Możliwość ewidencjonowania umów leasingu, wynajmu lub dzierżawy oraz obsługa umów tj. rozliczanie kosztów wynikających z umów, jest dostępna jedynie dla użytkowników, którzy posiadali licencje dla tej funkcjonalności przed wydaniem wersji 2015 programu.
W tym oknie można dokonać wszystkich operacji związanych z definiowaniem oraz obsługą umów typu leasing, wynajem i dzierżawa dla obcych środków trwałych.
W górnej części okna znajdują się elementy sterujące obsługą zawartości tabeli z listą umów.
Nowa
Ten przycisk polecenia uruchamia dodawanie nowej umowy do listy. Po jego wybraniu otwiera się puste okno Parametry umowy.
Usuń
Ten przycisk polecenia uruchamia usuwanie wybranej umowy z listy.
Rok
Z tej rozwijanej listy można wybrać rok, dla którego zostanie wyświetlona lista umów.
Zapłać
Ten przycisk polecenia uruchamia rejestrację wpłacenia kolejnej raty należności za wykorzystywanie obcego środka trwałego. Po jego wybraniu otwiera się okno dialogu Zapłać ratę.
Ten przycisk polecenia powoduje wycofanie rejestracji zapłacenia raty wybranej z listy.
Ten przycisk polecenia otwiera okno Parametry umowy, dla wybranej na liście umowy.
Ten przycisk polecenia umożliwia uruchomienie wykonywania raportów otwierając okno Raporty.
Poniżej elementów sterujących znajduje się tabela z listą umów, podzieloną na raty w kolejnych miesiącach. Raty zapłacone są oznaczone kolorem. W dolnej części okna znajduje się podsumowanie listy.
W kolumnie Numer umowy mogą się znaleźć dodatkowo ikony sygnalizujące specjalny stan umowy:
Ta ikona sygnalizuje występowanie różnicy pomiędzy kwotą umowy a sumą rat.
Ta ikona sygnalizuje, że umowa jest rozliczona (wszystkie raty umowy są zapłacone).
Kopiowanie do Excela
Możliwe jest skopiowanie widocznej w oknie tabeli do schowka, a następnie wklejenie np. do arkusza Excela. W celu wykonania tej operacji należy wybrać z menu kontekstowego polecenie Skopiuj arkusz do schowka.