Przed instalacją
Czy będzie dostępny klient natywny do aplikacji?
Czy będzie dostępny klient natywny do aplikacji, czy jedynie dostęp przez WWW?
Odpowiedź: W obecnej wersji jedynie dostęp przez WWW. W przyszłości pojawi się osobny klient na iOS i Android dostępny z Google Play i App Store. |
Czy jest dostępna wersja demonstracyjna?
Czy jest dostępna wersja demonstracyjna, w której można prześledzić funkcjonalność aplikacji?
Odpowiedź: Tak, dostępna jest wersja demonstracyjna: https://symfoniaepracownik.light-erp.pl
|
Czy mogę wyłączyć wybrane powiadomienia e-mail?
Przy każdym wniosku jest opcja wysyłki mailowej. Czy w można wybrać typy maili (a dokładniej konkretne statusy wniosków), które mają się wysyłać? Wystarczy mi mail przy akceptacji, odrzuceniu.
Odpowiedź: Tak, wystarczy zaznaczyć opcję "nie wysyłaj" przy danym powiadomieniu e-mail. Szczegółowa konfiguracja znajduje się w zakładce Konfiguracja. |
Czy potrzebny jest dostęp do Internetu – poziom Azure (VM)? Update aplikacji? Jakie porty trzeba otworzyć? Czy znane są adresy docelowe?
Odpowiedź: Symfonia ERP Kadry i Płace Wymaga bieżącego instalowania aktualizacji Windows.
Serwisy: SymfoniaePracownik_Front Dostęp umożliwiający połączenie z komputera klienta (sieć lokalna, dostęp spoza infrastruktury lokalnej), port 443. SymfoniaePracownik_API Dostęp umożliwiający połączenie z komputera klienta (sieć lokalna, dostęp spoza infrastruktury lokalnej), port 9001. SymfoniaeKIP_OUT Realizowana jest komunikacja inicjowana z API, jeśli oba serwisy zainstalowane są na tej samej maszynie komunikują się interfejsem localhost, port: 5690. Wymagane jest zapewnienie dostępu do serwera z bazami danych Symfonia ERP Kadry i Płace. |
Gdzie powinna się znajdować baza danych pod Symfonia ERP e‑Pracownika?
Gdzie powinna się znajdować baza danych pod Symfonia ERP e‑Pracownika, PaaS czy lokalnie na serwerze w Azure?
Odpowiedź: Preferowana lokalizacja lokalna lub alternatywnie dla instalacji w chmurze Microsoft Azure, lokalizacja w chmurze na usłudze Azure SQL Database. |
Ile certyfikatów SSL wymaga Symfonia ERP e‑Pracownik?
Ile certyfikatów SSL wymaga Symfonia ERP e‑Pracownik?
Odpowiedź: Symfonia ERP e‑Pracownik wymaga tyko jednego certyfikatu SSL, wykorzystywanego dla wszystkich obsługiwanych firm. |
Ile maszyn wirtualnych jest potrzebnych na środowisko?
Ile maszyn wirtualnych jest potrzebujemy na środowisko – 1-2?
Odpowiedź: Wymagana jest jedna maszyna. System funkcjonuje w formie 3 serwisów IIS - jeden z nich wymaga obecności na maszynie, instalacji KiP z podpiętymi firmami. Serwer lokalny z zainstalowanym Symfonia ERP Kadry i Płace i on ma podpięte bazy klientów wewnątrz sieci. Serwer w sieci Azure nie wymaga zainstalowanego programu Symfonia ERP Kadry i Płace. |
Ile baz danych zakładanych jest dla Symfonia ERP e‑Pracownika?
Ile baz danych zakładanych jest dla Symfonia ERP e‑Pracownika?
Odpowiedź: Symfonia ERP e‑Pracownik wykorzystuje jedną bazę danych dla wszystkich obsługiwanych firm. |
Ile zewnętrznych adresów IP potrzebuje Symfonia ERP e‑Pracownik?
Ile zewnętrznych adresów IP potrzebuje Symfonia ERP e‑Pracownik?
Odpowiedź: Symfonia ERP e‑Pracownik wymaga przekierowania tyko jednego zewnętrznego adresu IP, wykorzystywanego dla wszystkich obsługiwanych firm. |
Jak powinno być zabezpieczone środowisko? Jak zabezpieczone są bazy danych?
Jak powinno być zabezpieczone środowisko? Jak zabezpieczone są bazy danych?
Odpowiedź: Zabezpieczenie zgodne z polityką bezpieczeństwa dla serwisów www. Bazę danych MSSQL można szyfrować w technologii TDE. |
Jak wygląda uwierzytelnianie? Czy MFA jest możliwe?
Jak wygląda uwierzytelnianie? Czy MFA (Multi-Factor Authentication) logowanie jest możliwe?
Odpowiedź: W obecnej wersji jest to logowanie za pomocą nazwy użytkownika i hasła lub za pomocą kont Gmail, Facebook. Obecnie w fazie testów jest integracja z RSA poprzez wykorzystanie Active Directory (AD). |
Jaka wielkość bazy Microsoft Azure jest przewidywana? Ile DTU? Basic, Standard, Premium?
Jaka jest zakładana wielkość bazy danych? Ile DTU? Basic, Standard, Premium?
Odpowiedź: Odpowiednik SQL Express 2017 - wymagania będą rosnąć z wielkością bazy, ilością operacji, ilością użytkowników. |
Jakie są dostępne modele instalacji aplikacji?
Jakie są dostępne modele instalacji aplikacji? Czy program musi być zainstalowany lokalnie czy może być zainstalowany w chmurze na naszym serwerze Microsoft Azure?
Odpowiedź: Istnieje wiele możliwości instalacji i udostępniania aplikacji użytkownikom. Poniżej prezentujemy najczęściej wybierane modele: •Przykładowa instalacja w sieci lokalnej klienta
•Przykładowa instalacja w sieci lokalnej klienta + Microsoft Azure (Numeracja określa przepływ synchronizacji od strony klienta www - wywołanie synchronizacji).
Licencja platformy Microsoft Azure nie jest dostarczana w ramach zakupu licencji programu Symfonia ERP e‑Pracownik. Symfonia nie posiada w ofercie sprzedaży, licencji na Microsoft Azure. |
Na demo pojawiły się nowe funkcje systemu. Czy również możemy z nich skorzystać?
W aktualnościach znajduje się opis nowej funkcjonalności. Czy my również możemy ją wykorzystać u siebie?
Odpowiedź: Tak. Każda nowa funkcjonalność systemu dostępna jest do wszystkich, którzy posiadają zakupioną licencję (z aktywną gwarancją) lub subskrypcję na Symfonia ERP e‑Pracownik. Jeżeli nie widzisz tych funkcji u siebie w systemie, skontaktuj się ze swoim opiekunem aplikacji Symfonia ERP e‑Pracownik i umów się na aktualizację systemu do najnowszej wersji. |
Uruchomienie
Czy potrzebne są specjalne ustawienia GPO lub wyjątki Antywirusowe?
Czy potrzebne są specjalne ustawienia GPO lub wyjątki Antywirusowe?
Odpowiedź: Nie ma dedykowany ustawień. |
Jak będą zaczytywane dane z czytników czasu pracy (RCP)?
Dane z Symfonia ERP Kadry i Płace będą zaciągane w czasie rzeczywistym, a jak będzie z RCP?
Odpowiedź: Dane z Symfonia ERP Kadry i Płace zaciągane są cyklicznie (domyślnie co 720 minut z możliwością zmiany) lub na żądanie w portalu. Dane z systemu RCP zaciągane będą w cyklu co 1 minutę (z możliwością zmiany), w tle. |
Jak mogę zalogować się po raz pierwszy w aplikacji?
Jaki jest użytkownik i hasło do zalogowania się po raz pierwszy do aplikacji?
Odpowiedź: Pierwsze logowanie, użytkownik i hasło to: •użytkownik: admin •hasło: demo |
Po aktualizacji portalu nie pojawiły się wszystkie nowe zmiany
Po aktualizacji aplikacji Symfonia ERP e-Pracownik nie pojawiły się zmiany na wszystkich komputerach. Co może być przyczyną?
Odpowiedź: Jeżeli zakładka z aplikacją Symfonia ERP e-Pracownik była otwarta w przeglądarce od dłuższego czasu, mogą być wykorzystywane starsze pliki aplikacji. Aby rozwiązać problem, najczęściej wystarcza pełne odświeżenie strony przeglądarki za pomocą uniwersalnego skrótu Ctrl+F5. Jeżeli powyższe nie pomaga, wyczyść pliki cookie przeglądarki dla adresu portalu i ponownie załaduj stronę. W tym celu skorzystaj z instrukcji przeglądarki, której używasz. |
Po zainstalowaniu aplikacji i pierwszym logowaniu pojawił się jakiś dziwny błąd "PUT i DELETE requestami".
Odpowiedź: https://www.ryadel.com/en/error-405-methods-not-allowed-asp-net-core-put-delete-requests/ Do pliku "C:\SymfoniaePracownik\SymfoniaePracownik_API\web.config" należy dodać wpis (nie dodawać tego na innych serwerach bez potrzeby): <system.webServer> <modules runAllManagedModulesForAllRequests="false"> <remove name="WebDAVModule" /> </modules> </system.webServer> |
Synchronizacja i edycja elementów trwa długo.
Synchronizacja trwa długo, a przy zapianiu zmian na elemencie, również długo zapisuje. inne elementy w ustawieniach zapisują się szybko.
Odpowiedź: Podczas zapisywania zmian w elementach, system próbuje tłumaczyć elementy za pomocą Google Translation API. Prawdopodobnie dostęp do API Google Translation jest zablokowany na serwerze, na którym zainstalowany jest Symfonia ERP e‑Pracownik. Wydłużony czas wiąże się z oczekiwaniem na odpowiedz od serwera Google, do którego jest zablokowany dostęp. Takie oczekiwanie powtarza się na każdej wartości, którą system próbuje przetłumaczyć.
Wyłącz tłumaczenia w zakładce Ustawienia > Szczegóły > Konfiguracja > Dynamiczne tłumaczenie Google Translation API. |
Synchronizacja przeszła poprawnie ale pracownicy się nie utworzyli
Synchronizacja przeszła poprawnie, beż żadnych błędów w historii synchronizacji, a użytkownicy się nie dodali.
Odpowiedź: Prawdopodobnie w bazie Symfonia ERP Kadry i Płace stworzony jest element o nazwie "Struktura organizacyjna" niezwiązany z Symfonia ERP e‑Pracownikiem. W takim przypadku należy zmienić nazwę elementu i wykonać ponowną synchronizację. |
Witryna SymfoniaeKIP_OUT jest uruchomiona jednak nadal aktualizacja nie działa
Witryna SymfoniaeKIP_OUT jest uruchomiona jednak nadal aktualizacja nie działa. Po sprawdzeniu czy usługa działa pod adresem http://localhost:5690/ system zwraca następujący komunikat:
Odpowiedź: Włącz modułu DynamicCompressionModule wg instrukcji dostępnej tu. Poprawne skonfigurowanie powinno wyglądać następująco:
|
Zainstalowaliśmy najnowszą wersję portalu i przestały synchronizować się wnioski z programem Symfonia ERP Kadry i Płace. Wcześniej wszystko działało.
Odpowiedź: Najczęstszą przyczyną, która mogła spowodować taką sytuację to: została zainstalowana wersja aplikacji, która jest niezgodna z wersją Symfonia ERP Kadry i Płace. Przeprowadź ponownie aktualizację korzystając ze zgodnego instalatora lub zgłoś się do swojego opiekuna programu. |
Zainstalowaliśmy najnowszą wersję Symfonia ERP Kadry i Płace i przestały synchronizować się wnioski. Wcześniej wszystko działało.
Odpowiedź: Najczęstsze przyczyny, które mogły spowodować taką sytuację to: •Została zainstalowana wersja aplikacji, która jest niezgodna z wersją Symfonia ERP e‑Pracownik. Przeprowadź ponownie aktualizację aplikacji Symfonia ERP e‑Pracownik lub zgłoś się do swojego opiekuna programu. •Polityka haseł w nowej instalacji Symfonia ERP Kadry i Płace wymusiły zmianę hasła użytkownika użytego do synchronizacji danych. Zaloguje się do Symfonia ERP Kadry i Płace z maszyny, na której zainstalowana jest cześć aplikacji "API ERP" i zmień hasło. •Hasło użytkownika w Symfonia ERP Kadry i Płace wygasło. Zaloguje się do Symfonia ERP Kadry i Płace z maszyny, na której zainstalowana jest cześć aplikacji "SymfoniaeKIP_OUT" i wprowadź hasło. •W Symfonia ERP Kadry i Płace pojawiają się komunikaty o błędzie na elementach wykorzystywanych w Symfonia ERP e-Pracownik. Popraw błędy w Symfonia ERP Kadry i Płace i problem powinien zniknąć po uruchomieniu ponownej synchronizacji. |
Użytkowanie
Czy można prowadzić własny bilans dowolnego zdarzenia i podczepić pod własny wniosek?
Czy możemy w Symfonia ERP e‑Pracowniku obsłużyć nieobecność, która: •ma własne zdarzenie, •ma własny bilans w którym przechowywane są informacje o przysługującym/dostępnym/wykorzystanym, •poprawnie trzyma wartości z bilansu i nie pozwala wnioskować za dużo.
Odpowiedź: Tak, wystarczy stworzyć własne zdarzenie i własny element pilnujący bilans (najlepiej w Symfonia ERP Kadry i Płace), a następnie dołączyć go do definicji nowego wniosku.
|
Czy wszyscy Pracownicy muszą posiadać firmowy adres mailowy?
Czy wszyscy Pracownicy muszą posiadać firmowy adres mailowy?
Odpowiedź: Nie jest to wymagane. Adres email potrzebny jest aby wysyłać pracownikowi powiadomienia o zmianach statusów wniosków. Jeżeli podał adres prywatny, to na ten adres będą wysyłane powiadomienia. Jeżeli nie poda adresu, a w Symfonia ERP Kadry i Płace nie będzie uzupełnionego pola email pracownika, pracownik nie będzie otrzymywał powiadomień. |
Dlaczego pokazuje 0 pozostałego urlopu podczas składania wniosku, a na kartotece jest ok?
Dlaczego nie widzę ilości pozostałego urlopu podczas składania wniosku, a w ERP bilans jest dostępny?
Odpowiedź: Prawdopodobnie w elemencie ograniczającym Bilans urlopowy Element w definicji wniosku wybrany jest "widok na element kadrowy zgrupowany" (Bilans urlopowy) zamiast "elementu kadrowego zgrupowanego" (Bilans urlopowy pełny). Element ograniczający, musi być tym samym elementem, co element wyświetlany w kartotece pracownika. |
Jak będą zaczytywane wnioski jeżeli w Symfonia ERP Kadry i Płace nie ma otwartych okresów?
W symfonii musimy w każdym miesiącu otwierać i zamykać okresy kadrowe. Jak to się ma do wnioskowania o urlopy na nadchodzące miesiące i ich akceptowania w systemie? Przeniosą się do Symfonia ERP Kadry i Płace do nieotwartego okresu? Czy możemy regulować moment ich przeniesienia? Czy Pracownik widzi tylko to, co jest mu przypisane w Symfonia ERP Kadry i Płace, czy też w Symfonia ERP e‑Pracowniku widzi dane utworzone w portalu – np. zaplanuje urlop na cały rok, ale w Symfonia ERP Kadry i Płace tego nie będzie, bo urlop trafi do Symfonia ERP Kadry i Płace dopiero po utworzeniu okres, na jaki wniosek został udzielony?
Odpowiedź: Wnioski wysyłane są do Symfonia ERP Kadry i Płace w chwili ich ostatecznego zatwierdzenia i nie ma znaczenia data wystąpienia. Dzieje się tak również wstawiając wnioski w Symfonia ERP Kadry i Płace, kiedy nie ma utworzonego okresu płacowego. Wnioski trafiają do Symfonia ERP Kadry i Płace ze statusem "niezrealizowany", więc system nie wygeneruje podstaw i rozliczeń w chwili wczytania. Uaktualnione zostaną tylko elementy bilansów.
To użytkownik Symfonii decyduje w którym momencie "rozliczy/zrealizuje" wniosek (może to zrobić dopiero jak utworzy okres płacowy).
Pracownik widzi zawsze wszystkie wnioski, również na lata w przód. |
Jak pracownik zablokował sobie hasło, to jak mogę mu pomóc?
Jak pracownik zablokował sobie hasło, to jak mogę mu pomóc?
Odpowiedź: W menu Ustawienia > Użytkownicy na liście użytkowników są odpowiednie do tego opcje. |
Nie widać kalendarza w menu Wnioski
Nie widać kalendarza w menu "Wnioski". Na innych komputerach jest dobrze.
Odpowiedź: Rozdzielczość monitora jest mniejsza niż 1280 px w poziomie. Okno przeglądarki zostało pomniejszone i ekran roboczy zakładki w przeglądarce jest mniejszy niż 1280 px w poziomie. Powiększenie tekstu w przeglądarce jest za duże i wykres nie mieście się na ekranie. |
Problem z sortowaniem elementów na liście kontaktów w kartotekach pracowników
Kiedy został dodany element zawierający bardzo dużo atrybutów (Bilans urlopowy pełny) to chcąc zmienić kolejność elementów nie da się przesunąć elementu.
Kiedy przesunę w prawo, zobaczę to:
Problem pojawia się w momencie, kiedy chcę „posegregować” kolumny wg kolejności: 1.Użytkownik 2.Telefony komórkowy 3.Bilans urlopowy pełny
Niestety przez to, że w bilansie jest dużo kolumn, jest problem właśnie z ustawieniem kolejności wg własnego uznania. Przeciągając kolumnę "Telefon komórkowy", zatrzymuje się operacja jak na załączonym obrazku:
Odpowiedź: Wystarczy skorzystać z przycisku do ukrywania kolumn i najpierw schować element,
a następnie przesunąć listę na początek i uwidocznić element w odpowiednim miejscu.
|
Przyciski akceptacji z maila nie działają na Microsoft Outlook
Dlaczego nie działają u mnie przyciski akceptacji z maila w aplikacji desktopowej Microsoft Outlook? Na wersji internetowej linki działają poprawnie. Pracownicy i Kierownicy mogą akceptować w obydwóch wersjach, a korzystają z tej samej przeglądarki. Mam pełne uprawnienia do systemu.
Odpowiedź: Jest to problem związany z ograniczeniem długości linków w desktopowej aplikacji Microsoft Outlook. Długość linku zależy od ilości posiadanych uprawnień. Jeżeli użytkownik posiada pełne uprawnienia do Symfonia ERP e‑Pracownika, możliwe, że długość linku przekroczy dopuszczalny limit. Należy odłączyć uprawnienia do nieużywanych modułów z wzorca np. "Kadry i Płace", który przypisany jest do użytkownika. |
Tabela wniosków i tabela kontaktów wyświetla się niepoprawnie
Zmieniana była wielkość okna ekranu przeglądarki i w pewnym momencie zepsuł się widok tabeli. Kolumny są innej szerokości niż kiedyś i nie wiem jak przywrócić domyślne ustawienia.
Odpowiedź: Aby rozwiązać problem, najczęściej wystarcza pełne odświeżenie strony przeglądarki za pomocą uniwersalnego skrótu Ctrl+F5 stojąc na oknie z tą tabelą. Jeżeli powyższe nie pomaga, wyczyść pliki cookie przeglądarki dla adresu portalu i ponownie załaduj stronę. W tym celu skorzystaj z instrukcji przeglądarki, której używasz. |
Użytkownicy i sposób dostępu do systemu/aplikacji.
W jaki sposób użytkownicy logują się do systemu/aplikacji?
Odpowiedź: Dedykowane logowanie za pomocą konta użytkownik/hasło, lub autoryzacja za pomocą kont Gmail, Facebook. |
Wniosek na więcej dni niż dostępne saldo
Co będzie w sytuacji, jeżeli pracownik składa wniosek o urlop i następuje przekroczenie możliwego do wykorzystania salda, np. ma 5 dni do wykorzystania a składa wniosek o 10 dni, czy program to zblokuje? Jaki będzie komunikat, jaki będzie skutek przy imporcie do Symfonia ERP Kadry i Płace?
Odpowiedź: Składając wniosek na więcej dni ni niż pozostały bilans, system nie pozwoli dodać wniosku:
|
Wniosek po zaakceptowaniu nie pojawia się w Symfonia ERP Kadry i Płace
Wniosek ma status zaakceptowany ale nie pojawił się w Symfonia ERP Kadry i Płace. Na wniosku status ERP jest "Błąd synchronizacji ERP". Co zrobić, żeby wniosek pojawił się w Symfonia ERP Kadry i Płace?
Odpowiedź: Wniosek może nie zostać wysłany do Symfonia ERP Kadry i Płace jeżeli: •W Symfonia ERP Kadry i Płace znajduje się zdarzenie, które koliduje z wysyłanym wnioskiem. Mogło się tak stać, jeżeli w Symfonia ERP Kadry i Płace dodano zdarzenie, i równocześnie (zanim zakończy się synchronizacja systemów) wniosek został zaakceptowany w Symfonia ERP e‑Pracowniku.
Jeżeli posiadasz uprawnienia Wnioski - Wyślij do ERP możesz podejrzeć treść komunikatu najeżdżając kursorem na ikonę trójkąta z wykrzyknikiem. Jeżeli błąd wynika z konfliktu ze zdarzeniem w Symfonia ERP Kadry i Płace, możesz usunąć zdarzenie kolidujące z programu Symfonia ERP Kadry i Płace, a następnie kliknąć przycisk Wyślij ponownie.
•W Symfonia ERP Kadry i Płace wystąpił błąd. Błąd może wynikać z chwilowego braku dostępu do kadr i płac, problemów sieciowych lub innych związanych z aplikacją Symfonia ERP Kadry i Płace. Spróbuj ponownie wysłać wniosek do ERP:
Jeżeli posiadasz uprawnienia Wnioski - Wyślij do ERP możesz podejrzeć treść komunikatu najeżdżając kursorem na ikonę trójkąta z wykrzyknikiem. Kliknij przycisk Wyślij ponownie i próba wysłania wniosku zostanie powtórzona. Jeżeli nadal będą występowały problemy, skontaktuj się ze swoim dostawcą oprogramowania Symfonia. |
Przydatne linki
Instalacja IIS
.Net Core Hosting
Certyfikat SSL
•https://www.digicert.com/csr-ssl-installation/iis-8-and-8.5.htm
Naprawa certyfikatu gdy znika w IIS-ie
•https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=iis+add+certificate+disappears
Wymagania systemowe: Windows 8/Windows Server 2012 (for IIS 8.0) -> IIS 8.0 (for WebSockets)
Zestaw dostępnych ikon wniosków
Symfonia ERP e‑Pracownik - changelog