Płatności > Usuwanie płatności

Drukuj

Usuwanie płatności

Operacja usuwania błędnej płatności może być wykonana z następujących miejsc:

z aplikacji Płatności

z poziomu zakładki Powiązania dokumentu faktury zakupu.

 

Z poziomu aplikacji Płatności operację tę można wykonać w zakładkach grupy Płatności, tj.:

W PRZYGOTOWANIU

ZABLOKOWANE

DO AKCEPTACJI

DO EKSPORTU

oraz w grupie POZOSTAŁE DOKUMENTY z zakładki DOKUMENTY PŁATNOŚCI.

 

Usuwanie płatności w aplikacji Płatności

Aby usunąć płatności w zakładkach grupy Płatności należy na liście wskazać minimum jedną płatność, następnie z menu rozwijanego z górnej belki (1) wybrać opcję Usuń płatność (2). Po potwierdzeniu płatność zostanie usunięta.

 

2021-11-02_13h39_01

 

Można również wykorzystać do tego menu kontekstowe (przykład menu z jednej z zakładek poniżej):

 

2021-11-02_13h41_53

 

W zakładce DOKUMENTY PŁATNOŚCI usuwanie płatności realizowane jest przyciskiem z górnego paska Usuń płatność.

 

2021-11-02_13h48_32

 

Usuwanie płatności, których źródłem NIE są dokumenty typu faktury zakupu oraz delegacje powodują usunięcie WYŁĄCZNIE wskazanej płatności.

 

Usuwanie płatności typu „ad-hoc” powoduje usunięcie płatności oraz powiązanego z płatnością dokumentu płatności.

 

Nie można usunąć płatności, która ma status ZAPŁACONE lub W BANKU.

 

Usuwanie płatności z poziomu zakładki Powiązania dokumentu faktury zakupu

Oprócz usuwania płatności w zakładkach aplikacji Płatności istnieje możliwość usuwania płatności z poziomu dokumentu faktury zakupu. Aby usunąć taką płatność należy otworzyć dokument faktury, przejść do zakładki Powiązania, a kliknąć ikonę kosza. Po potwierdzeniu usuwania płatności wybrana płatności zostaje usunięta.

 

2021-11-02_14h48_02