Jak to zrobić? > Kontrola biznesowa | | Drukuj |
Wydruk raportu Kontrola biznesowa przedstawia przebieg transakcji zapisanych na fakturach sprzedaży i zakupu i powiązanych z nimi fakturach korygujących, dokumentach płatności oraz notach odsetkowych. Raport może być wykorzystany w celach analitycznych, jak również w przypadku kontroli przeprowadzanych przez Urząd Skarbowy lub audytorów.
Raport - Kontrola biznesowa (bufor) >>
Raport - Kontrola biznesowa (księgi) >>
Raport wykonywany jest dla wybranych z bufora lub ksiąg dokumentów. Aby go uruchomić kliknij Drukuj a następnie wybierz raport Kontrola biznesowa (odpowiednio: bufor lub księgi) i zatwierdź przyciskiem Wykonaj. Zostanie otwarte okno z opcjami wydruku.
W opcjach wyboru sposobu prezentowania raportu znajduje się pole Wpisy EDP dla podstawy opodatkowania. Po zaznaczeniu pola, na raporcie będą widoczne kolumny, w których podany jest okres zmiany podstawy opodatkowania, kwota zmiany i kategoria. Dane pochodzą z ewidencji danych podatkowych, do której zostały wprowadzone poleceniem Wstaw do EDP z okna Rozrachunki > Operacje.
Informacje na temat wpisów EDP dla podstawy opodatkowania, widoczne w kolumnach raportu Kontrola biznesowa, są konieczne dla udokumentowania zmian wykonanych w procesie obsługi zatorów płatniczych.
Raport może zostać również wyeksportowany do programu MS Excel.
Zestawienie Kontrola biznesowa zawiera dane pobrane z zaznaczonych dokumentów księgowych i umieszczone na raporcie w kolumnach:
•numer dokumentu i numer ewidencyjny,
•treść dokumentu,
•data dokumentu, data operacji gospodarczej i data otrzymania,
•wartość netto w walucie i w PLN – odpowiednio do danych zawartych w dokumencie, z którego są pobierane,
•wartość VAT w walucie i w PLN – odpowiednio do danych zawartych w dokumencie, z którego są pobierane,
•wartość brutto w walucie i w PLN – odpowiednio do danych zawartych w dokumencie, z którego są pobierane,
•kurs VAT, kurs CIT/PIT, kurs rozrachunkowy – odpowiednio do danych zawartych w dokumencie, z którego są pobierane.
Jeżeli Użytkownik wybrał opcję drukowania okresu zmiany podstawy opodatkowania, kwoty zmiany, kategorii, notatek i znaczników, również się pojawią na wydruku w polach leżących poniżej pól przeznaczonych na numer faktury i treść dokumentu.
Powyżej tabeli z wymienionymi wcześniej danymi, umieszczona jest pozycja kontrahenta, a poniżej jego nazwa, NIP i dane adresowe.
Jeśli wybrane dokumenty księgowe zawierają transakcje z powiązanymi z nimi innymi dokumentami i rozliczeniami, to prezentowane są również dane z dokumentów powiązanych.