Zintegrowana wymiana danych
Repozytorium Dokumentów we współpracy z Symfonią, zapewnia kompleksowe wsparcie Użytkownika w przechowywaniu zarządzaniu i użytkowaniu dokumentów, zarówno papierowych jak i elektronicznych.
Użytkownik może odbierać i wysyłać dokumenty z Repozytorium do innych modułów i aplikacji, przechowywać w bazie danych zewidencjonowane dokumenty papierowe i elektroniczne, weryfikować ich autentyczność i pochodzenie, korzystać z podpisu elektronicznego, generować pieczęcie elektroniczne, przygotowywać i rejestrować umowy zawierające zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych korzystając z gotowych formularzy.
Faktury sprzedaży i zakupu mogą być pobierane z modułu Repozytorium Dokumentów do Symfonii wraz z opisującymi je danymi. |
Współpraca z programem Symfonia Handel może być prowadzona za pośrednictwem obiektu integracji lub importu/eksportu danych do plików. W ramach przygotowania do współpracy należy wprowadzić ustawienia integracji oraz dokonać uzgodnień typu dokumentów i typu rejestrów po stronie danych programu Handel. Więcej informacji na temat integracji można znaleźć w dokumentacji programu Handel.
Program Handel przeznaczony jest do prowadzenia obsługi sprzedaży i zakupu. Pozwala na prowadzenie rejestrów VAT, obsługi zamówień własnych i obcych. Realizuje pełną ewidencję stanów magazynowych. Wystawia i rejestruje wszystkie niezbędne dokumenty: sprzedaży, magazynowe, zakupu i płatności. Pozwala zaplanować i prowadzić politykę sprzedaży. Obsługuje drukarki fiskalne oraz czytniki kodów kreskowych. Zawiera pełną obsługę kasy. Program w prosty sposób można dostosować do specyfiki firmy poprzez odwzorowanie w nim jej struktury organizacyjnej. Wbudowano możliwość definiowania własnych dokumentów.
Program Handel umożliwia wystawienie faktury walutowej VAT z możliwością użycia dwóch kursów walutowych: kursu CIT/PIT i kursu VAT. Dzięki temu faktury walutowe wprowadzone w programie Handel można bezpośrednio zaksięgować w Symfonii. Dekretacja w PLN dokumentu w walucie obcej w programie Handel może być niezbilansowana (wynika to z przyjętej metodologii obliczeń). Dlatego też, kwota różnicy pomiędzy stronami zapisu, po przesłaniu do Symfonii, jest księgowana na zdefiniowanym w ustawieniach parametrów stałych specjalnym koncie bilansującym dekret w PLN.
Raporty kasowe przygotowywane przez program Handel mogą być księgowane tylko wówczas, jeśli sporządzane są dzienne raporty i nie są rejestrowane w Symfonii.
|
Analizy Finansowe są narzędziem ułatwiającym wykorzystanie danych zarejestrowanych w programie Symfonia, do prowadzenia analiz z zastosowaniem mechanizmów dostępnych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel.
Współpraca z programem Analizy finansowe może być prowadzona za pośrednictwem obiektu integracji lub importu/eksportu danych do plików.
Dane przetworzone w programie Analizy Finansowe mogą posłużyć do przygotowywania prezentacji stanu na określony dzień i różnych wariantów przyszłego rozwoju. Do ich przygotowania można w pełni wykorzystywać możliwości prezentacyjne pakietu Microsoft Office.
Program Analizy Finansowe ułatwia również bieżące działania analityka finansowego w firmie. Umożliwiając sprawne tworzenie różnych zestawień niezbędnych do oceny stanu firmy oraz sprawozdań na potrzeby urzędów, pozwala równocześnie na zmianę danych wejściowych bez ingerencji w rzeczywiste dane zapisane w programie finansowo księgowym. Mechanizmy rozszerzające możliwości arkusza Excel pozwalają na analizę wyników działalności firmy po zastosowaniu różnych wariantów zmian w jej działalności. |
Wymiana danych przez pliki
Współpraca pomiędzy Symfonią, a innymi programami odbywa się poprzez import/eksport danych księgowych do plików. Użytkownik może wybrać format i rodzaj wymienianych danych.
Program Środki Trwałe wspomaga pracę działu księgowego, umożliwiając przeprowadzenie wszystkich operacji księgowych w związku z posiadanym przez firmę majątkiem trwałym. Jeśli wykorzystujesz program Środki Trwałe, wszystkie dane niezbędne do amortyzacji podatkowej czy księgowej wprowadzaj w programie Środki Trwałe i przesyłaj je do Symfonii tylko raz w miesiącu dokumentem zbiorczym. |
Symfonia ERP Kadry i Płace to samodzielna aplikacja zarządzająca płacami oraz danymi kadrowymi pracowników i firmy. Współpraca z Symfonią prowadzona jest przez import/eksport danych do plików.
Aplikacja wspomaga planowanie, ewidencję czasu pracy i płac (umożliwia wykorzystywanie danych z modelu kadrowego do automatycznego naliczania płac). Umożliwia też prowadzenie kompletnej dokumentacji kadrowo-płacowej. Jeśli współpracujesz z Symfonią ERP Kadry i Płace, pracownicy w nim wprowadzeni pojawią się w kartotece pracowników oraz osób. Dokumenty płacowe wystawiane w Symfonia ERP Kadry i Płace przesyłane są zbiorczym dokumentem do Symfonii. |
Zobacz także:
Eksportowanie danych z bazy danych