Okno umożliwia wymianę słowników w planie kont, aby ułatwić dostosowanie planu kont do zmian zaistniałych na przełomie roku w słownikach.
Wymiany słownika może dokonać jedynie użytkownik, który posiada takie uprawnienie.
W oknie należy wskazać (z rozwijanej listy Słowniki), na jaki słownik ma być wymieniony dany słownik oraz ustalić zakres obejmujący wymianę – bieżące konto lub zaznaczone konta lub cały plan kont.
Słownik można wymienić, jeżeli:
•z elementami starego słownika nie są związane żadne zapisy księgowe w bieżącym roku,
•nowy słownik posiada wszystkie elementy, które występują i mają zapisy księgowe w starym słowniku,
•elementy starego słownika posiadają zapisy księgowe tylko w buforze oraz występuje konflikt pomiędzy elementami starego i nowego słownika; w tym przypadku wymiana jest możliwa po wyrażeniu dodatkowej zgody przez użytkownika.
Wymiana słownika nie jest możliwa, jeżeli z elementami starego słownika są związane zapisy w księgach, a w nowym słowniku nie ma numerów elementów dla których istnieją zapisy w starym słowniku; występuje wówczas konflikt pomiędzy elementami starego i nowego słownika.
Zobacz także:
Elementy konfliktowe przy wymianie słownika w planie kont
Rozwiązywanie konfliktów przy wymianie słownika w planie kont