wejściu w szczegóły zamówienia.