Ewidencja danych księgowych > Saldo początkowe dokumentów umieszczonych w buforze

Drukuj

Saldo początkowe dokumentów umieszczonych w buforze

Saldo początkowe dowolnego dokumentu w buforze powstaje w wyniku sumowania salda końcowego ostatniego zaksięgowanego dokumentu typu raport kasowy i sumy wszystkich sald ze wszystkich zgodnych z nim raportów kasowych występujących przed nim w buforze.

 

Na początku nowego roku, saldo początkowe na dokumentach widoczne jest dopiero po zaksięgowaniu bilansu otwarcia.

 

Jeśli umieścisz w buforze kilka raportów kasowych, wówczas saldo początkowe dla każdego z nich będzie naliczane zgodnie z porządkiem numerów ewidencyjnych. Jeśli teraz wprowadzisz poprawki do salda początkowego w którymkolwiek z nich, następne w kolejności raporty nie będą miały automatycznie uaktualnionego salda początkowego – musisz zrobić to sam. Jeśli natomiast wprowadzisz poprawki tylko do kwot pozycji raportu, wówczas w momencie przejścia do poprawiania lub zapisywania w księgach następnego z kolei dokumentu pojawi się komunikat o niezgodności salda początkowego i wyszczególniona zostanie kwota różnicy (będzie można poprawić ją automatycznie).

 

Może się również zdarzyć, że nie będzie Ci odpowiadać zaproponowany przez program porządek dokumentów w buforze. Jeśli zechcesz zaksięgować z bufora dowolny raport kasowy poza kolejnością wyznaczoną przez numer ewidencyjny i tym samym zakłócić naturalny porządek naliczania salda początkowego, wówczas musisz własnoręcznie dla tego raportu kasowego skorygować jego saldo początkowe. W przeciwnym wypadku pewne kwoty mogą naliczyć się wielokrotnie.

 

Opisane działanie programu – obliczanie salda początkowego dokumentów umieszczonych w buforze nie dotyczy dokumentu typu raport kasowy walutowy lub wyciąg bankowy walutowy bez zdefiniowanej waluty.