Generator raportów umożliwia użytkownikowi tworzenie własnych raportów, pomocnych w pracy firmy.
Lewa część okna zawiera drzewko z hierarchią raportów. Po wybraniu grupy raportów z prawej strony okna wyświetlana jest lista raportów w danej grupie. Ikonka z lewej strony nazwy raportu określa jego rodzaj:
raport wspólny, będzie dostępny dla wszystkich firm we wszystkich latach;
raport lokalny, będzie dostępny tylko dla aktualnej firmy w bieżącym roku.
Jeśli zostaną zdefiniowane dwa raporty: wspólny i lokalny o tej samej nazwie to wykonany zostanie raport lokalny.
Prawa część okna umożliwia edycję treści raportu. Okno edytora udostępnia standardowe operacje:
•szukanie Ctrl+F otwiera dialog Znajdź,
•zamiana tekstu Alt+F3 otwiera dialog Zastąp,
•powtórzenie ostatniej operacji szukania/zamiany Ctrl+F3.
Aby przetestować wskazany raport przyciśnij Ctrl +Alt +R . W programie jest ponadto wbudowany na stałe debuger dla języka raportów AmBasic, umożliwiający wykonanie krokowe, ustawienie pułapek w określonych miejscach oraz wyświetlenie wartości zmiennych. Aby uruchomić debugger należy przed uruchomieniem raportu zaznaczyć pole Debuger lub nacisnąć: Ctrl +Alt +D w oknie Edytora raportów.
Podwójne kliknięcie na nazwie raportu otwiera okno do edycji raportu. Jednocześnie może być otwartych wiele okien raportu.
Przyciski poleceń:
Dodaj – dodanie nowego raportu; zostaje dodany nowy raport i otwarte okno do edycji; w pojawiającym się komunikacie wybierz rodzaj raportu: lokalny czy wspólny
Usuń – usuwa wskazany raport po uprzednim zapytaniu czy zapisać raport do pliku. Jeżeli użytkownik wybierze TAK zostanie otwarte okno, w którym należy wybrać miejsce zapisania pliku i podać nazwę tego pliku.
Edytuj – otwiera wskazany raport umożliwiając jego modyfikację.
Czytaj plik – otwiera dialog, w którym możliwe jest wybranie odpowiedniego pliku, a jego zawartość wyświetlana jest w oknie edytora raportów
Zapisz plik – przenosi akcję do dialogu Zachowaj jako umożliwiając zapisanie utworzonego pliku raportu.
Zamknij – zamyka okno generatora raportów.
Wskazówka
Wzory not odsetkowych, raporty dla kontrahentów, urzędów (F01 i F02) i wskaźniki można definiować również w uproszczony sposób.
Zobacz także:
Uproszczone definiowanie not odsetkowych
Uproszczone definiowanie raportów dla kartoteki kontrahenci
Uproszczone definiowanie wskaźników