W kartotece Bufor (Ctrl+B) przechowywane są dokumenty w trakcie tworzenia, przed ich wystawieniem oraz wystawione dokumenty zamówień (własne i obce). W odróżnieniu od innych kartotek listki w lewej części okna pozwalają wybrać odpowiednią kategorię dokumentów (Sprzedaż, Magazyn, Zakup) a jedynym dostępnym uporządkowaniem danych jest uporządkowanie według kryterium wyboru. Oprócz przycisków poleceń takich jak w innych kartotekach, występuje przycisk DOKUMENTY, umożliwiający natychmiastowe przejście do związanej z buforem kartoteki dokumentów.
przycisk Nowy
Otwiera okno dokumentu, umożliwiając stworzenie nowego dokumentu. Aby zmienić dane istniejącego dokumentu, należy kliknąć dwukrotnie odpowiednią pozycję na liście, lub wybrać ją i nacisnąć Enter.
Przycisk
Przycisk służy do przełączania zaznaczenia (z zaznaczonych na nie zaznaczone lub z nie zaznaczonych na zaznaczone) wszystkich pozycji na liście.
Nagłówek listy
Każdy dokument na liście dokumentów w buforze opisany jest polami Numer, Data, Wartość, Kontrahent, Numer obcy, Osoba. Może mieć także przypisany jeden ze znaczników zdefiniowanych w systemie. Część pól może być niewidoczna, w zależności od rozmiarów okna.
Kliknięcie w polu nagłówka powoduje uporządkowanie listy według tego pola; ponowne kliknięcie zmienia sposób uporządkowania (z malejącego na rosnące lub z rosnącego na malejące).
przycisk Dokumenty
Umożliwia natychmiastowe przejście do związanej z buforem kartoteki dokumentów.
przycisk Zestawienia
Wybranie tego przycisku umożliwia zestawianie raportów i sporządzanie wydruków dla wybranych pozycji kartoteki albo globalnie dla całej kartoteki.
przycisk Operacje
W kartotece bufora dostępne są następujące operacje:
Grupowanie danych według kryteriów wyboru
Wskazówka:
Aby utworzyć dokument pro forma, należy najpierw wygenerować do bufora fakturę VAT. Następnie należy wejść do kartoteki bufora i do tego konkretnego dokumentu w buforze. Na wybranym dokumencie należy zmienić napis na wydruku na Pro Forma i wydrukować go.
Zobacz także: