Import danych > Import specjalny (format 3.0) > Informacje zwrotne

Drukuj

Informacje zwrotne

Po zakończeniu importu specjalnego mogą zostać odesłane do nadawcy pewne informacje związane z właśnie wczytanymi danymi. Mogą to być dwie zasadnicze kategorie informacji:

informacje o uzgodnieniach dokonanych podczas importu danych

informacje o nierozliczonych transakcjach, związanych z kontrahentami którzy wystąpili we wczytywanych danych od tego konkretnego nadawcy.

 

Informacje o uzgodnieniach

Import specjalny może stworzyć plik danych zwrotnych zawierający dowolną kombinację poniższych informacji:

uzgodnienia kartoteki kontrahentów

uzgodnienia kartoteki pracowników

uzgodnienia kartoteki urzędów

uzgodnienia kartoteki rachunków bankowych

uzgodnienia kartoteki kontrahentów incydentalnych

uzgodnienia typów dokumentów

uzgodnienia definicji rejestrów VAT

Odesłaniu podlegają informacje o połączeniach dokonanych od ostatniego wysłania informacji zwrotnych. Istnieje też możliwość ponownego wysłania dowolnych poprzednich informacji zwrotnych,

 

Informacje transakcjach

Możliwość przesyłania do nadawcy informacji o transakcjach  z kontrahentami, którzy zostali zaimportowani od danego nadawcy została wprowadzona w wersji FK 4.0c.

Możliwy jest wybór trzech poziomów szczegółowości danych:

Tylko informacje o sumie nierozliczonych należności i zobowiązań z danym kontrahentem.

Dodatkowo oprócz informacji o sumie nierozliczonych należności i zobowiązań z danym kontrahentem zwracana jest lista wszystkich transakcji z tym kontrahentem. Można tu określić dodatkowo, czy mają być umieszczone wszystkie transakcje, czy tylko transakcje nierozliczone.

Dodatkowo oprócz informacji o poszczególnych transakcjach zwracane są wszystkie cząstkowe rozliczenia transakcji.

 

W wariancie najprostszym w pliku uzgodnień wysyłane są następujące informacje:

Rodzaj kartoteki

Wartość pola wybranego jako unikalny identyfikator kartoteki u nadawcy (klucz)

Suma należności

Suma zobowiązań

 

Przykładowa sekcja w pliku uzgodnień wygląda następująco:

Rozrachunki{

 Kartoteka =K

 klucz =103

 Wn =340.00

 Ma =7890.00

}

 

W wariancie z przesyłaniem informacji o wszystkich nierozliczonych transakcjach, dla każdej nierozliczonej transakcji z danym kontrahentem wysyłane są następujące dane:

Strona transakcji

Kwota początkowa transakcji w zł oraz ewentualnie waluta i kwota w walucie

Numer własny dokumentu z którego pochodzi  transakcja

Termin płatności

Kwota pozostała do rozliczenia w zł oraz walucie

Znacznik, czy transakcja jest zaliczką

 

Przykładowa sekcja danych wygląda następująco:

Rozrachunki{

 Kartoteka =K

 klucz =103

 Wn =340.00

 Ma =7890.00

 transakcja{

         strona ="Wn"

         kwota =937.51

         kwotaWal =0.00

         waluta =""

         dokument ="WB 39/01/11"

         termin =1998-03-13

         rozliczona =1

         doRozlicz =34.00

         doRozliczWal =0.00

         zaliczka =0

 }

 ....

}        

 

Dla wariantu najbardziej rozbudowanego dodatkowo dla każdej transakcji jest dodawana informacja o wszystkich cząstkowych rozliczeniach tej transakcji.

Informacje o każdym rozliczeniu są następujące:

Strona rozliczenia

Kwota rozliczenia w zł oraz  w walucie

Numer własny dokumentu rozliczającego

Data dokumentu rozliczającego

 

Przykładowa sekcja zawierająca maksymalnie szeroki zakres informacji wygląda następująco:

Rozrachunki{

 Kartoteka =K

 klucz =103

 Wn =340.00

 Ma =7890.00

 transakcja{

         strona ="Wn"

         kwota =937.51

         kwotaWal =0.00

         waluta =""

         dokument ="WB 39/01/11"

         termin =1998-03-13

         rozliczona =1

         doRozlicz =34.00

         doRozliczWal =0.00

         zaliczka =0

 }

 rozliczenie{

                 strona ="Ma"

                 kwota =903.51

                 kwotaWal =0

                 dokument ="WB 39/01/11"

                 data =1998-03-19

         }

         ....

 }

 .....

}

 

Do określenia formatu pliku z informacjami zwrotnymi oraz ustalenia zakresu informacji zwrotnych służą polecenia szablonu:   #RETURN lub RETURN(), opisane w dalszej części opracowania.

 

Rozszerzenie od wersji 2018.2

Wraz z wprowadzeniem wersji 2018.2 możliwe jest także pozyskanie informacji o dokumentach zapisanych do bufora w trakcie importu i powiązania ich z własnym systemem identyfikacji. Informacja taka bywa używana w rozwiązaniach „trzecich” ( integratorów) kiedy to po zaimportowaniu dokumentów informacja o dalszych zmianach dokumentu już w systemie FK jest wykorzystywana przez system wysyłający dokumenty. Informację o identyfikatorze [id] zapisanego dokumentu można odczytać bezpośrednio z okna komunikatów postępu importu specjalnego poprzez np. wykonanie raportu z okna importu. Potrzebne jest w tym celu spełnienie następujących warunków:

1.Nadawca danych powinien zapewnić umieszczenie w danych własnego identyfikatora dokumentu – używanego w swoim systemie – może być to dowolny ciąg znaków (typu guid, id, etc.) unikalny w ramach pojedynczej sesji importu.

2.Wartość ta powinna być poprzez instrukcję w szablonie podstawiana do pola $dokident, np.

$dokIdent = [dokIdent]

3.Aby uzyskać w oknie importu informację o powiązaniu należy w szablonie użyć definicji #INFO_DOKID  "1". Przebieg z wartością ”1” spowoduje wyświetlanie powiązania, przy wartości ”0”  program tych powiązań nie wyświetli. Komunikat ma postać:

Dokument o kluczu nadawcy:0123456 - został zapisany pod id:18372

Wiersze w oknie postępu importu przechowujące te powiązania mają wydzielony numer typu danych równy 7 (zmienna TypDanych).

 

Przykład użycia można obejrzeć w szablonie hmffk.ams.