Import danych > Import specjalny (format 3.0) > Informacje zwrotne | | Drukuj |
Po zakończeniu importu specjalnego mogą zostać odesłane do nadawcy pewne informacje związane z właśnie wczytanymi danymi. Mogą to być dwie zasadnicze kategorie informacji:
•informacje o uzgodnieniach dokonanych podczas importu danych
•informacje o nierozliczonych transakcjach, związanych z kontrahentami którzy wystąpili we wczytywanych danych od tego konkretnego nadawcy.
Informacje o uzgodnieniach
Import specjalny może stworzyć plik danych zwrotnych zawierający dowolną kombinację poniższych informacji:
•uzgodnienia kartoteki kontrahentów
•uzgodnienia kartoteki pracowników
•uzgodnienia kartoteki urzędów
•uzgodnienia kartoteki rachunków bankowych
•uzgodnienia kartoteki kontrahentów incydentalnych
•uzgodnienia typów dokumentów
•uzgodnienia definicji rejestrów VAT
Odesłaniu podlegają informacje o połączeniach dokonanych od ostatniego wysłania informacji zwrotnych. Istnieje też możliwość ponownego wysłania dowolnych poprzednich informacji zwrotnych,
Informacje transakcjach
Możliwość przesyłania do nadawcy informacji o transakcjach z kontrahentami, którzy zostali zaimportowani od danego nadawcy została wprowadzona w wersji FK 4.0c.
Możliwy jest wybór trzech poziomów szczegółowości danych:
Tylko informacje o sumie nierozliczonych należności i zobowiązań z danym kontrahentem.
Dodatkowo oprócz informacji o sumie nierozliczonych należności i zobowiązań z danym kontrahentem zwracana jest lista wszystkich transakcji z tym kontrahentem. Można tu określić dodatkowo, czy mają być umieszczone wszystkie transakcje, czy tylko transakcje nierozliczone.
Dodatkowo oprócz informacji o poszczególnych transakcjach zwracane są wszystkie cząstkowe rozliczenia transakcji.
W wariancie najprostszym w pliku uzgodnień wysyłane są następujące informacje:
Rodzaj kartoteki
Wartość pola wybranego jako unikalny identyfikator kartoteki u nadawcy (klucz)
Suma należności
Suma zobowiązań
Przykładowa sekcja w pliku uzgodnień wygląda następująco:
Rozrachunki{
Kartoteka =K
klucz =103
Wn =340.00
Ma =7890.00
}
W wariancie z przesyłaniem informacji o wszystkich nierozliczonych transakcjach, dla każdej nierozliczonej transakcji z danym kontrahentem wysyłane są następujące dane:
Strona transakcji
Kwota początkowa transakcji w zł oraz ewentualnie waluta i kwota w walucie
Numer własny dokumentu z którego pochodzi transakcja
Termin płatności
Kwota pozostała do rozliczenia w zł oraz walucie
Znacznik, czy transakcja jest zaliczką
Przykładowa sekcja danych wygląda następująco:
Rozrachunki{
Kartoteka =K
klucz =103
Wn =340.00
Ma =7890.00
transakcja{
strona ="Wn"
kwota =937.51
kwotaWal =0.00
waluta =""
dokument ="WB 39/01/11"
termin =1998-03-13
rozliczona =1
doRozlicz =34.00
doRozliczWal =0.00
zaliczka =0
}
....
}
Dla wariantu najbardziej rozbudowanego dodatkowo dla każdej transakcji jest dodawana informacja o wszystkich cząstkowych rozliczeniach tej transakcji.
Informacje o każdym rozliczeniu są następujące:
Strona rozliczenia
Kwota rozliczenia w zł oraz w walucie
Numer własny dokumentu rozliczającego
Data dokumentu rozliczającego
Przykładowa sekcja zawierająca maksymalnie szeroki zakres informacji wygląda następująco:
Rozrachunki{
Kartoteka =K
klucz =103
Wn =340.00
Ma =7890.00
transakcja{
strona ="Wn"
kwota =937.51
kwotaWal =0.00
waluta =""
dokument ="WB 39/01/11"
termin =1998-03-13
rozliczona =1
doRozlicz =34.00
doRozliczWal =0.00
zaliczka =0
}
rozliczenie{
strona ="Ma"
kwota =903.51
kwotaWal =0
dokument ="WB 39/01/11"
data =1998-03-19
}
....
}
.....
}
Do określenia formatu pliku z informacjami zwrotnymi oraz ustalenia zakresu informacji zwrotnych służą polecenia szablonu: #RETURN lub RETURN(), opisane w dalszej części opracowania.
Rozszerzenie od wersji 2018.2
Wraz z wprowadzeniem wersji 2018.2 możliwe jest także pozyskanie informacji o dokumentach zapisanych do bufora w trakcie importu i powiązania ich z własnym systemem identyfikacji. Informacja taka bywa używana w rozwiązaniach „trzecich” ( integratorów) kiedy to po zaimportowaniu dokumentów informacja o dalszych zmianach dokumentu już w systemie FK jest wykorzystywana przez system wysyłający dokumenty. Informację o identyfikatorze [id] zapisanego dokumentu można odczytać bezpośrednio z okna komunikatów postępu importu specjalnego poprzez np. wykonanie raportu z okna importu. Potrzebne jest w tym celu spełnienie następujących warunków:
1.Nadawca danych powinien zapewnić umieszczenie w danych własnego identyfikatora dokumentu – używanego w swoim systemie – może być to dowolny ciąg znaków (typu guid, id, etc.) unikalny w ramach pojedynczej sesji importu.
2.Wartość ta powinna być poprzez instrukcję w szablonie podstawiana do pola $dokident, np.
$dokIdent = [dokIdent]
3.Aby uzyskać w oknie importu informację o powiązaniu należy w szablonie użyć definicji #INFO_DOKID "1". Przebieg z wartością ”1” spowoduje wyświetlanie powiązania, przy wartości ”0” program tych powiązań nie wyświetli. Komunikat ma postać:
Dokument o kluczu nadawcy:0123456 - został zapisany pod id:18372
Wiersze w oknie postępu importu przechowujące te powiązania mają wydzielony numer typu danych równy 7 (zmienna TypDanych).
Przykład użycia można obejrzeć w szablonie hmffk.ams.